Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Har han sagt att han kan göra det med 100% säkerhet varenda gång?

Hans poäng var: varför ta en risk och syna här, när jag kan sno blinds senare?

Då undrar jag: varför någonsin ta en risk, när man bara kan sno blinds senare?

Min poäng med att förlänga resonemanget in absurdum var alltså (eftersom det verkar krävas att jag är myyyycket tydlig här): HUR görs bedömningen att det är bättre att "sno några blinds senare"?

Postad
Men om man nu med 100% säkerhet automatiskt kan plocka blinds at will, varför någonsin spela en enda hand för värde? Det var det jag försökte förklara för archtila, men han förstod nog inte riktigt.

det är inte mina ord att hero kan plocka blinds med 100% säkerhet men jag vill hellre ha 11k än flippa om hero skall ha 16k eller 6k.

Postad
Hans poäng var: varför ta en risk och syna här, när jag kan sno blinds senare?

Då undrar jag: varför någonsin ta en risk, när man bara kan sno blinds senare?

Min poäng med att förlänga resonemanget in absurdum var alltså (eftersom det verkar krävas att jag är myyyycket tydlig här): HUR görs bedömningen att det är bättre att "sno några blinds senare"?

Ok, då förstår jag, det krävs förstås inte att du ska vara myyyyyycket tydligt ini minsta detalj, men påpeka inte något som ingen ens har sagt imo.

Man tar risker i varenda spel man gör, "när man bara kan sno blinds senare". Det gör man i vilket fall som helst även om man vill lägga eller syna den här handen.

Postad
Jag viker.

Jag vill gärna ha in Kungen i tråden igen, även om han menade det här eller inte, så vill jag höra hans åsikt om handen. Krooooon, plz?:-)

Edit: Eller Reb, Sulla, jkkman(?) m.fl. jag inte kommer på namnen på!

Postad
Tror jag möjligen missuppfattade vem som sa vad nvm isåfall:oops: , själv tar jag gärna en tidig gambling tidigt hursomhelst.

Lugnt, jag sa inte emot din åsikt om mig direkt:mrgreen:

Postad
Jag vill gärna ha in Kungen i tråden igen, även om han menade det här eller inte, så vill jag höra hans åsikt om handen. Krooooon, plz?:-)

Edit: Eller Reb, Sulla, jkkman(?) m.fl. jag inte kommer på namnen på!

Nope, jag viker inte. Men menade faktiskt allvar med posten, då jag räknade jättefel. Sen när jag tittade in här igen räknade och om och då blev det syn.

Hoppades på att komma undan med att folk skulle tro att jag var ironisk bara :mrgreen:

Edit: Bör väl skriva "såg fel" istället för "räknade fel". Alla vet ju att jag aldrig har räknat fel i hela mitt liv :mrgreen:

Postad
Full respekt för att du inte synar. Ditt val.

Fråga. Foldar du (samma situation för övrigt) KK oxå?

Nej, kk leder mot QQ och AK också, så min gräns går vid QQ i just detta senario.

Jag vill också våga påstå att AK var garanterat hans svagaste hand i sin range med detta spel.

Om JAG sätte han på en range AA,KK,QQ,AK,(JJ) så förlorar jag 150 genom vik.

+- om han har QQ

- 80% av 6k mot kk och mot AA

+- mot AK

(+80% av 6k mot JJ)

Vilket ger mig ett snitt på -80% för syn. OM hans range är större så kmr jag naturligtvis syna, men hur ska jag veta detta när vi knappt suttit vid bordet mer än 30min och han inte gjort liknande utfall tidigare, Inget som helst indikerar att han bör ha en mycket större range här?

Om jag har KK i samma sitts och uppemot samma range så leder jag 80% mot två händer(QQ-JJ) samt 70% mot AK. -80% mot AA och +- mot KK. Vilket är en oerhörd skillnad. Från -80% till +75%

Postad
Nope, jag viker inte. Men menade faktiskt allvar med posten, då jag räknade jättefel. Sen när jag tittade in här igen räknade och om och då blev det syn.

Hoppades på att komma undan med att folk skulle tro att jag var ironisk bara :mrgreen:

Edit: Bör väl skriva "såg fel" istället för "räknade fel". Alla vet ju att jag aldrig har räknat fel i hela mitt liv :mrgreen:

Härligt, tack för din åsikt.:-) Nej precis, när jag läste att du "räknat" fel I was like wooooot?:shock: .

Postad
Men om man nu med 100% säkerhet automatiskt kan plocka blinds at will, varför någonsin spela en enda hand för värde? Det var det jag försökte förklara för archtila, men han förstod nog inte riktigt.

jo jag förstod och jag påpekade väldigt tydligt tidigare att våra synpunkter går isär där. Jag tror INTE vi har värde i att syna med QQ i det läget. Du tror det och vill syna. Jag hade också synat om jag såg vilka händer dom hade. Men inte synat om fi hade AK och ingen tredje parten inte var inblandad för jag ser inget värde i att flippa utan extra pengar i potten. NU råkade det finnas extra och då hade jag synat om fi visade AK. Men inte annars.

Postad
Helt otroligt att det här har diskuterats i 6 sidor och 85 inlägg.

När jag börjar vika QQ i turrar så här djupt, då slutar jag spela turre.

För mig är det bara halvt otroligt, för jag har andra inställningar än dig. Bara tre sidor för mig 8-)

Postad
jo jag förstod och jag påpekade väldigt tydligt tidigare att våra synpunkter går isär där.

Nej, du svarade att AA var bättre mot hans range än QQ :cry:

Jag tror INTE vi har värde i att syna med QQ i det läget. Du tror det och vill syna.

DET kan jag köpa (även om jag tycker du har fel). Vad jag inte kan köpa är allt snack om att det ändå är så enkelt att sno en massa blinds senare, så att det är bättre att folda nu... då blir det bara för galet imo.

Postad
Helt otroligt att det här har diskuterats i 6 sidor och 85 inlägg.

När jag börjar vika QQ i turrar så här djupt, då slutar jag spela turre.

Tycker detta är ett mycket bra och välformulerat inlägg.

Vad ska vi annars göra? Spela poker?:mrgreen:

Ska man nog inte om man viker QQ här ;-) .

Schack förslås då, eller "Finns i sjön" med barnbarna om man har några vill säga :mrgreen:

Postad
Nej, du svarade att AA var bättre mot hans range än QQ :cry:

DET kan jag köpa (även om jag tycker du har fel). Vad jag inte kan köpa är allt snack om att det ändå är så enkelt att sno en massa blinds senare, så att det är bättre att folda nu... då blir det bara för galet imo.

Vad är så galet med det? Låt oss för enkelhetens skull säga att vi spelar SNG och vi är kortdöda mer eller midre. Vi håller oss flytande på i prinsip startstack genom att sno någon mörk här och där. När blindsen är 15-20 bb har antagligen några redan åkt ut och genom att skäla några mörkar nu kan i princip dubbla upp oss utan att egentligen riskera hela stacken.

Kontra dett med att du under första handen får chansen att flippa QQ mot AK. Känns ju onödigt eftersom du riskerar att åka ut först medan du ger dig själv chansen att komma topp tre i vilket fall om du foldar.

Postad
Vad är så galet med det? Låt oss för enkelhetens skull säga att vi spelar SNG och vi är kortdöda mer eller midre. Vi håller oss flytande på i prinsip startstack genom att sno någon mörk här och där. När blindsen är 15-20 bb har antagligen några redan åkt ut och genom att skäla några mörkar nu kan i princip dubbla upp oss utan att egentligen riskera hela stacken.

Kontra dett med att du under första handen får chansen att flippa QQ mot AK. Känns ju onödigt eftersom du riskerar att åka ut först medan du ger dig själv chansen att komma topp tre i vilket fall om du foldar.

Som redan sagts - helt irrelevant att jämföra med SnG. Jag är SnG-spelare och ganska nitty. Kan mycket väl tänka mig att vika en likartad situation i en SnG i den mån man kan tänka sig det. Här behövde jag inte många sekunder för att komma fram till att det är syn syn syn hela veckan lång. Värdet av att bygga stack är så mycket större i en MTT eftersom det är så mycket längre till finalbordet där de stora pengarna finns.

Eftersom jag själv lirar turrar på nivå $11-$54 så kan jag säga att på Ongame kommer random lirare oftast upp med AK, AQs (kanske) och typ 88-QQ när dom spelar så här.

Postad
När blindsen är 15-20 bb har antagligen några redan åkt ut och genom att skäla några mörkar nu kan i princip dubbla upp oss utan att egentligen riskera hela stacken.

Jag ser inte hur man kan "stjäla några mörkar och i princip dubbla upp" bara lite på en höft sådär. Om det vore så enkelt och riskfritt vore det ju bara att göra det om och om igen och vinna varje turnering.

Postad
Jag ser inte hur man kan "stjäla några mörkar och i princip dubbla upp" bara lite på en höft sådär. Om det vore så enkelt och riskfritt vore det ju bara att göra det om och om igen och vinna varje turnering.

ja? det är det duktiga spelare gör. Såvida inte setups uppkommer alt att man blir kontrahöjd/synad allin. Bra turneringsspelare kommer ju topp 10% av fältet mer eller mindre konstant.

Postad
Som redan sagts - helt irrelevant att jämföra med SnG. Jag är SnG-spelare och ganska nitty. Kan mycket väl tänka mig att vika en likartad situation i en SnG i den mån man kan tänka sig det. Här behövde jag inte många sekunder för att komma fram till att det är syn syn syn hela veckan lång. Värdet av att bygga stack är så mycket större i en MTT eftersom det är så mycket längre till finalbordet där de stora pengarna finns.

Eftersom jag själv lirar turrar på nivå $11-$54 så kan jag säga att på Ongame kommer random lirare oftast upp med AK, AQs (kanske) och typ 88-QQ när dom spelar så här.

därför inte en ända i topp 100 under wsop första dagen når sista dagen? Ni verkar missuppfattat hela dynamiken med turneringar. Du kommer inte mycket längre i en turnering bara för att du dubblar upp tidigt. Du kommer lång om du inte riskerar att åka ut hela tiden.