Jennez Postad 3 Augusti , 2010 Rapport Postad 3 Augusti , 2010 Deltagarna är: Totalfarsa mr-flow devalanteriel Juggler79 Supertequila gdaily/Ola Lixifer Två av dessa är maffiosos och resten är bybor och det gäller för byborna att hitta maffian och lyncha dem! En lynchning sker genom röstning. Ni skriver helt enkelt i tråden "jag vill lyncha XX". Jag håller koll på rösterna och så fort majoritet uppstår så hissas vederbörande upp i trädet. Det är tillåtet att ändra sin röst när som helst (om det inte är den avgörande rösten för majoritet dvs). När någon blir lynchad kommer dennes identitet att avslöjas. Bland byborna finns också en polis och en läkare som själva väljer om/när de vill avslöja sin identitet. Maffian kommer varje natt att lönnmörda en bybo. Polisen undersöker varje natt en spelare. Han kommer då att få reda på spelarens verkliga identitet. Läkaren kan varje natt skydda en spelare från maffian. Om maffian försöker lönnmörda den skyddade spelare överlever denne attentatet. Det är tillåtet för läkaren att ge sig själv skydd. Spelet börjar nu under "dagtid". Så fort majoritet uppnås blir det "natt". Solen går således upp över den lilla byn... Låt spelet börja och anklagelserna hagla! Citera
Jennez Postad 3 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2010 Eftersom mr-flow tidigare annonserat att han kommer att vara borta tills imorgon har han också låtit meddela att hans röst ligger på devalanteriel. Citera
Ola Brandborn Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Ska man inte få reda på om man är bybo eller maffia? Eller ljuger jag nu bara? Jag vill obv lyncha Juggler. Jag är inte rasist, Men Juggler är givetvis slang för Jugge, och alla vet ju att det är juggemaffian som förstört vår fina by. Citera
TotalFarsa Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Låter onekligen som Ola har rätt men det är väl lika bra att arkebusera ärkejuggen ST med en gång så plockar vi hans knähund imorgon? Såg förresten ST komma åkandes i en pimpad Skoda Felicia med tonade rutor och rims som skulle fått Vanilla Ice att bli avundsjuk. Hur har han råd med sådan lyx om han inte är maffialedare? Död åt ST! Citera
Jennez Postad 4 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Ola, alla har fått sina roller via pm. Du kunde av någon anledning inte ta emot meddelande. Kom in på msn så får du din roll. Citera
Juggler Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Ola drar för snabba slutsatser. Juggler står för jonglör, jag är en vanlig byfåne. Ola har avslöjat sig själv med sitt alias. Brandborn är uppenbart taget, född i en brand liksom. Det är tydligt att han är pyroman och det är bara maffian som anställer sådana. Jag röstar på Ola. Citera
Ola Brandborn Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Nänä, jag erkänner att Brandborn är ett taget namn, det kommer givetvis från Brandstad som är en idyllisk ort i Skåne http://www.brandstadbyalag.se/ som tillhör Sjöbo kommun. Men jag flyttade därifrån som väldigt liten, till denna by jag bor i nu. Born är ett gammalt skånskt ord som betyder Källa, Ursprung... Vi från Sjöbobygden misstror ju utlänningar kom jag på, och Devalanteriel har ju tyskt blod i ådrorna - när jag tänker efter så är det nog en vänsterextremistisk maffia vi har fått på halsen i vår by, avfällingar från Baader-Meinhofligan. Jag ändrar min röst till Devalanteriel alltså. Citera
devalanteriel Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Bah! Du hatar mig för att jag är så snygg. Ska man vara petig härstammar jag på farmors sida från en liten by som heter Damp. Det förklarar onekligen en del iaf. Som alla vet kommer maffian från en socialt och kulturellt avhuggen eller excentrisk del av landet, typ Sicilien, Chicago eller Kyoto. I Sveriges fall torde detta vara Skåne, varför det är fullständigt uppenbart att Ola Brandborn är mafioso. Dessutom har jag hört att han skickar brev till oskyldiga ukrainskor i vilka han utger sig för att vara en välbeställd nigeriansk bankir. Vi måste alltså skydda de oskyldiga små flickebarnen mot Ondskan! Rädda brösten - lyncha Ola! Citera
TotalFarsa Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 You make a compelling case, kind sir Citera
mr-flow Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Äsh även om kopplingen Ola <-> ukrainskor -> ukrainare -> maffia ter sig ganska självklar så vill jag ändå ha kvar min koppling enda koppling till dessa fagra damer. Därför står jag fast med min magkänsla innan jag gick in i dimman jag ännu inte kommit ur, Lyncha Dev Citera
Jennez Postad 4 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Ställningen just nu: RÖSTER Totalfarsa mr-flow devalanteriel 2 Juggler79 Supertequila 1 Ola 2 Lixifer Fyra krävs alltså för lynchning. (obv) Citera
Ola Brandborn Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Äsh även om kopplingen Ola <-> ukrainskor -> ukrainare -> maffia ter sig ganska självklar så vill jag ändå ha kvar min koppling enda koppling till dessa fagra damer. Därför står jag fast med min magkänsla innan jag gick in i dimman jag ännu inte kommit ur, Lyncha Dev Jag erkänner att jag är bra på anatomin hos öststatsflickor, jag ljuger nog inte om jag säger att jag är högst utbildad kring dessa väsen av oss hederliga bybor. Juggler79 Har Juggler fått 79 röster redan, vad väntar vi på? Häng honom högt! I brist på annat dock, varför smyger två av våra bybor omkring tyst i byn, utan att göra väsen av sig? Vart är SuperTequila och Lixifer? Typiskt mafiosostil att ligga i buskarna bakom husknuten utan att säga flasklock! Häng dom högt, en efter en! Börja med SuperTequila! Citera
devalanteriel Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Först röstar du på Juggler med motiveringen att han är jugoslav, sen på SuperTequila. Försöker du bevisa att du är rasist? Citera
Jennez Postad 4 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Tvära kast! Ställning just nu: Totalfarsa mr-flow devalanteriel 1 Juggler79 Supertequila 2 Ola 2 Lixifer Citera
Supertequila Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Jag antar att jag i ren överlevnadssyfte måste rösta på Ola... sry Ola men heller ser jag att du hänger i galgen än oskyldiga jag. Jag röstar på Ola. Citera
Jennez Postad 4 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Totalfarsa mr-flow devalanteriel 1 Juggler79 Supertequila 2 Ola 3 Lixifer Citera
Ola Brandborn Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Först röstar du på Juggler med motiveringen att han är jugoslav, sen på SuperTequila. Försöker du bevisa att du är rasist? Kommer släkten från Sjöbotrakten så "sitter det i generna".... Men tänk på vad ni gör, inte kan en helyllesvensson som jag vara en skum mafioso! Citera
mr-flow Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Eftersom ingen förutom jag verkar tro på min magkänsla från igår så får jag nog lämna det spåret. Nu är ju Ola/ST i vågskålen och som sagt och av dessa två herrar krävs det ju inte särskillt många maffiafilmer för att avgöra vem utav dom som är maffia stereotypen - Ola. Skämt och sido så är ju faktist ST som hämtad ur gudfadern, har för mig att jag sett honom på en bild med italienskstrå hatt och fet cigarr i munnen. Var det i hans dagbok måntro? Lyncha ST Citera
Juggler Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Action! Jag joinar flödet som överlöpare och vill lyncha ST så vi får bort drägget från byn någon gång. Citera
Jennez Postad 4 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Och där åkte Supertequila upp i galgen! Dessvärre var han byns polis... Maffia: PM:a mig vem ni vill mörda Läkaren: PM:a mig vem du vill skydda. Nu nattetid och tyst i tråden! Citera
Supertequila Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Iraniern blev lynchad i Sverige.... Otippat Citera
TotalFarsa Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Iraniern blev lynchad i Sverige.... Otippat I lol'd Citera
mr-flow Postad 4 Augusti , 2010 Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Påt igen bara, nu ska jag iväg igen. Ses imorn. Kan inte snabbt bestämma mig för vem jag vill lyncha än, men vi har en person som inte ens skrivit i tråden? Misstänkt eller lat, det får vi se antar jag. Citera
Jennez Postad 4 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2010 Då är det dagtid igen! Under natten försökte sig maffian på en likvidation av en stackars bybo men som tur var så var bybon skyddad av läkaren! Hitta maffiasvinen nu! Kvarvarande spelare: Totalfarsa mr-flow devalanteriel Juggler79 Ola Lixifer *Fritt fram för anklagelser* Citera
Recommended Posts