KungKroon Postad 26 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2010 Antar att vi pratar om när pojkarna hade sin storhetstid och då kan det väl vara okej med Appice. Nu däremot är han inte mycket att hänga i granen Edit: Det är väl iofs inte Randy Rhodes heller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 26 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2010 Antar att vi pratar om när pojkarna hade sin storhetstid och då kan det väl vara okej med Appice. Nu däremot är han inte mycket att hänga i granen Edit: Det är väl iofs inte Randy Rhodes heller Ja, vi räknar alltid karriärtopp här EDIT: Och Randy får gärna spela gura i mitt band också. Crazy Train är f ö ett av de bästa riff som gjorts, och Randy var dessutom inte bara bra, han var ju så jäkla cool också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 26 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2010 Skit i Ozzy just denna gång, och kolla Randy i denna video. Weltklasse. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 26 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2010 Ni pratar om trummisar och ingen säger John Bonham. Missade jag något kriterium eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 26 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2010 Ni pratar om trummisar och ingen säger John Bonham.Missade jag något kriterium eller? Inte alls, Bonzo platsar i högsta grad i min bok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 26 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2010 Antar att vi pratar om när pojkarna hade sin storhetstid och då kan det väl vara okej med Appice. Nu däremot är han inte mycket att hänga i granen Edit: Det är väl iofs inte Randy Rhodes heller Senaste live-materialet jag hört och sett med Appice är H&H live-dvd:n från 2008. Jag tycker han är helt enorm där, så jäkla skön! Ang Rhodes så läste jag Ozzy-bion nyss, och det är ju verkligen löjligt hur han dog. Att det var en flygkrash med litet plan visste jag redan, men omständigheterna runt omkring... Om inte piloten hade dött själv i krashen borde han ha skjutits. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Jag är uttråkad och trött. Ingen som har nån rolig historia? Förresten, är det inte lustigt att när en kändis ringer larmnumret så betraktas det som "hjältedåd"? http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article7679309.ab Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Senaste live-materialet jag hört och sett med Appice är H&H live-dvd:n från 2008. Jag tycker han är helt enorm där, så jäkla skön! Ang Rhodes så läste jag Ozzy-bion nyss, och det är ju verkligen löjligt hur han dog. Att det var en flygkrash med litet plan visste jag redan, men omständigheterna runt omkring... Om inte piloten hade dött själv i krashen borde han ha skjutits. Har faktiskt inte sett DVDn, men såg dem 09 på SRF och då var han riktigt dålig tbh. Hela gigget var rätt kasst och det var väl bara Dio som höll klass. Iommi var okej, men Geezer var tyvärr rätt avdankad han också. 2007 på Graspop däremot var de hur bra som helst! Randys bortgång var verkligen bedrövlig på alla sätt. Kan tänka mig att han hade gjort några plattor till med Ozzy och att världen blev bestulen på hur det kunde ha låtit hade nog doktor Alban kategoriserat som en synd. Måste tipsa om dokumentären "Dont blame me" om Ozzys liv för er som inte har sett den. Hela dokumentären är oerhört bra och särskilt delen där de fokuserar på Ozzys relation med Randy. Skämt till Björn: En kvinna har efter 12 timmars plåga äntligen fött sitt första barn. Doktorn tar honom i sina armar och börjar helt plötsligt dunka honom i väggen och kasta honom på golvet upprepade gånger. Kvinnan: Va i helvete håller du på med?!?!?!? Dokton: Hehe skoja bara... Han var redan död! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Då måste du se dvd:n, den är grym! Enligt Ozzy så hade han och Randy suttit och pratat i bussen på natten. Ozzy var dyngrak och Randy som vanligt nykter. Randy hade nämnt att han var trött på rock, vill studera och göra något annat. Ozzy hade väl typ fräst åt honom att "va fan, kör det här ett par år till så har du ju stålar sen att göra vad du vill". Randy kontrade med att "så som du super är du snart död". Ozzy svepte surt groggen, sa gonatt och gick och la sig bredvid Sharon i bingen. Vaknade några timmar senare av att det smällde till i bussen och började lukta rök och bensinångor. End of RR... Den där bäbisstoryn är gammal som graven, och inte precis en som jag skulle dra för min gamla mormor. Alltså: godkänd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Jag är putt och uttråkad ikväll, var skitsugen på ett homegame men det sprack. Och CC principvägrar jag...(iaf utan sällskap). Fan för såna här dagar, känt mig som en buttergök hela j-a dan. Och inte blir det golf imorgon heller. Får väl köra igång spotify och spela nån tråkonlineturre. Känns som ett nattpass med ett glas vin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Dubbel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Får väl köra igång spotify och spela nån tråkonlineturre. Känns som ett nattpass med ett glas vin. Då förväntar vi oss lite youtubelänkar under kvällen. Lite nostalgi från ett band jag såg live på Vetlanda Folkets Park kring 1989 för inspiration! http://www.youtube.com/watch?v=sygnC8-piA4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Bara en vit ruta. Sist jag försökte bädda in blev det samma. Vette fan vad det beror på. Kan du posta länken istället? (Jag har lovat mig själv att inte bomba en massa King's X etc i den här dagboken, och har väl nästan hållit det ) edit: ahh, ty edit2: mmm, hade våtare drömmar om de syrrorna än de andra två. Minns att jag tyckte låten var rätt cool på den tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Hahahaha Nu är det fredagskväll, Omally omally Sambon tog det på första tonen, tror fan hon tjuvläser här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 NU hör jag att de är rätt ordentligt influerade av Adam & the Ants! Hur kunde jag missa det då? Jag diggade ju myrorna. http://www.youtube.com/watch?v=VPgHbt0ODr4 edit: omalley sätter alltid igång mig! Nu är jag ju fast på Adam Ant. Den här är störtskön (måste ju älska kläderna också) edit2: say no more... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Såja Björnen! Jag hade börjat ge upp hoppet om din musiksmak Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 NU hör jag att de är rätt ordentligt influerade av Adam & the Ants! Hur kunde jag missa det då? Jag diggade ju myrorna. http://www.youtube.com/watch?v=VPgHbt0ODr4 edit: omalley sätter alltid igång mig! Nu är jag ju fast på Adam Ant. Den här är störtskön (måste ju älska kläderna också) edit2: say no more... Adam and the ants var lite oväntat från tha bear! Lite annat godis från dåtid: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 nä fan, där passerade du gränsen med råge! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 nä fan, där passerade du gränsen med råge! Opps sry! Prova du. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Opps sry! Prova du. Ja ska vi ta nåt som angränsar musikaliskt och från samma tidsepok så blir det nog den här: Jag har inte lyssnat in mig stenhårt på Bowie men han förtjänar stor respekt, och till skillnad från hans hardcore-fans tycker jag den här är skitbra. och så har vi ju den här också http://www.youtube.com/watch?v=SLTJalzLd3g Skulle ju lika gärna kunnat vara Bowie, samma boogiepop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Björn Jag kommer folda alla nötter till dig hos Mike! Bowie!!! Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 BjörnJag kommer folda alla nötter till dig hos Mike! Bowie!!! Tack Det lär behövas och jag ser det som ett löfte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Jag vet att lugna låtar är inte ofta på din repertoar björnen men tycker du inte om detta tycker jag inte om dig! Varför ifan funkar inte mina inbäddningar för? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Jodå, jag gillar lugna låtar...ibland. Men felet är att de ofta är alldeles för pretentiösa. Aldrig hört den här förut, men ska ge den ett par chanser. Gällande Spandau Ballet så reagerade jag bara jag såg bandnamnet, som ger mig obehagliga rysningar. Lyssnade ca 7 sek på låten, ska erkännas. Men sluta inte gilla mig, jag gillar ju dig.... http://www.youtube.com/watch?v=8JY7GP9Gmyc (ja där kom den, King's X. Med en ballad också. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 27 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2010 Var med om en obehaglig sak nyss: Full Tilt Poker Game #23414928996: Table Havencrest (6 max) - $3/$6 - Limit Hold'em - 18:50:59 ET - 2010/08/27 Seat 1: nytro_66 ($100) Seat 2: fophilly ($127) Seat 3: cashcrop1 ($57) Seat 4: Saint_Bjorn ($177.50) Seat 5: grabarzPL ($290.50), is sitting out Saint_Bjorn posts the small blind of $1.50 nytro_66 posts the big blind of $3 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Saint_Bjorn fophilly folds cashcrop1 folds Saint_Bjorn raises to $6 nytro_66 raises to $9 Saint_Bjorn calls $3 *** FLOP *** Saint_Bjorn checks nytro_66 bets $3 Saint_Bjorn raises to $6 nytro_66 raises to $9 Saint_Bjorn calls $3 3dog sits down *** TURN *** Saint_Bjorn checks 3dog adds $60 nytro_66 bets $6 Saint_Bjorn raises to $12 nytro_66 calls $6 *** RIVER *** Saint_Bjorn bets $6 nytro_66 raises to $12 Saint_Bjorn calls $6 *** SHOW DOWN *** nytro_66 shows a straight, Queen high Saint_Bjorn mucks nytro_66 wins the pot ($82) with a straight, Queen high *** SUMMARY *** Total pot $84 | Rake $2 Board: Seat 1: nytro_66 (big blind) showed and won ($82) with a straight, Queen high Seat 2: fophilly didn't bet (folded) Seat 3: cashcrop1 (button) didn't bet (folded) Seat 4: Saint_Bjorn (small blind) mucked - three of a kind, Nines Seat 5: grabarzPL is sitting out Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts