#LOUDmouth# Postad 25 Juli , 2010 Rapport Share Postad 25 Juli , 2010 Måste ge Klyka rätt här. Sorry. Skit på dig Klart pack ........ moddarna håller varandra om ryggen Hur går det med ersättningsligget förresten? EDIT: Fan, glömde att det var länge sedan Klyka var triggerhappy mod Men moraliskt anser jag mig ha rätt då jag per definition inte kan ha fel då jag diskuterar med Klyka Ähhh, jag ger mig. Ska regga ett smurfkonto under nicket RappLoffe och orera någon annastans Och så ska jag gråta en skvätt /#LOUDmouth# Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 25 Juli , 2010 Rapport Share Postad 25 Juli , 2010 BAN! :oops: ;-) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 26 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2010 40: Zeitgeist Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga Återigen levererar det skotska bryggeriet Brewdog en högklassig öl, denna gång en mörk lager med perfekt balanserad sötma, beska och rökighet. Finns även lite chokladkaffesmaker samt en lätt sirapston. Bör njutas något varmare än en ljus lager - kanske runt 11-14 grader? Passar utmärkt som både sällskapsdryck och som måltidsdryck. Mycket prisvärd imo. Sort: Mörk lager Land: Skottland (Brewdog) Artnr: 1578 Styrka: 4,9% Pris: 14,90:-/33cl (45,15:-/L) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 26 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2010 41: Landsort Lager Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga Ojoj, en av de godaste, svenska lageröl jag provat! Smakrik med perfekt beska och lite lätt rostade toner. Mycket humle i smaken och en fin maltig, lätt kaffeaktig, eftersmak. Inte ofta något bryggeri lyckas få till en ljus lager med så mycket smak utan att för den skull kännas konstgjord. Rekommenderas varmt, både som sällskapsdryck och till lite enklare mat. Husmanskost funkar nog ypperligt. Köp! Sort: Ljus lager Land: Sverige (Nynäshamns Ångbryggeri) Artnr: 1466 Styrka: 5,3% Pris: 28,50:-/50cl (57:-/L) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 27 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 42: Sofiero Guld 7.5 Betyg: :Ks: av tio möjliga Jaha, lite svag ölsmak med kraftig alkoholsmak och inte tvärtom som det helst ska vara... Undvik! Sort: Ljus lager Land: Sverige Artnr: 1273 Styrka: 7,5% Pris: 14,40:-/50cl (27,80:-/L) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tiiias Postad 27 Juli , 2010 Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 Zeitgeist: Nä fyfan vad vidrig den är, kompisen hade köpt slagit till på 2 st för att flaskan såg cool ut, eftersom den smakade skit så skulle vi tävla vem som kunde få i sig den först.. Jag stod och hulka i handfatet och va mycket nära att spy, men jag vann Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 27 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 43: Postiljon :Ks: :Ks: av tio möjliga En god, svensk ale med kaffedofter och trevligt skum. Ganska lätt smak för att vara en ale men inte dålig. Lätt rostade smaker och en lätt citrusaktig ton. Fin beska och inte speciellt mycket sötma. Relativt prisvärd. Värt att prova! Sort: Ale Land: Sverige (Jämtlands Bryggeri) Artnr: 11361 Styrka: 5,8% Pris: 23,50:-/50cl (45,20:-/L) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 27 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 Jaha, då är det dags att åka hemåt idag. Nio dagar går snabbt! Har haft en underbar tid här nere i Skåne med helt ok väder, mycket bra boende (stugan byggdes ju förra året så den är verkligen fräsch) och ett lugnt läge. Batterierna är laddade. Sa hejdå till hyresvärdarna igår och damen i familjen lyckades med konststycket att säga "mög" och "mögigt" inte mindre än tolv gånger... Nu får det bli ölprovning på hemmaplan ett tag istället innan semestern är slut. Zeitgeist: Nä fyfan vad vidrig den är, kompisen hade köpt slagit till på 2 st för att flaskan såg cool ut, eftersom den smakade skit så skulle vi tävla vem som kunde få i sig den först.. Jag stod och hulka i handfatet och va mycket nära att spy, men jag vann Ja, smaken är ju olika. Dock svårt att förstå att någon kan kalla Zeitgeist för vidrig, kanske läge att prova en Pripps Pure? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tiiias Postad 27 Juli , 2010 Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 hehe ja, ju närmare vatten de smakar desto bättre Jag är en dålig öl drickare Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 27 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 hehe ja, ju närmare vatten de smakar desto bättre Jag är en dålig öl drickare Rekommenderar isf Spendrups Bright. Lättdrucken men ändå ingen konstgjord diskvattensmak. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tiiias Postad 27 Juli , 2010 Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 Rekommenderar isf Spendrups Bright. Lättdrucken men ändå ingen konstgjord diskvattensmak. Skall köpas nästa gång det vankas öl ! En sak jag iaf lärt mig är att ju häftigare flaska/burk ju vidrigare brukar det smaka. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 27 Juli , 2010 Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 Jaha, då är det dags att åka hemåt idag. Nio dagar går snabbt! Har haft en underbar tid här nere i Skåne med helt ok väder, mycket bra boende (stugan byggdes ju förra året så den är verkligen fräsch) och ett lugnt läge. Batterierna är laddade. Stopp i Borås på vägen hem i eftermiddag för en kopp kaffe? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 27 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 Stopp i Borås på vägen hem i eftermiddag för en kopp kaffe? Tankeöverföring? Vi pratade faktiskt om det igår men kom fram till att det blir lite för lång omväg. Typ nio mil extra. Tack iaf! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 27 Juli , 2010 Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 Och vi drar från Ludvika hemåt om ett par timmar, annars hade ett kaffebesök längs med E4an kanske passat. Vi kanske möts på vägen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 27 Juli , 2010 Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 Stopp i Borås på vägen hem i eftermiddag för en platta slots guld? FYP, alla vet att han egentligen älskar det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 27 Juli , 2010 Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 Min fru har fått för sig att hon ska lära sig dricka öl för att det ser så mysigt ut att sitta på uteserveringar med en kall öl i solen. I dag lärde hon sig dricka Heineken och Samuel Adams. Det går framåt! Stout är nog för evigt kört dock. Ska iaf tvinga i henne lite Samuel Adams Honey Porter vid tillfälle. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 27 Juli , 2010 Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 Min fru har fått för sig att hon ska lära sig dricka öl för att det ser så mysigt ut att sitta på uteserveringar med en kall öl i solen. Det har du väntat på att få skriva va? Men wp, grattis och allt det där (igen). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 27 Juli , 2010 Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 Tack! Redan gjort det flera gånger så den första trevliga känslan har börjat avta. Men det är fortfarande roligt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 27 Juli , 2010 Rapport Share Postad 27 Juli , 2010 Tack! Redan gjort det flera gånger så den första trevliga känslan har börjat avta. Men det är fortfarande roligt! Klyka likes this. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 28 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2010 Polaren kom hem från Polen i förrgår. Eftersom han har ett stort hjärta (jaja Roffe, inte spy nu) hade han köpt med en flaska Żubrówka till mig! Ikväll blir det alltså ingen öl utan ett antal groggar på äppeljuice och ovan nämnda bisonvodka! Mums! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 28 Juli , 2010 Rapport Share Postad 28 Juli , 2010 Polaren kom hem från Polen i förrgår. Eftersom han har ett stort hjärta (jaja Roffe, inte spy nu) hade han köpt med en flaska Żubrówka till mig! Ikväll blir det alltså ingen öl utan ett antal groggar på äppeljuice och ovan nämnda bisonvodka! Mums! Bra skit det där! Kan även med avnjutas ren om den är riktigt jävla iskall. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 28 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2010 Bra skit det där! Kan även med avnjutas ren om den är riktigt jävla iskall. +1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 29 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 Nedanstående postades nyss i en annan tråd: Alla har helt plötsligt fått för sig att de är nebbis och att deras ord inte ska ifrågasättas. tänker du på riktigt säga att deras ord bör ifrågasättas? Tänk att det är så enkelt att få Gudsstatus bara genom att vinna lite deg på poker... Här öser regnet ner och då fick dagen ägnas åt garderobsrensning. Hävdar envist att alla kläder krymper av torktumling! Vissa krymper bara av att hänga för länge i mörker tror jag. Anticimex är på ingång. Framåt kvällen kanske man åter kan vistas utomhus och slippa alla jävla getingar. Har hittat nio billor hittills - bara på kåken... Äckliga skadedjur imo, nästan i paritet med lapplisor och självutnämnda gudar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 29 Juli , 2010 Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 När du är klar här, ska vi skapa en vodkadagbok? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 29 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 När du är klar här, ska vi skapa en vodkadagbok? Måste vi isf testa en flaska av var sort? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts