Gå till innehåll

AQ på BB


Scaniac

Recommended Posts

Utan att bli alltför resultatorienterad så kan man ju säga att det faktiska utfallet i den här handen ger en hint om varför ni har fel.

 

Berätta, Jag är ingen expert på den vanliga poker teorin. Kör det som jag sjäv tycker fungerar bra.

 

I situationen talar om är när man är short, Vid ett sådant tillfälle och fler är short på bordet ser man ofta liknande händer hamna allin och sitter man då på 56s så tycker du inte att man ska syna ?

 

Att vänta på att hitta AK/AA/KK/QQ som iofs är bättre händer men den tiden finns inte för när de väl kommer om de kommer och man lyckas dubbla så står man inför problemet att man nu måste dubbla sig ännu en gång för att hålla sig kvar i matchen vilket resulterar i att det inte är värt att vänta på dessa händer när det börja tryta i kassan !

 

Förklara gärna hur du menar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det ovanligt att i vissa skeden i en turnering då folk börja bli short att man ser 3st AI ? Inte vet jag hur det är i det riktigt tunga turrarna du verkar lira men i dem som jag kör med runt 100$ i inköp ser jag det hända i princip varenda turnering.

 

Vilken nivå lirar du mtt's på ? Måste vara högt !? eller ? Gör du inte det och är här och snackar som du gör så blir det bara pinsamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I situationen talar om är när man är short, Vid ett sådant tillfälle och fler är short på bordet ser man ofta liknande händer hamna allin och sitter man då på 56s så tycker du inte att man ska syna ?

 

Nej, jag tycker inte man ska syna med 56s i det läget. Och den står sig inte bättre mot en rimlig range än AQo. För det första jämförde du av någon anledning med A5o istället i din pokerstove-körning, för det andra tror jag din range på Fi är ganska off. Ja, AQo är hyfsat ofta dominerad av AKo, men 56s mycket oftare död mot ett överpar. Dessutom står sig AQo mkt bättre mot random junk, vilket du är uppe mot ibland.

 

Att vänta på att hitta AK/AA/KK/QQ som iofs är bättre händer men den tiden finns inte för när de väl kommer om de kommer och man lyckas dubbla så står man inför problemet att man nu måste dubbla sig ännu en gång för att hålla sig kvar i matchen vilket resulterar i att det inte är värt att vänta på dessa händer när det börja tryta i kassan !

 

Feltänket är att hitta en bra hand att syna med. Pusha själv istället, gärna med skräp om du får bra läge för det. Du måste inte dubbla, plocka blinds funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Highlights so far, för den som lätt får ont i huvudet av brus:

 

6-8s hade vart bättre att syna med

 

Jag tror inte jag har ett Mtt ROI på 150% för inte

 

Fan vad jag inte tål när folk ska vara så jävla häftiga. Snäppet värre när man sedan inte vet vafan man snackar om

 

Berätta, Jag är ingen expert på den vanliga poker teorin. Kör det som jag sjäv tycker fungerar bra.

 

Fortsättning följer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart man gärna pushar, Men är man short och ett läge som detta öppnar upp sig, Scenariot med att 3st ställer ser jag väldigt ofta, Säg 2 short och en monster.

 

Då har man en hand här som ger ett sjukt bra värde.

 

Vad lirar ni för nivås på mtt's ? Det känns ganska avgörande om ni sitter på ren kunskap hur det brukar se ut i turneringarna eller inte !

 

 

Btw: Ni säger att de aldrig händer ? Vad säger ABC boken ? 10 bb blbablbal pusha första bästa Ax ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart man gärna pushar, Men är man short och ett läge som detta öppnar upp sig, Scenariot med att 3st ställer ser jag väldigt ofta, Säg 2 short och en monster.

 

Då har man en hand här som ger ett sjukt bra värde.

 

Det kan jag inte tänka mig. Posta gärna de ranges du satt Fi på för att komma fram till 33% equity, utan dem är siffrorna helt meningslösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä vad är det man säger, Underskatta aldrig ***** ****** i stora grupper

 

Ni argumenterar imot mig fast jag

 

1: Bevisat att en lägre suited med connectors möjligheter står sig mycket bra mot den rangen av kort folk ställer på i skeden i turneringar när många börja bli short

 

2: Så vad är svårt att bevisa är att scenarios som dessa inträffar i de flesta turneringar. Därför jag frågar er som är imot mig, Vilken nivå spelar ni på ? För i turneringar med runt 100$ i inköp som jag spelar så ser jag detta inträffa ofta

 

3: Det man även ska se till och förstå är i vilket läge jag säger att en hand som denna ger ett riktigt bra +EV

 

Förstå, förstå !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a) din pushrange ska vara bredare än din callrange

b) en rimligare situation är följande med din 6,8

 

Hand 0: 53.401% 53.27% 00.13% { JJ+ }

Hand 1: 26.862% 26.73% 00.13% { Ah5h }

Hand 2: 19.737% 19.64% 00.09% { 8s6s }

 

c) 6,8s är inte bättre hand än A,Q.

 

Som du förstår, eller inte förstår, måste din syn ha en equity överstigande 1/3.

 

Ja du rättar inte det där efter vad jag säger direkt, Jag utgår efter vad jag ofta ser hända i de turneringarna jag spelar.

 

Därför jag frågar er vilken nivå ni spelar på så jag får grepp om vad ni har för insikt i frågan, Dock har det vart tomt på svar hittills.

 

Orkar inte argumentera nå mer för min sak då det inte finns något att tjäna på det förutom att jag blir irriterad.

 

Have fun !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så säker på det, hans övriga poster är av ungefär samma kaliber.

 

Jag tror att han faktiskt menar allvar.

 

 

wtf ?

 

Jo visst kan jag hålla er nivå med ett korrekt med mycket torrt ordförråd. Fan gubbar vi är ju pokerspelare so get in the line. Här ska vi alla vara samma lika annars blir det inte bra. Vi får sätta PF.nu på en range från grått till svart förutom ett gäng sköna lite mer färgfulla lirare.

 

Men förövrigt bra comeback mr.pro !

 

Men jag forsätter gärna med mitt språk och hur jag skriver så får du gärna fortsätta med din tankar om mig. Människor med din attityd brukar inte komma längre än att bli medioker i det de gör keep it upp ! :oops:

 

Edit: Om man som du går in och raderar varenda inlägg man gjort då, då börjar det bli wierdo..

 

Hejdå slakavfall,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dina MTT:s ställer inte folk med 99+? När 3 st är allin och du sitter på 86s har de i stort sett aldrig par? Utan det är AK, KQ och Ax som gäller på de "höga" nivåerna?

 

 

Jo visst kan de ha ett par, Men många gåner är det rätt svaga händer. Det är spårade ur totalt. Det enda jag vill framhäva är att sitter man short i en turre och 2 st andra short går all in och chipleadern vid bordet även hänger på och man sitter på en lägre hand som är sutied och har connectors möjlighet så ska man absolut syna då man har goda möjligheter att blocka hem det och då x4 sin stack.. än att vänta ut Ax eller pocket för skulle man då ställa själv och få syn så är det ofta en flipp, och att hålla på gå all in och flippa händer är ju inte nöten i mtt poker !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst kan de ha ett par, Men många gåner är det rätt svaga händer. Det är spårade ur totalt. Det enda jag vill framhäva är att sitter man short i en turre och 2 st andra short går all in och chipleadern vid bordet även hänger på och man sitter på en lägre hand som är sutied och har connectors möjlighet så ska man absolut syna då man har goda möjligheter att blocka hem det och då x4 sin stack.. än att vänta ut Ax eller pocket för skulle man då ställa själv och få syn så är det ofta en flipp, och att hålla på gå all in och flippa händer är ju inte nöten i mtt poker !

Du synar dig hellre allin och har med 98% sannolikhet dålig equity, (Resterande 2% råkar du möta AK AK och AK) än att pusha allin själv och antingen plocka blinds+antes, eller om du blir synad förmodligen ha en flipp med döda pengar i potten. gotcha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du synar dig hellre allin och har med 98% sannolikhet dålig equity, (Resterande 2% råkar du möta AK AK och AK) än att pusha allin själv och antingen plocka blinds+antes, eller om du blir synad förmodligen ha en flipp med döda pengar i potten. gotcha.

 

Jag säger inte att det är det ultimata, Det jag säger är att om det scenariot uppstår så ska man absolut syna med.

 

Så klart pushar jag gärna in det med diverse händer för att få in fold % . Men vare situation är sig unik. Och visst kan man följa logikens alla regler men det ger inte tillräckligt god edge för att slå hårt idag. Då får man spela fixed om man vill vara miniräknare !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tror du om 3,6 i samma färg då? Antar att man kan spela på ungefär samma sätt fast kanske vara mer noga med att man verkligen får odds?

 

Jag vet inte om du är seriös nu eller inte, Men 3,6 bör väll kanske inte vara lika bra då det även när en del av Ax hit range rent logiskt.

 

Men som sagt är jag ingen super insatt teoretiker inom pokerns matematik ner till minsta procenten. Jag har ett högt konstaterat logiskt IQ men jag tänker mer i det stora hela. Kanske låter konstigt men tänker inte ner i dem exakta procentuella vad är EV+/EV- nu o.s.v för det finns så mycket mer som påverkar.

 

Jag lirar plo hu och de som försöker spela någon sorts gto mot mig där är ju chanslösa. Visst ställer fi så kan det kanske var läge i ett cashgame att fundera på om det är EV+ eller inte att syna

 

Nä GTO är ute, Nu är det inne med Gameflow och implicerade odds, gillar de sistnämnda då det kan ge värda med den sämsta handen mot den rätta motståndaren.

 

Nu blev det utsvängt här men, jag är ju inte så linjär :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...