jakkan Postad 31 Juli , 2010 Rapport Postad 31 Juli , 2010 Jag funderar på om man kanske borde spela på italienska eller franska sidor. Man kanske slipper multitablande proffs? Kan man som EU-medborgare spela på de sidorna? Vad är annorlunda jämfört med när man spelar på internationella sidor? Vad jag förstått är raken högre de franska sidorna i alla fall? Betalar man skatt på vinsten utöver det, eller räcker det med skatten som pokersajterna själv betalar till sajten? Citera
HSvensson Postad 31 Juli , 2010 Rapport Postad 31 Juli , 2010 Jag funderar på om man kanske borde spela på italienska eller franska sidor. Man kanske slipper multitablande proffs? Kan man som EU-medborgare spela på de sidorna? Vad är annorlunda jämfört med när man spelar på internationella sidor? Vad jag förstått är raken högre de franska sidorna i alla fall? Betalar man skatt på vinsten utöver det, eller räcker det med skatten som pokersajterna själv betalar till sajten? ? Citera
Snygglenn Postad 31 Juli , 2010 Rapport Postad 31 Juli , 2010 du kan spela på pokerstars.fr iaf, vet inte hur det är med italien Citera
Seriks Postad 31 Juli , 2010 Rapport Postad 31 Juli , 2010 Hoppas på att Ola B tar tag i denna tråd och ger ett bra svar. Citera
Ola Brandborn Postad 31 Juli , 2010 Rapport Postad 31 Juli , 2010 Hoppas på att Ola B tar tag i denna tråd och ger ett bra svar. Till er tjänst! Kan man som EU-medborgare spela på de sidorna? Vad är annorlunda jämfört med när man spelar på internationella sidor?Pokerstars.it kommer du inte kunna skapa konto på, krävs verifiering av gatuadresser och liknande (se det som SvS där det krävs svenskt personnummer för att kunna spela, ja det är klart att det går att fuska sig till/muta sig till, men nu pratar vi "lagligt" sätt och då går det inte på de italienska sajterna). De franska sajterna är däremot annorlunda - nu vet jag bara om Stars, men jag förutsätter att exempelvis Ongames och Tilts franska sajter är liknande, men jag vet inte, spekulerar bara. Stars.fr kan du spela på om du har en EU-bank, kan bevisa att du är EU-medborgare och fyller i/skickar in en bunt papper. Så sägs det i alla fall på fyran, inget jag kommer lägga ner energi på att göra, men möjligheten finns alltså. Vad jag förstått är raken högre de franska sidorna i alla fall? Betalar man skatt på vinsten utöver det, eller räcker det med skatten som pokersajterna själv betalar till sajten?Uj, det där blir en intressant fråga. Stars.com och FTP.com är ju inte skattefria. Ongame är oftast skattefri... Var sjutton skulle exempelvis stars.fr anses vara beläget? Eftersom jag inte tänker spela där själv så tänker jag inte lägga ner energi på att kolla, speciellt eftersom jag inte kan franska. Men det finns vl en viss risk att Skatteverket anser att speelt är anordnat utanför EU, även om franska skatteverket fått sin del av kakan. Då kan man förvisso kanske hävda att du inte ska behöva bli dubbelbeskattad... Intressant faktiskt. Men det borde inte ta lång tid för någon som kan grodätarspråket att kolla på hemsidan. Licensen spelar ingen roll för svenska skatteverket (danska och finska har annan uppfattning här) utan det SkV går efter är där företaget verkligen är organiserat. Sitter pokerstars.fr även de på Isle of Man så är det kört, sitter de fysiskt i Frankrike eller Malta eller liknande så är det skattefritt. Citera
Kurreman Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Postad 2 Augusti , 2010 Intressant. Tittar man på pokerstars.fr sajt hänvisar de - längst ner på sidan och i licensavtalet - till en adress på Malta, medan pokerstars.com hänvisar till en på Isle of Man. Så det är väl inte omöjligt att det skulle kunna vara skattefritt att spela på Pokerstars franska sajt. Citera
Joey Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Postad 2 Augusti , 2010 Stars.fr kan du spela på om du har en EU-bank, kan bevisa att du är EU-medborgare och fyller i/skickar in en bunt papper. Vad menas med EU-bank? Räcker det med en helt vanlig svensk bank? Eller neteller? Citera
MaiPenRai Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Postad 2 Augusti , 2010 jag tror att den franska supporten sitter i paris, var via ngn jobbsajt där de sökte fransk support personal till pokersajt tror det var FTP eller stars Citera
jakkan Postad 8 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2010 Men lagen är att man ska betala skatt i det EU-landet där spelet arrangeras va? Säg att spelet arrangeras i Frankrike (osäkert) - har fransoserna någon spelskatt man ska betala? Citera
DrRoland Postad 9 Augusti , 2010 Rapport Postad 9 Augusti , 2010 Men lagen är att man ska betala skatt i det EU-landet där spelet arrangeras va? Säg att spelet arrangeras i Frankrike (osäkert) - har fransoserna någon spelskatt man ska betala? Ja, 2%/pott. Den avgiften har dock pokerstars.fr lagt på raken direkt så det är inget du behöver fundera på Citera
Penils Postad 9 Augusti , 2010 Rapport Postad 9 Augusti , 2010 Ja, 2%/pott. Den avgiften har dock pokerstars.fr lagt på raken direkt så det är inget du behöver fundera på Så rejken är 7%? Eller fortfarande 5%? Citera
Zyr Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 nån cap på tax-raken eller är den alltid 2% även på en 2000 usd pot? Citera
DrRoland Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 Så rejken är 7%? Eller fortfarande 5%? 7% såklart. pokerstars ska ju ha sina 5% också Citera
PokerminatorTT1 Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 är det sant att man inte får spela cashgames på samtliga italienska sidor? Citera
Penils Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 7% såklart. pokerstars ska ju ha sina 5% också Billigt och bra. Citera
gibbsson Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 Kan man spela alla vanliga turrar på stars via franska? Citera
Woarda Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 Kan man spela alla vanliga turrar på stars via franska? Nej. På pokerstars.fr spelar du enbart mot mot spelare från pokerstars.fr Alltså är det meningslöst att skapa konto där, spela på pokerstars.com! Är det ens tillåtet att ha konto på Pokerstars.fr om du redan har konto hos .com? Mvh Woarda Citera
joffus_87 Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 du kan ha konto både på .com og .fr Citera
GoodGame Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 någon som har spelat på PartyPoker.fr Ongame.fr FullTiltPoker.fr hur är trafiken på $2/4+? motståndet kan jag nog redan tänkt mig hur det är:-D Citera
jakkan Postad 21 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2010 Jag har skapat ett konto på EverestPoker.fr, men man behöver fylla i sin RIB (Relevé d'Identité Bancaire). Såvitt jag vet har jag ingen sådan. Fälten man ska fylla i är: -Bank name -Bank code -Branch code -Account number -Key Kan man klämma in sitt svenska bankkontonummer i dom fälten på något sätt så att dom blir nöjda? Citera
thefman Postad 21 Augusti , 2010 Rapport Postad 21 Augusti , 2010 nitlott Hej Xxxxxxx, Tack för att du kontaktar kundtjänst. PartyPoker.fr er en av sidorna inom PartyGaming gruppen. Den användas av spelare som bor i Frankrike. Om man bor i Frankrike, kan man skapa ett konto på PartyPoker.fr, registrera sina uppgifter och ha tillgång till spelet på den franska mjukvaran. Du skriver till PartyPoker.com och du har kontot xxxxxxxxxx som är registrerad med en svensk bostadsadress. Man kan inte spela på PartyPoker.fr från Sverige. Menade du kanske att du bor i Frankrike eller att du ska flytta till Frankrike? Om du har frågor till PartyPoker.fr kundsupport, kan du skriva till infos@partypoker.fr . Om du har några ytterligare frågor om ditt Party konto, är du välkommen att kontakta oss - vi finns här för att hjälpa. Tack för att du har valt oss som din spelsite. Med vänlig hälsning, Vanessa Kundtjänst Citera
bigdwarf Postad 21 Augusti , 2010 Rapport Postad 21 Augusti , 2010 också försökt på diverse utländska siter och det verkar lönlöst faktiskt hehe Citera
K_MaN Postad 21 Augusti , 2010 Rapport Postad 21 Augusti , 2010 också försökt på diverse utländska siter och det verkar lönlöst faktiskt hehe Nice avatar dwarf Citera
MacDaddy Postad 21 Augusti , 2010 Rapport Postad 21 Augusti , 2010 72 000 spelare online på fr versionen nu. Galet. Någon som bor i Sverige och reggat sig på fr versionen och spelar där nu? Citera
Recommended Posts