Gå till innehåll

Hackad


smooger

Recommended Posts

postade precis i min DB men skriver det här oxå.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Kommer hem från USA för nån timme sedan o välkomnas med att Goalwin o Moneybookers konto är hackat.

 

Fattar fan absolut ingenting hur det har gått till. Mina mailaddresser är intakta har oilka lösenord. Hur fan gåre till? största tilten nånsin.

 

Har fått ett mejl från MB där dom skriver att mitt konto är blockerat för att det har varit några konstiga transaktioner till ett annat MB konto. Dom bifogar alla senaste transaktionerna och där ser jag att mitt Goalwin konto är tömt och sedan mitt moneybookers konto oxå. Jag är helt lost på hur det har gått till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fy fan, hoppas du tar reda på förövarna.. men framförallt, ur ett egoistiskt perspektiv hoppas jag du får reda på hur det har gått till och berättar för oss andra, har 70% av min totala br på goalwin+mb så jag e riktigt skraj nu ifall det är nån goalwin lucka av något slag.

 

vad för typ av mailkonto hade du? Har en hotmail som e kopplat till min msn och har 2 hemliga pokerkonton på gmail som inte är kopplat till något, e jag safe?

 

edit; Iom att du har varit på resa så skulle jag syna din ytterdörr jävligt noggrant, kolla efter diskreta brytmärken eller något. Är det nån som vet att du var utomlands kan han helt enkelt bara ha tagit sig in o bootat upp din stationära hemma där du säkert har alla logins etc "sparat" på inloggningsrutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fy fan, hoppas du tar reda på förövarna.. men framförallt, ur ett egoistiskt perspektiv hoppas jag du får reda på hur det har gått till och berättar för oss andra, har 70% av min totala br på goalwin+mb så jag e riktigt skraj nu ifall det är nån goalwin lucka av något slag.

 

vad för typ av mailkonto hade du? Har en hotmail som e kopplat till min msn och har 2 hemliga pokerkonton på gmail som inte är kopplat till något, e jag safe?

 

edit; Iom att du har varit på resa så skulle jag syna din ytterdörr jävligt noggrant, kolla efter diskreta brytmärken eller något. Är det nån som vet att du var utomlands kan han helt enkelt bara ha tagit sig in o bootat upp din stationära hemma där du säkert har alla logins etc "sparat" på inloggningsrutan.

 

Till Goalwin hade jag hotmail, har även det som användarnamn på MB. Men helt olika lösenord på Goalwin o MB. Fattar inte hur dom har kommit in på mitt Goalwin konto och sedan fört över till MB, hur lyckas dom hacka båda? Har kollat min mejl ett par ggr under senaste fyra veckorna men det är från polarns laptop, men min hotmail är ju lixom intakt... :S

 

Bor fortf hemma och resten av familjen var hemma under den här tiden så det är väldigt o troligt.

 

Har ändrat lösenord nu på både hotmail och andra poker accounts som jag hade kopplat till hotmail ifall, men verkar bara så sjukt.

 

hittade den här tråden på 2+2 http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/moneybookers-accnt-hacked-817022/ och usd@cqrpayments.com hade jag oxå flera transaktioner till, men det va en annan mail address. Hände ungefär samma datum som för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar ju lite trojan. Byt lösenord överallt från en dator som känns säker och formatera om datorn som du spelar poker på innan du loggar in nånstans från den datorn igen.

 

Alla överföringarna skedde mellan 23-27juni och jag har inte använt speldatorn sen första dagarna i juni. Har som sagt bara kollat hotmail på polarns lilla laptop, har svårt att se att han skulle ha en trojan. inte loggat in på MB, det lösenordet fattar jag inte hur dom ska kunna ha fått tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Goalwin hade jag hotmail, har även det som användarnamn på MB. Men helt olika lösenord på Goalwin o MB. Fattar inte hur dom har kommit in på mitt Goalwin konto och sedan fört över till MB, hur lyckas dom hacka båda? Har kollat min mejl ett par ggr under senaste fyra veckorna men det är från polarns laptop, men min hotmail är ju lixom intakt... :S

 

din hotmail blev hackad helt enkelt. om det berodde på msn, din polares laptops dåliga säkerhet eller något annat får du ta reda på.

 

efter din hotmail blev hackad requestade hackaren ett nytt lösenord till goalwin och MB.

 

att din hotmail är intakt är för att den inte var värdefull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

din hotmail blev hackad helt enkelt. om det berodde på msn, din polares laptops dåliga säkerhet eller något annat får du ta reda på.

 

efter din hotmail blev hackad requestade hackaren ett nytt lösenord till goalwin och MB.

 

att din hotmail är intakt är för att den inte var värdefull.

 

Hur menar du att det berodde på msn? Hur kan jag ta reda på sånt?

 

Äre så lätt att få fram nytt lösen till MB?:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du att det berodde på msn? Hur kan jag ta reda på sånt?

 

Äre så lätt att få fram nytt lösen till MB?:-(

 

mm det är skrämmande lätt att få ett nytt lösen till mb, om de har din mail så räcker det med att känna till din postkod för att de ska kunna ordna till ett nytt lösenord till mb.

 

Dock ganska märkligt att de inte byter lösenord till din hotmail om de har hackat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte beställa en bankdosa till ditt moneybookers konto, kostar $25 tror jag.

 

Underbart att några som hanterar folks pengar online äntligen tar på sig lite ansvar och agerar seriöst. Väntat på dosor länge. Tack för infon! Beställer en på direkten.

 

OT: Fasen vad tråkigt med hackningen, lider med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

postade precis i min DB men skriver det här oxå.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Kommer hem från USA för nån timme sedan o välkomnas med att Goalwin o Moneybookers konto är hackat.

 

Fattar fan absolut ingenting hur det har gått till. Mina mailaddresser är intakta har oilka lösenord. Hur fan gåre till? största tilten nånsin.

 

Har fått ett mejl från MB där dom skriver att mitt konto är blockerat för att det har varit några konstiga transaktioner till ett annat MB konto. Dom bifogar alla senaste transaktionerna och där ser jag att mitt Goalwin konto är tömt och sedan mitt moneybookers konto oxå. Jag är helt lost på hur det har gått till.

 

Hur mkt deg pratar vi om?

 

Hoppas det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt deg pratar vi om?

 

Hoppas det löser sig.

 

Hade runt 8,5k$ på mitt Goalwin konto och typ 500€ på Moneybookers:-(

 

Någon från Goalwin ringde upp mig för några timmar sedan och skickade sedan över historiken från senaste aktiviteten på mitt konto.

Åkte till USA den 7e juni och har inte varit inne på Goalwin sen dess. Nån har varit inloggad 2ggr den 16e och sedan plockat ut all cash den 18e till mitt hackade MB konto. Sedan varit inloggad en ggn den 20e resp. den 23e vilket va samma dag som transaktionen gick igenom.

 

Fick med ip addresserna som inloggningarna skedde ifrån, kan man göra ngt med den informationen?

 

Goalwin har iaf varit hjälpsamma, MB har ju världens segaste support. Har mejlat dom men inte fått svar än. Ringde även till deras London kontor, men lyckades inte komma fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd säkrade gmail-konton för dina poker/banking-sajter.

 

* Användarnamn@gmail.com, lösenord och säkerhetsfrågor samt svar skapar du i två delar. Första delen består av en slumpmässig 100 bit nyckel från KeePass och andra delen består av ett lösenord som bara du känner till och inte har nerskrivet nånstans, inte i Keepass heller.

 

* Kontona ska vara enbart för poker och ställ in https för dom.

 

Alternativt så sätter du upp icke-webmail konton på liknande sätt.

 

 

* Lösenorden för poker/banking-sajterna skapar du på samma sätt. Och naturligtvis ska dom inte sparas i klienterna.

(Andra delen av lösenorden ska ofc inte vara samma för alla. Nåt halvdussin lösenord kan man ju hålla i huvudet. Dessa kan slumpvis placeras på olika sajter, användarnamn, lösenord, säkerhetsfrågor m.m.)

 

* Använd master password samt no script för firefox och spara inte lösenorden.

 

* Håll program uppdaterade med Secunia PSI.

 

* Nåt program som sköter realtidsskyddet, brandvägg och sandbag.

 

* Ställ in så program (keepass m.fl.), dator, email loggar ut efter en viss tid och kräver lösenord igen.

 

* Linksys med tomato firmware.

 

* Disk encryption med Truecrypt.

 

* Security tokens för alla sajter som har den möjligheten.

 

* Lås poker/banking-kontona (dom stora iaf) när du reser bort eller inte kommer använda dom på ett tag. Så att nya passwords inte kan skapas för siterna om motsvarande gmail-konton mot förmodan skulle hackas.

 

* Ha inte en lätthackad reserv-mail, som kan användas för att skapa nya lösenord, registrerad för email-kontona.

 

* Använd helst inte MSN och liknande program.

 

 

Kör du detta är du SKYDDAD!

(Även en paranoid pokerspelare kan känna sig säker med allt detta...tror jag...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev själv hackad när jag var i USA förra året. Alla pengar flyttades. Men hade tur och det löste sig. Hoppas det löser sig för dig också!

 

Angående MB säkerhetsdosa så vet jag att alla VIP får den gratis, men läste på 2+2 att man kan beställa den för $25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte precis ngt sjukt

 

Mejlet som jag fått där mitt MB konto har blivit fryst var nog fake.

 

det skickades från security@moneybokers.com notera att det bara var ett o i moneybookers.

 

så här stog det i mejlet:

Dear Mr xxxxx, We notify you that your account is temporarily blocked.

 

We ask to familiarise with the list of transactions under your account for 2 weeks.

 

Explain transfers made to kangorkodos2@hotmail.com.

 

We ask to see the list of your transactions in an attachment.

 

Best regards,

Moneybookers Security

 

Den bifogade filen var i excel format, vet ngn om det e standard för moneybookers?

 

Kan moneybookers support ta sig i kragen en gång i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag undrar hur säker den där excel filen jag öppnade var...

 

Fick upp en massa varningar från norton, tänkte inte på det i alla panik imorse.

 

Kanske inte borde använda den här datorn längre, tur att det inte finns ngt viktigt på just denna iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...