sappo232 Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 jag hade nog synat, i sånnahär lägen vill man vara den som pushar in sista betet och om vi skulle shova här blir det för mkt overbet imo och en litenmedelraise blir för knas. vi har position och mkt kvar att spela för, ta syn och spela lite poker turn o riv typ syna turn fold riv då folk på 1/2sek 3barrelar för lite skulle jag tro. det han kan ha är väll typ 33,55, & bra fds. dra gärna upp pokerstove och kolla vad du tror du har för eq och lägg in här om du ids Tack för svaret Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 21 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 haha, haft en coachinsession nu typ 2h lr nått, kändes bra, gick igenom hm och snackade igenom lite spots etc, video review nästa gång. kap kap vart hittar man svenska coaches som kan tänkas coacha NL50-NL100 och är bra på det? vill nog ha lite folk som säger var jag spelar fel/tänker fel och vad jag kan göra för att bli bättre, känns som en bra investering medans man e rungood och har råd med det.. ang handen är ju obv kossan ironisk och syftar på att jag skrev sjuk tight range på FI och ja han kan ju obv ha lite bluffar också men typ sånt som fortsätter om vi höjjer där. är inte det där bra läge att köra lite bluffcatch på? vi har toppar och har vi inte bäst hand redan så har vi ju många outs att dra ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sappo232 Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 haha, haft en coachinsession nu typ 2h lr nått, kändes bra, gick igenom hm och snackade igenom lite spots etc, video review nästa gång. kap kap vart hittar man svenska coaches som kan tänkas coacha NL50-NL100 och är bra på det? vill nog ha lite folk som säger var jag spelar fel/tänker fel och vad jag kan göra för att bli bättre, känns som en bra investering medans man e rungood och har råd med det.. ang handen är ju obv kossan ironisk och syftar på att jag skrev sjuk tight range på FI och ja han kan ju obv ha lite bluffar också men typ sånt som fortsätter om vi höjjer där. är inte det där bra läge att köra lite bluffcatch på? vi har toppar och har vi inte bäst hand redan så har vi ju många outs att dra ut Antar att det ska finnas coaches på den där svenska sidan som lär ut poker genom filmer som DC, CR osv. Kommer inte ihåg vad den hette, men du får googla. Btw, går det att på nåt vis få ut 3bets ranges på floppen i pokerstove? Tex, jag callade ett 3bet IP med AK i spader och floppen kommer 9s5s3h osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 21 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 Tex, jag callade ett 3bet IP med AK i spader och floppen kommer 9s5s3h osv. förklara tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 21 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 asså nu börjar jag tveka lite på om jag kmr fixa de där 300h för blir nog festa till söndag, aja +$50 idag iaf ev 260 och gjorde ändå några misstag som va rätt donkiga typ detta mot AGGROFISH, lol wtf instafistpumpsyn juh, gillar väl hur jag spelar fram tills jag foldar $0.25/$0.50 No Limit Holdem 6 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: UTG ($23) UTG+1 ($50) HERO ($96) BTN ($18.39) SB ($95.41) BB ($52.75) Pre-Flop: ($1.25, 6 players) HERO is CO A:heart: A:diamond: [uTG posts $0.50] UTG checks, 1 fold, HERO raises to $2.25, 1 fold, SB calls $2, BB raises to $8.50, UTG folds, HERO calls $6.25, SB calls $6.25 Flop: 7:club: 8:spade: K:heart: ($26, 3 players) SB checks, BB bets $14.50, HERO calls $14.50, SB goes all-in $86.91, BB folds, HERO folds Final Pot: $141.91 SB wins $138.91 (net +$43.50) HERO lost $23 BB lost $23 UTG lost $0.50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 vet inte hur kvallen är på div. coacher som säljer sina tjänster via sidor, helt ärligt alltså.Kan vara grymma, kan vara pengakåta(kom ihåg det finns fler än trillske som har hybris när det kmr till poker) Personligen hade jag nog PMat någon man respekterar här på pf om man inte hade några externa kontakter till folk man vet är duktiga coacher (som har tid och ork att coacha fler dvs) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sappo232 Postad 22 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2010 förklara tack Tänkte på rangen på den andra i 3bettat mot bara raisat. Men man kan väl bara skriva in AA-1010, AK,AQ,AJ borde göra tricket =D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hejjzan Postad 22 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2010 tycker du ska forsätta kriga och fixa in timmarna, måste klara sina mål Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 22 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2010 tycker du ska forsätta kriga och fixa in timmarna, måste klara sina mål håller med, jag har inte gett upp men är medveten om att det kmr bli en mördande avslutning, det är ju dock 31dagar denna månad så rätt chill avslutar troligen nu på 5h & -260 ev+100, galna utdragningsdagen idag. dock misstag på 1-2inköp iaf som bara var väldigt onödigt:-( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hejjzan Postad 22 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2010 du klarar det bara du vill det tillräckligt mycket. har även sett din dagbok eller vad man nu ska kalla det på twoplustwo. lycka till hur som helst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 24 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 24 Oktober , 2010 tack hejjzan kul helg, dock mkt poker som inte spelats tänkte iallafall ge de där 300h en chans så mkt grind nu ett par dagar, riktig lockdown och ~14h/dag resten av månaden ^^ upp ~300idag, dock gjort rätt mkt onödigt idiotspel som kostat ~200+ iaf.. sjyykt irriterad jag blir på mig själv när jag brainfartar i 400bb potter *edit: avslutar 150upp efter 12h, ev300 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hf89fc Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2010 Hoppas ab**nt festen var rolig i helgen och du "sag" mycket lustiga saker Och som jag sa pa msn, ta China istallet for Thai sa far du se nagot lite mera spannande! Btw gulade jag rullen pga disconnections i morse, funderar darfor pa att krava att du ska turrestejka mig online, samtidigt som Oskar forsoker fa mig att stejka honom i Macau, bara ett problem, jag ar lika gul som han Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2010 Bjud på en månags-graf? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 25 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2010 Hoppas ab**nt festen var rolig i helgen och du "sag" mycket lustiga saker Och som jag sa pa msn, ta China istallet for Thai sa far du se nagot lite mera spannande! Btw gulade jag rullen pga disconnections i morse, funderar darfor pa att krava att du ska turrestejka mig online, samtidigt som Oskar forsoker fa mig att stejka honom i Macau, bara ett problem, jag ar lika gul som han hahah jo de va kul måste snålat med den dock, kommer ihåg allt.. nästan vore kul att testa kina, blir dock thai först iaf någon månad, gillar jag inte det flyger jag väl till kina och testar det för du verkar ju rätt säker på att det är mkt bättre men man vågar nog inte åka dit för varken du eller orrah törs ju skicka bilder på hur där ser ut EN bild säger mer än tusen ord sägs det Bjud på en månags-graf? ur wish is my command 2bb/100 utan rb, ev 4bb/100 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2010 fin volym! 60% rb? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 25 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2010 fin volym! 60% rb? nått sånt, räknar dock ut mer nogrant när jag summerar månaden så rakebackgrafen kan va lite off äh ger mig för dagen där, -$200 typ. tomtarna ägde mig idag, känner mig rätt kass som betalat av way to much när de träffat på rivern. buuhuu osv nya tag imorgon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 26 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 Oktober , 2010 skönt med en breakeven dag spelade även lite nl100 och haft lite ny coaching där, tror det kommer bli bra det där tyckte inte han borde raisa set på denna floppen så synar floppen, turn bettar han ju lite knasigt/för lite för att kunna gå allin på rivern så synar igen och tror typ 67 is a huge part of his range, dock rätt kass på att räkna handkombinationer och antar att det är rätt få kombinationer av typ 67s. foldar dock oftast floppen med JJ här faktiskt. FI e reg btw $0.50/$1 No Limit Holdem 4 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: CO ($105.87) BTN ($127.88) HERO ($107.52) BB ($120.95) Pre-Flop: ($1.50, 4 players) HERO is SB J:diamond: J:club: 2 folds, HERO raises to $3, BB calls $2 Flop: 9:diamond: 5:heart: 4:spade: ($6, 2 players) HERO bets $4, BB raises to $12, HERO calls $8 Turn: A:diamond: ($30, 2 players) HERO checks, BB bets $20, HERO calls $20 River: 3:diamond: ($70, 2 players) HERO checks, BB checks Final Pot: $70 HERO shows J:diamond: J:club: BB shows A:spade: 7:spade: BB wins $67.50 (net +$32.50) HERO lost $35 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tardeni2an Postad 26 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2010 foldar dock oftast floppen med JJ här faktiskt. FI e reg btw Du kan absolut inte folda JJ på floppen. FI är en jättefisk btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 26 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 Oktober , 2010 Du kan absolut inte folda JJ på floppen. FI är en jättefisk btw. tight is right blir ju lite fiskvarning iom hans betsize på turn imo, undrar om detta är ngt man kan utnyttja själv. eller varför e han fisk enligt dig? =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tardeni2an Postad 27 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2010 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 27 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 27 Oktober , 2010 Tycker han är megasjuk som slår om As7s. Men själv blev jag just uppläxad pga att jag tyckte det:shock: Får ta tillbaka det jag sa. Men själv spelar jag utan raise range på flop. tycker A7spader verkar va en decent hand att raisa , han kan betta alla spader och alla T+ och har lite outs på esset och kan nog barrela kort som ger honom stegdrag funkar nog för jag tror han kan få måånga händer att folda innan rivern lite tung period pokermessigt atm, kallaste veckan ever för mig men man får väl älska rakeback iaf och kommer nog klara 300 timmar utan större problem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 28 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 28 Oktober , 2010 gimmie Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sappo232 Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 UTG: 26/13/1.7 BTN: 35/7/0.0 Hur gör ni här? Call? Raise? BTN: $90.15 Hero (SB): $84.73 BB: $39.70 UTG: $223.37 CO: $52.68 Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 9 T UTG raises to $4, 1 fold, BTN calls $4, Hero calls $3.50, BB calls $3 Flop: ($16.00) Q 8 7 (4 players) Hero checks, BB checks, UTG bets $15.00, BTN calls $15,Hero???? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 Jag är nog för nyfiken för att inte kika på turn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 30 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 håller nog med där, kika turn går nog bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts