Gå till innehåll

Moddagbok

devalanteriel

Recommended Posts

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Antar att vi pratar om när pojkarna hade sin storhetstid och då kan det väl vara okej med Appice. Nu däremot är han inte mycket att hänga i granen :S

Edit: Det är väl iofs inte Randy Rhodes heller :(

Ja, vi räknar alltid karriärtopp här :-)

EDIT: Och Randy får gärna spela gura i mitt band också. Crazy Train är f ö ett av de bästa riff som gjorts, och Randy var dessutom inte bara bra, han var ju så jäkla cool också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att vi pratar om när pojkarna hade sin storhetstid och då kan det väl vara okej med Appice. Nu däremot är han inte mycket att hänga i granen :S

Edit: Det är väl iofs inte Randy Rhodes heller :(

Senaste live-materialet jag hört och sett med Appice är H&H live-dvd:n från 2008. Jag tycker han är helt enorm där, så jäkla skön!

Ang Rhodes så läste jag Ozzy-bion nyss, och det är ju verkligen löjligt hur han dog. Att det var en flygkrash med litet plan visste jag redan, men omständigheterna runt omkring... Om inte piloten hade dött själv i krashen borde han ha skjutits.

Länk till kommentar

Senaste live-materialet jag hört och sett med Appice är H&H live-dvd:n från 2008. Jag tycker han är helt enorm där, så jäkla skön!

Ang Rhodes så läste jag Ozzy-bion nyss, och det är ju verkligen löjligt hur han dog. Att det var en flygkrash med litet plan visste jag redan, men omständigheterna runt omkring... Om inte piloten hade dött själv i krashen borde han ha skjutits.

Har faktiskt inte sett DVDn, men såg dem 09 på SRF och då var han riktigt dålig tbh. Hela gigget var rätt kasst och det var väl bara Dio som höll klass. Iommi var okej, men Geezer var tyvärr rätt avdankad han också.

2007 på Graspop däremot var de hur bra som helst!

Randys bortgång var verkligen bedrövlig på alla sätt. Kan tänka mig att han hade gjort några plattor till med Ozzy och att världen blev bestulen på hur det kunde ha låtit hade nog doktor Alban kategoriserat som en synd.

Måste tipsa om dokumentären "Dont blame me" om Ozzys liv för er som inte har sett den. Hela dokumentären är oerhört bra och särskilt delen där de fokuserar på Ozzys relation med Randy.

Skämt till Björn:

En kvinna har efter 12 timmars plåga äntligen fött sitt första barn. Doktorn tar honom i sina armar och börjar helt plötsligt dunka honom i väggen och kasta honom på golvet upprepade gånger.

Kvinnan: Va i helvete håller du på med?!?!?!?

Dokton: Hehe skoja bara... Han var redan död!

Länk till kommentar

Då måste du se dvd:n, den är grym!

Enligt Ozzy så hade han och Randy suttit och pratat i bussen på natten. Ozzy var dyngrak och Randy som vanligt nykter. Randy hade nämnt att han var trött på rock, vill studera och göra något annat. Ozzy hade väl typ fräst åt honom att "va fan, kör det här ett par år till så har du ju stålar sen att göra vad du vill". Randy kontrade med att "så som du super är du snart död". Ozzy svepte surt groggen, sa gonatt och gick och la sig bredvid Sharon i bingen. Vaknade några timmar senare av att det smällde till i bussen och började lukta rök och bensinångor. End of RR... :-(

Den där bäbisstoryn är gammal som graven, och inte precis en som jag skulle dra för min gamla mormor. Alltså: godkänd. :-)

Länk till kommentar

Jag är putt och uttråkad ikväll, var skitsugen på ett homegame men det sprack. Och CC principvägrar jag...(iaf utan sällskap).

Fan för såna här dagar, känt mig som en buttergök hela j-a dan. Och inte blir det golf imorgon heller.

Får väl köra igång spotify och spela nån tråkonlineturre. Känns som ett nattpass med ett glas vin.

Länk till kommentar

Bara en vit ruta. Sist jag försökte bädda in blev det samma. Vette fan vad det beror på. Kan du posta länken istället?

(Jag har lovat mig själv att inte bomba en massa King's X etc i den här dagboken, och har väl nästan hållit det :-))

edit: ahh, ty :-)

edit2: mmm, hade våtare drömmar om de syrrorna än de andra två. :-D Minns att jag tyckte låten var rätt cool på den tiden.

Länk till kommentar

NU hör jag att de är rätt ordentligt influerade av Adam & the Ants! Hur kunde jag missa det då? Jag diggade ju myrorna.

http://www.youtube.com/watch?v=VPgHbt0ODr4

edit: omalley sätter alltid igång mig! Nu är jag ju fast på Adam Ant. Den här är störtskön (måste ju älska kläderna också)

edit2: say no more...

Länk till kommentar

NU hör jag att de är rätt ordentligt influerade av Adam & the Ants! Hur kunde jag missa det då? Jag diggade ju myrorna.

http://www.youtube.com/watch?v=VPgHbt0ODr4

edit: omalley sätter alltid igång mig! Nu är jag ju fast på Adam Ant. Den här är störtskön (måste ju älska kläderna också)

edit2: say no more...

Adam and the ants var lite oväntat från tha bear!

Lite annat godis från dåtid:

Länk till kommentar

Opps sry! :(

Prova du.

Ja ska vi ta nåt som angränsar musikaliskt och från samma tidsepok så blir det nog den här:

Jag har inte lyssnat in mig stenhårt på Bowie men han förtjänar stor respekt, och till skillnad från hans hardcore-fans tycker jag den här är skitbra. :-)

och så har vi ju den här också

http://www.youtube.com/watch?v=SLTJalzLd3g

Skulle ju lika gärna kunnat vara Bowie, samma boogiepop.

Länk till kommentar

Jodå, jag gillar lugna låtar...ibland. Men felet är att de ofta är alldeles för pretentiösa.

Aldrig hört den här förut, men ska ge den ett par chanser.

Gällande Spandau Ballet så reagerade jag bara jag såg bandnamnet, som ger mig obehagliga rysningar. Lyssnade ca 7 sek på låten, ska erkännas. :-)

Men sluta inte gilla mig, jag gillar ju dig....

http://www.youtube.com/watch?v=8JY7GP9Gmyc

(ja där kom den, King's X. Med en ballad också. :-))

Länk till kommentar

Var med om en obehaglig sak nyss:

Full Tilt Poker Game #23414928996: Table Havencrest (6 max) - $3/$6 - Limit Hold'em - 18:50:59 ET - 2010/08/27

Seat 1: nytro_66 ($100)

Seat 2: fophilly ($127)

Seat 3: cashcrop1 ($57)

Seat 4: Saint_Bjorn ($177.50)

Seat 5: grabarzPL ($290.50), is sitting out

Saint_Bjorn posts the small blind of $1.50

nytro_66 posts the big blind of $3

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saint_Bjorn King of Diamonds9 of Diamonds

fophilly folds

cashcrop1 folds

Saint_Bjorn raises to $6

nytro_66 raises to $9

Saint_Bjorn calls $3

*** FLOP *** 4 of Spades9 of ClubsQueen of Diamonds

Saint_Bjorn checks

nytro_66 bets $3

Saint_Bjorn raises to $6

nytro_66 raises to $9

Saint_Bjorn calls $3

3dog sits down

*** TURN *** 4 of Spades9 of ClubsQueen of Diamonds9 of Hearts

Saint_Bjorn checks

3dog adds $60

nytro_66 bets $6

Saint_Bjorn raises to $12

nytro_66 calls $6

*** RIVER *** 4 of Spades9 of ClubsQueen of Diamonds9 of HeartsJack of Clubs

Saint_Bjorn bets $6

nytro_66 raises to $12

Saint_Bjorn calls $6

*** SHOW DOWN ***

nytro_66 shows 10 of Spades8 of Diamonds a straight, Queen high

Saint_Bjorn mucks

nytro_66 wins the pot ($82) with a straight, Queen high

*** SUMMARY ***

Total pot $84 | Rake $2

Board: 4 of Spades9 of ClubsQueen of Diamonds9 of HeartsJack of Clubs

Seat 1: nytro_66 (big blind) showed 10 of Spades8 of Diamonds and won ($82) with a straight, Queen high

Seat 2: fophilly didn't bet (folded)

Seat 3: cashcrop1 (button) didn't bet (folded)

Seat 4: Saint_Bjorn (small blind) mucked King of Diamonds9 of Diamonds - three of a kind, Nines

Seat 5: grabarzPL is sitting out

Länk till kommentar