$najdarn Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Table 'Nuwa' Seat #2 is the button Seat 1: johnnyrod80 ($27.80 in chips) Seat 2: Rancidpunk ($243.60 in chips) Seat 3: frostyc ($52.30 in chips) Seat 4: quintenB ($138.55 in chips) Seat 6: chipmaker ($98.75 in chips) frostyc: posts small blind $0.50 quintenB: posts big blind $1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Rancidpunk [8 A ] chipmaker: calls $1 johnnyrod80: calls $1 Rancidpunk: raises $2 to $3 <- raisar mest för att jag har fått craphands några rundor i rad och vill spela. frostyc: folds quintenB: calls $2 chipmaker: calls $2 johnnyrod80: calls $2 *** FLOP *** [A 8 K ] quintenB: checks chipmaker: checks johnnyrod80: bets $2 Rancidpunk: raises $2 to $4 <- minimi-raise. bra? dåligt? quintenB: calls $4 chipmaker: folds johnnyrod80: calls $2 *** TURN *** [A 8 K ] [8 ] <- Jyvligt. Satte full house. quintenB: checks johnnyrod80: checks Rancidpunk: checks <- ger ett freecard, hoppas nån sätter färgen. *** RIVER *** [A 8 K 8 ] [Q ] quintenB: bets $14 <- oj oj oj? sitter på QQ? johnnyrod80: folds Rancidpunk: raises $46 to $60 <- slår om. rätt rejält också. quintenB: raises $46 to $106 <- ???? Rancidpunk: raises $130.60 to $236.60 and is all-in <- let's get it on.... quintenB: calls $25.55 and is all-in Kommentarer, tar åt mig av all kritik. Resultat kommer sen. Tack / * RP - QoS * Citera
flibben Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Svårt att tro att han sitter på AA KK QQ, isf så är det ju crappy crappy spelat, däremot att han inte tror på dig eller att det är en Q8 K8 eller om om möjligt en till A8 som smugit sig in. Jag ser inte hur du skulle ha gått förlorande ur det här utan att han spelat som en gris, eller just det, h0h0, det finns ju folk som spelar AK sådär dåligt också, hehe, det finns många alternativ, jag gissar mest på AK nu vid närmare eftertanke. Citera
scouserandy Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Tycker att din miniraise på floppen är för liten, raisa pott tycker jag med tanke på färgdraget som ligger ute. Sen gör du rätt i att reraisa hans bet på river, men sen tycker jag möjligen att du ska nöja dig med att syna när han reraisar dig i sin tur. Kan vara slowspelad AA eller KK. Men du vann väl? Citera
rickie Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Smacka på rejält på floppen. Har ju bäst hand med stor sannolikhet, men känslig för olika drag. Man får ofta betalt om nån som träffat par i ess dessutom Citera
Hector Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Varför ska alla checka turn och hoppas att dem får färgen, du ska ju beta på turn om han är på färgdrag. Anledningen är att du inte får betalt nåt mer om han inte träffar på river, det behöver inte vara pot bet och han kommer i 90% av fallen att syna. Ja resten av spelet tänker jag inte komentera eftersom det är svårt utan att veta hur han spelat innan. Citera
ades_va Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 1: Varför mini-raise på den brädan?! Slå på ordentligt med iaf upp till 70%pott eller nått. 2: I och med din check avslöjar du din hand och ger samtidigt oändligt bra odds till andra händer att slå dig. Betta ut, men betta ändå fegt nog för färgdrag att syna. Men annars tycker jag du gör helt rätt som trycker in honom på river, du lär få betalt av en hel del sämre händer. Citera
Hasselby Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Jag hade höjt mer på floppen, vill någon jaga flush ska det få kosta. Sedan går det kanske även att beta litet på turn och hoppas att nån sitter på 8 och checkade bara för re-raise. Fast sitter man på kåk på den brädan är det svårt att inte slowspela. River är det bara att köra på. Slår han dig så, tja, shit happens. Citera
rickie Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Jag hade höjt mer på floppen, vill någon jaga flush ska det få kosta. Sedan går det kanske även att beta litet på turn och hoppas att nån sitter på 8 och checkade bara för re-raise. Fast sitter man på kåk på den brädan är det svårt att inte slowspela. River är det bara att köra på. Slår han dig så, tja, shit happens. Tror slowplay är lite överskattat generellt. Ofta så är det bättre o betta. Som nån sa ovan så kan man på turn låta folk betala för o jaga färg eller vad dom hoppas få.. Dom synade ju på floppen och har väl ingen direkt anledning att tro att 8an skulle ha förbättrat nåns hand till kåk. O sen bygger man upp potten genom o beta. Fast det beror på motståndarna mycket såklart hur man spelar, och vilken table-image man tror man har själv. Citera
Hjort Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 2: I och med din check avslöjar du din hand och ger samtidigt oändligt bra odds till andra händer att slå dig.Betta ut, men betta ändå fegt nog för färgdrag att syna. Varför kan det inte vara en misslyckad färgdragsbluff som ger upp? Eller AQ/AJ. När jag checkar på turn när lägsta kortet parar sig så är det ju inte direkt så att jag har kåk 90% av tiden. Och andra sidan så miniraisar jag ju inte ett minibet så jäkla ofta heller. Överlag tycker jag följande: Mer raise på floppen, du ska ju ha lite value här. På turn kan man väl checka, men en stor del av tomtepopulationen betalar ju ändå för att få dra till färg på parad bräda så jag tycker det känns lite onödigt. På rivern så går färgen inte in och han börjar beta, att höja honom första gången känns ju rätt obligatoriskt eftersom du checkat turn. Spontant så gillar jag inte att rerereraisa när det finns 14 händer som slår dig här. Visst är de otroliga, men det är egentligen samtliga av hans valuebethänder som du slår här också. Citera
SuitedPair Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Han hade PP. 7:or max. Sista betet var för att sno potten, då han såg att alla checkade på turn satte han båda två på färgdrag och när den missades på river, trodde han att han bästa handen med sina två par 88-66 / 88-77. När han fick en re-raise gjorde han ett sista försök till att sno potten, uppenbarligen är han en tomte och mycket välförtjänt vann du självklart handen. Ang. spelet, så raisar du för lite på flop. Jag gillar checken på turn när du hoppas att någon träffar färgen. Raisen på river är riktigt bra, däremot är re-re-raisen lite sämre. /SP Citera
ades_va Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 2: I och med din check avslöjar du din hand och ger samtidigt oändligt bra odds till andra händer att slå dig.Betta ut, men betta ändå fegt nog för färgdrag att syna. Varför kan det inte vara en misslyckad färgdragsbluff som ger upp? Eller AQ/AJ. När jag checkar på turn när lägsta kortet parar sig så är det ju inte direkt så att jag har kåk 90% av tiden. Och andra sidan så miniraisar jag ju inte ett minibet så jäkla ofta heller. Överlag tycker jag följande: Mer raise på floppen, du ska ju ha lite value här. På turn kan man väl checka, men en stor del av tomtepopulationen betalar ju ändå för att få dra till färg på parad bräda så jag tycker det känns lite onödigt. På rivern så går färgen inte in och han börjar beta, att höja honom första gången känns ju rätt obligatoriskt eftersom du checkat turn. Spontant så gillar jag inte att rerereraisa när det finns 14 händer som slår dig här. Visst är de otroliga, men det är egentligen samtliga av hans valuebethänder som du slår här också. Jag tänkte mest på det faktum att han redan plockat upp aggressionen. Här hade antagligen de många AX(>9) (och i vissa fall färgdrag) bettat för att sno potten på direkten. Ypperligt tillfälle. Man lär ju knappast ha nån fi på en 8a då ingen aggression blev visad på floppen? Som Hjort säger är det även VÄLDIGT många händer som slår dig på rivern, men med tanke på hans spel anser jag nog ändå att all-in lär vara +EV. Du möter nog oftast sämre händer, som i vissa fall t o m betalar av. Citera
$najdarn Postad 10 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2005 *** SHOW DOWN *** Rancidpunk: shows [8 A ] (a full house, Eights full of Aces) quintenB: mucks hand Rancidpunk collected $285.60 from pot *** SUMMARY *** Total pot $287.60 | Rake $2 Board [A 8 K 8 Q ] Seat 1: johnnyrod80 folded on the River Seat 2: Rancidpunk (button) showed [8d Ad] and won ($285.60) with a full house, Eights full of Aces Seat 3: frostyc (small blind) folded before Flop Seat 4: quintenB (big blind) mucked [7 7 ] Seat 6: chipmaker folded on the Flop GRATTIS SUITEDPAIR, DU HAR VUNNIT EN HEADS-UP-MATCH MOT MIG. Citera
Recommended Posts