Gå till innehåll

HU NL50 riverbeslut


Recommended Posts

Kanske 20 händer in i spelet. Jag har vunnit ett inköp på 70BB av fi alldeles nyligen. Brukar i regel 3beta den här pre, men synar ibland för att variera. Syn eller fold på river? Höja turn? Alla synpunkter välkomna.

 

Hero (SB): $72.20

BB: $31.25

 

BB posts SB $0.25, Hero posts BB $0.50

 

Pre Flop: (pot: $0.75) Hero has A:diamond: T:diamond:

 

BB raises to $1.50, Hero calls $1.00

 

Flop: ($3.00, 2 players) 2:club: T:spade: 3:heart:

Hero checks, BB bets $1.50, Hero calls $1.50

 

Turn: ($6.00, 2 players) 5:club:

Hero checks, BB bets $3.00, Hero calls $3.00

 

River: ($12.00, 2 players) 5:heart:

Hero checks, BB bets $25.25 and is all-in, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske 20 händer in i spelet. Jag har vunnit ett inköp på 70BB av fi alldeles nyligen. Brukar i regel 3beta den här pre, men synar ibland för att variera. Syn eller fold på river? Höja turn? Alla synpunkter välkomna.

 

Hero (SB): $72.20

BB: $31.25

 

BB posts SB $0.25, Hero posts BB $0.50

 

Pre Flop: (pot: $0.75) Hero has A:diamond: T:diamond:

 

BB raises to $1.50, Hero calls $1.00

 

Flop: ($3.00, 2 players) 2:club: T:spade: 3:heart:

Hero checks, BB bets $1.50, Hero calls $1.50

 

Turn: ($6.00, 2 players) 5:club:

Hero checks, BB bets $3.00, Hero calls $3.00

 

River: ($12.00, 2 players) 5:heart:

Hero checks, BB bets $25.25 and is all-in, Hero?

 

3bet pre, C/R flopp Imo. Sämre T spelar jag som dig men nu är jag glad att få in det som fort som möjligt.

 

Som spelat synar jag river alla dar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bet pre, C/R flopp Imo. Sämre T spelar jag som dig men nu är jag glad att få in det som fort som möjligt.

 

Som spelat synar jag river alla dar i veckan.

 

Håller med! Han har inte ens fullt inköp, c/rflop och få in det. Tror nog jag synar river också, är lite osäker men känns rätt tight att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med linjen var ju från början att det som han synar en höjning med från flop och framåt har oss brutalt slagna (förutom KT/QT/sämre T då möjligen, tveksamt dock om han synar en höjning med T9 typ på en så torr bräda), medans vi kan köra station mode hela vägen och få ut värde från sämre händer/låta honom bluffa bort sig. Problemet kom på river iom hans shove, då det känns som han kan sätta mig på just en tia och faktiskt ha JJ+ utan vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med linjen var ju från början att det som han synar en höjning med från flop och framåt har oss brutalt slagna (förutom KT/QT/sämre T då möjligen, tveksamt dock om han synar en höjning med T9 typ på en så torr bräda), medans vi kan köra station mode hela vägen och få ut värde från sämre händer/låta honom bluffa bort sig. Problemet kom på river iom hans shove, då det känns som han kan sätta mig på just en tia och faktiskt ha JJ+ utan vidare...

 

Tror du ger honom alldeles för mkt cred! Det beror ju såklart rätt mycket på om det är en vinnande reg du kör mot, eller en random fisk som kom och satte sig. Men inte många nl50-lirare kommer lägga T9 mot c/r på flop där. Så jag tror du kommer få värde av de flesta Tior och ibland sämre händer. Brädan är torr som du säger, det ser fi också och du kan inte reppa spec mycket med en c/r här och kommer då bli uppkollad light.

Imo så är din hand för stark för att använda som bluffcatcher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med linjen var ju från början att det som han synar en höjning med från flop och framåt har oss brutalt slagna (förutom KT/QT/sämre T då möjligen, tveksamt dock om han synar en höjning med T9 typ på en så torr bräda), medans vi kan köra station mode hela vägen och få ut värde från sämre händer/låta honom bluffa bort sig. Problemet kom på river iom hans shove, då det känns som han kan sätta mig på just en tia och faktiskt ha JJ+ utan vidare...

 

Visst är det så att JJ+ finns i hans range men inte enbart, sämre T samt 88-99 och bluffar finns också därav är det enligt mig autosyn på river mtp hur du spelade handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du ger honom alldeles för mkt cred! Det beror ju såklart rätt mycket på om det är en vinnande reg du kör mot, eller en random fisk som kom och satte sig. Men inte många nl50-lirare kommer lägga T9 mot c/r på flop där. Så jag tror du kommer få värde av de flesta Tior och ibland sämre händer. Brädan är torr som du säger, det ser fi också och du kan inte reppa spec mycket med en c/r här och kommer då bli uppkollad light.

Imo så är din hand för stark för att använda som bluffcatcher.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vek och han visade 78o, dvs open air. Jag håller med er; jag borde synat känns det som, både givet linjen, strikta hand ranges och metagameaspekter. Kunde spelat tillbaka tidigare i handen också, finns nog definitivt värde i det HU. Jag gillar iofs linjen fram till river som var en planerad syn på alla blanka men jag snubblade på snöret. Möjligt att det är resultatorienterat tänk dock. Tack för bra input båda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker flatcall preflop är att föredra med ATs med dessa stackdjupen. Den är helt enkelt för bra för att 3 beta och folda mot 4bet och får dålig för att få in det mot 4 bet. Vi vill helt enkelt inte bli bortfyrbettade från vår hand, och vill samtidigt behålla alla händer i motståndarens range som vi dominerar.

Jag checkraisar nog floppen här HU, betar turn o pushar river i ditt läge. Finns jättemycket händer han kommer dö med. Som spelat fistpumpsynar jag, då du har den absoluta toppen av din range, samt att din hand är rejält underreppad. Dessutom kan FI tänkas ta 3 gator värde med en sämre tia än din...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske 20 händer in i spelet. Jag har vunnit ett inköp på 70BB av fi alldeles nyligen. Brukar i regel 3beta den här pre, men synar ibland för att variera. Syn eller fold på river? Höja turn? Alla synpunkter välkomna.

 

Hero (SB): $72.20

BB: $31.25

 

BB posts SB $0.25, Hero posts BB $0.50

 

Pre Flop: (pot: $0.75) Hero has A:diamond: T:diamond:

 

BB raises to $1.50, Hero calls $1.00

 

Flop: ($3.00, 2 players) 2:club: T:spade: 3:heart:

Hero checks, BB bets $1.50, Hero calls $1.50

 

Turn: ($6.00, 2 players) 5:club:

Hero checks, BB bets $3.00, Hero calls $3.00

 

River: ($12.00, 2 players) 5:heart:

Hero checks, BB bets $25.25 and is all-in, Hero?

 

blixtsyn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Om FI är genomsnittssvensken som totalt dampar ur om han förlorar ett inköp så är det ju blixtsyn.

*Du bör ha med A10 i din check-raise range på flop

*Att 3beta denna utan jättetiltad dynamik som standard är nog ganska kallt, finns mycket bättre lämpande händer för 3bets än A10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar rivern åxå, av alla ovanstående anledningar. Dock tycker jag du spelade alla gator fram tills folden bra. Att c/r flop är som du säger rätt meningslöst, han kommer alltid stacka av med Tx endå och han kan bluffa om du inte c/r. Och att "du blir uppkollad light" om du c/r flop stämmer nog. Dock kommer han aldrig syna med air och sällan 3bet ställa på bluff. Så c/c 3 gator tycker jag är bra. Oavsett om vi presis stackat honom lr inte.

 

Och angående att ha med TPTK i sin flop c/r range för balans: Då vi har väldigt få drag på flop kan vi bara ha en väldigt liten c/r range. Så i stället föredrar jag att syna med 45 och sedan använda den som bluff på rivern de gånger han checkat bakom turn. För att inte bara ha tior med den linjen. (en linje med sjukt mycket FE btw)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

River är inte en självklar syn, priset är uselt, han har inte fullt inköp vilket föreslår att han är en fisk som aldrig gör ett mellanpar till en bluff här.

45 slår oss, det finns inga andra missade drag.

Överbetta river är ofta fiskens sätt att ta igen missat värde.

Det är öht ganska bisarrt av honom att bluffa regnbåge-femman när vi synat två tunnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...