Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade en mycket trevlig session igår på CC. Det kom upp en hand jag var rätt vilse i som jag gärna vill ha lite hjälp med.

Spelet är 10handat och jag och en vän dricker "lite" och stojjar. Det sitter typ 3-4 regs där och troligtvis väntar på att vi ska donera.

Fi är reg och solid och har typ 7k, jag täcker.

Kille UTG+1 höjer till 120 och fi sitter bakom och synar. Typ 5 andra synar med och så gör även jag i sb med :Js::7s:

Flopp kommer :Jd::Jc::2d:

Jag checkar och det går till co som är en random tomte och säger 240. Jag synar och fi säger 940.

Hur spelar vi vidare?

Postad

Finns ingen reg som skulle höja till 940 med en J där.

Ingen bra reg eller J iaf.

Syna floppen

Check-syna turn ifall han bombar på, checkar han bakom sitter han mest troligt på färgdraget.

Kommer ingen ruter så check-raise ifall han testar en bluff...

Postad
Finns ingen reg som skulle höja till 940 med en J där.

Ingen bra reg eller J iaf.

Syna floppen

Check-syna turn ifall han bombar på, checkar han bakom sitter han mest troligt på färgdraget.

Kommer ingen ruter så check-raise ifall han testar en bluff...

Det finns ingen vettig spelare som skulle bluffa i detta läget i en multiwaypott, och att spela ett färgdrag såhär hårt i multiway med 350 bb effektiva stackar vore nästan massaker. Tror oftast han har en knekt här faktiskt, men som sagt, kvaliteten på regsen på cc 20-20 är oftast lite sämre än den genomslittliga 1-2 grindern på Svs. Liveregs (fiskar) kan slå om med 88 i detta läget för ''info'', de gillar att massakera händer osv. Oavsett vem du möter kan du aldrig trebeta floppen med din J7 och få in degen så här djupt, tycker vi synar flopp och hoppas att inte all sås åker in...

Postad

Snubben du möter har inte spewat iväg en 20marker på sina senaste 200besök. En av top 10 på 20/20. Jag har hittills aldrig sett honom på ett semidrag där han comittar sig på turn i dålig pos när någon annan har visat starkt intresse av det hela. Han bör dock ha haft det nån gång kan man tycka...

"Massor av drag" på floppen är väl ändå att ta i..

Postad

Fi är reg och solid och har typ 7k, jag täcker.

UTG+1 höjer till 120

UTG+2 solid reg synar

Flopp kommer :Jd::Jc::2d:

Jag checkar och det går till co som är en random tomte och säger 240. Jag synar och fi säger 940.

Vad synar solid reg UTG+2 när UTG +1 betar pre?

Efter hur spelet på floppen går så lär det vara TJ,JQ,JK,AJ och möjligen mellanpocketpar. Fi är nog inte en av de som jobbar efter flushen med en raise när många är intresserade. Möjligen syn med flushdraget på den parade brädan.

Om du synar på floppen, vad är planen på turn?

Jag hade i vilket fall som helst inte mått bra där i dina skor. Särskilt som man inte hinner tänka igenom allt i 10h som man gjort nu. Man tycker säkert att jag sätter honom på en för smal range men det kommer jag fortsätta göra tills jag ser något annat... iaf i djupa lägen.

Postad
Vad talar emot pott?

Varför betar du inte själv? Ni är ett helt kompani i potten och det finns massor av drag.

Du får gärna motivera varför en donk vore bäst här... Ett färgdrag ligger och dem vill vi gärna hålla kvar i handen. Att 3beta flopp är inget alternativ utan att tala om exakt vad vi har

Fi är troligtvis så kompetent att han kan squeeza här då jag kan ha väldigt många händer som jag synar med här och tomten kommer vika rätt ofta + att fi får poss. Jag synar iaf och turn kommer spännande :6s:

:Jd::Jc::2d::6s:

Jag checkar och fi betar 2500 och lämnar ca 4k bakom. Nu dåååå?

Postad
Du får gärna motivera varför en donk vore bäst här... Ett färgdrag ligger och dem vill vi gärna hålla kvar i handen. Att 3beta flopp är inget alternativ utan att tala om exakt vad vi har

Fi är troligtvis så kompetent att han kan squeeza här då jag kan ha väldigt många händer som jag synar med här och tomten kommer vika rätt ofta + att fi får poss. Jag synar iaf och turn kommer spännande :6s:

:Jd::Jc::2d::6s:

Jag checkar och fi betar 2500 och lämnar ca 4k bakom. Nu dåååå?

såg fel

Postad

Du har triss! tre av samma! syna flop, oavsett turn o river kommer pengarna att vara i potten. kanske går att hitta vik på senare gator men inte flop. Träffa 7a annars....

editerat: Gråtsyna turn, går inte att viaka river efter turnsyn...

imo

Postad

Hur spelar vi vidare?

Hur många är kvar i potten? Vad gjorde CO? Mer info please.

Postad

Det är jag som är FI. J7 var slagen långt in i de värmländska skogarna, och anledningarna till att jag slår så hårt på turn är dessa:

Jag underskattade dig. 80-90% av folket på CC synar/degar där. Du hade inte visat så många händer (och jag hade nog inte varit så uppmärksam heller tack vare min vän med "Jag vill gå ut-adhd"), så jag hade inte fattat att du var så vass som du är innan jag pratade med er när ni satt och käkade.

Du hade druckit en del öl (om man nu kallar Sol för öl :roll: ). Det gjorde att jag tänkte att mina chanser att få syn är större än vad de är annars.

Som spelad är det ganska ofta att du sitter på ett färgdrag där (i alla fall om man ser till standardspel på CC). Genom 2500 ger jag dig ju för kassa odds för att dra, men ändå tillräckligt för att en sämre spelare ska göra det (det kan ju komma). Så pass kompetenta är ju standardFI på CC att de kan lägga missat färgdrag på river, så jag vill ändå få in lite pengar i potten. Som sagt, jag underskattade dig. :-D

Så här i efterhand vet jag inte hur jag skulle spelat om jag fick uppleva situationen en gång till. Jag är ändå tveksam till att du skulle donka river utan monsterriver (2,6,7,J). Är bet-raise-fold (vad ska du värdebeta och få syn av?77-TT?) en rimlig utgång om vi säger att river är blank (typ 5c) eller är det checkfold/checksynar du? Om jag checkar bakom på turn och ruter kommer på river, vad gör du?

Hur som helst, det var en trevlig kväll och en intressant hand. Synd för mig bara att du är bättre än folk i gemen. Hade du inte varit det hade jag varit sex lax rikare.. :-D

Postad
Från PF. Han undrar lite hur andra skulle spelat handen i hans skor. Jag tycker my friend gör en bra fold mot dig och mtp stackdjupen, skabbig hand hur som helst.

Absolut, det är inte ofta han är ahead där. Det är inte ofta jag är inne och svingar med J6 eller sämre från den positionen (läs aldrig). Det enda han slår där är ju om jag fått spel och kallsynat med QQ/KK/AA pre, och det ska mycket till för att jag ska göra det. På bordet som det såg ut så never in a million hands.

Vad satte du mig på? Bättre knekt och fold för Drivets del, eller finns det möjlighet att du skulle spelat för stack? Antar att svaret är nej. Jävla internetspelare. ;)