Gå till innehåll

AQ på BB


Scaniac

Recommended Posts

fick bli en ny signatur 8-)

 

Skönt att höra :)

 

Lirar du PLO hu ? Om du är GTO lirare så tar jag gärna en match !

 

 

 

Teq: Är du säker på det ? implicera betyder leda till, och det är ju lite vad det hela går ut på. Googla ditt ord och det hade något med noveller att göra. Men vi kanske pratar om olika teorier. Men det är bra det gäller att tänka utanför boxen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har helt rätt, Om det är som playmoney för dig så blir det inte bra. Vi tar NL400 eller högre.

 

Spika det till Söndag nästa vecka ?

just söndagar brukar jag spela turrar, men om vi är klara innan 19-ish så funkar det för mig. kan spela på party, svs, ftp, prima. 2-3 bord? 100bb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir bra!

 

haha, känns så... men nu har jag en vecka på mig att lösa omaha

 

 

Det du behöver lösa är mitt mönster vilket är omöjligt. Du kommer säkerligen vinna en 200bb av mig innan det vänder, och när det väl vänder då har du ett problem för då har dig utmappad :twisted: :twisted: :twisted:

 

Let's the mind-game begin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra om inte den här snubben slår alla rekord i jag-är-en-riksidiot-men-tror-att-jag-har-koll, här på pokerforum. Och det har ju passerat ett par stycken genom åren, så det är ju ganska starkt jobbat får man lov att tillstå.

 

Det borde finnas en samlingstråd med dessa stjärnor så att man kan jämföra. Antar att dumheten bleknar med tiden s.a.s., kanske är tiiias ett geni jämfört med.... öhhhh... faan... jag minns inte ens vad hans gelikar heter! Skandal! :-( :-( :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra om inte den här snubben slår alla rekord i jag-är-en-riksidiot-men-tror-att-jag-har-koll, här på pokerforum. Och det har ju passerat ett par stycken genom åren, så det är ju ganska starkt jobbat får man lov att tillstå.

 

Det borde finnas en samlingstråd med dessa stjärnor så att man kan jämföra. Antar att dumheten bleknar med tiden s.a.s., kanske är tiiias ett geni jämfört med.... öhhhh... faan... jag minns inte ens vad hans gelikar heter! Skandal! :-( :-( :-(

 

haha du summera det så fint :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart man gärna pushar, Men är man short och ett läge som detta öppnar upp sig, Scenariot med att 3st ställer ser jag väldigt ofta, Säg 2 short och en monster.

 

Då har man en hand här som ger ett sjukt bra värde.

 

Vad lirar ni för nivås på mtt's ? Det känns ganska avgörande om ni sitter på ren kunskap hur det brukar se ut i turneringarna eller inte !

 

 

Btw: Ni säger att de aldrig händer ? Vad säger ABC boken ? 10 bb blbablbal pusha första bästa Ax ..

 

Är du verkligen fullständigt seriös med att du synar 20-30BB på bb med 86s om 2-3st är allin!?

 

Och svara nu inte "om man är jätteshort stack" för det är bara pottodds syn man tar där med i princip any two om man nu hamnar där.

 

Och om du nu inte synar med 86s i såna lägen så varför i hela norden analyserar och tjaffsar du om en teori som man aldrig kommer ha användning av?

 

Btw var det du som skrev att man inte vill syna en allin med en coinflip hand som AQ, mycket hellre 86s isf. 86 är ju ALDRIG bättre än coinflip ffs o_O?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst kan de ha ett par, Men många gåner är det rätt svaga händer. Det är spårade ur totalt. Det enda jag vill framhäva är att sitter man short i en turre och 2 st andra short går all in och chipleadern vid bordet även hänger på och man sitter på en lägre hand som är sutied och har connectors möjlighet så ska man absolut syna då man har goda möjligheter att blocka hem det och då x4 sin stack.. än att vänta ut Ax eller pocket för skulle man då ställa själv och få syn så är det ofta en flipp, och att hålla på gå all in och flippa händer är ju inte nöten i mtt poker !

 

När man e shortstack, vill man trycka allin och inte få syn, bara ta blindsen och antes, det borde väl alla som håller på med poker förstå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...