Gå till innehåll

QQ tidigt i turre


popquee

Recommended Posts

PokerStars Spel #48467121737: Turnering #326010386, $10+$1 USD Holdem No limit - Nivå II (15/30) - 2010-08-21 18:32:38 CET [2010-08-21 12:32:38 ET]

Bord '326010386 71' 9-max Plats #1 har knappen

Plats 1: capeargus (5152 i marker)

Plats 2: psmrzp (8600 i marker)

Plats 3: Fresh Azheiz (9265 i marker)

Plats 4: cangig (5510 i marker)

Plats 5: HERO (11627 i marker)

Plats 6: mackerel t (4660 i marker)

Plats 7: Ei siis hai (4970 i marker)

Plats 8: Like A Chevy (1340 i marker)

Plats 9: PSGendal (5416 i marker)

psmrzp: lägger lilla mörken 15

Fresh Azheiz: lägger stora mörken 30

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO [Qh Qc]

cangig: synar 30

HERO: höjer 120 till 150

mackerel t: lägger sig

Ei siis hai: höjer 4820 till 4970 och är all-in

Like A Chevy: synar 1340 och är all-in

PSGendal: lägger sig

capeargus: lägger sig

psmrzp: lägger sig

Fresh Azheiz: lägger sig

cangig: lägger sig

HERO: ?

 

 

Pokerstars $11 deep. Startstack 5k, blindsnivåer 30 min. Började på 10/20, har gått 32 min av turren. Medelstack typ 5,5k.

 

Funderingen i handen går: Sitter redan på dubbelmedelstack, är det värt att spela handen, vill jag spela potten mot han som pushar med 5k? Åker ner på typ 6k igen om jag torskar vilket är strax över medel och fortfarande jävligt deep.

 

Kanske ganska solklar hh men vad ska han som ställer med 5k ha? Vill vi ta ett flip mot typ ak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kanske ganska solklar hh men vad ska han som ställer med 5k ha? Vill vi ta ett flip mot typ ak?

 

Du har väldigt lite marker investerade i potten, vilket gör beslutet enkelt, du måste lägga dig här. Han försöker isolera sig, vilket är tydligt, så det känns som att AK är det bästa möjliga, och en flipp så här tidigt i en deep turre vill vi inte ta.

 

Edit: såg att jag sett fel nu. Väldigt konstigt spelat med en stark hand, varför vill han inte ha dig kvar i potten? 1010,JJ AQs+?:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När någon pushar så här hårt brukar de kunna ha vad som helst. Vissa gör det med skit andra med nöten. Hur tror du han uppfattade din höjning? Har ni spelat så länge så du tror han har en uppfattning om hur tight du är? En vild gissning från mig är att du ligger bakom mot "Like a Chevy" men före mot "Ei siis hai". Det blir ju en fin pott och du går bra med plus om du vinner mot den större stacken.

 

Det borde ju vara bra att ta en flipp i detta läge då det är en bra möjlighet att du vinner mer än det dubbla om ingen k eller a kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en kategori spelare som lirar högre mellanpar så här i både MTT:s och SnG:s. Har t ex sett dem vika upp 88 ett antal gånger. Är det en spelare jag uppfattar som en donk (en read man borde ha skaffat sig på en halvtimme) så tar jag synen utan att blinka. Verkar det vara en mer kompetent spelare blir det ett svårare beslut. Å andra sidan verkar det ju som ett dumt spel vad han än har.

 

Tror vi att han kan ha AK finns det iofs en faktor som talar för syn ändå: Den tredje spelarens allin. Som andra har varit inne på så borde vi normalt kunna ge honom cred för en mycket stark hand. Han kommer att vika upp KK eller AA många gånger här och blockar därmed två av de sex tänkbara outsen AK har för att slå oss och vinna sidopotten. I ett riktigt bra läge kan han också ha AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man funderar på vad han har med ett sånt spel men .............

 

på dessa nivåer ska man nog inte fundera för mycket. Donkspel förkommer ju hyffsat ofta för att jag ska tro att vi minst har en flipp här. Ser, som tidigare sagts, ofta detta spel med PP.

 

Så utan annan read måste vi nog syna här tycker jag. Vi har ändå en riktigt bra stack om vi förlorar.

 

Eller rättare sagt: Jag hade snappsynat här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du har knappt investerat något

 

2. Ligger du under så ligger du långt under.

 

3. Leder du så är han antagligen så dålig att du får fler möjligheter att busta honom, kanske tom bättre möjligheter postflop eller liknande. Du spelar deepstack vilket ger dig den tiden du behöver mot dåliga spelare som vill ge bort sina marker.

 

4. En tredje spelare blandar sig i vilket inte är särskilt gott tecken.

 

(situationen förändras drastiskt ifall han gjort liknande utfall tidigare under dina 30min vid bordet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du har knappt investerat något

 

Detta spelar roll hur? (annat än för pottodds så klart, men det är isf en underligt sätt att uttrycka det)

 

2. Ligger du under så ligger du långt under.

 

3. Leder du så är han antagligen så dålig att du får fler möjligheter att busta honom, kanske tom bättre möjligheter postflop eller liknande. Du spelar deepstack vilket ger dig den tiden du behöver mot dåliga spelare som vill ge bort sina marker.

 

Tyvärr är det ju fler spelare vid bordet, så din del av hans spewade marker är väldigt liten. Hade ni spelat en HU SnG hade jag köpt argumentet.

 

4. En tredje spelare blandar sig i vilket inte är särskilt gott tecken.

 

Nej, det kan jag verkligen hålla med om. Lyckligtvis är han någorlunda kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

2. Ligger du under så ligger du långt under.

 

3. Leder du så är han antagligen så dålig att du får fler möjligheter att busta honom, kanske tom bättre möjligheter postflop eller liknande. Du spelar deepstack vilket ger dig den tiden du behöver mot dåliga spelare som vill ge bort sina marker.

 

 

ungefär detta jag tänkte men inte kunde skriva:-)

 

resonerade så att jag som bäst borde ha ett flip mot ak. och jag ville inte ta det för 5k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...