Gå till innehåll

Moddagbok


devalanteriel

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nope, det där var pretty much det värsta jag sett. Uppriktigt sagt.

 

DEN HÄR TRÅDEN BEHÖVER FLER HANDHISTORIES!

:mrgreen:

 

 

*asg*

 

Du har så rätt, så rätt

 

Senaste

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

BB ($357)

($309)

UTG ($549)

UTG+1 ($969)

Hero ($441)

 

BB posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero J:diamond: Q:diamond:

 

UTG raises to $10, UTG+1 calls $10, Hero calls $10, BB raises to $25, calls $20, UTG calls $15, UTG+1 calls $15, Hero calls $15

 

FLOP ($125) 2:diamond: 6:diamond: 4:club:

 

BB bets $55, raises to $110, UTG folds, UTG+1 folds, Hero calls $110, BB calls $55

 

TURN ($455) 2:diamond: 6:diamond: 4:club: 9:diamond:

 

BB checks, bets $70, Hero raises to $306 (AI), BB calls $222 (AI), calls $104 (AI)

 

RIVER ($1,075) 2:diamond: 6:diamond: 4:club: 9:diamond: 2:spade:

 

shows 2:club: 2:heart:

(Pre 48%, Flop 74.9%, Turn 22.7%)

 

Hero shows J:diamond: Q:diamond:

(Pre 52%, Flop 25.1%, Turn 77.3%)

 

wins $966

Hero wins $93.51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bröllop kombinerat dop. Tyckte jag skötte mig ganska bra, en eller ett par plumpa kommentarer vid presentöppning kan man ju leva med, jag pissade iaf inte på prästen.

Blev några skålar men inte tillräckligt för moi, så: SKÅL!

 

Men för att göra den här posten relevant måste jag ju undra varför jag inte kan starta FTP? Nån uppdatering jag klickat Ja till nu minst 5 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mest om det var live eller online... men wtf, jag är full som en alika så vad gör det. Finns det spel inatt?

 

hehe förhoppningsvis inget spel inatt. Men annars är det till live på Malta

 

Jag tror faktiskt att det är ikväll, men som tur är, inte förrän ikväll söndag.

 

Nu är jag så rolig så att jag överträffar mig själv :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå gärna vidare och testa någon god Barolo härnäst. :)

 

Hmmm

Jag har faktiskt en liggande

Jag fick den av en nöjd kund ifrån Norge. Eller jag fick två flaskor

En Barolo di serralunga 2005

Det är säkert den här

 

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=2305&Butik=0&SokStrangar=

 

Drickbar?

 

En Sydafrikans Syrah Mourvedre, Tulbagh Mountain Vineyards

Den blir jag inte klok på dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att någon av oss spelar in lite pengar

En $22 addon rebay på PS Jag ligger 235/450 Itm 200

 

Jag har varit tait,som vanligt, spelat 15/11/4 med trebett på 6,9

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1,000(BB) Replayer

SB ($17,246)

BB ($13,547)

UTG ($27,751)

UTG+1 ($57,647)

UTG+2 ($93,598)

MP1 ($13,267)

Hero ($36,056)

CO ($15,626)

BTN ($53,339)

 

Dealt to Hero K:diamond: K:club:

 

fold, fold, UTG+2 raises to $2,250, fold, Hero raises to $6,000, fold, fold, fold, fold, UTG+2 raises to $15,500, Hero raises to $35,956 (AI), UTG+2 calls $20,456

 

FLOP ($74,312) K:heart: Q:diamond: 9:diamond:

 

TURN ($74,312) K:heart: Q:diamond: 9:diamond: 5:club:

 

RIVER ($74,312) K:heart: Q:diamond: 9:diamond: 5:club: 4:diamond:

 

UTG+2 shows J:diamond: A:diamond:

(Pre 33%, Flop 32.8%, Turn 22.7%)

 

Hero shows K:diamond: K:club:

(Pre 67%, Flop 67.2%, Turn 77.3%)

 

UTG+2 wins $74,312

 

Fan det kunde blivit bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan

Det är inte bra att ha semester, eller rättare sagt, ha haft.

Jag är sjukt trött, det är knappt jag håller mig vaken till frukost på jobbet.

 

För första gången i mitt liv hade jag tre veckors semester. IDOTISKT.

En vecka bara försvann. Det enda jag lyckades med var att ställa om dygnsrytmen.

Isäng vid 03:00 upp framemot 10:30 i bästa fall bara lätt bakfull.

Nu ska man upp 06:15 grattis :(

Men isäng kom man inte igår förän som vanligt lite över 02..

Dock djäkla synd att juggs åkte ur turren men samtidigt bra för min sömn eftersom jag tänkte railat när det drog ihop sig

 

Såja, jag var tvungen att gnälla, fan, lite till så SJUKT TRÖTT!!!

 

 

WP iaf Juggler:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm

Jag har faktiskt en liggande

Jag fick den av en nöjd kund ifrån Norge. Eller jag fick två flaskor

En Barolo di serralunga 2005

Det är säkert den här

 

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=2305&Butik=0&SokStrangar=

 

Drickbar?

 

Den har jag inte testat men jag är väldigt, väldigt svag för barolo så jag hade säkert gillat den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett litet problem med facebook. Gillar inte skiten, men måste ändå in och glutta ibland.

Största problemet är x-flickvänner. Allt från första kärleken på högstadiet och framåt.

Fick för ett tag sen en vänförfrågan från just högstadiekärleken. Hon har man och tre ungar, visade det sig. Kul för henne. Och alltså, det är ju inte förvånande, så pass till åren är jag (och hon).

Jag minns att jag gjorde slut med henne precis, typ 1-2 dater, innan vi skulle ha sex första gången (båda var oskulder). Det var liksom outtalat att vi skulle ha det, våra bästa kompisar som också var par hade precis haft det.

Jag gjorde slut genom min bästa kompis, fegt. Officiell orsak var att jag inte tyckte det var kul att sitta och titta på video hela kvällarna (vilket var sant), ville hellre vara ute och festa med äldre polare (sant) men faktum är att jag var verkligen kär i henne. Mest av allt var jag nog nervös.

Strax därefter miste jag svendomen med en annan snygg brud som jag dock inte var kär i, just under ett sånt där fylleparty med de äldre polarna som jag föredrog framför videokväll.

Det hela är för mkt länge sen överspelat, men jag vill fan inte veta att hon nu för tiden är gift och har tre ungar.

Hatar facebook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har jag inte testat men jag är väldigt, väldigt svag för barolo så jag hade säkert gillat den. :)

 

Ok, då har jag en ide, igen :mrgreen:

Det sägs att du snart ska flytta närmare metropolen Borås?

Det vore trevligt om vi kunde få ihop en liten modträff när flytten är kvar, så jag spar den tills dess för en liten provsmakning.

(jaja inte mycket till muta jag vet, men jag lockar med det lilla jag har :mrgreen: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, det var en väldigt lång omskrivning för "jag börjar bli gammal", påminner starkt om Jennez inlägg. :)

 

Wtf? Jag har ju dock lugnat ner mig betydligt vad gäller åldersnojan. Ok, jag hade en liten släng veckorna innan jag fyllde 30 men sen gick det över. Jag har dessutom en mycket enkel förklaring till det hela.

 

Tidigare var jag i ett långt förhållande och lite som Björnens oundvikliga färd mot sitt första samlag var jag på en färd mot hus, ungar och annat old people stuff. Det skrämde skiten ur mig och nu låter det som att det tog slut av den anledningen men så var det inte. Det tog slut av pga andra issues. Men skitsamma, nu har jag ett annat förhållande som fortfarande är relativt nytt, vilket innebär att inga livsavgörande beslut förväntas av någon av oss. Det i sin tur gör att det bara är att "åka med" några år till, sitta still i båten och bara njuta.

 

Vad gäller Björnens facebookproblem så delar jag det inte. Jag har sett ex, gamla klasskompisar och alla möjliga presentera Svensson-livet med ett slags desperat leende på läpparna. Här får ni några autentiska statusuppdateringar från dylika personer (har fingerat namnet på ungen):

 

" är inte lätt att vara lillbror när man ska leka med lego med storebrosan... är INTE mycket han får röra...."

 

" igår på jobbet fick jag två triss lotter av en kund!!!!!"

 

"Varit föräldrarledig idag för att vara med en dag på förskolan... sen va det tänkt med grillkväll för alla föräldrar o barn.. men så blev inte fallet.. Nisse var fortfarande febrig i morse och jag har haft sprängande huvudvärk.... dåligt väder o pga att många är sjuka på dagis, blev grillfesten inställd...typiskt.. Nu blir det fredagsmys....Vilket innebär lite grillat, AMIGO och popcorn så klart....!"

 

Jag kan liksom inte ens vara glad för en person som har sånt här som highlights i sitt liv. Visst, de är säkert hur glada som helst men det är ju för att de inte vet bättre. Jag säger inte heller att det oundvikligen blir så för att man skaffar familj men påfallande många verkar leva exakt det här livet. Invallade i fållan likt getter och när de väl är där finns det ingen återvändo. Det är väl det som kanske skrämmer mig mest. No outs.

 

Om det rör sig om ngt gammalt ex (vilket det inte gör i det här fallet) som man av en eller annan anledning har svårt för (har f.ö inga sådana ex själv) så hade jag bara varit skadeglad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett litet problem med facebook. Gillar inte skiten, men måste ändå in och glutta ibland.

Största problemet är x-flickvänner. Allt från första kärleken på högstadiet och framåt.

Fick för ett tag sen en vänförfrågan från just högstadiekärleken. Hon har man och tre ungar, visade det sig. Kul för henne. Och alltså, det är ju inte förvånande, så pass till åren är jag (och hon).

Jag minns att jag gjorde slut med henne precis, typ 1-2 dater, innan vi skulle ha sex första gången (båda var oskulder). Det var liksom outtalat att vi skulle ha det, våra bästa kompisar som också var par hade precis haft det.

Jag gjorde slut genom min bästa kompis, fegt. Officiell orsak var att jag inte tyckte det var kul att sitta och titta på video hela kvällarna (vilket var sant), ville hellre vara ute och festa med äldre polare (sant) men faktum är att jag var verkligen kär i henne. Mest av allt var jag nog nervös.

Strax därefter miste jag svendomen med en annan snygg brud som jag dock inte var kär i, just under ett sånt där fylleparty med de äldre polarna som jag föredrog framför videokväll.

Det hela är för mkt länge sen överspelat, men jag vill fan inte veta att hon nu för tiden är gift och har tre ungar.

Hatar facebook.

 

Du ska få ett kort, smidigt svar av mig. Från en Björn till en annan.

 

1. Köp en god whiskey, personligen är jag inne på Islay mist just nu, rekommenderas.

2. Släng i ett par isbitar i ett glas.

3. Häll i whiskeyn

4. Inta halva glaset i soffan, slå sen på laptopen jag förmodar att du har och logga in på facebook.

5. Gå in på vännerlistan och radera ex/andra obehagliga jävlar. Glöm inte att göra ljudeffekter till *KAPOFFFFFF*-

 

Problem löst.

 

Varsågod

(Ja, jag gillar listor)

(nej, jag har inte asbergers)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då har jag en ide, igen :mrgreen:

Det sägs att du snart ska flytta närmare vattenpölen/hålan/tråkigaste-staden-ever Borås?

Det vore trevligt om vi kunde få ihop en liten modträff när flytten är kvar, så jag spar den tills dess för en liten provsmakning.

(jaja inte mycket till muta jag vet, men jag lockar med det lilla jag har (vad menar du med det?):[/i]mrgreen: )

 

Jag bjuder på den korrigeringen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...