Grubbla Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Tycker själv att det är svårt att syna "limp-fisken" 3 gator med JJ. Om vi nu antar att han är en limp-fisk. När han kör på så här hårt har han som minst en bra kung. Ofta 2 par. Vad visa han? Citera
thefman Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 cbettar flopp för att slippa riskera en check bakom med händer som nyfiket synar minst en gata. att spela bluffcatcher 3 gator är rena gissningsleken här. sen beror ju turn på hans tendenser. släpper han lågt pocket? här väljer jag helst check/syn för att sedan utvärdera river. ser ofta fisken protectionbetta svag madehand-range när vi ställer oss passiva på turn. Citera
KungKroon Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Edit: Räknade fel och återkommer med ett nytt men kanske samma svar Citera
KungKroon Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Ok känner mig rätt off idag, men det blir nog fold turn. Citera
Drivet Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Synar vi turn synar vi garanterat river. Till musen: vilka händer checkar du bakom på dragig flopp samt vilka cbetar du? Citera
Sideshow Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Jag cb:ar och synar en ev c/r på flop. Är ganska tight nu mellan att folda turn eller syna ner hela vägen. Citera
Namlleh Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Gillar din linje... Vilken kung limpar han och skjuter alla gator me liksom... Fold turn eller river är väl ok dock, men när en fisk skjuter 3 gator är de ofta väldigt polariserade... Citera
Trillske Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Synar vi turn synar vi garanterat river. Inte om han aldrig kör tre. Dåligt ordval m.a.o. Citera
GingerNinja Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Varför cbettar du inte flop? Men jag håller med Sideshow. Citera
Orrarah Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Tycker du spelar helt fel, nu när fi är en limpfisk. Stdcbeta och spela ABC mot dom. Är fi aggro som fan, så kan du köra detta spelet. Citera
K_MaN Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Om jag skulle sätta fisken på en hand så sätter jag han på färgdraget.... och då har du ju spelat optimalt... kanske att du skulle cr all in på turn... Citera
skrim Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Flopchecken är bra. Du vill alltså spela check flop och check/fold turn? Citera
Eblinho Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Tycker du spelar helt fel, nu när fi är en limpfisk. Stdcbeta och spela ABC mot dom. Är fi aggro som fan, så kan du köra detta spelet. Att Cbetta denna är inte Std plz. Citera
svint0 Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Du vill alltså spela check flop och check/fold turn? Eller så check/synar man flop, och utvärderar turn. Skjuter han vidare, så har han ju ofta något. Inte alla limpfiskar, som blir helt jävla mongoaggro om någon checkar som höjt pre. Citera
Nirwanda Postad 30 Juni , 2010 Rapport Postad 30 Juni , 2010 CB flop, c/f turn utan glasögon. Hela HH'n känns meningslös eftersom ingen info ges om någonting. Finns en massa grejer jag hade kollat på här i min HUD för att ta ett beslut, även om man bara har ~50 händer. Men om detta är en total okänd så är det som sagt cb+c/f. Citera
Mr.Lajban Postad 30 Juni , 2010 Rapport Postad 30 Juni , 2010 My two cent från lägre nivå. När limp/syn killen bombar 3 gator så brukar det finnas något bakom... Gäller även 2 gator... Citera
skrim Postad 30 Juni , 2010 Rapport Postad 30 Juni , 2010 Eller så check/synar man flop, och utvärderar turn. Skjuter han vidare, så har han ju ofta något. Inte alla limpfiskar, som blir helt jävla mongoaggro om någon checkar som höjt pre. Varför inte beta flop? Förstår din linje, vill höra (GTO) beslutet att check flop. Vilken del av vår range betar vi i så fall på den brädan? Citera
Nirwanda Postad 30 Juni , 2010 Rapport Postad 30 Juni , 2010 Torr K hög bräda Cbettar jag personligen med typ 100% av min PFR range btw, vilket jag tror är ganska standard. Citera
bananuz Postad 30 Juni , 2010 Rapport Postad 30 Juni , 2010 Känns 50/50 mellan cbet och checksyn flop. If c/c then c/f turn dock. Citera
Amutu Postad 30 Juni , 2010 Rapport Postad 30 Juni , 2010 Torr K hög bräda Cbettar jag personligen med typ 100% av min PFR range btw, vilket jag tror är ganska standard. tjena nl25 ? Citera
Recommended Posts