Gå till innehåll

Mikes öl- och semesterdagbok... (Stängs i protest mot att SvS numera är forumpartner)


MikeTime

Recommended Posts

  • Svars 351
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

47: Mariestads Prima Lager

 

Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga

 

Äntligen en mycket god, svensk, ljus lager från ett av de stora bryggerierna. Mycket fin, maltig humlebeska och trevlig, lång eftersmak. Kraftigt skum och trevlig, mörkt gul färg.

Underbar, maltig doft.

 

Sort: Ljus lager

Land: Sverige

Artnr: 1389

Styrka: 5,1%

Pris: 14,90:-/33cl (45,15:-/L)

 

 

msprimalagerdetalj.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Köpte den för en vecka sen och tänkte tipsa om den, men det behövs obv inte nu.

 

Jävligt god svensk öl faktiskt, en underbar törstsläckare på sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skådar mitt norra?! M6 är det absolut bästa ölet (nåja ale) över 5,5% som finns! BUUUU!

 

Är väl bara jag som har problem med att öl som smakar sur disktrasa inte faller mig på läppen.

 

48: Jenlain Blonde

 

Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga

 

En riktigt bra fransman som dock är väldigt svår att betygsätta. Om man enbart använder den som sällskapsdryck, iskall, eller som ren törstsläckare, också iskall, är den mer än ok med sin fruktiga, lite citrusaktiga smak.

Vill man ha en öl som smakar mycket och som "täcker upp" en smakrik måltid, då är man helt fel ute med en Jenlain.

Med det sagt; Jenlain smakar inte mycket men å andra sidan smakar den absolut inte illa. Lite fruktig citrusaktig med svag humlearom och klent skum. Ljusgul färg och en god, trevlig doft.

Den är absolut prisvärd (fortfarande som ren törstsläckare givetvis) så prova gärna några burkar.

 

Sort: Ljus lager

Land: Frankrike

Artnr: 1387

Styrka: 5,9%

Pris: 12,90:-/33cl (37,57:-/L)

 

43ea6d4e.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter på jobbet. Lirade $320 Mainsatten till SM igår och det gick väl sådär. Kortdöd länge och sen hittar jag AJs UTG, limpar med varpå BB går ai blixt med 2.6K bakom. Jag sitter på c:a 4.5K. Synar med viss tvekan och han viker upp A9o och träffar givetvis nian på turn.

 

Några händer senare får jag A8 på knapp och ställer för att stjäla SB och BB men då har obv HeyLisa hittat AKs på BB och man är ute.

Skönt ändå att det var Lisa som slog ut mig och ingen annan, dels eftersom jag slog henne hu i $108-satten dagen innan och dels för att hon sedan gick och vann hela SM-paketet. Wp och gratz Lisa! :h:

Rätt nöjd med min insats ändå mtp på detta: Freeroll -> $5.5-sat -> $33-sat -> $108-sat -> $320 SM Mainsat.

 

Idag blir det en sväng till grannklubben för den vanliga måndagsturren. Eftersom jag springer väldigt uselt atm har jag inga större förhoppningar om att casha men man får väl se det som ett tidsfördriv och ett tillfälle att snacka lite skit.

 

Berga Open närmar sig med stormsteg. Bara en månad kvar och det ska bli överjävligt skoj att träffa alla igen.

Vi kör väl en ölrecension också:

 

49: Wells Bombardier

 

Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga

 

Härlig bitterbesk smak och god, ren doft. En lätt brödig, bränd ton och lång eftersmak.

Mycket trevlig ale till ett vettigt pris. Passar de flesta smaker utan att sticka ut alltför mycket. Kan rekas varmt!

 

Sort: Ale

Land: England

Artnr: 1529

Styrka: 5,2%

Pris: 21,90:-/50cl (43,80:-/L)

 

b83d9302.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här spelet ogillar jag kraftigt. Synd på turren dock. :(

 

Hade väl typ 20BB och höjer jag här är jag ju i princip comittad om en storstack slår om. Att BB med sina 11-12 BB ställer med det mesta (22+, Ax, KJs+) i den här spoten är ju ganska obv.

Ett alternativ är ju att lasta själv först in men isf får jag defintivt bara syn av bättre händer.

 

Ja, det var synd men å andra sidan gick ju min sista marker till den enda på bordet jag kunde tänka mig att ge dom till... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt ändå att det var Lisa som slog ut mig och ingen annan, dels eftersom jag slog henne hu i $108-satten dagen innan och dels för att hon sedan gick och vann hela SM-paketet. Wp och gratz Lisa! :h:

 

Tack Micke! Det är inte lika lätt att lira när man är kortdöd. GG och WP iaf. Och tack för stöd och gratulationer! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade väl typ 20BB och höjer jag här är jag ju i princip comittad om en storstack slår om. Att BB med sina 11-12 BB ställer med det mesta (22+, Ax, KJs+) i den här spoten är ju ganska obv.

Ett alternativ är ju att lasta själv först in men isf får jag defintivt bara syn av bättre händer.

 

Ja, det var synd men å andra sidan gick ju min sista marker till den enda på bordet jag kunde tänka mig att ge dom till... ;-)

 

Höjer du till 2.5-3 bb är du knappast committed med 17-18 kvar. Men jag säger inte att raise utg med ajs är obv choice. Fold är också bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer du till 2.5-3 bb är du knappast committed med 17-18 kvar. Men jag säger inte att raise utg med ajs är obv choice. Fold är också bra.

 

Yes, fold hade jag också kört (beroende på hur många som är kvar), annars raise 2,5 eller 3.

 

Men wp, gg för klättringen från frirulle! :-D Fick du ingen ny biljett till ngt steg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, fold hade jag också kört (beroende på hur många som är kvar), annars raise 2,5 eller 3.

 

Men wp, gg för klättringen från frirulle! :-D Fick du ingen ny biljett till ngt steg?

 

Ja, kanske skulle kört så. Nåja, precis som TF sa under railen - den var utanför min comfort range ifråga om inköp och vinst... ;-)

 

Näe, inga nya biljetter nånstans eftersom jag vann alla utom $320. (Not so hidden obv.)

Men jag förutsätter att NB kastar på mig ett gäng eftersom Paf gjorde det? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall till tyskland, närmare bestämt Bremen i oktober. Skulle inte du kunna riva av en liten oktoberfestspecial med de tyska brandsen som finns på marknaden? vore sjukt kunnigt att läsa en guide till den bästa gudadrycken skriven av ett proffs :mrgreen:

 

Det finns miljarder roliga. Vad gillar du för sorts öl? Rent allmänt tycker jag att du ska testa en massa småmärken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där alkoholinfluerade grillfunderingarna natten till söndagen gick väl inte riktigt som planerat? Blame TF?

 

http://svt.se/2.22620/1.2107611/skot_ihjal_hast_pa_vildsvinsjakt?lid=senasteNytt_275214&lpos=rubrik_2107611

 

Jag har iofs aldrig skjutit ett vildsvin så det kunde mycket väl ha varit jag... :-)

Vad det gäller ölrecensionerna så är det bara att glömma. Hittade tomflaskorna så jag vet att jag drack dom men har fan inget minne av vad de smakade. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

×
×
  • Skapa nytt...