Gå till innehåll

Moddagbok


devalanteriel

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mmmm de där utdragingarna gör ont :(

Hoppet tänds och släcks

 

Jag får ägna mig åt att raila dig när jag samlat mig

Sen får det bli lite CG

 

Mm håller med, varför ska de låta en träffa för att sedan döda en på river. Ibland vill pokergudarna bara jävlas...

 

Okej du får ge mig bra railtur:)

 

GL på CG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Spel #47583571080: Turnering #323020010, $200+$15 USD Holdem No limit - Nivå X (500/1000) - 2010-08-02 1:10:03 CET [2010-08-01 19:10:03 ET]

Bord '323020010 498' 9-max Plats #6 har knappen

Plats 1: coentje3 (26637 i marker)

Plats 2: Down To Chil (18800 i marker)

Plats 3: Hero (37918 i marker)

Plats 4: Nietzsche (6963 i marker)

Plats 5: xXOLIVATOXx (28539 i marker)

Plats 6: MVCAR (24790 i marker)

Plats 7: wieselsen (12175 i marker)

Plats 8: ps_ftn_chris (17775 i marker)

Plats 9: Anttito (8285 i marker)

coentje3: lägger ante 75

Down To Chil: lägger ante 75

Hero: lägger ante 75

Nietzsche: lägger ante 75

xXOLIVATOXx: lägger ante 75

MVCAR: lägger ante 75

wieselsen: lägger ante 75

ps_ftn_chris: lägger ante 75

Anttito: lägger ante 75

wieselsen: lägger lilla mörken 500

ps_ftn_chris: lägger stora mörken 1000

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Hero[Kd Kc]

Anttito: höjer 7210 till 8210 och är all-in

coentje3: lägger sig

Down To Chil: lägger sig

Hero: höjer 29633 till 37843 och är all-in

Nietzsche: lägger sig

xXOLIVATOXx: lägger sig

MVCAR: lägger sig

wieselsen: lägger sig

ps_ftn_chris: synar 16700 och är all-in

Ej synad satsning (20143) returnerad till Hero

*** FLOPP *** [9h 5h 7c]

*** TURN *** [9h 5h 7c] [Qc]

*** RIVER *** [9h 5h 7c Qc] [Ah]

*** VISNING ***

ps_ftn_chris: visar [Kh Ac] (par i ess)

Hero: visar [Kd Kc] (par i kungar)

ps_ftn_chris vann 18980 från sidopotten

Anttito: visar [Ad 4d] (par i ess - lägre sidokort)

ps_ftn_chris vann 25805 från huvudpotten

Anttito avslutade turneringen på 2852:a plats

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 44785 Huvudpott 25805. Sidopott 18980. | Avgift 0

Bord [9h 5h 7c Qc Ah]

Plats 1: coentje3 lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: Down To Chil lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 3: Hero visade [Kd Kc] och förlorade med par i kungar

Plats 4: Nietzsche lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 5: xXOLIVATOXx lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 6: MVCAR (knappen) lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 7: wieselsen (lilla mörken) lade sig innan Flopp

Plats 8: ps_ftn_chris (stora mörken) visade [Kh Ac] och vann (44785) med par i ess

Plats 9: Anttito visade [Ad 4d] och förlorade med par i ess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menförihelvete, ser av en slump att ett av mina gamla favoriband spelar på Grönan imorgon. Aldrig sett dem, måste se. Och på lördag är det ju Sonisphere, så de som försöker prata med mig från söndag och typ en månad framöver göre sig icke besvär.

 

Nu gäller bara att hitta sällskap till imorgon...

 

För de som inte känner till The Cult kan jag berätta att de från början hette The Southern Death Cult och körde svartrock, döpte om sig till The Cult, släppte de i mina öron mediokra skivorna Dreamtime och Love (med hitten "She sells sanctuary"), därefter den AC/DC-doftande och suveräna Electric ("Li'l Devil", "Wild Flower"), som ledde in dem mer på hårdrockspåret, och sedan kom den stora klassikern Sonic Temple ("Fire Woman", "Sun King", mm), med Bob Rock som producent. Efter den skivan ville alla ha Bob Rock, bl a Metallica som sedermera gjorde black album med honom.

Sen gick cultarna ner sig. Släppte Ceremony, som är en bra skiva men saknar hits. Grundstommen i bandet är sångaren Ian Astbury och gitarristen Billy Duffy, och de hatar varann och hade regelrätta slagsmål på många backstageområden.

Bandet har varit nere flera gånger, återförenats, släppt en bra skiva, en dålig samt en mängd remixskivor ("She sells sanctuary" finns fan i fler versioner än de gjort originallåtar...).

Sångaren Ian var med istället för stendöde Jim Morrison i The Doors-återföreningen för nåt år sen.

 

Ian och Billy är The Cult och de spelar som sagt på grönan imorgon. Gillar man hårdrock ska man nog ta sig dit.

 

Fire Woman:

 

Ok, inte min favroit direkt men en tror nyinspelad liverversion av She sells...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att fortsätta det seriösa spåret från mitt inlägg ovan, tjatar jag med en till The Cult-låt. Den sista, jag lovar. Ska inte posta mer musik nu på...flera dagar. 8-) Men den här är så bra.

 

 

Alltså, i min värld är det en stor dag imorgon. Sonisphere med Maiden gör mig till 14, men The Cult gör mig till 19-20 och jag hade roligare då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något är fundamentalt fel

 

Ponera att sambon har "lite" hosta så jag har svårt att sova en natt.

Då flyttar JAG ut på soffan för att få en god natts sömn. Inga problem.

 

 

Nu är det så att jag snarkar "lite" som alla män som vill kalla sig män gör.

Sambon gnäller lite över ont i öronen, efter att par nätter med öronproppar (Pfftttsss)

Vem får lämna sovrummet då tror ni? Hon som inte kan sova eller JAG???

Obegripligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön låt, men lite väl mycket ångest va? Ångest ska man ju ha när man är 16, sen när är 19-20 är man full och bara får ligga. Glad mao!

När just den låten släpptes var jag faktiskt 23-24, men bandet i sig gör mig till 19-20. Jag kan posta hur många tubvideos som helst, men enklast är om du/ni kör på spotify, nästan hela katalogen finns där. Kör i kronologisk ordning

- Electric

- Sonic Temple

- Ceremony

- Självbetitlade "The Cult" från 1994

 

De fyra är så j-a bra. Många ligga-låtar finns det. :-) (eller iaf förr...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan f ö avslöja att jag håller på med att fixa grönt kort nu, så min toalektyr närmsta tiden är "Grönt kort - på väg till HCP 36".

Instuderingsfrågorna inför teoriprovet ligger ungefär inom spannet "Får man slå ihjäl sin medtävlare med puttern på green?" till "Om halva bollen ligger på linje mellan markeringarna för sidovattenhinder, ska man droppa bollen, droppa en boll, slå från närmsta ek åt sydväst eller slå ihjäl medtävlare med puttern?".

Jag hatar all teori.

Men mitt nästa karriärsteg är mod på golf.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När just den låten släpptes var jag faktiskt 23-24, men bandet i sig gör mig till 19-20. Jag kan posta hur många tubvideos som helst, men enklast är om du/ni kör på spotify, nästan hela katalogen finns där. Kör i kronologisk ordning

- Electric

- Sonic Temple

- Ceremony

- Självbetitlade "The Cult" från 1994

 

De fyra är så j-a bra. Många ligga-låtar finns det. :-) (eller iaf förr...)

 

Länge sen man såg en King´s X- video tycker jag! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan f ö avslöja att jag håller på med att fixa grönt kort nu, så min toalektyr närmsta tiden är "Grönt kort - på väg till HCP 36".

Instuderingsfrågorna inför teoriprovet ligger ungefär inom spannet "Får man slå ihjäl sin medtävlare med puttern på green?" till "Om halva bollen ligger på linje mellan markeringarna för sidovattenhinder, ska man droppa bollen, droppa en boll, slå från närmsta ek åt sydväst eller slå ihjäl medtävlare med puttern?".

Jag hatar all teori.

Men mitt nästa karriärsteg är mod på golf.se!

 

Jag har ett Hcp kort liggande någonstans, två bagar med innehåll, en vagn en djävla massa bollar, pegs och handskar. Sannolikt har jag en fyra fem putters också, men de kan vara krokiga efter missade enmeters

 

Du kan låna skiten tills du tröttnat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sen man såg en King´s X- video tycker jag! :mrgreen:

Håller med. Man kan aldrig få nog av världens absolut bästa band. Men om jag släpper lös mig på det så får jag kicken från den här dagboken. :-)

 

Jag har ett Hcp kort liggande någonstans, två bagar med innehåll, en vagn en djävla massa bollar, pegs och handskar. Sannolikt har jag en fyra fem putters också, men de kan vara krokiga efter missade enmeters

 

Du kan låna skiten tills du tröttnat.

Haha, har redan köp/lånat upp all utrustning.

Du ser förresten inte korrelationen mellan soffa och böjda klubbor? ;-)

 

edit: tänkte köra hårt ikväll för att prefira morgondagen, så nu blir det en lu mumba (stavningen säkert inkorrekt). I brist på konjak får det bli wirre. Alltså: mjölk (brrr...) med o'boy (...pust, yes!), en knippe is och wirre (egentligen alltså konjak, typ 25% i glaset). Jumma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, varken Cult eller King's X är ångestmusik. Visst finns det låtar åt det hållet, men grunden är kul o svängig hårdrock.

Jag klarar inte riktigt Smiths eller annan finpop. Inte min grej. Dels saknar jag tyngden från hårdrocken och dels tycker jag det är så pretentiöst. Värst av allt är när de blir stjärnor, men ska vara korrekta och förneka att de är stjärnor och därmed vara poetiskt svårmodiga med mycket svärta i själen, när de i själva verket faktiskt bara är...popstjärnor.

Jag kommer t ex aldrig nånsin acceptera Bob Dylan som en stor artist av just det skälet. Såg honom live för en 10 år sen och det var det sämsta jag sett, av just det där svårmodiga skälet ("jag är minsann artist och gör vad fan jag vill trots att folk har betalat 700 spänn för att se mig, jag behöver ju inte dem").

 

Spårade jag ur? Lu mumbans fel. :-)

 

 

edit: hade jag totalt glömt, men ser nu att Cult har en låt som heter Full Tilt och en annan som heter The Saint. Två ytterligare anledningar att älska dem. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis. Själv grämer jag mig över att Joshua Radin ställde in sin turné i september. Nu ska jag lista ut hur man får tillbaka pengarna av TicNet.

En som är närbesläktad och som jag diggar kraftfullt är Jeff Buckley. Skulle gärna sett honom, men tyvärr dränkte han sig i Mississippi-floden innan jag ens hade hört talas om honom. Hans version av Cohens "Halleluja" kan ingen ha missat. Fram med tårtrasan, för här kommer den:

 

(det finns i fler Buckley-versioner och de bästa verkar stängda för oss på tuben, men den här är helt okey)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...