Gå till innehåll

Intresse för svensk Pokerpodcast?


Eam

Recommended Posts

Hej bästa pokerspelare.

 

Jag går i tankarna på att försöka dra igång en svensk poker-podcast. Formatet är tänk som antingen ljud alternativt ljud & bild konversationer i Skype. Tanken är att vi ska föra en diskussion om poker i allmänhet på svenska. Strategi för alla typer av poker, förhoppningsvis några intressanta intervjuer, handanalyser med mera. Det blir alltså ett mer eller mindre standardupplägg för en pokerpodcast. Jag har många idéer och känner mig mogen att prova detta, har även vissa kontakter som är villiga att hjälpa till. Frågan är nu:

 

1) Tror ni att det finns ett intresse för en återkommande svensk poker-podcast ( t.ex. en gång per vecka) ?

 

2) Vad skulle ett önskat upplägg vara? Några speciella fokuseringar ni önskar? Några idéer förutom ett standardupplägg som ni har funderingar kring?

 

3) Är någon villig att vara med på detta projekt. Inga stora insatser behövs, dock är det alltid trevligt med flera infallsvinklar. Varje individ har något att bidra med så alla typer av kontakter är önskade.

 

4) Vad skulle vara önskat format?

 

För mer information kontakta mig hemskt gärna. Jag lägger ut denna idé som en idé till er pokerspelare. Spelar själv, det har jag kanske glömt nämna.

Skicka gärna ett meddelande till mig här om ni har några idéer ni vill diskutera privat eller vill vara med och hjälpa till.

 

Nu lämnar jag diskussionen öppen nedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej bästa pokerspelare.

1) Tror ni att det finns ett intresse för en återkommande svensk poker-podcast ( t.ex. en gång per vecka) ?

 

Sitter väl många här och ugglar för många timmar, varför inte ha på något i bakgrunden?

 

2) Vad skulle ett önskat upplägg vara? Några speciella fokuseringar ni önskar? Några idéer förutom ett standardupplägg som ni har funderingar kring?

 

Håll det simpelt, låt det handla om poker, inte om HUR MAN SPELAR poker.

 

3) Är någon villig att vara med på detta projekt. Inga stora insatser behövs, dock är det alltid trevligt med flera infallsvinklar. Varje individ har något att bidra med så alla typer av kontakter är önskade.

 

Spontant, kunde det vara kul.

 

4) Vad skulle vara önskat format?

 

Alla? :)

.

 

Sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror allt här handlar om kontakter för att få intressanta gäster, intervjuer, inside skvaller osv. Har du/ni inga sådana kontakter känns det inte som en bra idé. Som många påpekat finns det nog inte intresse för att höra några randoms diskutera HHs.

 

Men GL om ni kör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen skulle ni kunna kommentera andra livesändningar från olika pokerturneringar.

 

Du menar att ha summeringar av turneringar baserade på andra medias reporteringar? Ta internationella pokermediers nyheter och rapporteringar och leverera;;kommentera på svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att ha summeringar av turneringar baserade på andra medias reporteringar? Ta internationella pokermediers nyheter och rapporteringar och leverera;;kommentera på svenska?

 

Nej, när exempelvis Pokerstars sänder livesändingar från sina EPTS så skulle man kunna kommentera på svenska från podcasten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har väntat på en svensk pokerpodcast länge! Poker.se-TV är det närmaste vi kommit och det gillade jag skarpt. Håll er borta från handanalyser och diskutera istället aktuella händelser, skvaller och allt annat mellan himmel och jord.

 

Borde inte vara svårt att få sponsring för projektet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...