Gå till innehåll

Frukanon @ lowstakes


elov

Recommended Posts

Hej........igen

 

Har haft flera dagböcker förut och skrivit ett tag sedan slutat eftersom man som oftast blivit gul på kontot.

 

Nu har jag precis avslutat mina studier och har sökt en del jobb. i måndags var jag på min andra intervju och där fick jag en provanställning på 6mån vilket gör att jag ekonomiskt kommer att ha mer varje månad.

Tidigare när jag spelat poker har jag gjort det för att få in lite extra pengar varje månad och då tagit skott på alla möjliga nivåer.

 

Nu ska jag spela för att jag tycker det är roligt och förhoppningsvis ska jag lyckas hålla mig på en nivå och vart efter det lider förhoppningsvis öka.

 

Jag har just nu 1000:- på SvS som jag kommer att köra igång med.

 

Tanken är att börja med 0.5/1 för börjar jag lägre kommer jag inte känna att pengarna är värd något och spelar bara sämre.

 

Första sessionen startar nu snart och målen för Juni hittills ser ut som följande

 

[ ] Inte gula rullen

[ ] +2k på spelet

[ ] Hålla mig till nivån

 

Då drar vi igång, får hoppas det finns lite $ kvar i rullen när Juni drar igång :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nu att det endast var 40st inne på klienten så det var lite klent med action.

 

Återkommer när första sessionen är spelad. Kommer inte kunna redovisa antal händer eftersom jag inte kör med något hjälpprogram. Dock ska jag försöka lägga in intressanta händer under sessionerna med förhoppning att man kanske kan få lite hjälp och med det bli en bättre spelare.

 

Jag ska även tillägga att jag absolut inte har varit vinnande spelare under en längre tid, om det är för att jag alltid skottat eller om det är för att jag inte kan spela borde jag få reda på nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Speltid: 1h 11min

Resultat: +422:-

 

Lär ju säga att jag fick en drömstart på dagboken och även den här lilla satsningen. +2bi på drygt 1h känns riktigt bra. Har hittat 2 intressanta händer som jag postar

 

**** Hand 1316738711 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 26 maj 2010 08:20:59

Anna 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: 018niklas (129.60)

Plats 4: FruKanon (209.16)

Plats 1: Jonte732 (49.16)

Plats 3: nowa1 (231.85)

Plats 5: xor (78.92)

Jonte732 lägg LM 0.50

018niklas lägg SM 1.00

** Giv **

018niklas [N/A, N/A]

FruKanon [Kns, Knh]

Jonte732 [N/A, N/A]

nowa1 [N/A, N/A]

xor [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

nowa1 Höj till 3.50

FruKanon Syna 3.50

xor Syna 3.50

Jonte732 Lägg

018niklas Lägg

*** Flop(Board): *** : [Es, Dh, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

nowa1 Passa

FruKanon Passa

xor Passa

*** Turn(Board): *** : [Es, Dh, 6h, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

nowa1 Satsa 9.00

FruKanon Syna 9.00

xor Lägg

*** River(Board): *** : [Es, Dh, 6h, 3r, 8s]

*** Bet Runda 4 ***

nowa1 Satsa 35.00

FruKanon Syna 35.00

*** Showdown *** : Rake: 2.49 Totalpott: 97.51

018niklas Lägger mig Vinst: 0.00

FruKanon [Kns, Knh] Par i knektar Vinst: 97.51

Jonte732 Lägger mig Vinst: 0.00

nowa1 [10k, Kk] Högsta kort ess Vinst: 0.00

xor Lägger mig Vinst: 0.00

 

Fick bilden av att Nowa1 var skapligt aggressiv. Eftersom jag har liten rulle vill jag inte riskera att få in pengarna preflop med JJ och jag vill inte heller bli 4betat och vika därav tar jag syn på pre.

 

Flopp

 

Är väl inte den roligaste precis, hoppas man kan få ett gratiskort och kanske träffa vilket jag får.

 

Turn

 

På turn betar han ut 9 och det känns som om han hade träffat den här floppen så borde det kommit en bet på flopp. Visst kan han mycket väl slowspela ett A lr träff på Q men som han spelat innan så skulle det kommit en bet redan där om han träffat så jag väljer att syna och se vad som händer.

 

River

 

Är ett realtivt blankt kort och han betar 35 i en pott på 29 om jag minns rätt. Jag känner fortfarande att han spelat handen ovanligt mot vad han gjort tidigare, floppen är så äcklig för alla möjliga träffar så han borde hittat en bet där vid någon träff. Överbeten gör att det ännu mer ser ut som en bluff.

 

Kanske han tänker ännu längre än vad jag gör men jag tror inte det så jag tar syn och förväntar mig oftast missat drag,total bluff eller lägre pp.

 

Rätt eller fel? Vore roligt om man fick ett par kommentarer :)

 

Hand 2

 

Här var jag osäker vad jag skulle göra vid hans miniraise på flop men väljer att 3beta och kolla läget! Får en syn och jag vet fortfarande inte riktigt vart jag är i potten men känner att det lutar åt att jag är i ledning so far...

 

Väljer att köra på och det visar sig vara korrekt.

 

***** Hand 1316743276 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 26 maj 2010 08:52:33

Anna 73 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: FruKanon (202.83)

Plats 1: loop (228.77)

Plats 2: nowa1 (215.54)

Plats 4: MrAkki (167.54)

Plats 5: mak10 (75.97)

nowa1 lägg LM 0.50

FruKanon lägg SM 1.00

** Giv **

FruKanon [9h, 9r]

loop [N/A, N/A]

nowa1 [N/A, N/A]

MrAkki [N/A, N/A]

mak10 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

MrAkki Syna 1.00

mak10 Lägg

loop Syna 1.00

nowa1 Lägg

FruKanon Höj till 5.00

MrAkki Syna 5.00

loop Lägg

*** Flop(Board): *** : [3h, 5k, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

FruKanon Satsa 8.00

MrAkki Höj till 16.00

FruKanon Höj till 40.00

MrAkki Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [3h, 5k, 8r, 2h]

*** Bet Runda 3 ***

FruKanon Satsa 75.00

MrAkki Syna 75.00

*** River(Board): *** : [3h, 5k, 8r, 2h, Knr]

*** Bet Runda 4 ***

FruKanon Satsa 50.00

MrAkki All-in 47.54

*** Showdown *** : Rake: 8.41 Totalpott: 328.17

FruKanon [9h, 9r] Par i nior Vinst: 328.17

loop Lägger mig Vinst: 0.00

nowa1 Lägger mig Vinst: 0.00

MrAkki Lägger mig Vinst: 0.00

mak10 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl, mötte dig på 1/2 igår din skottare :)

 

Haha, ja jag hade mer i rullen igår och lirade alla möjliga nivåer men det gick åt helvete så det blev 1000 kvar på kontot som jag ska spela upp nu är det tänkt, så inget mer 1/2 på ett tag:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systers kille kommer hit ikväll och det blir lite pokerlir. Gjort klart bryggaren så kaffet kan bara bryggas!

 

Blir säkert ett par timmar som det brukar och jag kommer säkert hamna i någon intressant hand under tiden.

 

Får hoppas resultatet är bra efter kvällen också, vi brukar ha en förmåga att backa båda två när vi lirar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...