Gå till innehåll

MaiPenRai till Thai


MaiPenRai

Recommended Posts

  • Svars 493
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha! Read på FI i hand nr 1!?

med en hand som 34s går inte detta att försvara på nått sätt imo, tyvärr :(

hade jag haft A5s och FI 4betat till typ 21-23ist hade jag vart helt ok med det, trodde givetvis han va full of shit pga typ första handen vid bordet osv.

 

Hade snapat i andra handen.

tror jag hade lite semi-tell på FI här, han tänkte rätt länge innan han synade på floppen och de betyder väl drag? :P

 

+1

;)

 

 

____________________________

 

mot en random jag hade på typ 20/18 efter 20 händer. när nått inte makes sense så brukar jag ofta syna..

hur hade ni gjort, han reppar väl typ bara TT här?

 

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($107.18)

CO ($113.65)

BTN ($55.22)

SB ($100)

HERO (BB) ($132.87)

 

Pre-Flop: ($1.50, 5 players) HERO is BB K:spade: 9:spade:

3 folds, SB raises to $3, HERO calls $2

 

Flop: 2:club: K:club: 8:heart: ($6, 2 players)

SB checks, HERO bets $4, SB calls $4

 

Turn: 10:heart: ($14, 2 players)

SB checks, HERO bets $9, SB raises to $25, HERO calls $16

 

River: 5:diamond: ($64, 2 players)

SB bets $49, $49 to HERO ($100.87)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat där och sen tagit note på vad för hand han har.

Anledningen till att du synar på turn är ju för att du inte vet hur hans fördelning mellan monster/drag/rena bluffar ser ut och eftersom 2/3 av hans "range" missade totalt så synar jag.

Turnplay är ju syn om han bluffar mycket, fold om han aldrig bluffar/har draw, reraise on han oftast har draws. Så det här är ett bra läge att få lite information.

9-14 på turn tycker jag ser ganska svagt ut också, lite inducing samt AJ/AQ med hearts lirar nog exakt så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat där och sen tagit note på vad för hand han har.

Anledningen till att du synar på turn är ju för att du inte vet hur hans fördelning mellan monster/drag/rena bluffar ser ut och eftersom 2/3 av hans "range" missade totalt så synar jag.

Turnplay är ju syn om han bluffar mycket, fold om han aldrig bluffar/har draw, reraise on han oftast har draws. Så det här är ett bra läge att få lite information.

9-14 på turn tycker jag ser ganska svagt ut också, lite inducing samt AJ/AQ med hearts lirar nog exakt så här.

tack fredron, såhär genomtänkta hhreviews uppskattas massor!

 

knasig dag idag, först försöker jag alldeles för mycket och det liknar inget annat än spew men jag var verkligen skittaggad(för taggad)!!:D när jag va back drygt 5inköp/$500 så fick de räcka... tog på mig löpardojjorna och drog ut i regnet och sprang en mil uppför berget.

 

nu senaste timmarna har jag typ haft "tight is right" "its ok not to win every pot" "dont force the action" i huvet och försökt spela solid TAG-poker istället för den 35/27 stilen jag uppenbarligen inte mäktar med, än.

 

tog igen allt och lite till och det känns som det är såhär jag bör spela, det går fan inte att spela hur löst som helst och position är fortfarande typ det viktigaste i NLH

 

som ivey sa "if I had to play every pot out of position, I couldnt even beat my grandmother"

 

en sesh till för dagen och borden ser kanonbra ut! Go Go Go!!

 

*ps. det är nog AEJones och Sauce123's fel att jag spewat så mycket senaste dagarna :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omg, såg denna just nu. Jose Girah som scammat massa folk!! sick.

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/portuguese-poker-prodigy-jose-girah-macedo-scammed-hsnl-players-30-000-hsnl-xpost-1079435/

 

After reviewing the skype chat logs, it became fairly clear that José was massively pushing this sauron1989 to anybody who had iPoker funds, saying that he was very bad and that everyone should play him (and let him watch when they did).
After reviewing the skype chat logs, it became fairly clear that José was massively pushing this sauron1989 to anybody who had iPoker funds, saying that he was very bad and that everyone should play him (and let him watch when they did). I voiced my concerns to TooCuriousso1 and we proceeded to work hard to dig up evidence to prove this. Lots of circumstantial evidence was available; José’s chat logs were extremely suspect, where he would push players to play sauron1989 despite not seeming to play him himself. We soon witnessed that whenever José would disconnect from skype, sauron1989 would sign out of the ipoker lobby and would sign back in when José reconnected to skype. This happened 3 times in 20 minutes and all 3 times both José’s skype and sauron logged out and in at the same time.

 

Obviously it was naiive and stupid of me and of the others to allow José to watch our screen whilst we played high stakes, but based on a few months of internet friendship and the great strategy José posted, we believed he was entirely trustworthy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävla donk man är ibland asså.

 

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($67.66)

CO ($179.54)

BTN ($100)

HERO (SB) ($181.71)

BB ($156.21)

 

Pre-Flop: ($1.50, 5 players) HERO is SB 9:club: 5:club:

2 folds, BTN raises to $3, HERO raises to $10, 1 fold, BTN calls $7

 

Flop: 6:spade: 7:club: K:diamond: ($21, 2 players)

HERO bets $10.50, BTN raises to $23, HERO raises to $35.50, BTN calls $12.50

 

Turn: 10:diamond: ($92, 2 players)

HERO bets $5, BTN calls $5

 

River: Q:spade: ($102, 2 players)

HERO bets $20, BTN folds

 

Final Pot: $122

 

HERO wins $119 (net +$48.50)

 

BTN lost $50.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har pm

added!

 

.

 

att göra TPTK till bluff, spew eller gilla?

 

fi har $83 kvar så vår riverbluff behöver funka typ 50%, känns som det kan va jäkligt marginellt men funkar kanske? FI är 19/16 reg

 

snapcalls: 5combos

AQ:diamond::diamond: 1combo

A:diamond:K 4combos?

 

might fold: 9combos?

T:diamond:T 3bombos

J:diamond:J 3combos

Q:diamond:Q 3combos

 

så eventuellt får vi folds 9/14 ggr = 64%?

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($102.75)

UTG+1 ($100)

HERO (CO) ($162.93)

BTN ($120.63)

SB ($35.01)

BB ($128.96)

 

Pre-Flop: ($1.50, 6 players) HERO is CO K:club: A:club:

1 fold, UTG+1 raises to $3, HERO raises to $9, BTN calls $9, 2 folds, UTG+1 calls $6

 

Flop: 2:diamond: 10:diamond: K:diamond: ($28.50, 3 players)

UTG+1 checks, HERO bets $11, BTN calls $11, UTG+1 folds

 

Turn: 3:diamond: ($50.50, 2 players)

HERO bets $17.50, BTN calls $17.50

 

River: 3:spade: ($85.50, 2 players)

HERO ($125.43)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det bra muay thai gym i Chiang Mai? Jag åker själv till Thailand i nov och har tänkt träna 6-12mån, hårt.

 

finns flera. det mest populära bland västerlänningar är lanna muay thai. jag tränade där i en månad. finns även ett i östra delen av stan, lite mer fokuserat på teknik, mer tid med instruktörer men lite sämre sammanhållning.

 

kan rekommendera denna filmen:

 

bör besvara en del frågor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns flera. det mest populära bland västerlänningar är lanna muay thai. jag tränade där i en månad. finns även ett i östra delen av stan, lite mer fokuserat på teknik, mer tid med instruktörer men lite sämre sammanhållning.

 

kan rekommendera denna filmen:

 

bör besvara en del frågor...

 

Tackar, kan man få träna ensam med instruktör om man pyntar lite extra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, kan man få träna ensam med instruktör om man pyntar lite extra?

 

på lanna tror jag inte detta är så vanligt. pågår träning där konstant. på de andra ställen brukar det erbjudas. jag tog flera privatlektioner för 300baht/h på ett västerländskt camp. bara fråga runt, tourist information överallt arrar sånt, de fixar pickup från dit hotel etc. annars bara ta mc runt och fråga. finns bra privatundervisning överallt på turistorter. vill du träna 4-8h/dag är chiang mai att föredra, är det mest 1-2h/dag här och där funkar stränderna lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något värde att köpa en lägenhet som farang (har för avsikt att bo i Thailand under svenska vintertider), el kommer det endast generera i problematik med thailändare som vill suga ut mer deg än vad som är rimligt?

Är väldigt tacksam för dina svar heltok!

 

inte värt besväret. hyr, kostar ju inte mycket och man har chansen att dra därifrån om något krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något värde att köpa en lägenhet som farang (har för avsikt att bo i Thailand under svenska vintertider), el kommer det endast generera i problematik med thailändare som vill suga ut mer deg än vad som är rimligt?

Är väldigt tacksam för dina svar heltok!

 

Ursäkta om jag svarar :)

 

Jag ser inget värde i att köpa en lägenhet och det beror på tre viktiga saker.

 

Reglerna att äga fastighet: Reglerna kan ändras från år till år så i mina ögon är det väldigt osäkert att äga en fastighet med tanke på att du kan aldrig äga marken som den står på.

 

Valutan: Den varierar väldigt mycket från år till år och nu när det är turbulent kring ekonomin i världen så är det ändå osäkrare.

 

Låsa fast sig till ett ställe: När man kan ha friheten att hyra och flytta runt och hitta sitt drömställe.

 

Men allt kommer till vad man själv känner för och kan vara beredd att förlora alla pengar du satsar på en fastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för nån månad per år är det nog inte värt att köpa.

 

jag vet två som tänkt bo i chiangmai lääänge och köper/bygger hus (det går att komma runt att falanger inte får äga mark).

 

lägenheter får man äga utan prob men går snack om att det är en rätt kass investering då byggnaderna inte håller samma standard som i sverige och förfaller efter typ 20år, dåligt underhållna och låg kvalite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för nån månad per år är det nog inte värt att köpa.

 

jag vet två som tänkt bo i chiangmai lääänge och köper/bygger hus (det går att komma runt att falanger inte får äga mark).

 

lägenheter får man äga utan prob men går snack om att det är en rätt kass investering då byggnaderna inte håller samma standard som i sverige och förfaller efter typ 20år, dåligt underhållna och låg kvalite.

 

dom skriver typ ägandet på någon randombonde ute mitt i ingenstans typ så det funkar utan några problem som sagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom skriver typ ägandet på någon randombonde ute mitt i ingenstans typ så det funkar utan några problem som sagt

 

Fungerar är att ta i för skulle bonden få för sig något kan man bli tvungen att riva det man byggt upp.

Man kan skapa bolag som ägs 51% av thai för att bygga bostadsrätts lägenheter men jag tycker allt så osäkert att jag skulle aldrig våga ändå.

 

I grund och botten är det thailändska samhället väldigt racistiskt för vi utlänningar har inga som helst rättigheter.

Sen om det är bra eller dåligt kan man diskutera om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av alla jag känner som har köpt och byggt hus i Thailand är det ingen som har haft problem med just ägandebiten. Samma gäller dom som har nån typ av affärsverksamhet. Säger inte att det aldrig förekommer, men är imho inte något jätteproblem.

 

Ett jätteproblem dock är att grannar bygger in ditt hus, drar vatten från din brunn, blockerar din väg, om du har en kondo drar managment med underhållsfonden och lämnar ditt hus att mögla, vilket det gör på nåt år.

 

 

Ska man köpa eller bygga hus är det bra om man är riktigt etablerad i samhället eller köpa nåt i nån svenskby eller i typ ett "gated community". Trist som fan, men åtm något mindre risk det går käpprätt åt helvete.

 

Håller med lappen om att Thailändare är överdrivet försiktiga ge utlänningar rättigheter, är väl inget jätteproblem just nu iom man vet vad som gäller så kan fatta beslut där efter. Men om man köper och dom kukar ut ännu mer, då står man där och kommer inte loss. Det är ytterligare en risk man löper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...