Gå till innehåll

Varför minibettar folk pre på lite högre stakes?


Tomte

Recommended Posts

Impl odds blir väl därmed attraktiva.

 

 

Kompletterar du SB med samma resonemang som grund?

(om det nu skulle vara limpat eller foldat till dig)

 

 

Spelar ifs bara omaha men finns få scenarior som är lika lönsamma som hög SPR+position mot spelare "som tycker att det var ju billigt så jag har implicita odds för att se en flopp"

 

 

mindre pot(->större SPR)->mindre edge till spelaren i position

 

What...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompletterar du SB med samma resonemang som grund?

(om det nu skulle vara limpat eller foldat till dig)

 

 

Spelar ifs bara omaha men finns få scenarior som är lika lönsamma som hög SPR+position mot spelare "som tycker att det var ju billigt så jag har implicita odds för att se en flopp"

 

Om jag är först in på SB så höjer jag hellre än synar med t ex suited connectors, om jag nu vill spela handen. Ger bättre foldequity både pre- och post-flop.

 

Hur lönsamt det är för min motståndade att jag synar minibet med en lite vidare range beror ju på vilka beslut jag tar efter floppen.

 

(Jag förespråkar så klart inte att man ska spela allt, utan den typ av händer som jag nämnde ovan.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen erfarenhet av att spelare minbettar pre sålänge det inte rör sig om shortstacks. Enda grejer man ser är att folk drar ner raise sizen i LP, vilket redan diskuterats ovan.

 

Nits bör höja mer för att inte kunna bli totalt krossade av tänkade regs som bara sitter och väntar in 2-par eller bättre. Fisken bryr sig inte så mkt om det är 2,5 eller 4x som är höjt pre så därför är det värdepiss att göra små höjningar pre om man e nit.

 

Jag håller dock inte med om att man måste spela tight mot minraises som vissa förespråkar. Själv öppnar jag upp min range en hel del mot någon som minraisar pre, kanske inte så långt ner som till J6s men jag spelar definitivt fler händer. Just det faktum att man bara behöver ta hem potten 2/7 gånger postflop (utan att ta hem cbets osv) gör att man kan spela väldigt ärligt och i princip bara fortsätta med TP eller bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Större SPR --> Mer edge till spelaren i position,

* syna 3-bets blir billigare, 4-betbluff blir billigare

* viss FE jämfört med limp obv.

 

Du lär inte se mini-raise mot någon som är total slaskfisk om inte personen själv i fråga är idiot.

 

Edit: Pottodds pre är lol

jo att han lägger in 5 istället för 10 gör ju inget negativt för oss.

spr ganska liten roll i dom allra flesta situationer

det blir inte billigare någonstans, antagligen blir det nog dyrare i gto.

pottods spelar inte roll vart?

 

vem tror du tjänar på att han prisar in dig ? Du kommer in med en vidare range och han har position? Är han bra på postflop spel så är minhöjning önskvärt mot rätt så många fi's som tänker ungefär som du gör nu... "ooh, kan inte släppa J6 suited för det här priset"

vad tror du "prisa in dig" betyder? jag tror att han som har prisat in den andre förlorar på det. det är dåligt? okej, limpa då så kommer han in med en MYCKET vidare range och fortfarande position.

så om dom inte justerar sitt spel så är det dåligt att minihöja och om dom justerar det är det bra

 

.

 

(vill dock påpeka att minraise mot totala slaskfiskar som bara måste 3betta minraises är ett undantag imo)

vadå punkt, ni ville ju inte att han skulle lägga sig, ni ville ju att han skulle spela fler händer än vad han gör mot större höjning

 

man spelar fler händer från knapp i hopp om att stjäla blinds. eftersom du spelar fler händer så kommer du att dels dyka upp med svagare händer över lag vilket gör det klokt att investera mindre summor

huh

 

En muppig detalj: ett antal spelare har fått för sig att betta t ex $4.10 istället för $4. Exakt vad tänker de sig att de ska åstadkomma med dessa 10 cent?

antagligen tänker dom sig att det är en bättre storlek än tio cent mindre. vad trodde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...