devalanteriel Postad 29 Juli , 2010 Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 Det räcker kanske med en drink och en liten ren per sort. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 29 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 Sådär, 40 minuters sprejande, sprutande och knackande från herr Anticimex ska väl förhoppningsvis få bukt med odjuren. Till helgen kan man kanske äta ute på altanen eller under paviljongen igen! Tjoho! Ska fortsätta med klädrensningen... Det räcker kanske med en drink och en liten ren per sort. Du menar på fullaste allvar att två helt olika vodka (ta t.ex Absolut vs. Kosken) smakar så olika i en drink att man känner skillnad? Eller menar du att man ska testa olika drinkar? Hmm... Att de däremot skiljer sig nämnvärt åt när man nyttjar dom som snapsalternativ är jag däremot helt övertygad om. Fan ta dig Dev, nu blev jag sugen på en snaps till lunchen! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 29 Juli , 2010 Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 Du menar på fullaste allvar att två helt olika vodka (ta t.ex Absolut vs. Kosken) smakar så olika i en drink att man känner skillnad? Sjukt stor skillnad! /f.d bartender Edit: Förutsatt att drinken är korrekt blandad och att vi pratar om en drink och inte en grogg som är ihopsvängd enkom för att dölja spritsmaken. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 29 Juli , 2010 Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 tyty Jennez Klart det är skillnad! Särskilt om man börjar röra sig lite uppåt i prisklasserna. Det är klart, tar man fjolldrinkar på 1.5 cl vodka per halvliter Red Bull spelar det mindre roll än med 6-8 cl schprit i ett highballglas. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 29 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 Hm, det ligger nog utanför mitt kunskaps- och smakområde är jag rädd. Hoppar över den testningen men följer gärna med spänning en Dev-db om ämnet ifråga! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 29 Juli , 2010 Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 Jag får återkomma om det i jul! Just nu har jag alkoholförbud tills jag är i bra form igen, har tappat alldeles för mycket senaste året. Gör undantag för restaurantbesök bara. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 29 Juli , 2010 Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 Inte dags och resa ut på landet och köra en landsomspännande hembränt recension? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
simonlofberg Postad 29 Juli , 2010 Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 MikeTime är och handlar på ica och blir plötsligt sugen på ett 6pack folköl, vad väljer han i 99% av fallen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 29 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2010 MikeTime är och handlar på ica och blir plötsligt sugen på ett 6pack folköl, vad väljer han i 99% av fallen? Är det en välsorterad Ica-affär så får det bli ett fyrpack Guinnes 3,5, alt Kilkenny 3,5 (finns ej i sexpack). Är det inte det så får det bli det det blir. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 31 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 31 Juli , 2010 Ska ge Smörpundet Porter ytterligare en chans ikväll när en polare kommer över och grillen ska nyttjas. Ska testa att dricka den betydligt mindre kall den här gången. Blir väl ett par sorter till, recension kommer imorgon. På måndag blir det lajvpokrande igen. Var jäkligt länge sen sist... Hmm, iaf två veckor... Klonkade en andraplats då, tack vara en massa reads, tells och nonGTOnätexpertsproffsspelande. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 1 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 1 Augusti , 2010 44: Zlatý Bazant Betyg: :Ks: :Ks: av tio möjliga En riktigt god, slovakisk lager med fin humlebeska och fylliga smaker av mörkt bröd, lite grapetoner och en trevlig pilsnerbesk eftersmak. Funkade ypperligt till grillat fläskkött. Mycket prisvärd! Rekommenderas! Sort: Ljus lager Land: Slovakien Artnr: 1636 Styrka: 5% Pris: 14,90:-/50cl (29,80:-/L) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 1 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2010 Edit. Fel tråd på fel forum på fel språk. Men öl är gott iaf. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 1 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 1 Augusti , 2010 Edit. Fel tråd på fel forum på fel språk. Men öl är gott iaf. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 2 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 45: Schlösser Alt Betyg: :Ks: :Ks: av tio möjliga En tysk ale med ganska försynt beska. Lite brödig humle- och maltbeska och en del rostade inslag. Passade dock perfekt till en macka med nystekta, rejält salta, kantareller! Doftar mycket gott! Om den hade varit lite billigare hade det nog blivit en till, men fem är ju inte direkt dåligt. Prova! Sort: Ale Land: Tyskland Artnr: 1551 Styrka: 4,8% Pris: 14,90:-/33cl (45,15:-/L) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 2 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Helvetes jävla skit. Semestern är slut... Åter på jobbet och har bedrövligt långtråkigt. Går knappt några tåg och dessutom har vi bara halv bemanning just nu så det finns inte många att käfta med heller. Till råga på allt har jag redan tryckt i mig förmiddagsmackorna och hunnit med tre koppar kaffe... Finns alltså inget slut på eländet. Nåja, ikväll blir det iaf äntligen dags för lite livepoker igen på grannklubben. Har tyvärr missat två måndagar på raken nu när man var nere och halsade öl i Skåne så nu får vi ta igen det ikväll! Blir väl som vanligt - ut tidigt i turren och plussa en femhunka på cg:t. Standard. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Var glad att du hade nån semester alls. Idag fick jag frågan "hur var semestern då?" av en brunbränd kille i fikarummet på morgonen. "Jotack", var svaret, "jag har isblästrat och meckat med conveyerbanan hela semesterhelvetet". Kul liv. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 2 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Jaha, mitt favoritbryggeri Brewdog har återigen slagit till. Någon som har lust att stejka mig för en provsmakning? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Jaha, mitt favoritbryggeri Brewdog har återigen slagit till. Någon som har lust att stejka mig för en provsmakning? 55%ig öl känns inte som... öl? Coola flaskor dock. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 2 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 55%ig öl känns inte som... öl? Coola flaskor dock. Who doesnt want a brewski in a beaver liksom? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Drack en 18%ig en gång. De lärda tvistar om huruvida den kan kallas öl. Trippel bock, fina grejer. Den såldes på champagneaktig flaska med återförslutbar kork. Betalades per centiliter. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 5 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2010 46: Maredsous 6 Blonde Betyg: av tio möjliga Skulle lyssnat mer på Dev och gett fan i att köpa fler belgiska, överjästa, öl. Snudd på i betyg men ok, en kan han väl få då... Undvik. Orkar inte skriva mer hur jävlig den var. O.R.K.A.R I.N.T.E Sort: Ale Land: Belgien Artnr: 1511 Styrka: 6,0% Pris: 17,90:-/33cl (54,24:-/L) Uploaded with ImageShack.us Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 5 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2010 Hmmm, drack en Maredsous under bröllopet som var jävligt god. Men den kom i en 75cl-flaska... Orka googla... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lokenius Postad 5 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2010 Skall till tyskland, närmare bestämt Bremen i oktober. Skulle inte du kunna riva av en liten oktoberfestspecial med de tyska brandsen som finns på marknaden? vore sjukt kunnigt att läsa en guide till den bästa gudadrycken skriven av ett proffs Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 6 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 6 Augusti , 2010 47: Mariestads Prima Lager Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga Äntligen en mycket god, svensk, ljus lager från ett av de stora bryggerierna. Mycket fin, maltig humlebeska och trevlig, lång eftersmak. Kraftigt skum och trevlig, mörkt gul färg. Underbar, maltig doft. Sort: Ljus lager Land: Sverige Artnr: 1389 Styrka: 5,1% Pris: 14,90:-/33cl (45,15:-/L) Uploaded with ImageShack.us Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2010 Hmmm, drack en Maredsous under bröllopet som var jävligt god. Men den kom i en 75cl-flaska... Orka googla... Alla tre Maredsous finns som 75 cl. Du minns inte färgen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts