Gå till innehåll

NLT - Damhög flush, spelar fl0w den bra el. dåligt?


fl0w

Recommended Posts

Just klivit på bordet, lyckats plocka nån småpott när denna dyker upp, har tagit nån småpott bara så har ingen aning om fi's spel.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 max, 6 handed) converter

 

SB ($58.9)

Hero ($52.05)

UTG ($21.2)

MP ($46.6)

CO ($46.6)

Button ($17.5)

 

Preflop: Hero is BB with Qd, 2d. SB posts a blind of $0.25.

UTG calls $0.50, 1 fold, CO calls $0.50, 1 fold, SB (poster) completes, Hero checks.

 

Flop: ($2) Ks, 5d, Ad (4 players)

SB checks, Hero bets $2, UTG raises to $4, CO calls $4, SB folds, Hero calls $2.

 

Turn: ($14) 8d (3 players)

Hero bets $15, UTG folds, CO pushes all-in, Hero ???

 

Tankar?

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte tro att du var slagen med rundcheckar hela vägen på turn och river.

 

Jag förstår om du tror att du har bäst hand på turn, men du har ingen som helst information om de andras händer så jag hade nog betat ut, antagligen på turnen och i alla fall på rivern. Rivern är ju ett scarecard, men kör på och se om du får omslag. Efter det kan du bestämma dig för fold/reraise.

 

Det verkar dumt av någon med (nöt)färgen eller en kåk att inte försöka få upp storleken på potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte en dam-hög flush heller, det är en ess-dam-hög. Alltså nästnöten.

Så frågan borde vara: Hur spelar jag nästnötfärgen istället för hur spelar jag tredjenötfärgen.

 

Frågan är vad som händer på de olika gatorna som det är nu :)

 

Kd kommer ju iaf att syna på turn eftersom han har andraparet o färgdrag, det är en sak som är säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte en dam-hög flush heller, det är en ess-dam-hög. Alltså nästnöten.

Så frågan borde vara: Hur spelar jag nästnötfärgen istället för hur spelar jag tredjenötfärgen.

 

Frågan är vad som händer på de olika gatorna som det är nu :)

 

Kd kommer ju iaf att syna på turn eftersom han har andraparet o färgdrag, det är en sak som är säker.

 

2 knugar ute så de är en bit ifrån nästnöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 knugar ute så de är en bit ifrån nästnöten.

En knug är ute, så det är, de-facto, nästnöten.

 

Att esset är ute tar jag för givet att alla ser så de ser att jag håller i nästnöten... Om nån moderator vill ändra titeln så får de.

Naturligtvis blev hand-historyn rejält uppfuckad - såg inte det igår... Skall försöka fixa, men vad som hände på turn var att jag tryckte in ett potbet, varpå fi går all in. Jag steker en liten stund sen synar jag - det finns en enda hand som slår mig, en hand som inte är jättesannolik.

 

Tänker jag rätt eller fel i ett sånt här läge? Vill gärna höra lite kommentarer nu när ni vet hur det verkligen gick till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen vet jag väl att jag aldrig hade kunnat lägga mig där - så pot committed och så pass stark hand. Ni kan ju gissa om han vände upp K4s i ruter eller ej.

 

Hade alla spelat det så här? Främst tidigare i handen, ingen kan väl göra en korrekt fold i slutet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen vet jag väl att jag aldrig hade kunnat lägga mig där - så pot committed och så pass stark hand. Ni kan ju gissa om han vände upp K4s i ruter eller ej.

 

Gillar inte ditt pottbet på floppen, inte världens bästa spel att bygga pott med en draghand ur position. Chansen att vinna potten här mot tre spelar är inte stor och något frikort kan du knappast få.

 

När ett ruter landar på turn ser jag ingen annan möjlighet än att betala av.

 

Hade alla spelat det så här? Främst tidigare i handen, ingen kan väl göra en korrekt fold i slutet?

 

Det är inte korrekt att folda på slutet heller, svårt att se hur det kan vara -EV att syna där med nästnöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Gyre om att du inte skall semibluffa den floppen.

Du är ur position och nybörjarens bästa vän esset är ute.

När du träffar färgen känner i alla fall jag att du gör det lite väl lätt för fi att folda med ditt potbet. Kanske hade 60%-75% av potten varit bättre.

 

Då fi går all-in måste du syna. Du kan vara ganska säker på att han har flushen och att den är lägre än din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bettar i princip alltid en flop om jag vet med mig att jag har ett schysst drag eller en hand som kan vara bäst. Får jag tillbakaspel funderar jag över vad jag skall göra där.

Får jag inte det och min hand eller mina chanser inte minskar avsevärt lär jag betta pott på turn också.

 

Något jag inkorporerade i mitt spel ganska nyligen och mina vinster har ökat avsevärt. Lite riskfyllt ibland, men förvånande ofta vinnande. Speciellt om man lägger till de gångerna jag faktiskt har stål och får reraise på turn och går all-in. Mycket sällan motståndaren inte synar.

Så det är väl anledningen till att jag överhuvudtaget kommer i denna position.

 

Förstår inte längre folk som bettar $3 i en $10-pott, t.ex.

Jag vinner pengar när mina motståndare gör misstag - försätt dem i positioner där de gör misstag oftare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bettar i princip alltid en flop om jag vet med mig att jag har ett schysst drag eller en hand som kan vara bäst. Får jag tillbakaspel funderar jag över vad jag skall göra där.

Får jag inte det och min hand eller mina chanser inte minskar avsevärt lär jag betta pott på turn också.

 

Något jag inkorporerade i mitt spel ganska nyligen och mina vinster har ökat avsevärt. Lite riskfyllt ibland, men förvånande ofta vinnande. Speciellt om man lägger till de gångerna jag faktiskt har stål och får reraise på turn och går all-in. Mycket sällan motståndaren inte synar.

Så det är väl anledningen till att jag överhuvudtaget kommer i denna position.

 

Möjligt att dina vinster har ökat när du börjat beta dina drag, men i detta läget kan jag inte se hur det skulle vara specielt bra spel. Håller med om att det i många fall är lönande att göra det, men jag tror inte på det i denna situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...