Gå till innehåll

Recommended Posts

Funderar lite på en hand men tror jag är någorlunda rätt på det...

Fi har 36/6/0 på 84 händer

 

UTG 142

Jag 716 :8c::Qc:

Button 656

SB

BB 547

 

UTG miniraise 8

Jag call

Button call

BB call

 

FLOP: :Jc::Tc::5h:

 

BB check

UTG check

Jag bet 25.50

BB raise 108

UTG fold

Jag ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver i princip inte kolla hans stats på en sån här hand, dum att slänga och finns ingen anledning att bara syna. Måste ha mycket djupare stackar för att nåt annat än allin ska kunna vara intressant.

 

Eller ja, går väl att vara mer kreativ i teorin, men i praktiken blir det nog bara dumt.

 

Fast flytta från Nyköping innan, för jag har varit där en gång och är jätteförvånad om man någonsin kan vinna något när man bor där. :) Får två år i Norrköping att kännas acceptabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow, som vanligt är alla rörande överens o jag gjorde något annat... :roll:

Hade tyvärr ingen möjlighet att hinna flytta innan handen spelades klart men nu vet jag iaf vad mitt problem är...

 

Tänkte så här: En passiv spelare som checkraisar pott bluffar inte och kommer inte lägga. Jag ligger ju under mot 2 par o bättre. Har ju dock ganska många outs o har ju odds att syna. Så synade, turn blankar, FI instapottar och jag får folda. Är det verkligen iskallt? Räknar givetvis att få in det om jag träffar, det är ju trots allt micro..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold eller 3bet pre, din hand är lite för svag för att syna med. På floppen är det bara att göra en glimne: in med keramiken! :)
3bet pre känns lite tråkigt mot en 36/6/0, bättre att 3beta stål och skräp och syna med såna här händer. dega flopp obv för att maximera fold eq.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...