Gå till innehåll

MaiPenRai till Thai


MaiPenRai

Recommended Posts

  • Svars 493
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jisses vad du ligger i! kul att se!

im trying :oops:;)

Någon nl50-100 video på DC som du kan rekommendera? Helst inte vids där dom sitter och snackar om en hand i 15min.;-).

har lite av en favoritkille som får det att se lätt och självklart ut men gör videos för CR och det är på NL200. nickar JBaller8.

 

på DC så sök efter videos med Improva, han är duktig och förklarar bra imo vet dock inte om han har mycket liveplay videos.

han spelar dock lite för mycket LAG imo, jag är mer ute efter en mer "grind"-spelstil och finns en video på leggopoker som jag tycker var bra och har lite som mål att spela så :)

 

han 9tablar NL200 på partypoker, ska nog ta och se dessa igen som mina nästa filmer.

del 1

del 2

 

 

Får man ta o fråga varför du skriver dina notes på engelska? Bara nyfiken :)

tycker det är smidigare, jag gör mina notes i holdemmanager och då får man inte använda å ä ö har jag för mig för då blir det någon konstig symbol ist.

förkortningar osv och pokerkoncepts typ float, barrel mm funkar bättre i engelskan imo ;)

och tar mycket reads direkt från HM & active players rutan så slipper översätta osv :)

 

pratar även i sömnen på engelska fwiw ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg nyss en NL400 vid på leggopoker, inte imponerad över hur den killen tänker eller spelade.

han tänkte och pratade inte särskilt mycket om range utan mycket sånt här

"im hoping he has ...." och inte "hes range is ...."

gjorde många aggressiva bra saker eventuellt men visste inte riktigt varför han gjorde dem vilket blir lite knas i instruktionsvideo.

 

och tyckte han gamblade för mycket med fisken när han hade typ A hög etc och synade ner med skit i onödiga situationer utan tillräckliga reads imo

 

försöker dock lära mig av de som är bättre men tar hans tips med en nypa salt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan anpassa sig rätt bra efter din budget i thailand, beror väll på hur det går nu fram t.om jag åker.

 

annars tror jag runt 7-8k/mån borde fungera för att leva som jag vill.. bo bra, äta bra och kan gå ut ibland etc.. utan att för den delen leva överdrivet lyxigt^^ tar det som det kommer :)

och rätt troligt att jag börjar med chiang mai då det ÄR billigare där, dock sugen på att ge bangkok en chans senare :)

flygbiljett bangkok-chiangmai går på ~1500baht även om man bokar samma dag och är ca 1h flygtid?

 

inget extravagant i början dock tills jag börjar ha lite mer marginaler och börjar krossa nivåerna, blir fortsatt mycket fokus på poker även fast det är 30grader ute.. (det är tanken iaf^^)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bokat till thailand nu :) 8dec är det tänkt, $600 från stockholm. ~4100kr

backar jag rakt ut nu så kan jag väll inte åka men bra motivation iallafall ska det väll vara.

 

 

please god may i run good until i leave:D

 

Klart du kommer springa bra! Åh andra sidan verkar du ju få in en volym som är tillräckligt stor för att döda en hel del varians, så då kanske du inte ens behöver några lyckönskningar =) Jobba vidare på dagboken please, kul läsning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synd bara att jag typ är förlorande spelare så skulle va skönt med lite posivit varians :) ist för att döda variansen hehe ;D

 

seg dag, sprungit under ev alla dagar denna månaden. inget extremt men typ 10inköp atm men skulle vart lill back även utan det.

 

nya tag och några leaks jag tror jag har:

  • för låg flop cbet% då jag bara ligger på typ 60%
  • jag barrelar för mycket
  • 9tabla kanske inte är rätt för mig atm.. men jag vill 9tabla tycker det är lagom och tror jag kan börja plussa även med 9 bord, kräver dock att jag fokuserar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aight, omg 333 timmar kommer bli svårt känner jag :D ligger efter schemat, 58h nu istället för 66.

 

35k händer

58h

-$600

rake $1600

 

ska försöka göra lite fler notes på regs, är ju ändå dem man lirar mest mot då de är inne flera timmar varje dag och spelar alltid flera bord.

vinner man stabilt mot regsen borde det ju vara omöjligt att torska imo^^

 

*edit: tänkte iofs lägga mig nu men känner mig för taggad så tar en session till kap

*edit2 för få bord uppe kl halv 6 en torsdagsmorgon så skippar det. gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JBaller88 har en ny vid på CR

Its not all about getting your opponents stack every time, and you shouldn't really approach hands that way. I'm trying to make the play that will make the most money on average, not the play that will make the most when I cooler them or when they make a bad call.

kollade lite comments på den nu innan jag ska se och läste det där, tror många micro och smallstakes gör misstaget att satsa för homerun och hela stacken ist för att tänka vad som är bäst i längden. jag vet att jag ofta gör det misstaget.

 

tror jag hittat en läcka i mitt spel, tror jag är för tight från sb rent generellt med för låg steal% och för låg VPIP. backar 40bb/100 både från sb&bb vilket kanske är rätt normalt men tror det finns sätt att spela bättre därifrån.

 

back med små pockets denna månad också, vilket är rätt kasst och ska börja folda dem preflop oop mot väldigt wide range när jag inte är säker på att jag får rätt odds att setmina.

 

försökt lägga till "fold bb vs sb steal" i HUDen då det vore snyggt sätt att få lite autoprofit vs folk som foldar way to much från bb och tycker inte "fold bb vs steal" är särskilt reliable då mycket folk spelar rätt aggro blind vs blind men det är annars ett väldigt bra stats imo om man sitter på bt lr co.

dock kan jag inte hitta "fold bb vs sb-steal" och hittar ingenstans att "göra" egna custum stats.

 

nu ska jag bort och hjälpa min käraste farmor handla :) thats cute imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag cbetar mindre än 60% har inte siffrorna just nu men gissar runt 50%. Jag skjuter dock väldigt ofta flera barrels. Jag gör även explobluffar mot dåliga spelare trots att jag inte reppar någonting.

 

Jag tror att nykeln till att spela många bord mer handlar om en bra grundstrategi än om att vara "fokuserad". Lägg tid på att bli vinnande imo, iom att du spelar så många händer så kommer en förbättring på säg 1 bb/100 att bli vääääldigt mycket i långa loppet.

 

My two cents. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med i det ni säger, kollade nyss och jag har tydligen bara 53%, för lågt imo då c-bets faktiskt funkar rätt ofta och cbettar man inte blir det väldigt svårt att vinna på senare gator etc. skäms lite att säga det men 53% har jag :(

 

dock har jag 60% turn cbet & 72%river cbet vilket är högt, bara jag kan få upp mitt flop cbet lite ska vi nog kunna se lite profit ^^

 

som du säger chofritz, tror dock att min grundstrategi är helt ok och jag spelar mer aggro(bättre) när jag spelar färre bord, spelar jag fokuserat på 9bord vilket jag vill så borde jag kunna spela samma spelstil som när jag spelar 4-6bord men det ÄR väldigt lätt att bli too nitty och missa situationer, missa cbets etc om man inte är uppmärksam och har 9bord igång IMO.

som du säger ang 1bb/100 sjuk stor skillnad, därav man är lite sugen på coahing och jag försöker studera så mkt poker jag kan för vore kul att kunna hitta några av dessa bb/100.

 

haha starfitter bakis på en torstag ;) ballah och +EV beslut att supa på vardag ist för helg :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du att du är vinnande när du bara spelar 4-6 bord? Och med bra grundstrategi menar jag att de flesta besluten du tar ska vara sådana att du "vet" att du vad du ska göra och VARFÖR(key word osv). T ex preflop så borde du ha solklara öppningsranger. Gärna nedskrivna på papper. Vad gör du mot trebet i/ur pos, när trebetar du själv, 4-bet osv. Det ska kräva mindre än 0.1 sekunder att ta de besluten. SEN när det här är klart så kan man ju eventuellt avvika från det när det finns en god anledning. Typ explofolda JJ mot fyrbet om fi trebetar 0.5% över en miljon händer.

 

Du måste ju inte heller cbeta floppen alltid, går även att skjuta turn (eller river) som omväxling =)

 

Och onsdagar är ju den enda vettiga dagen att vara full på. Varit bakis varje torsdag hela det här året :D men låter jobbigt starfitter att behöva kröka en helg :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du att du är vinnande när du bara spelar 4-6 bord? Och med bra grundstrategi menar jag att de flesta besluten du tar ska vara sådana att du "vet" att du vad du ska göra och VARFÖR(key word osv). T ex preflop så borde du ha solklara öppningsranger. Gärna nedskrivna på papper. Vad gör du mot trebet i/ur pos, när trebetar du själv, 4-bet osv. Det ska kräva mindre än 0.1 sekunder att ta de besluten. SEN när det här är klart så kan man ju eventuellt avvika från det när det finns en god anledning. Typ explofolda JJ mot fyrbet om fi trebetar 0.5% över en miljon händer.

 

Du måste ju inte heller cbeta floppen alltid, går även att skjuta turn (eller river) som omväxling =)

 

Och onsdagar är ju den enda vettiga dagen att vara full på. Varit bakis varje torsdag hela det här året :D men låter jobbigt starfitter att behöva kröka en helg :S

 

vet och vet, naej klart jag inte vet då det är rätt mkt varians både positiv och negativ så vet ju inte min exakta bb/100 vid 4bord/6bord/9bord, beror på så mkt olika saker imo:)

 

ang cbettande så kanske det är mindre läcka än jag trodde isf men tror jag ska försöka höja den litegrann ändå rent generellt, inget överdrivet men ha det i åtanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...