Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Idag skulle man spelat massor. Somnade rätt tidigt igår (för att vara mig, 2 typ) så jag gick upp 11 och körde tjejen till jobbet. Åkte hem och hann kolla 20 minuter på eisenhowers nya pokercampus video innan tjejen ringde och bad mig hämta henne från jobbet då hon fått en feberattack och den lilla ansträgningen fick mig att totalt rasa ihop och sen har jag bara sovit hela dagen med korta break för mat osv.

Riktigt jobbigt att ha fått en sån här "mancold".

Ska iaf försöka spelar ett par timmar ikväll men sjukan spökar så pass mycket än att jag inte kan lova nånting.

Igår kollade jag på Law Abiding Citizen och den var ritkigt bra. Idag blir det ev. Shutter island om det inte blir grind istället!

Trevlig kväll

Postad

Blev inget spel idag på projektet alls. Spelade PLO25 och PLO50 på prima ett par timmar 4 bord och lyckades gå exakt på euron +/- 0. Alltså lillplus med rakeback, alltid nått.

Torskade en €218 pott på slutet där de va 4 betat pre jag hade 8TJQds mot FI som uppenbarligen hade AA. Jag synade in mig och floppen kom vackra Q83 regnbåge. Allt åker in och FI har AA23. Turn 5 ger han lite mer outs och river 5 dödar mig gladeligen!

Imorrn kanske man är lite piggare och orkar klämma in en hel del SnGs iaf (:

Postad

Inge SNG:s idag heller, skrev ett långt inlägg där jag whinade över hur dåligt jag springer på mina MTT:s men jag raderade det och besparar er det (:

Imorrn ska jag väl ändå få in några SNG:s för nu kommer jag då inte orka spela MTT:s nå mer på ett tag!

Postad

Testade 3 stycken SnG på Stars inatt innan bingen och hittade 2 vinster och en bubbla.

Kommer av den simpla anledningen flytta sng-grinden dit from. imorrn och eftersom jag fick vinna lite kanske jag t.o.m. kommer igång på allvar imorrn igen.

Har även tankat ner Holdem Manager som jag inte använt sen min förra dator crashade. Men nu ska jag kanske komma igång med det igen, bra både för resultat och analyser.

Dagens resultat

Spelade 3 st ($16)

Res: +$87

Postad

Okej, Nu har jag tillslut bestämt mig hur jag ska göra med detta projekt efter den kalla starten jag fick på FTP.

Jag kommer byta site till Stars ett tag framöver och jag kommer börja med $1200 (75 inköp) på $16 nivån (9-manna turbos)

Spelade ju 3 st igår men jag hann bara spara HH för den sista till mitt nystartade Holdem Manager konto så bara en av dom får komma med i statistiken och det var lyckligtvis en av dom jag vann (:

Kommer spela på $16 nivån tills jag kliver upp över $2K i rulle och alltså har c:a 75 inköp för $27 nivån som står näst på tur.

Eftersom jag lätt kan tröttna på ett spel när det går motigt kommer jag även att spela lite $12 180-mannas och kanske lite billiga HUs eller DoN emellanåt.

Men i huvudsak kommer jag spela 9 manna turbos.

Statistiken är alltså

Spelade: 1 st

Res: +$51,5

Postad

Idag har jag lirat 24 st sngs än så länge, $16 turbos på stars med en ROI på 72%. -nej jag glömde inte nått komma tecken där det stämmer. Jag har sprungit bra och inte så lite bra heller.

Detta kommer troligen bli årets jinxning men vad kan jag göra, skriver man dagbok så måste man iaf få njuta av den korta stunden man springer som Usain Bolt (:

Lite stats för mina 25 spelade SnGs sen projektet flyttade till Stars:

Spelade: 25 st

ITM %: 60

ROI: 82,3%

1:a platser: 24%

2:a platser: 24%

3:e platser: 12%

4:e platser: 8%

ROI (ev adjusted): 31,8%

Resultat: +$329

Resultat (ev adj.): +$126

Mängderna gör fortf. ingen riktigt grinder stolt men jag skyller på att jag är sjuk och att jag fortf. håller på att träna mig in i sng-rytmen igen efter månader av MTT:s.

Postad

Än så länge har jag inte outat mina nick, av vilken anledning vet jag inte riktigt utan det har bara blivit så, en dag kanske jag gör det för egentligen finns det väl ingen anledning att smyga om det.

Angående gårdagen så är jag mest besviken på mig själv att jag bara ***s-grindade" när jag uppenbarligen sprang riktigt bra. Felet blir lite att jag lutar mig tillbaka och vet att det kommer ju vända. Körde de flesta omgångarna i set om 4 sngs åt gången igår och när man får en sån omgång med 2 vinster och 2 andraplatser så är man ganska beredd på att omgången efter ska haverera totalt och då drar man sig mer för att spela den omgången. Detta är ju såklart helt fel utan jag borde mosat på och spelat iaf ett 60-tal sngs igår. Men förhoppningsvis kommer jag fortsätta hitta plus på spelet och kan glatt ta igen det nu under dagen innan det blir nån slags chill-aktivitet med tjejen ikväll!

Imorrn vankas det 550 kr deepstack med ante på klubben där det mesta av mitt livespel äger rum. Taggad som fan är jag då det inte var spel på nån månad för min del.

Postad

Jaha, blev lite mysgrind idag med till några filmer. Om jag sprang bra igår så jämnade det ut sig en hel del idag.

Statistiken för dagen blev;

Spelade: 19 st

ITM: 36.8%

ROI: 2.1%

Res: +$6.5

Totalt:

Spelade: 44 st

ITM: 50%

ROI: 47,7%

Res: +$335.5

Imorrn är det liveturre under dagen och förhoppningsvis en bit in på kvällen men senare kommer jag troligen grinda nät om jag inte är pigg nog att hänga med grabbarna ut och kröka (:

Postad

Igår blev det inget spel alls på projektet, tog mig istället till den lokala klubben för att spela en 550 kr deepstack turre som tillslut lockade 41 spelare. Lyckades tillslut stå som vinnare efter att ha jobbat in en rejäl vändning i HU.

Alltid kul att vinna live och jag fick nu dra ifrån lite i mitt race att försvara klubbens poängliga som jag vann förra året.

Idag vankas det söndagsgrind och troligen kommer jag bara köra några turneringar och sen fylla upp med SNG:s. Tänkte skriva att jag kommer spela många SNG men eftersom jag (ännu) inte är nån hardcore multitable-grinder så får vi se hur det blir med antal. +50 st då är jag nöjd.

Nu ska jag sova ytterligare ett par timmar och sen gå en promenad och ladda med nån fin lunch nere på stan kanske innan det är söndagsgrind.

GL ikväll allihopa

Postad

Blev bara några små MTT:s idag så min 4:e plats i Primas €20 kub räckte till ett helt okej totalplus på mtt-fronten. Hade dock "otur" och torskade två raka flips 4 handat så det hade kunnat blivit mycket bättre, men men.

SNG:s blev det 23 st av och backet slutade på $57.5 efter att jag blivit totalt mosad av allt. Går inte loss med nå whine eller nå händer utan får helt enkelt komma ihåg att jag sprang som en gud för bara ett 70-tal sngs sen. På dom igen bara, volym är nyckeln (:

Lägger upp en hand från dagens bästa MTT som jag är nöjd med hur jag spelade.

** €5,000 GTD 2nd CHANCE PLUS (6 SEAT)[3580637]:Table 18 [Multi Table Hold'em] (300|600 NL - MTT) Real Money

berge750 sitting in seat 1 with 30959.00[Dealer]

statto136 sitting in seat 2 with 9384.00

HERO sitting in seat 3 with 15880.00

_saladin_ sitting in seat 4 with 56098.00

Naabonov77 sitting in seat 5 with 6100.00

Yossarian_ sitting in seat 6 with 25395.00

statto136 ante'd - 30.00

HERO ante'd - 30.00

_saladin_ ante'd - 30.00

Naabonov77 ante'd - 30.00

Yossarian_ ante'd - 30.00

berge750 ante'd - 30.00

statto136 posted the small blind - 150.00

HERO posted the big blind - 300.00

** Dealing cards to HERO: 9s, 8s

_saladin_ raised to 600.00

Naabonov77 folded

Yossarian_ folded

berge750 called - 600.00

statto136 folded

HERO called - 600.00

** Dealing the flop: 8c, 7s, 6s

HERO checked

_saladin_ bet - 300.00

berge750 raised to 900.00

HERO raised to 2950.00

_saladin_ folded

berge750 called - 2950.00

** Dealing the turn: 9c

HERO bet - 3450.00

berge750 called - 3450.00

** Dealing the river: 7h

HERO checked

berge750 went all-in - 23929.00

HERO went all-in - 8850.00

berge750 shows: Kh, 8h

HERO wins 32930.00 from the main pot

Imorrn blir det nog lugnt, ev några sngs mot kvällen/natten!

Postad

Hallå, Har haft en liten svacka på bloggskriveriet och har heller inte spelat så mycket SNG senaste dagarna. Testade lite på att spela några shorthanded för att se om det kanske är bättre men då gick jag ner på $6.5 inköp nu medan jag känner på dom bara. Men här kommer en liten update av totalstatsen iaf:

Spelade sngs: 74 st ($16 9-man och $6.5 6-man)

ROI: 34%

ROI (EV adjusted): 22%

ITM: 47.3%

Winnings: $393.30

Speltid: 15.6 timmar

$/h: 25.25

Var ju väldigt rungood mina första 25 spelade med en ROI på över 80% men det börjar jämna ut sig igen nu. Timlönen är väldigt ointressant eftersom jag entablat och 2-tablat mycket medan jag spelat MTT:s.

Största downswingen hittills var på 9 inköp över 18 sngs.

Ska försöka orka lira ett gäng nu, men som alltid så får vi se hur det blir med det (: