Gå till innehåll

NLT - Fiskigt spelad AJs


Krissan

Recommended Posts

Sitter och lirar på Crypto och känner mig som en riktigt passiv och tomtig spelare efter den här handen. Jag synar preflop med en hand som så lätt är dominerad av en preflophöjare, och trasslar sedan in mig i en jättepott. Kommentarer?

 

 

Game #471000684: Texas Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2005/06/08 - 11:20:47 (ET)

Table "Kapelle" Seat 6 is the button.

Seat 1: Kygsihg ($77.40 in chips)

Seat 2: covetous ($105.75 in chips)

Seat 3: Piggamarc ($84.15 in chips)

Seat 4: Efan32 ($49 in chips)

Seat 5: thebanter ($50.95 in chips)

Seat 6: Krissan ($58.10 in chips)

Seat 7: PhatCaT ($39.50 in chips)

Seat 8: Nashorn ($28.70 in chips)

Seat 9: E.Norton ($27.85 in chips)

Seat 10: HenkofSwe ($36.40 in chips)

PhatCaT: posts small blind $0.25

Nashorn: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Krissan [A:heart: J:heart:]

E.Norton: folds

HenkofSwe: calls $0.50

Kygsihg: folds

covetous: raises to $2

Piggamarc: folds

Efan32: folds

thebanter: folds

Krissan: calls $2

PhatCaT: folds

Nashorn: folds

HenkofSwe: calls $1.50

 

Limp och 4xBB-raise. Jag vill ha det fört till protokollet att jag spelar Ax oerhört tajt mot preflopraises. Utan några reads så automuckar jag AT och AJ, suited eller inte. AQs spelar jag och ofta även AQo, men AJs åker för det mesta i mucken. Nu har jag dock position och vill se en flopp med hans djupa stack. Min hand är ju SOOOOOOTED.

 

 

----- FLOP ----- [6:club: A:spade: 2:heart:] Pott: 6.75

HenkofSwe: checks

covetous: bets $6

Krissan: calls $6

HenkofSwe: folds

 

En inte helt dum flopp. Pottbet från preflopraisaren behöver inte betyda att han har mig slagen, han hade förmodligen gjort ett uppföljningsbett med en rad PP som jag har slagna. Fortsätter han betta pott på turn måste jag nog folda om jag inte plockar upp färgdraget eller tvåparet.

 

----- TURN ----- [6:club: A:spade: 2:heart:][J:spade:]Pott: ~18

covetous: bets $14

Krissan: raises to $28

covetous: calls $14

 

Can you say KLONK? Han fortsätter betta samtidigt som jag träffar min kicker. Såvida han inte klonkat med JJ eller AA så borde jag rimligtvis ha honom. Ett alltför stort bett skrämmer nog iväg honom här, medan en minimihöjning nästan tvingar honom att syna. Efter min raise här ser jag mig som potcommited och kommer syna om han trycker in.

 

----- RIVER ----- [6:club: A:spade: 2:heart: J:spade:][3:spade:]

covetous: checks

Krissan: bets $22.10 and is all-in

covetous: calls $22.10

 

KQs känns som en osannolik hand att ta sig till rivern med. Visserligen kan han ha standardbettat på floppen och fortsatt när han plockade upp färgdragt, men då bör han rimligen trycka för att slippa att jag checkar bakom. Trycker in resten av degen för värde, med vad jag tror är en bättre hand än vad han har.

 

När jag väl lyckats ta mig till turn så strider det mot all logik att släppa handen. Sätter jag honom på AK/AQ så måste jag ju nu fullfölja utköpet. Har jag lyckats springa in i AA eller JJ får jag faktiskt ta och betala av.

 

Kommentarer på de olika gatorna? Tänker mest preflop och flop. Turnbettet, bör jag smälla på det till kanske $35 för att tvinga KQs att folda? Rivern är väl inte mycket att orda om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter jag honom på AK/AQ så måste jag ju nu fullfölja utköpet. Har jag lyckats springa in i AA eller JJ får jag faktiskt ta och betala av.

 

Du ser inget problem med att det ligger fyra spader på brädan?

 

Nej. ;)

 

Jag gissar på att han hade 2 spader eller pp som träffat?

Och ja, egentligen ska man smacka på till pott där på turn, minbettar synar folk lite hursom...

 

Såg det som att han foldar åtminstone AQ om jag smiskar om alltför hårt. Han foldar så många händer där som jag har slagna, medan han trycker med alla som har mig slagna. Jag gör ju ingen större ansträngning i att försöka dölja min hand.

 

 

Han hade för övrigt AKo, och jag dubblade upp, så det blev jag givetvis glad för. Däremot känner jag att jag spelade handen lite fiskigt - jag drog ju ut på ett halvfult sätt. Samtidigt så motiverade jag min floppsyn med att det var väldigt djupa stackar, och han betalade ju bevisligen av.

 

Jag sitter och väger mellan huruvida jag spelade bra eller dåligt. Jag hade ju absolut ingen read på honom, och gav ganska fina odds för honom att dra på turn om han nu skulle sitta med fina KQs-draget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bra syn preflop. Nu klonkade du ju, men hur hade du gjort på turn om du inte klonkat?

 

Fortsätter han betta pott på turn måste jag nog folda om jag inte plockar upp färgdraget eller tvåparet.

 

 

Hade nog faktiskt lagt ner handen. Tror inte han hade varit kall nog att betta _hårt_ igen på turn med QQ/KK eller någon annan hand som jag klår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...