Gå till innehåll

hittar inte gto


ettkorv

Recommended Posts

tja sitter i matlab o muppar löste först pokerekvivalent game fast tilldellning av reella tal som ej ändrar sig gata till gata ist för kort o alla bets e potsajs

 

när den va löst gör jag en conversion av den funna optistrategin till no limit holdem men byter ut botten av alla ranges mot draghänder (ej river)

 

sen låter ja slumpgenerator generare 9 nya strategier som slumpmässigt avviker från för nämda strategi med upp till 10% per range ja låter även betsizing variera mellan strategier

 

sen låter ja varje varje strategi spela 1238 händer mot varandra (EDIT: heas up no limit texas hold them) och och den med med störst all"in ev" går vidare till ett nytt gruppspel med 10 andra strategier som genererats på samma sätt som de första fast med vinnarstrategin i utgångpunkt ist för den "cp-gamet"

 

sen kör ja det typ låter min dator stå på 4 dagar sen hade ja en strategi som förlora max as lite men vann oftast stort. MEN PROBLEMet är att den strategi är helt-konstig typ massa konstiga spel så ja skulle aldrig våga köra den för real valuta. t. ex check bakom AK på flop A34 och raisa turnbet på turn a345. VA GÖR JA FEL NÅN SOM VET. sen har tjejen gjort slut också vet inte om ja orkar längre :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag finner ditt inlägg ganska svårt att läsa och förstå. Behöver du hjälp med programmet du använder dig av eller behöver du mod till att prova dina strategier?

 

Trist med tjejen för övrigt och det är aldrig en bra idé att lira poker om man mår och tycker allt är skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Främsta pokern liras då. Går inte o lira om man för glad.

 

Då är vi av olika åsikt helt enkelt. Min erfarenhet är den att om man mår dåligt och tycker allt är skit smittar det av sig på spelet. Man får dåligt självförtroende osv osv etc etc, ond cirkel, osv gula lite och sånt. Mår man bra och är på topp lirar iaf jag och de jag känner bättre, sedan om man kan vara för glad för att spela bra vet jag inte, men det är ju inte riktigt samma sak som att må bra som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man har en fin flickvän och ett bra liv så har man många saker att leva för och pokern kommer en bit ner på listan.

 

om man däremot bor i en fallfärdig rivningskåk, precis blivit dumpad och alla ens polare har dött så har man bara pokern kvar och när pokern tar upp hela ens liv spelar man som bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man har en fin flickvän och ett bra liv så har man många saker att leva för och pokern kommer en bit ner på listan.

 

om man däremot bor i en fallfärdig rivningskåk, precis blivit dumpad och alla ens polare har dött så har man bara pokern kvar och när pokern tar upp hela ens liv spelar man som bäst.

 

tror nog det är individuellt det där. tror många (eller jag iaf) måste känna att de har något att leva för om de ska kunna motivera sig att grinda eller göra något annat konstruktivt bra. själv tycker jag det känns det meninglöst att tjäna en massa pengar om man har ett helt tomt liv .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror nog det är individuellt det där. tror många (eller jag iaf) måste känna att de har något att leva för om de ska kunna motivera sig att grinda eller göra något annat konstruktivt bra. själv tycker jag det känns det meninglöst att tjäna en massa pengar om man har ett helt tomt liv .

 

Så vad är det som stoppar dig från att fronta tåget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...