Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ni är snälla ni :) tack tack.

Som sagt, det var den bästa av de jag spelade.

JJ AI post efter omslag på en K hög bräda känns som en av de sämre

Nåja jag har fått för mig att spara massa pengar. Då blir det mer pengar till poker, och i det här fallet än roligare också (efter provsmak)

Vinimport! Alltså för husbehov. Jag hittade en sida som tar 130 Sek i frakt. Man behöver endast köpa en låda vilket är ganska lagom för min del.

Frågan är, är det värt det? Enl vad jag kunde läsa mig till fick jag en Amarone valpolicella 2007 för 168 Sek vårt statliga monopol tar OM det är samma 379!!!

Någon som provat att importera?

Postad
Ni är snälla ni :) tack tack.

Som sagt, det var den bästa av de jag spelade.

JJ AI post efter omslag på en K hög bräda känns som en av de sämre

Nåja jag har fått för mig att spara massa pengar. Då blir det mer pengar till poker, och i det här fallet än roligare också (efter provsmak)

Vinimport! Alltså för husbehov. Jag hittade en sida som tar 130 Sek i frakt. Man behöver endast köpa en låda vilket är ganska lagom för min del.

Frågan är, är det värt det? Enl vad jag kunde läsa mig till fick jag en Amarone valpolicella 2007 för 168 Sek vårt statliga monopol tar OM det är samma 379!!!

Åhh, Valpolicella... Mumma imo. Bästa tips Crappy nånsin gett mig!

Postad

Allt erat rubrikändrande har gett mig huvudvärk, och för den delen förvirrat mig. Så jag passade på att ge igen med lite 90tals-nostalgi.

Från vilken serie kommer ordet? och vem sa det?(och varför?)

Postad
Allt erat rubrikändrande har gett mig huvudvärk, och för den delen förvirrat mig. Så jag passade på att ge igen med lite 90tals-nostalgi.

Från vilken serie kommer ordet? och vem sa det?(och varför?)

Ducktales, Fenton (eller något liknande) sa det för att få på sig sin gizmokvackdräkt!

Postad

Det finns mer "sammaträffanden"

Denna är riktig gammal, alla har läst den, men lite upprepningskomik

skadar inte :)

1) New York City har 11 bokstäver

2) Afghanistan har 11 bokstäver

3) Ramsin Yuseb (Terroristen som planerade ödeläggelsen av Twin Towers 1993) har 11 bokstäver

4) George W Bush har 11 bokstäver.

Detta kan hittills vara rena tillfälligheter, men det blir intressantare längre ner i texten:

1. New York är den 11:te staten

2. Flygplan 11 hade 92 passagerare ( 9 + 2 = 11)

3. Flygplan nummer 77 som också flög in i Twin Towers, hade 65 passagerare (6 + 5 = 11)

4. Tragedien skedde 11 september, eller också känt som 9/11 ( 9 + 1 + 1= 11 )

5. Som du kanske känner till är “US emergency services” telefonnummer 911 ( 9 + 1 + 1 = 11)

Fortsatt bara tillfälligheter? Läs vidare!

1) Totalt antal offer på flygplanen som störtade var 254 ( 2 + 5 + 4 = 11 )

2) 11 september är den 254 dagen på året ( 2 + 5 + 4 = 11)

3) Bombningen i Madrid skedde 3.11.2004 ( 3 + 1 + 1 + 2 + 0 + 0 + 4 =11)

4) Tragedien i Madrid skedde 911 dagar efter Twin Towers tragedien.

Nu kommer något som är ännu märkligare:

Det mest kända symbol från USA, efter Stars & Stripes, är örnen.

Följande vers är tagen från Islams mest heliga bok, Koranen:

“For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle. The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and while some of the people trembled in despair still more rejoiced:

For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace.”

Det var alltså vers nummer 9.11 i Koranen.

Tror du fortfarande att det är en ren tillfällighet?

Prova detta och se vad du sedan tror och tycker:

Öppna Microsoft Word och gör följande:

1. Skriv med stora bokstäver: Q33 NY. Detta är numret på det första flygplanet som flög in i Twin Towers.

2. Markera Q33 NY

3. Ändra storleken till 48

4. Ändra typsnittet till WINDINGS (Evt. WINDINGS 1)

Postad
Nej. Inte ett dugg.

Ja man kan vrida och vända på allting och det finns fler saker som inte är gemensamma än vad som är det, etc, men med namnen på efterträdare och sekreterare (och om det var några fler) så känns det lite mer klurigt än bara lite illusionistiskt sifferpill.

...

Tack crap, ska skicka den till de jag fick den andra av. Så får de mer att fundera på över helgen. ;-)

Postad

Njaee det blir nog inget. Det visar sig att jag inte är tillräckligt kunnig på det området.

Ovanstående som jag tyckte såg fantastiskt ut, visade sig inte vara från samma producent.

En Masi Amarone Constasera 2006 är mycket bättre än en 2007?

Samma pris.

Hur ska man som halvidiot på området kunna veta vilka det är ett övervärde i?

Nåja den sait jag inne på "vinstocken"

Det finns massor av fler liknade saiter, men de verkar vara inriktade på riktigt dyra viner. För min del räcker det med vin upp till 300 sek

Om någon har några tips.

Edit: Jag ska lägga upp tolv flaskor i mitt blivande vinställ, ni som har lite kunskap och är vinkännare. Vilka 12 ska jag prova? Upp till ca 300 som sagt. Rött obv

Postad
What, NightRehab på ongame borta?
De kallar den väl för nåt annat på lördagar och lägger på lite extra garanterat? Startar ungefär samma tid så kolla turrarna därikring.

Pallar inte spela ikväll heller. Haft det lite meckigare med ögat idag så kört piratlapp hela dan. Aaaar!

Postad

Pallar inte spela ikväll heller. Haft det lite meckigare med ögat idag så kört piratlapp hela dan. Aaaar!

Haha, kom och tänka på det när min pappa hade haft hjärntumör och fick ha ögonlapp för hans balanssinne var inte så värst bra, då gick vi på stan och då gick det ett barn med sin pappa och barnet skrev, PAPPA, PAPPA! DÄR ÄR EN PIRAT!!

Postad

Jag har faktiskt aldrig begripit varför pirater/sjörövare förväntas ha tappat synen på ena ögat...:shock:

Hoppas rehab går bra TF. När du är helt frisk så hugger vi av dig ena handen och ersätter den med en köttkrok. Måste upprätthålla piratstatusen...:-D

Men, som sagt, hoppas det blir bra.