Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand History for Game 2160055765 *****

$1000 NL Hold'em - Sunday, June 05, 17:04:03 EDT 2005

Table Table 36758 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: MontytheMutt ( $2735.47 )

Seat 3: h_saddam ( $971 )

Seat 4: jglov ( $689 )

Seat 5: omg2dumb ( $1534 )

Seat 2: gunter187 ( $960 )

Seat 6: Joeykswt1 ( $1000 )

omg2dumb posts small blind [$5].

Joeykswt1 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to omg2dumb [ 8s 8h ]

MontytheMutt folds.

gunter187 folds.

h_saddam folds.

jglov folds.

omg2dumb raises [$25].

Joeykswt1 calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Qc, 5d, Jc ]

omg2dumb checks.

Joeykswt1 checks.

** Dealing Turn ** [ 5s ]

omg2dumb checks.

Joeykswt1 bets [$30].

omg2dumb raises [$60].

Joeykswt1 calls [$30].

** Dealing River ** [ 9h ]

omg2dumb checks.

Joeykswt1 bets [$200].

omg2dumb calls [$200].

Joeykswt1 shows [ 7d, Ac ] a pair of fives.

omg2dumb shows [ 8s, 8h ] two pairs, eights and fives.

omg2dumb wins $578 from the main pot with two pairs, eights and fives.

Frågor, synpunkter?

Postad

Snyggt. Din check på floppen, minicheckraisen på turn följd av en check på rivern visar ytterst tveksam styrka. Ungefär som att du har 88. Bra bluffläge för motståndaren kan tyckas och just därför bör man fundera på syn.

Sen kan man fundera på vad motståndaren egentligen har. Slowspelar han en stark hand på den farliga floppen? Inte troligt. Möjligtvis skulle han kunna ha 56 eller nåt och träffade triss på turn. Känns inte troligt att han träffade nåt på rivern, skulle vara 99 i så fall, stegen känns inte trolig. Vill han semibluffa stegdraget gör han det troligen på floppen och inte turn.

Så det finns inte så många händer han representerar. På högre nivåer än 5/10 finns det folk som värdebettar väldigt marginella händer men en vanlig snubbe på 5/10 som bettar så där hårt efter att du har checkat har vanligen minst TPTK eller så bluffar han.

Själv hade jag förmodligen bara synat på turn men det känns som att jag också borde reraisa så där lite oftare.

Postad

visste at than bluffade när brädet parar sig på turn och ville kolla läget exakt och gör bara limitraisen där.

Sedan gör 9: an mig nervös då han mycket väl kan haft KT eller T9. Dock tror jag han skulle betta en sådan hand på flopen men även kan han ha checkat den där då han vet att jag som är så pass aggro kan slå om bara för skojs skull. Det som får mig att bestämma mig fullkomligt är att han sedan ändå slår en sådan pass "hård" bett. Känns som ett skrämmselbett då han vet att jag inte har mycket och visat svaghet rakt igenom.

Tillägg: Jag checkar till honom på river fr jag vet att det är stor chans att han bluffar där.

Mycket av det chobo säger tänker jag också på. Dock ansvarar jag inte för allt jag skriver nu då jag spelat i 13h

Postad

jolla, tanken med gruppen Poker Hand History är att vi diskuterar specifika situationer som uppstått i specifika händer. För att kunna föra en vettig diskussion måste en hel del viktig information medfölja handen i fråga.

Läs gärna genom riktlinjerna för PHH.

Din postning följer inte riktlinjerna ovan och har därför flyttats till Pokerresultat.

Enjoy! :)

- QoS

Postad
jolla, tanken med gruppen Poker Hand History är att vi diskuterar specifika situationer som uppstått i specifika händer. För att kunna föra en vettig diskussion måste en hel del viktig information medfölja handen i fråga.

Läs gärna genom riktlinjerna för PHH.

Din postning följer inte riktlinjerna ovan och har därför flyttats till Pokerresultat.

Enjoy! :)

- QoS

Men tomteflytta inte nu, det är en bra handhistory.

Postad
ehh är väl så bra HH som det kan bli.. klagas...

Jag håller med, ibland verkar det som att det måste flyttas bara för flyttandets skull ungefär..

Förövrigt tyckte jag du spelade handen bra, jag håller med om att det känns som han är tom när bordet parar sig.

Postad
ehh är väl så bra HH som det kan bli.. klagas...

Tycker den är riktigt dålig faktiskt. Det står ingen information alls om motståndet eller spelaren själv, sen är HH's i sig helt oformaterad vilket gör den mindre lättläst. För att vara lite konstruktiv och inte bara klaga så kan jag ju visa hur man skulle kunna gjort det:

=================

***** Hand History for Game 2160055765 *****

$1000 NL Hold'em - Sunday, June 05, 17:04:03 EDT 2005

Table Table 36758 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

<diverse information om bordsstämning och tableimage>

Seat 1: MontytheMutt ( $2735.47 )

Seat 3: h_saddam ( $971 )

Seat 4: jglov ( $689 )

Seat 5: omg2dumb ( $1534 )

Seat 2: gunter187 ( $960 )

Seat 6: Joeykswt1 ( $1000 )

omg2dumb posts small blind [$5].

Joeykswt1 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to omg2dumb 8:spade: 8:heart:

MontytheMutt folds.

gunter187 folds.

h_saddam folds.

jglov folds.

omg2dumb raises [$25].

Joeykswt1 calls [$20].

<eventuell förklaring till varför raisa just så mycket, inte mer/mindre eller limpa. Vem motståndaren är osv>

** Dealing Flop ** ($30) Q:club: 5:diamond: J:club:

omg2dumb checks.

Joeykswt1 checks.

<Vad har man för HD på Fi här, varför väljer man att checka, vad skulle man gjort om Fi gjort si eller så... till exempel>

** Dealing Turn ** ($30) 5:spade:

omg2dumb checks.

Joeykswt1 bets [$30].

omg2dumb raises [$60].

Joeykswt1 calls [$30].

<Förklara varför man väljer att miniraisa här, hur har Fi's HD definierat sig ytterligare, vad planerar man göra om Fi gör si eller så...>

** Dealing River ** ($150) 9:heart:

omg2dumb checks.

Joeykswt1 bets [$200].

omg2dumb calls [$200].

<Här sammanfattar man kanske hur man kommit fram till beslutet att syna ett overbet på river trots 3 overcards>

Joeykswt1 shows [ 7d, Ac ] a pair of fives.

omg2dumb shows [ 8s, 8h ] two pairs, eights and fives.

omg2dumb wins $578 from the main pot with two pairs, eights and fives.

<Generell kommentar om sitt och motståndarens spel, utvärdering och analys>

====================

Det tar ca: 5 minuter och personligen tycker jag det gör rätt så stor skillnad i läsbarhet, plus att det ger ett annat djup till diskussionen. Med andra ord väl investerad tid. Tror också att man får bättre respons då i och med att man visat lite respekt genom att lägga ner tid på det.

Postad
Det jag funderar en hel del över är checkraisen på turn. Vad sjutton är det? Värdebet eller bluff.

Värdebet då jag är nästan 100 på att han är tom. Dock blir jag lite nervös när han sedan synar och börjar nu fundera igenom hela handen från början väldigt snabbt. Kan då fortfarande bara sätta honom på fyrtal, bluffen ev pp men pp är inte så stor chans.

Väljer då att checka till honom då jag endast slår en bluff och tror han kommer att bluffa.