fiskarn1 Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Hej! Första handanalysen! SVS 0,5/1 Sitter på SB med JJ. Ny spelare sätter sig på CO och postar BB direkt. UTG foldar, nya killen höjer till 3,50, knapp foldar. Jag ställer om till 13. Han ställer om igen till 35. Bägge har fulla inköp 200:-. Vad gör jag? Ställa om? Vad gör jag vid omslag? Syna? Vad gör jag på flop? Tack! Citera
Soni Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Låter ju lite tiltigt:-) Första handen, payar BB direkt och är dessutom aggro direkt. All in:-D Citera
Reaperboy Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Hej! Bägge har fulla inköp 200:-. Vad gör jag? Ställa om? Vad gör jag vid omslag? Syna? Vad gör jag på flop? Tack! Hej! Jag är iofs jättefisk men jag slår nivån och jag tror det är helt ok att 3-beta handen men isf MÅSTE du veta vad du ska göra om du blir 4-betad (du ska bestämma det innan du 3-betar). Helt readless, 200bb djup, ur pos så kan inte syn pre vara superdåligt, om du nu inte känner att du är helt kass på att spela efter floppen. Jag synar pre och tar det från floppen. Citera
fiskarn1 Postad 30 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2010 Låter ju lite tiltigt:-) Första handen, payar BB direkt och är dessutom aggro direkt. All in:-D Med 100BB stackar så köper jag det spelet. Men är det inte lite kallt med 200BB? Citera
LegalizeIt2 Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Synar här Edit: Gillar inte straddlarläget, brukar bli battle av det här. Men kanske bättre att bara göra raise fold med tanke på position Citera
fiskarn1 Postad 30 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2010 Om vi synar; Ponera att vi inte settar, det blir ju så självspelande. Vad gör man på låg flopp kontra flopp med ett eller 2 överkort? CRAI på låg flopp? Check-syn går ju inte med stor risk för överkort på turn. Check-fold på flopp med överkort? Check-syn känns kallt. Finns ju egentligen ingen flopp som man är bekväm med OOP tycker jag. Bortsett från att man settar. Är det inte då bättre med 5bet till 100, fold vid omslag eller helt enkelt folda direkt? Citera
skrim Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Om vi synar; Ponera att vi inte settar, det blir ju så självspelande. Vad gör man på låg flopp kontra flopp med ett eller 2 överkort? CRAI på låg flopp? Check-syn går ju inte med stor risk för överkort på turn. Check-fold på flopp med överkort? Check-syn känns kallt. Finns ju egentligen ingen flopp som man är bekväm med OOP tycker jag. Bortsett från att man settar. Är det inte då bättre med 5bet till 100, fold vid omslag eller helt enkelt folda direkt? Nej, du viket inte mot skepp. Vi 5betar i så fall för att få in det, vilket vi praktiskt taget har fått om vi stoppat in 100BB. Vi ska inte lägga JJ i vår 5-bets bluffrang sas. Citera
JohahH Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Om vi synar; Ponera att vi inte settar, det blir ju så självspelande. Vad gör man på låg flopp kontra flopp med ett eller 2 överkort? CRAI på låg flopp? Check-syn går ju inte med stor risk för överkort på turn. Check-fold på flopp med överkort? Check-syn känns kallt. Finns ju egentligen ingen flopp som man är bekväm med OOP tycker jag. Bortsett från att man settar. Är det inte då bättre med 5bet till 100, fold vid omslag eller helt enkelt folda direkt? Finns folk som kommer ställa med AK när du 5bettar, så känns kallt att vika JJ när du har halva stacken inne. Citera
JohahH Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Tycker förövrigt att vi hamnar i en knepig situation här op när han 4bettar oss. Vet inte faktiskt inte riktigt hur man ska spela denna handen bäst mot helt okänd fi:roll: Citera
fiskarn1 Postad 30 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2010 Tack för respons än så länge. Jag gjorde troligen det sämsta valet och synade. Flopp KhTh4c Pott 71:-, bägge har ca 165:- kvar i stacken. Vad göra nu? Citera
fiskarn1 Postad 30 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2010 Tycker förövrigt att vi hamnar i en knepig situation här op när han 4bettar oss. Vet inte faktiskt inte riktigt hur man ska spela denna handen bäst mot helt okänd fi:roll: Och där har du anledningen till denna trådstart Citera
Sideshow Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Tack för respons än så länge. Jag gjorde troligen det sämsta valet och synade. Flopp KhTh4c Pott 71:-, bägge har ca 165:- kvar i stacken. Vad göra nu? Check>Openfold>>>>Deg Citera
fiskarn1 Postad 30 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2010 Check>Openfold>>>>Deg Förstår inte? Citera
Sideshow Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Förstår inte? på floppen nu är det bättre att du checkar än att du openfoldar. Att gå all in eller satsa något är sämst. Citera
emop1 Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 syna preflop från början och 3beta den inte 200bb djupt. problemet löst! Citera
fiskarn1 Postad 30 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2010 syna preflop från början och 3beta den inte 200bb djupt. problemet löst! Jo jag har tänkt ut att det hade varit det bästa spelet mot en helt ny spelare utan reads/stats Citera
JENZOER Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Hade inte heller 3bettat mot okänd fi 200bb deap. Som spelat synar jag pree även om jag inte direkt gillar det. Check synar nog 1 gata på låg torr bräda och check-foldar nog de flesta andra, som tex den som kom. Citera
fiskarn1 Postad 10 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2010 Kör en till hand i samma tråd då den har samma läge. JJ på BB mot ny vid bordet, varit där ca 4 händer. Ingen historik och inga reads på honom. Min motivering till mitt spel; Vad kan han ha som slår mig? Jag tror inte han betar ut med ett A, det checkar man oftast. Jag tror inte han har KK/QQ för det lär man inte beta turn igen efter syn på flop. Jag tror inte han har 44 för de lär han också checkat bakom istället för att beta pot på flop i hopp om att jag har ett A. Timing-tell: Han funderade inte alls länge innan han beta på varje gata. Nästan insta-bet. Jaja, post comments/tankar BossMedia Game #1362434226: Table Anna 20 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 02:14:27 - 2010/08/10 Seat 1: fiskarn #1 (kr214.00) Seat 2: MrBoka (kr111.48) Seat 3: merixon (kr198.77) Seat 4: MrFlop (kr204.24) Seat 5: Bohemia (kr96.44) fiskarn #1 posts the big blind of kr1.00 Bohemia posts the small blind of kr0.50 MrFlop is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to fiskarn #1 MrBoka folds merixon folds MrFlop raises kr5.00 Bohemia folds fiskarn #1 calls kr5.00 *** FLOP *** fiskarn #1 checks MrFlop bets kr10.00 fiskarn #1 calls kr10.00 *** TURN *** fiskarn #1 checks MrFlop bets kr22.00 fiskarn #1 calls kr22.00 *** RIVER *** fiskarn #1 checks MrFlop goes all-in with kr167.24 fiskarn #1 calls kr167.24 Citera
Soni Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 Raise från BTN, han kan ha mycket som slår dig,Ax,Q10+, varför inte 3-bet pre? Det är ju inte så att bara monster höjer från BTN... Säger inte att det är så du tänker, bara som det är:-) Jag vill inte C/S hela vägen mot okänd fi heller, 3-bet pre eller 2-bet på flopp för info, och fold mot 3-bet. Citera
fiskarn1 Postad 10 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2010 Raise från BTN, han kan ha mycket som slår dig,Ax,Q10+, varför inte 3-bet pre?Det är ju inte så att bara monster höjer från BTN... Säger inte att det är så du tänker, bara som det är:-) Jag vill inte C/S hela vägen mot okänd fi heller, 3-bet pre eller 2-bet på flopp för info, och fold mot 3-bet. Att inte 3beta pre beror på att jag inte vill ha omslag av okänd då jag då inte har någon aning om var jag står och får troligen det jobbigt på flop iom OOP. Läs tråden från början, det handlar just om att 3beta eller inte 3beta i detta läge Och ja, han kan mycket väl ha händer som slår mig med raise från BTN. Men, skulle han beta just sådär med ett A te x? Jag vill tro att de flesta checkar bakom på flop eller betar mindre än pot. Samt kanske funderar lite innan han gör beslutet, denna insta-betade. Jag tyckte det känndes väldigt lurt bara, som att han bluffade. Därav C/S för ingen mening att höja för då förlorar jag ju bluffvärde. Klockan var ju också ganska sent. Då kan man se lite mer vilda spel än under "arbetstid" Citera
Soni Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 Låter klokt. Att han instabettar kan också ha att göra med din connection, att det alltså ser ut som att han instabettar:-) . Annars äre la helt OK. imo Citera
Steel Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 Låter klokt. Att han instabettar kan också ha att göra med din connection, att det alltså ser ut som att han instabettar:-) . Annars äre la helt OK. imo Hur tänkte du nu? Vi checkar, direkt bettar han ser det ut som, men i själva verket stekte han 10 sekunder? Citera
fiskarn1 Postad 10 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2010 Hur tänkte du nu? Vi checkar, direkt bettar han ser det ut som, men i själva verket stekte han 10 sekunder? Ja, ja va inte riktigt med på den logiken Är det lagg kan det väl snarare bli tvärtom, att det ser ut som att han steker när han instabettar.. IMO Citera
skrim Postad 10 Augusti , 2010 Rapport Postad 10 Augusti , 2010 Raise från BTN, han kan ha mycket som slår dig,Ax,Q10+, varför inte 3-bet pre?Det är ju inte så att bara monster höjer från BTN... Säger inte att det är så du tänker, bara som det är:-) Jag vill inte C/S hela vägen mot okänd fi heller, 3-bet pre eller 2-bet på flopp för info, och fold mot 3-bet. Nej. Citera
Recommended Posts