Gå till innehåll

Slutskede av microturnering, KQoff situation.


Recommended Posts

För mig är detta en situation jag inte känner mig hemma i. UTG som limpar har endast varit på bordet ett varv och inte spelat en hand, nu bestämmer han sig för att limpa. Hur hade ni spelat er KQ här?

 

PokerStars Game #46487605138: Tournament #319010843, $1.00+$0.10 USD Hold'em No Limit - Level XXVII (3500/7000) - 2010/07/08 5:52:28 CET [2010/07/07 23:52:28 ET]

Table '319010843 91' 9-max Seat #9 is the button

Seat 2: nadave0616 (886230 in chips)

Seat 3: bamaman35801 (150459 in chips)

Seat 4: forigoler (183992 in chips)

Seat 5: cafa04 (342707 in chips)

Seat 6: Laagen13 (121299 in chips)

Seat 7: musni1 (471807 in chips)

Seat 8: jeremy22431 (104669 in chips)

Seat 9: warger (175022 in chips)

nadave0616: posts the ante 875

bamaman35801: posts the ante 875

forigoler: posts the ante 875

cafa04: posts the ante 875

Laagen13: posts the ante 875

musni1: posts the ante 875

jeremy22431: posts the ante 875

warger: posts the ante 875

nadave0616: posts small blind 3500

bamaman35801: posts big blind 7000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Laagen13 Queen of HeartsKing of Clubs

forigoler: calls 7000

cafa04: folds

Laagen13: calls 7000

musni1: folds

jeremy22431: folds

warger: calls 7000

nadave0616: folds

bamaman35801: checks

*** FLOP *** King of Hearts5 of Hearts6 of Hearts

bamaman35801: checks

forigoler: bets 14000

Laagen13: raises 28000 to 42000

warger: folds

bamaman35801: folds

forigoler: raises 134117 to 176117 and is all-in

Laagen13: calls 71424 and is all-in

Uncalled bet (62693) returned to forigoler

*** TURN *** King of Hearts5 of Hearts6 of Hearts5 of Clubs

*** RIVER *** King of Hearts5 of Hearts6 of Hearts5 of ClubsAce of Diamonds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade pushat pre och pushat flopp.

 

Fast det svarar jag nog nästan alltid på turneringshänder

Jo men i efterhand känns det som push/fold preflop. Vet fortfarande inte vilken range av händer man borde pusha i en situation som denna där UTG limpar och inte verkar vara en limpfisk. KQ är absolut i rangen av händer eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push är nog bra preflop ja(tveksamt om jag själv hade gjort det dock, vill nog minst se honom göra något innan. kan mycket väl vara ett monster på den nivån)...och på floppen så trycker du ju givetvis istället för betta halvpott eller vad det nu du håller på med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push är nog bra preflop ja(tveksamt om jag själv hade gjort det dock, vill nog minst se honom göra något innan. kan mycket väl vara ett monster på den nivån)...och på floppen så trycker du ju givetvis istället för betta halvpott eller vad det nu du håller på med :)

Den där lilla raisen på flop var väl iofs ganska onödig. Ville ha in det där och fick väl det tillslut men som du säger, det är en given push. Sen kan det väl lätt bli så när klockan är nästan 6 på morgonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men i efterhand känns det som push/fold preflop. Vet fortfarande inte vilken range av händer man borde pusha i en situation som denna där UTG limpar och inte verkar vara en limpfisk. KQ är absolut i rangen av händer eller?

 

Det ligger nästan 25.000 som bara väntar på att någon skall förbarma sig över dem.

 

Jag hade nog velat ha en betydligt bättre read än så för att låta bli att pusha här.

Men om du nu är så väldigt orolig för hans limp kanske du borde folda istället. Det kommer inte vara så jäkla mycket mer spännande att se floppar mot de händer du oroar dig för.

 

Jag får dock lägga in en liten reservation för att jag inte riktigt är in touch med vad som hänt inom pokern det senaste året och framför allt inte i PS-turneringar så de kanske alltid har AA här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger nästan 25.000 som bara väntar på att någon skall förbarma sig över dem.

 

Jag hade nog velat ha en betydligt bättre read än så för att låta bli att pusha här.

Men om du nu är så väldigt orolig för hans limp kanske du borde folda istället. Det kommer inte vara så jäkla mycket mer spännande att se floppar mot de händer du oroar dig för.

 

Jag får dock lägga in en liten reservation för att jag inte riktigt är in touch med vad som hänt inom pokern det senaste året och framför allt inte i PS-turneringar så de kanske alltid har AA här

Det är väl inte så att alla har AA när de limpar UTG, har under den senaste veckan av spel i turneringar endast lagt märke till en situation där spelaren limpar med AA UTG. ....min range jämtemot dessa spel på dessa nivåer är att det är 22+, K10s+ A9s+ och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nivån $1 kan du absolut inte utgå från att en okänd spelare bara limpar AA. Utgå snarare från att han har en hand han vill spela. Random fisk på denna nivå är ofta hämningslöst förälskad i alla broadways och ibland i allt som är suited. För att inte tala om olika esshänder. Tycker att du är lite för short för att bara ta en syn här från denna position, så antingen får du vika eller ställa. Den lilla risken att någon spelare bakom har ett monster kan man nog leva med. Vad gäller limparen så... tja, limpare på nivån har ofta också en bred synrange när någon höjer dem. Du kan få syn av allt från låga/mellanpar (ganska okej här antar jag)till diverse esshöga händer (inte lika kul).

 

Som spelat så kan du inte vika denna flopp. Jag skulle möjligen ha ställt direkt när han betar 2/3 ur pos, men det kanske är rätt att försöka få in mer deg från honom ifall han sitter på en hand som KJ/KT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nivån $1 kan du absolut inte utgå från att en okänd spelare bara limpar AA. Utgå snarare från att han har en hand han vill spela. Random fisk på denna nivå är ofta hämningslöst förälskad i alla broadways och ibland i allt som är suited. För att inte tala om olika esshänder.

Håller med dig till viss del här. Många är de som gillar att limpa med en väldigt massa händer och spelar det mesta. Men sen kan man inte heller dra slutsatsen att just för att det är en microlevel att spelarna ska limpa med allt möjligt. Eftersom han inte spelat en enda hand på ett helt varv han varit på bordet känns väl det lite uteslutet att han spelar en massa?

 

Tycker att du är lite för short för att bara ta en syn här från denna position, så antingen får du vika eller ställa. Den lilla risken att någon spelare bakom har ett monster kan man nog leva med. Vad gäller limparen så... tja, limpare på nivån har ofta också en bred synrange när någon höjer dem. Du kan få syn av allt från låga/mellanpar (ganska okej här antar jag)till diverse esshöga händer (inte lika kul).

 

Som spelat så kan du inte vika denna flopp. Jag skulle möjligen ha ställt direkt när han betar 2/3 ur pos, men det kanske är rätt att försöka få in mer deg från honom ifall han sitter på en hand som KJ/KT

Här håller jag dock med dig. syn var nog inte alls bra gjort med de 16bb eller vad jag nu har i stacken. det var väl just den där limpen som gjorde att jag inte pushade. Sen är jag osäker på varför jag raisade den lilla raisen jag gjorde på flopp. Om han bluffade kan han få en chans att pusha och ta potten, sen även alla slags färgdrag ville jag självklart ha med mig med.

 

UTG hade limpat in med 66 och floppat set i detta läge. så hade väl fått syn vid push och kan ju absolut inte få bort honom på flop.

 

Men verkar fortfarande väldigt delade känslor om man ska pusha med KQ i denna position eller inte. utan limp är det väl en bra möjlighet att få blinds + antes....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...