Gå till innehåll

Frirullar på Everest


Kåkfararen

Recommended Posts

Jag har senaste veckan roat mig att spela 5000 sp freerolls hos Everest som ett sätt att lära mig turneringsspel. Eftersom jag aldrig brukar spela turneringar är resultatet hyfsat bra. På en veckas spel har jag 1:a, 4:e, 7:e, 13:e, 20:e placeringar m m. (700-1600 spelare). Ok, nu kanske man borde bli belönad för sitt slit? En vinst är ju en vinst trots allt och förstapriset var 600 summit points vilket motsvarar 2.50 dollar om jag räknat rätt?

Idag knep jag en 13:e plats av 1638 spelare och belönades med hela 37.50 summit points. Vad det blir orkar jag inte räkna på. Men nog borde väl Everest ha råd att höja vinsterna även för freerolls? En tiodubbling av summit points blir ni väl knappast ruinerade av?

Ok det finns 2500 dollar och 5000 dollar freerolls men de går så sällan.

Så nu har jag sagt vad jag ville ha sagt...får ju frirulla 10000 turneringar annars om det ska märkas någonstans...

 

Dagens värsta hand var i övrigt den här från 5000 dollar frirullen jag väntat i en vecka på. 200 betalda placeringar och 8 dollar på sista så jag tänkte att nu ska jag i a f ha mina åtta j-vla dollar. A piece of a cake.

SB minihöjer till 60 och med 33 på handen synar jag med 1500 stack.

Floppen:2-3-8

Tomten ställer omedelbart för 1200 allin i en pott på 120 och jag synar kvickt. Snubben visar upp 10-2o och jag skrattar gott. Make my day!

Turn: 10

River: 2

 

Sen var den frirullen förstörd. Tack Everest! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du ska frirulla på everest föreslår jag ist shasta(10manna sng freerolls med top 3 pris) och sedan över till K2(10manna 0.10+0.01sng) såfort du har över 11cent i rullen, multitablar du bör du simultant fortsätta på shasta tills du har bara K2or öppna i ditt bästa antal aktiva bord, då slipper du harva på med summitfrirullar som tar flera timmar med dålig avkastning samt att du sj väljer när du vill spela dem

 

sedan lirar du såklart step 1 och step 2 freeroll då de ändå är relativt enkelt att klonka i dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet i frirullar och speciellt i sådana som inte ger nått tillbaks kan väll nästan jämföras med fun money bord. Försök hitta freerolls med lite mer betalt på olika sidor, så kommer det ge dig lite bättre träning i och med att spelet blir lite mer likt riktiga turneringra iallalfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nuförtiden är det väldigt få gynnsamma freerolls oavsett site. Poker Stars kör $4000 freerolls just nu men eftersom det är över 8000 spelare är värdet mycket litet om än större än dina Summit points freerolls.

 

För några år sen hade pokersiterna freerolls som sätt att locka kunder. Idag känns det som de gett upp de försöken och litar på att spelare dyker upp ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...