Gå till innehåll

Moddagbok


devalanteriel

Recommended Posts

Ett problem som ständigt auktualiseras är handskakningen vs kramen. Man kan också kasta in chill-nicken som ett tredje alternativ här. Själv är jag en hugger, jag gillar att kramas, men det lämpar sig ju inte alltid i alla sällskap. Speciellt inte med personer man inte känner så väl. Ytterligare komplicerat blir det när man som jag har ett jobb som nära angränsar till ens fritid och det blir en gråzon mellan yrkeskontakter, vänner och annat löst folk.

 

Vad säger ni? Handtag, famntag, klapp eller kyss?

 

Instämmer i att detta är ett problem, måhända av I-landskaraktär. Jag gillar kramen, men jag har svårt att initiera den, när jag inte känner personen jätteväl. Tex dig Valter, hade jag gärna kramat, men nog inte tagit initiativet.

 

Eller kanske..

 

Det är ofta mer genant för kramaren, om han plötsligt möts av ett handtag, mitt i initiativfasen, än vice versa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Instämmer i att detta är ett problem, måhända av I-landskaraktär. Jag gillar kramen, men jag har svårt att initiera den, när jag inte känner personen jätteväl. Tex dig Valter, hade jag gärna kramat, men nog inte tagit initiativet.

 

Eller kanske..

 

Det är ofta mer genant för kramaren, om han plötsligt möts av ett handtag, mitt i initiativfasen, än vice versa

 

Hug on, det skulle uppskattas. Jag tycker vi bröt den barriären i Tallinn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de inte snart slutar att babbla om Zlatan i varje mening skite jag snart i att se matchen .

 

Visst han är en gudabenådad spelare, men ffs de låter som om de bara är en spelare på plan. De upprepar "Zlatan" i varje mening

 

-Det är Zlatans första match mot Moldavien

-Vad tror du Zlatan tänker nu

-Imorgon kommer det att stå i tidningen att Zlatan gjorde sitt jobb...

-Zlatan är redo

-En svensk superstjärna som vi fick se i bild

 

Osv osv

 

 

JaJa vi vet att han är bäst, men faktum är att det här landslaget borde vinna UTAN Zlatan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker handskakningen med ev tillhörande omfamning funkar i regel. Enkelt att inleda med att sträcka ut en hand och sedan får man se hur intimt man tar det. Och så har man en liten svensk gardering mellan sig och den man hälsar på så att det inte blir för uppsluppet.

 

En Norrlands (chill-nick) tar man ju till mest med gamla superytliga kontakter man knappt kan namnet på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker handskakningen med ev tillhörande omfamning funkar i regel. Enkelt att inleda med att sträcka ut en hand och sedan får man se hur intimt man tar det. Och så har man en liten svensk gardering mellan sig och den man hälsar på så att det inte blir för uppsluppet.

 

En Norrlands (chill-nick) tar man ju till mest med gamla superytliga kontakter man knappt kan namnet på.

 

Ah, du är lite inne på hiphop-hugen? Chill-nicken tycker jag funkar bra på vänners vänner. Om man träffar en polare med anhang t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, sluta använda citatfunktionen när ni svarar på inlägget direkt ovan och det inte förekommer någon annan diskussion i tråden.

 

Vad är problemet? Är det inte väldigt mycket tydligare om man citerar? Betänk dessutom att det är 1/40 risk att det blir sidbrytning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har råkat förstöra en skruv - skulle öppna upp en PSP och byta ett kretskort, men hade ingen Phillips #000 som behövdes. Försökte med en något grövre mejsel och fick upp alla skruvar utom problem, utom en som satt som berget. Lat jävel som jag är försökte jag igen, och nu går inte skruven upp med en nyligen inköpt #000 heller.

 

Så hur får jag loss den? Att borra i den är inte ett alternativ, och iom att det sitter direkt ovanför moderkortet vet jag inte om jag vågar banka på den heller. Kan jag limma fast en lika skitliten skruv och skruva loss via den när det fastnat ordentligt?

 

mvh tummen mitt i handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...