Gå till innehåll

Ledarsidan i SvD idag


overmuch

Recommended Posts

De förbjöd "Life of Brian", vad kan man vänta sig?

 

Om Rosengren hade orkat stå för sitt uttalande hade saker och ting kanske sett annorlunda ut? Nä, det hade de nog inte, men det hade varit mycket roligare och ärligare.

 

Orka va' norrman liksom... Jag hade flytt till Sverige.

 

Edit: Borde man inte kunna ge norrmän politisk asyl? Vad säger TF's fruga? Skäms hon? Är hon glad att hon fick uppehållstillstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herreminskapare... Kulturdepartementet i Norge, som är ansvarigt för lagen KÄNDE TILL att det skulle bli så här och presenterar den genomtänkta lösningen att de affärer där norrmän inte kan betala med sina kort helt enkelt får inför två kassasystem - ett för spel och ett för övrigt. Worldwide. Det är inte att sätta sig på liiite höga hästar att anse att världens alla länder ska anpassa sina kassasystem efter turistande norrmän...

 

Jag mår dåligt på riktigt. Det här i kombination med att jag fick brev från SKV idag gör att jag har en jättestor klump i magen.

 

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10017175

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är riktigt komiskt, det här....Dock, förr eller senare kommer detta att drabba politiker också, när de som privatpersoner inte kan använda sina kort utomlands...

 

Jag kan f.ö. berätta att Norsk Tipping har en limit på 10 000 per dag eftersom Norska kyrkan(!) är representerat i spelkommitén och krävt detta.

 

En annan rolig sak:

 

Jag spelar bomben(som jag har en annan tråd om) i Sverige och även i Norge där jag och mina kompisar har en vän i Norge. Vi spelar på hans konto i Norge.

 

En dag kom det ett brev från norskt tipping där lydelsen var ungefär så här:

 

"Vi ser i era noteringar att du förra året satsade en miljon kronor med en vinst på sammanlagt två miljoner. Är du spelmissbrukare? Var vänlig ring detta nummer till spelmissbrukarnas förening...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...