Gå till innehåll

The HU-project

magico

Recommended Posts

Tja, typ 7de dagboken för mig, alltid lika svårt att hålla igång dom! Antagligen kommer jag inte lyckas denna gång heller, men jag ska försöka!

Jag spelar hunl och har gjort det i över 1.5 år nu, så det har blivit rätt många händer! Ungefär november förra året hoppa jag upp till nl$200 och spelar runt de stakesen fortfarande: nl€100-nl€200, nl$200 och nl1k-nl2k KR på svs kör jag nu. Har aldrig direkt bumhuntat men sätter man sig på några bord och väntar så är 80-90% av dom som kommer in fiskar. Jag tror inte man utvecklas så mycket av att spela fisk och jag vill upp på åtminstonde nl€600.

Det har gått lite segt för mig i sommar och har nu bestämt mig för att jag ska utvecklas mer. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att utvecklas bäst, och på terminerna pluggar jag heltid så vill helst inte lägga för mkt tid på att studera poker, spelar hellre!

SÅ det jag ska göra nu är att "bara" spela regs, en i taget och verkligen fokusera på honom och att hitta hans läckor.

Spelar på en site med nytt nick sen några K händer tillbaka så borde inte vara så svårt att få action heller.

Till att börja med ska jag spela mot nl€100 regsen, idag har jag hitils spelat 4st och känt mig rätt mkt bättre än 3 av dom. Den fjärde var jobbig och honom klarade jag inte av.

prima start feb11: 7563

ongame start feb11: 5000

2010:

Svs: Jan - 17715:-

Svs: Feb - 19341:- Ongame: -$1227. Cosmopol: -5500:-

Svs: Mars - 14153:-

Svs: April - 12366:- Cosmopol: + 580:-

Svs: Maj - 77455:-

Svs: Juni - 16970:-

Svs: Juli - 14616:-

Svs: Aug - 11943:- Prima: ~€1800 + $467

Svs: Sep - 14995:- Prima: ~€8409 + $1265

Okt Prima: €1113 + $2224 + Ongame: $1831.(tot 37k kr)

Nov Prima: -€3800 +$1600. Ongame: - $2647

Dec Prima: €1500 +$290 + Ongame: $5000 + $840

2010 258290:-

Räknat med dagens valutakurser. Sen har jag säkert missat lite här och där, men tror inte det diffar med än -+10k som max. Inte alls nöjd.

2011

Jan - prima: €778 + $383 + ongame: $1000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 236
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand1: wp

Hand2: Synar turn

Hand3: Synar inte 53s pre ;) betar runt $10 flop eller checkar bakom. Turn måste vi skjuta vidare på imo. checkar nog river, tror han vill ta syn väldigt många gånger med den linjen han tagit ju eftersom han "måste" då han reppar väldigt svagt. Kan ju även hända att han slowspelar AA

Länk till kommentar

In before 8e dagboken

GL

second, Lycka till, ser tufft ut.

Ty!

Hand1: wp

Hand2: Synar turn

Hand3: Synar inte 53s pre ;) betar runt $10 flop eller checkar bakom. Turn måste vi skjuta vidare på imo. checkar nog river, tror han vill ta syn väldigt många gånger med den linjen han tagit ju eftersom han "måste" då han reppar väldigt svagt. Kan ju även hända att han slowspelar AA

Thx, snackade med en polare på msn och han sa samma sak som du! Och jag håller med. Förstår itne riktigt varför jag ville stjuta turn med QT där, fiskiga tankar som gick ut på typ "Shit, jag har ju 2par och färgdrag" :) min relativa handstyrka är inte spec hög där. Check är det självklara valet.

Nä vet att jag inte borde syna med 53s, brukar inte göra det heller! Blev sugen bara. Håller med om ditt resonemang iaf, jag checkar flop om jag har något showdownvärde alls. Som nu, utan sdv gillar jag min linje om jag checkar river! Vilket jag också gjorde.

Länk till kommentar

Har en till hand jag är lite osäker på

Jag borde ha mkt EQ här. Är det vara OK att B/C här? Typ ~42 eller något, även fast jag inte brukar använda så stora sizes i liknande spots. Han 3bettade väldigt mycket så hans range är inte spec stark. Och folk brukar generellt inte CRAI blanka turn med nuts 3bettat tror jag. Men jag kan inte reppa så mycket på denna bräda.

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BB: $115.70

Hero (BTN/SB): $232.00

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN/SB with J :diamond: T :diamond:

Hero raises to $3, BB raises to $11, Hero calls $8

Flop: ($22.00) 7 :spade: 2 :diamond: 9 :heart:(2 players)

BB bets $14.00, Hero calls $14

Turn: ($50.00) 3 :diamond:(2 players)

BB checks

Länk till kommentar

Ganska vanlig bräda att floata på dessutom i HU vilket gör att han kan tänkas göra något "out of line" på turn om vi betar. T.ex. crai med A4/A5 och även bättre drag som 65/T8 m.m. Massor av händer med överkort

Betsynar $28 på turn. Om han bara synar skjuter jag de flesta rivers om han checkar igen.

Länk till kommentar

Ganska vanlig bräda att floata på dessutom i HU vilket gör att han kan tänkas göra något "out of line" på turn om vi betar. T.ex. crai med A4/A5 och även bättre drag som 65/T8 m.m. Massor av händer med överkort

Betsynar $28 på turn. Om han bara synar skjuter jag de flesta rivers om han checkar igen.

28 är min vanliga size där så den borde jag ha använt. Håller med dig i det du skrev nu också. Han CRAI med 78o här som jag hade 36 eq mot. Jag trodde han kunde göra sånt, det var därför jag använde en större size, så han inte skulle tro att han hade ngn FE. Men det kanske bara var dumt.

Spelade en kvällssession när jag var lite trött igår, brukar inte göra det men var sugen! Det fick jag såklart betala för :) Dock tyckte jag mest det handlade om att FI sprang bra. Men det tycker jag alltid när jag förlorar.

Har också kommit på att jag inte bara kan spela regs faktistk, för man spelar genom alla ganska snabbt och vissa nekar action. Så jag sitter på bord och väntar fisk också, men tar alla regs jag kan.

Länk till kommentar

Vad gör man här? Han reppar ju typ ingenting, men mtp på storleken av hans shove så måste man ju typ alltid ha rätt! Jag foldade nu, det drar ju ner variansen rätt bra. Men man borde ju ta alla ev+ lägen man kan få om man spelar mot regs! Vad sägs?

BB: $209.40

Hero (BTN/SB): $119.10

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN/SB with 7 :spade: 8 :spade:

Hero raises to $3, BB raises to $11, Hero calls $8

Flop: ($22.00) 8 :diamond: 6 :heart: 3 :diamond:(2 players)

BB bets $13.00, Hero calls $13

Turn: ($48.00) 2 :heart:(2 players)

BB bets $184.40

Länk till kommentar

Svårt med poker ibland...

Hade spelat honom i rätt många hundra händer och varit helt kortdöd. Han hade tydligen tappat tålamodet :)

Hero (BTN/SB): $289.30

BB: $259.00

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with J :heart: T :diamond:

Hero raises to $6, BB calls $4

Flop: ($12.00) T :heart: T :spade: 3 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $8.00, BB raises to $16, Hero calls $8

Turn: ($44.00) J :diamond:(2 players)

BB bets $30.00, Hero calls $30

River: ($104.00) 9 :diamond:(2 players)

BB bets $205.00, Hero calls $205

Final Pot: $514.00

Hero shows J :heart: T :diamond:

BB shows 7 :heart: 6 :spade:

Hero wins $513.00

(Rake: $1.00)

Länk till kommentar

Såja! Detta ska följas. gl

Ty! :) Nu när jag har en som följer ska jag försöka uppdatera kontinuerligt ;)

vilka sidor lirar du på?

Prima och svs, fast har inte blivit något lir på svs på senaste. Sista sessionen där var så ångest att jag vill inte se saldot :)

Har blivit vart lite småtråkigt att bara köra nl100€ så har kört en del nl200$€ också idag, fast itne direkt jagat regs där! Även fast de flesta som har suttit sig nog har varit det.

Fin dag iaf, uppe på ATH@prima.

Nice hand, FI var reg och vill spela flera bord. Han var ruskigt aggro och skitjobbig att spela mot.

Hero (BTN/SB): $420.50

BB: $508.10

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with 6 :spade: 6 :diamond:

Hero raises to $6, BB raises to $20, Hero calls $14

Flop: ($40.00) 3 :club: 6 :club: J :heart:(2 players)

BB bets $26.00, Hero raises to $66, BB calls $40

Turn: ($172.00) 9 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $126.00, BB raises to $420.10, Hero calls $208.50 all in

River: ($841.00) 7 :spade:(2 players - 1 is all in)

Final Pot: $841.00

Hero shows 6 :spade: 6 :diamond:

BB shows K :heart: A :heart:

Hero wins $838.00

BB wins $1.00

(Rake: $2.00)

Samma Fi som i handen innan. 3bettade väldigt mycket, och J8s kanske inte är bästa handen att defenda med. Som spelat, vad gör jag på turn?

Hero (BTN/SB): $529.40

BB: $216.00

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with J :heart: 8 :heart:

Hero raises to $6, BB raises to $20, Hero calls $14

Flop: ($40.00) J :spade: Q :diamond: T :heart:(2 players)

BB bets $26.00, Hero calls $26

Turn: ($92.00) 6 :heart:(2 players)

BB bets $58.00

Länk till kommentar

ska du någonsin bluffa crai här iom du tar linjen för värde så är det väl förslagsvis nu?

+1

Jag håller med er helt, spec efter att stovat lite och använt en FE-calculator jag hittade. Om vi antar att jag har 30% vid när han synar så behöver han bara folda 13% av gångerna för att det ska vara ev+.

Satte ihop en antagligen ganska orimlig range för att testa:

Om han b/c med denna range behöver han b/f 18% av gångerna med hela sin turnbarrellrange för att jag ska gå -+0 på min shove, det är jag helt övertygad om att han gör eftersom han barrella i princip varje gång när han 3bettat.

Board: Js Qd Th 6h

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 27.998% 27.85% 00.15% 1152 6.00 { Jh8h }

Hand 1: 72.002% 71.86% 00.15% 2972 6.00 { QQ+, TT, 66, AQs+, KQs, Q9s+, JTs, AQo+, KQo, Q9o+, JTo }

Länk till kommentar

Bara en hand som kan likna intressant idag. Inte spelat jättemkt dock, var ute och sola å bada större delen av dagen. Blir garanterat många fler händer idag, har vart riktigt duktigt denna vecka och spelat mer än 2000 händer varje dag.

Riktigt sömnpiller till fi, precis i början vann han en AIpre mina QQ mot hans JJ. Redan innan tog han sjukt lång tid till varje beslut och jag sa typ precis innan QQvJJ handen "Play faster or i leave". När han tagit ett BI kunde jag obv inte lämna utan att ta tillbaka.

När han slår om turn är jag såklart rädd för A6 framförallt, men också A7/77/33/45. På river försvinner alla de händerna förutom 45 ur hans range då han inte värdebetta light eller mkt alls över huvudtaget, nästan helt säker på att han checkar allt förutom 5a. Det som finns kvar är 45 och random 5or som semibluffar turn. Ganska enkel syn mot honom. Detta är en reg som säkert spelar runt BE, kanske några bb/100+ pga att han säkert får rätt många att tilta av sitt långsamma spel.

nl100€

Hero (BTN/SB): $145.90

BB: $166.90

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN/SB with A :club: 3 :diamond:

Hero raises to $3, BB calls $2

Flop: ($6.00) 7 :diamond: A :diamond: 3 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $4.00, BB calls $4

Turn: ($14.00) 6 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $9.00, BB raises to $24, Hero calls $15

River: ($62.00) 4 :heart:(2 players)

BB bets $61.00, Hero calls $61

Final Pot: $184.00

Hero shows A :club: 3 :diamond:

BB shows 7 :spade: Q :spade:

Hero wins $183.00

Länk till kommentar

Blivit lite paus nu i några dagar, spelade typ rekordmycket förra veckan! 10k händer på 6 dagar, vansinnigt. Helt ok vinst blev det också, trots allt reg-spelande :D

Fick rb på $500 idag också vilket såklart var trevligt! Tror jag ska spara alla RB-pengar på kontot det kommer in på(inte samam som pokersaldot) och köpa en bil när jag har tillräckligt mkt för ngt fint :)

Blir nog inte mer spel på någon vecka nu heller! Drar till spain på onsdag med några polare. Ska bli riktigt kul!

L8r

Länk till kommentar

Bara en hand som kan likna intressant idag. Inte spelat jättemkt dock, var ute och sola å bada större delen av dagen. Blir garanterat många fler händer idag, har vart riktigt duktigt denna vecka och spelat mer än 2000 händer varje dag.

Riktigt sömnpiller till fi, precis i början vann han en AIpre mina QQ mot hans JJ. Redan innan tog han sjukt lång tid till varje beslut och jag sa typ precis innan QQvJJ handen "Play faster or i leave". När han tagit ett BI kunde jag obv inte lämna utan att ta tillbaka.

När han slår om turn är jag såklart rädd för A6 framförallt, men också A7/77/33/45. På river försvinner alla de händerna förutom 45 ur hans range då han inte värdebetta light eller mkt alls över huvudtaget, nästan helt säker på att han checkar allt förutom 5a. Det som finns kvar är 45 och random 5or som semibluffar turn. Ganska enkel syn mot honom. Detta är en reg som säkert spelar runt BE, kanske några bb/100+ pga att han säkert får rätt många att tilta av sitt långsamma spel.

nl100€

Hero (BTN/SB): $145.90

BB: $166.90

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN/SB with A :club: 3 :diamond:

Hero raises to $3, BB calls $2

Flop: ($6.00) 7 :diamond: A :diamond: 3 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $4.00, BB calls $4

Turn: ($14.00) 6 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $9.00, BB raises to $24, Hero calls $15

River: ($62.00) 4 :heart:(2 players)

BB bets $61.00, Hero calls $61

Final Pot: $184.00

Hero shows A :club: 3 :diamond:

BB shows 7 :spade: Q :spade:

Hero wins $183.00

låter som townsend24 (nåt sånt?) @ entraction... stämmer de?

Länk till kommentar