Gå till innehåll

Mikes öl- och semesterdagbok... (Stängs i protest mot att SvS numera är forumpartner)


MikeTime

Recommended Posts

Måste ge Klyka rätt här. Sorry. :)

 

Skit på dig 8-)

 

Klart pack ........ moddarna håller varandra om ryggen :roll: Hur går det med ersättningsligget förresten? :-)

 

EDIT: Fan, glömde att det var länge sedan Klyka var triggerhappy mod :oops: Men moraliskt anser jag mig ha rätt då jag per definition inte kan ha fel då jag diskuterar med Klyka 8-) Ähhh, jag ger mig. Ska regga ett smurfkonto under nicket RappLoffe och orera någon annastans :roll: Och så ska jag gråta en skvätt :cry:

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 351
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

40: Zeitgeist

 

Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga

 

Återigen levererar det skotska bryggeriet Brewdog en högklassig öl, denna gång en mörk lager med perfekt balanserad sötma, beska och rökighet. Finns även lite chokladkaffesmaker samt en lätt sirapston.

Bör njutas något varmare än en ljus lager - kanske runt 11-14 grader?

Passar utmärkt som både sällskapsdryck och som måltidsdryck. Mycket prisvärd imo.

 

Sort: Mörk lager

Land: Skottland (Brewdog)

Artnr: 1578

Styrka: 4,9%

Pris: 14,90:-/33cl (45,15:-/L)

 

488fe5f8.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41: Landsort Lager

 

Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga

 

Ojoj, en av de godaste, svenska lageröl jag provat! Smakrik med perfekt beska och lite lätt rostade toner. Mycket humle i smaken och en fin maltig, lätt kaffeaktig, eftersmak.

Inte ofta något bryggeri lyckas få till en ljus lager med så mycket smak utan att för den skull kännas konstgjord. Rekommenderas varmt, både som sällskapsdryck och till lite enklare mat. Husmanskost funkar nog ypperligt.

Köp!

 

Sort: Ljus lager

Land: Sverige (Nynäshamns Ångbryggeri)

Artnr: 1466

Styrka: 5,3%

Pris: 28,50:-/50cl (57:-/L)

 

4e279acf.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42: Sofiero Guld 7.5

 

Betyg: :Ks: :Ks: av tio möjliga

 

Jaha, lite svag ölsmak med kraftig alkoholsmak och inte tvärtom som det helst ska vara... :-(

Undvik!

 

Sort: Ljus lager

Land: Sverige

Artnr: 1273

Styrka: 7,5%

Pris: 14,40:-/50cl (27,80:-/L)

 

 

3e63ac40.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zeitgeist: Nä fyfan vad vidrig den är, kompisen hade köpt slagit till på 2 st för att flaskan såg cool ut, eftersom den smakade skit så skulle vi tävla vem som kunde få i sig den först.. Jag stod och hulka i handfatet och va mycket nära att spy, men jag vann :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43: Postiljon

 

:Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga

 

En god, svensk ale med kaffedofter och trevligt skum. Ganska lätt smak för att vara en ale men inte dålig. Lätt rostade smaker och en lätt citrusaktig ton.

Fin beska och inte speciellt mycket sötma. Relativt prisvärd.

Värt att prova!

 

Sort: Ale

Land: Sverige (Jämtlands Bryggeri)

Artnr: 11361

Styrka: 5,8%

Pris: 23,50:-/50cl (45,20:-/L)

 

edf671a0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då är det dags att åka hemåt idag. Nio dagar går snabbt!

Har haft en underbar tid här nere i Skåne med helt ok väder, mycket bra boende (stugan byggdes ju förra året så den är verkligen fräsch) och ett lugnt läge. Batterierna är laddade.

Sa hejdå till hyresvärdarna igår och damen i familjen lyckades med konststycket att säga "mög" och "mögigt" inte mindre än tolv gånger... :-D

 

Nu får det bli ölprovning på hemmaplan ett tag istället innan semestern är slut.

 

Zeitgeist: Nä fyfan vad vidrig den är, kompisen hade köpt slagit till på 2 st för att flaskan såg cool ut, eftersom den smakade skit så skulle vi tävla vem som kunde få i sig den först.. Jag stod och hulka i handfatet och va mycket nära att spy, men jag vann :)

 

Ja, smaken är ju olika. Dock svårt att förstå att någon kan kalla Zeitgeist för vidrig, kanske läge att prova en Pripps Pure? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då är det dags att åka hemåt idag. Nio dagar går snabbt!

Har haft en underbar tid här nere i Skåne med helt ok väder, mycket bra boende (stugan byggdes ju förra året så den är verkligen fräsch) och ett lugnt läge. Batterierna är laddade.

 

Stopp i Borås på vägen hem i eftermiddag för en kopp kaffe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fru har fått för sig att hon ska lära sig dricka öl för att det ser så mysigt ut att sitta på uteserveringar med en kall öl i solen.

 

I dag lärde hon sig dricka Heineken och Samuel Adams. Det går framåt! Stout är nog för evigt kört dock. Ska iaf tvinga i henne lite Samuel Adams Honey Porter vid tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polaren kom hem från Polen i förrgår. Eftersom han har ett stort hjärta (jaja Roffe, inte spy nu) hade han köpt med en flaska Żubrówka till mig! Ikväll blir det alltså ingen öl utan ett antal groggar på äppeljuice och ovan nämnda bisonvodka! Mums!

 

adb7617b.jpg

 

Bra skit det där! Kan även med avnjutas ren om den är riktigt jävla iskall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedanstående postades nyss i en annan tråd:

 

Alla har helt plötsligt fått för sig att de är nebbis och att deras ord inte ska ifrågasättas.

 

tänker du på riktigt säga att deras ord bör ifrågasättas?

 

932d284a.jpg

 

Tänk att det är så enkelt att få Gudsstatus bara genom att vinna lite deg på poker... :-D

 

Här öser regnet ner och då fick dagen ägnas åt garderobsrensning. Hävdar envist att alla kläder krymper av torktumling! Vissa krymper bara av att hänga för länge i mörker tror jag. :-(

Anticimex är på ingång. Framåt kvällen kanske man åter kan vistas utomhus och slippa alla jävla getingar. Har hittat nio billor hittills - bara på kåken... Äckliga skadedjur imo, nästan i paritet med lapplisor och självutnämnda gudar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...