parre Postad 18 December , 2005 Författare Rapport Postad 18 December , 2005 Orkar inte skriva något just nu. Har varit sjukt kall på livepoker, haft otur förutom att jag spelat ett par händer dåligt. Såklart torskat alllllldeles för mycket pengar. Men det löser sig. Det löser sig alltid. Jag sa till Micke igår när vi sågs på Sviten (vi lirade 14 HU-matcher, 7-7 blev resultatet) att jag skulle kvala in till stora Starsturren. Frågade om han ville stejka mig en lax mot 10% i mig i Starsturren (om jag kvalar). Han sa nej. Det kommer han få ångra... ... Dear andkan, You finished the tournament in 1st place. You qualified to play in Tournament #15976800 and are automatically registered for it. ... Spelade först en 36+3-satt, gick åt helvete - var sjukt kall och så vidare. Spelar sen en 3-dollars rebuytour. Fick ett guldbord direkt från början. Var en tomte som säkert köpte in sig 50 gånger - han ställde, torskade, rebuyade, ställde. Jag själv slaskade rätt mycket också, men jag väntade i alla fall på kort - det känsn rätt skönt att kunna värde-reraisa allin med A6o. Och få syn av en sämre hand. Gick väl sådär, i slutet kom två nyckelhänder - först dubblar jag med AJ mot AT, sedan synar jag en bluff med A4 på Axx-floppen - han hade reraisebluffat stort flera gånger innan och visat, så jag synade, min hand stod och jag slutade pausen som chipleader. Fortsatte spela stabil poker hela vägen, förutom en kort period då en kombination av kalla kort och ett tveksamt spel eller två gjorde att jag ställde med T8 på J8x-floppen, fick syn av KJ, men satte min femoutare. Därefter floppade jag kåk med KK och fick betalt (samt en shortstacks pengar som hade ställt), sedan spelade jag riktigt bra och solid poker hela vägen. Avgörandet kom när jag sitter på runt 110k med mörkar på 3000/6000 och ante på 600. Jag har liiite för lite för att känna mig säker på att kunna få en plats. CO ställde (hade gjort så osynad ett par gånger) och jag fick AKo. Steker lite men synar till slut, för vinner jag så är platsen klar. Han hade A8o och köpte inte ut. Efter denna pott har jag väl runt 230k och kan utan problem sitta ut och få en plats. Spelade som sagt riktigt fin poker, hade flyt den gången det verkligen behövdes, och lyckades äntligenkomma bort från parresyndromet - slaska bort jättestack på skitspel. Så, nu ska jag spela stora Starsturren 22:30 - hade tänkt klonka den. Inte så mycket för pengarna, utan för att jag då kan mobba Micke ett bra tag (okej, han är lite för snäll för att jag ska mobba honom). Igår natt på Sviten erbjöd jag honom en deal - 10% av mig i Starsturneringen om jag kvalar in mot en stejk på en lax på cashgamet. Han sa nej... Vi får väl se om det blir hans dyraste nej nånsin! Nu ska jag ta en cigg för att fira, kanske en liten grogg, sen ska jag kolla lite HH;s och se Parlamentet. Sen ska jag nog sova en timme så jag är pigg inför turneringen. Ikväll ska det klooonkas!
Emilio Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Kul att höra. Meningen med detta inlägg är att enbart upplysa dig om att det inte är något parlamentet idag.
parre Postad 18 December , 2005 Författare Rapport Postad 18 December , 2005 Åkte ut tidigt. Spelade en hand så uselt så det finns inte. Bah. Nikifast hade höjt en del potter tidigare och spelat allmänt aggro, annars hade jag kanske kunnat vika. Min mesraise på floppen förstår jag inte heller - tanken var väl "jag tror mycket väl jag leder mot jbonanza, jag vill få ut nikifast, så jag raisar bara litegranna för att få honom att bli rädd för raise+reraise". När jag får syn där är det bara check-fold som gäller. På rivern steker jag lite och sen tiltsynar jag med förhoppningen att han 20% av gångerna kan ha en hand som Ac Kc eller Ac 9c eller något sådant. Aja, så bra gick det då. Det var roligt så länge det varade... Bytte i alla fall 10% med mte, så nu är det bara att hoppas att han klonkar hårt! Skratta åt tomten: PokerStars Game #3369445583: Tournament #15976800, Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2005/12/18 - 16:45:16 (ET) Table '15976800 261' Seat #9 is the button Seat 1: tørrpinnen (2160 in chips) Seat 2: Premier (2460 in chips) Seat 3: jbonanza (2260 in chips) Seat 4: CasablancAA (2590 in chips) Seat 5: tusselabb (1570 in chips) Seat 6: ibeenfound! (2960 in chips) Seat 7: andkan (2540 in chips) Seat 8: NiKiFaST (3810 in chips) Seat 9: tvonthefuzz (2180 in chips) tørrpinnen: posts small blind 15 Premier: posts big blind 30 *** HOLE CARDS *** Dealt to andkan [Td Th] jbonanza: raises 30 to 60 CasablancAA: calls 60 tusselabb: folds ibeenfound!: folds andkan: calls 60 NiKiFaST: raises 150 to 210 tvonthefuzz: folds tørrpinnen: folds Premier: folds jbonanza: calls 150 CasablancAA: folds andkan: calls 150 *** FLOP *** [5c 7c 9h] jbonanza: bets 150 andkan: raises 185 to 335 NiKiFaST: calls 335 jbonanza: calls 185 *** TURN *** [5c 7c 9h] [2s] jbonanza: checks andkan: bets 1000 NiKiFaST: calls 1000 jbonanza: folds *** RIVER *** [5c 7c 9h 2s] [6s] andkan: checks NiKiFaST: bets 1110 andkan: calls 995 and is all-in *** SHOW DOWN *** NiKiFaST: shows [Kh Kc] (a pair of Kings) andkan: shows [Td Th] (a pair of Tens) NiKiFaST collected 5730 from pot KAKA 9 is connected *** SUMMARY *** Total pot 5730 | Rake 0 Board [5c 7c 9h 2s 6s] Seat 1: tørrpinnen (small blind) folded before Flop Seat 2: Premier (big blind) folded before Flop Seat 3: jbonanza folded on the Turn Seat 4: CasablancAA folded before Flop Seat 5: tusselabb folded before Flop (didn't bet) Seat 6: ibeenfound! folded before Flop (didn't bet) Seat 7: andkan showed [Td Th] and lost with a pair of Tens Seat 8: NiKiFaST showed [Kh Kc] and won (5730) with a pair of Kings Seat 9: tvonthefuzz (button) folded before Flop (didn't bet)
parre Postad 18 December , 2005 Författare Rapport Postad 18 December , 2005 De händer jag hann spela i Starstouren: 64o - fold. Q9o - fold. 44 - Synar en raise från MP på BB, flop QQ8 och jag passar mot hans contbet. Q7o - fold. 92o - fold. AKo - raise 3,5xBB från CO - fick mörkarna. T2o - fold. 72o - fold. KJo - raise 3,5xBB från EP, en syn. Betar 145 i 170-potten på 963-flop och köper. AKs - raise 3,5xBB från EP, får mörkarna. K9o - fold. 92o - gratisflopp ur BB, passar på KJ8-floppen. K3s - fold. 32o - fold. 96s - fold. TT - läs ovan Jag spelade alltså en sat i fyra timmar för att få spela 16 händer i main. Av de 16 spelade jag fem där jag frivilligt stoppade in pengar i potten (44, AKo, KJo, AKs, TT) samt en där jag fick gratisflopp i BB (92o). So much work for nothing.
Cyntax Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Ah jobbigt. Ser att du lirar Omaha nu. (spelet jag aldrig fattat, ska kolla lite på dig nu och se om jag blir nå klokare) Du har redan kallat ditt spel med TT för uselt... så jag tänker inte kommentera det mera. Fan, det är "bara" poker, du kommer igen!
parre Postad 18 December , 2005 Författare Rapport Postad 18 December , 2005 Ah jobbigt. Ser att du lirar Omaha nu. (spelet jag aldrig fattat, ska kolla lite på dig nu och se om jag blir nå klokare)Du har redan kallat ditt spel med TT för uselt... så jag tänker inte kommentera det mera. Fan, det är "bara" poker, du kommer igen! I always come back. Om du vill lära dig så ska du kolla på 37?! istället (han verkar spela hyfsat seriöst trots att det är jättelågt för honom) - det är Othello som skriver den eminenta PLO-dagboken här på forumet. Jag är mest i maskin och hoppas på att klonka lite snabba pengar, så mitt spel kommer vara stort - men knappast bra. Nej men, bordet är jättefiskigt så det kan ju komma. Det kan alltid komma.
Cyntax Postad 19 December , 2005 Rapport Postad 19 December , 2005 Okej, nu ska jag fråga årets "tomtigaste" fråga: -Omaha är som Texas, men med fyra kort på handen och man får max använda två till sin femkortshand? Bordet är samma som Texas, flopp tre kort, en turn och en river? Jag såg då du lirade, lite upp och lite ner och lite upp och allt ner till slut. Ett inköp på 25$ back va? Det där får jag testa, finns det SnG med micro-inköp på 1+0,1 någonstans (innan man tar sig an hajarna tänkte jag) Har börjat lessna lite smått på att bara spela TH lixom... ajaj, nu är det dags att sova, hittar ingen Parre på Stars heller.
Mauau Postad 19 December , 2005 Rapport Postad 19 December , 2005 Okej, nu ska jag fråga årets "tomtigaste" fråga: -Omaha är som Texas, men med fyra kort på handen och man får max använda två till sin femkortshand? Nej, exakt två, varken fler eller färre.
JonnyAT Postad 19 December , 2005 Rapport Postad 19 December , 2005 Snyggt klonkat på satelliten i alla fall, liten tröst? Nej, trodde inte det. F.ö har jag grubblat, tänkt och funderat lite över vår snabba konversation under en av era HU matcher Parre. Med facit i hand - bra för dig att vi inte körde spelet i vipen, jag kom nämligen fram till att jag har sjukt +EV på dig. Hade fel. Ledsen /Bengan
parre Postad 19 December , 2005 Författare Rapport Postad 19 December , 2005 Jag såg då du lirade, lite upp och lite ner och lite upp och allt ner till slut. Ett inköp på 25$ back va? Tror jag backade 60. Hade 20 dollar kvar efter megatilten och skitspelet i Stars turre, men dessa tripplade jag snabbt till 60 på texas. Ganska rolig hand. Någon slår upp till 80 cent preflop, några syner, jag synar med 64o om jag minns rätt, raise bakom till 2 dollar, ett par syner, jag synar också. Ligger kanske 7-8 dollar i potten. Flop: 875 eller liknande. Slutar med att jag hamnar all-in mot J9 och JJ. Och min hand står. Därefter spelade jag på Starsbordet du kollade. Jag reloadade ett par gånger, sedan kom klonkarna mot mig. En jätteslaskig fisk (John S Flush om du lade märke till honom) miniraisar mig på 884-floppen när jag sitter med AK85, alltså triss i åttor med toppkicker. Jag steker faktiskt ett tag här - jag är osäker på vad mitt bästa spel är, mjölka eller potta om. Sedan minns jag att han är fisk och inte kommer släppa en åtta, så jag pottar om, han ställer, jag synar såklart. Var uppe mot T985 så hade han rätt fint blockad, men han köpte in en runner-runnerstege - tilt! Hade i och för sig "bara" 65% i equity i den potten. Lite senare lyckas jag torska med stege eller färg, minns inte, irrelevant, mot mittenset när degen flyger in på turn. Vanliga Omahasvingar således. När jag sitter på ett par futtiga dollar kvar maskinerar jag och bara ställer, men klonkar inte. Såg också ett av de sämsta spelen Evah! Jag har JJ, floppen kommer JT9 med två ruter. Jag betar ut pott, en shortstack slår om all-in för ungefär pott. Jag svär åt att han har klonkat stegen och synar. Turn 7. Skillat av honom att veta att hans 886x inte alls drog dött, utan att hans fyra hålstegdragsouts levde, även skillat att veta att låga pipan skulle komma och att bordet ej skulle para på rivern. Just det, lyckades passa mittenset också. Synade en pottreraise från John S Flush med JJxx (minns inte vad xx var). Flop: AJx. Fisken checkar. Sedan betar han 1/3 pott på en blank turn. Tilt. Jag är helt säker på att han har AA - det är ju så fiskar spelar AA. Pottar om hårt pre, sedan checkar de på floppen med toppset istället för att skydda sin hand och betar minimalt på turn. Oj vad fel jag hade. På turn hade han KK med dubbla färgdrag.... TILT! Spelar sen lite på ladbrokes - måste ju jaga. Har väl 30 dollar kvar där. Positiva är att de är uppe i 130 nu... Var en massa småfiskar med småstackar och en överaggressiv jättefisk vid bordet. Jättefisken lyckas med konststycket att miniraisa mig på floppen, varpå jag synar med ett j-högt färgdrag. Färgen kommer på turn och han pottar rakt in i mig. Jag ställer såklart in honom, han blixtsynar med tredjesettet. Pang - parat bord på rivern. Omahavariansen är brutal ibland. Fick dock igen det i en rolig hand. Ohöjd pott preflop om jag minns rätt. Jag floppar wrapstege. Han pottar, jag pottar om, han pottar om igen (vid detta laget har båda vi rätt djupa stackar). Vid detta laget är jag säker på att han har ett set, men min deg kommer åka in. Dock så väljer jag att bara syna (har 20 kvar, 60 i potten, han har 25) på floppen för att kunna passa ifall bordet parar på turn (0.15-0.30 i mörkar så jag hade kunnat spela upp mig). Turn förbättrar min hand ytterligare, om jag såg och räknade rätt så hade jag faktiskt den mytomspunna 20-kortswrappen på turn. Degen åker in. Riverklonk! Spelar lite mer. Hamnar till slut HU mot en snubbe som dittills spelat rätt kompetent, inte slaskat för mycket. Kanske lite väl weaktajt, men ingen jättetomte. När vi var tre kvar vid bordet så bluffade jag turn och river med bluffkungen, han passade rivern och jag visade bluffen samt skrev "Bluff King BABY!" i chatten. Så till handen jag gulade honom på: Får en bra starthand, typ KQsJx eller liknande, pott. Syn från honom. Flop Axx två spader (jag har nötfärgdraget med KQ). Om jag minns rätt betade jag ut och han miniraisade. Eller så checkade jag och han pottade, så kanske det var, och jag synade. Hur som helst. På turn sitter min färg. Båda vi är rätt djupa, han har runt 30, jag runt 100. Jag checkar... Han betar halvpott... jag pottar om... han steker tills hans tid nästan gått ut och ställer sedan, jag myssynar med NUTS och NUTS står mot hans lägre färg. Det var fint. Spec:ar också mte i Starsturren, vi bytte ju 10% i varandra (citat mte: "Okej parre, jag kan byta 10% med dig mot mitt bättre vetande, du kanske skärper till dig då"). Han kom ITM och fick 350 för besväret, så jag klonkade 35 dollar! Han var lite smågrinig över att behöva ge mig 35 USD, så jag frågade om det inte skulle svida mer att ge mig 14k USD (ifall han vann)... "Nejdå, det hade jag kunnat ta utan problem" följt av "Fan parre, skulle vara intressant att se hur länge du skulle klara av att hålla i 14k". Men men, nu blev det tyvärr inte så. Lirar en 15+1 TurboSnG innan jag lägger mig, går helt åt helvete. Nu har jag runt 20 dollar på stars och 130 på Ladbrokes. Och jag är i AKUT behov av pengar - livepokern har gulat mig helt (sedan var ju "supa-bort-en-lax-på-Berns" i lördags inte direkt det bästa ur money management-synpunkt). Så jag måste spela bra och ha lite flyt, ikväll blir det nog megagrind. Ska försöka hitta nån starsturre med mycket deltagare och liten buyin och klonka hem den, samt spela solid PLO på Ladbrokes och lyckas sätta mina wrappisar och få mina made hands att stå. Usch. "Sätta mina wrappisar och få mina made hands att stå" är fan mer önsketänkande än att vinna stora Starstouren var. Hmm. Ska nog skita helt i livespel i framtiden, iaf ett tag, förutom HU-grytor mot Micke och barslask. Jag är ruskigt het på 7-15korts tvåfloppars Omaha-givar, samt att HU mot Micke är alltid kul. Dock sjuka tilten när man tomtesynar en all-in med flushdraget och Micke är helt tom, så när som på ett högre flushdrag. Senaste HU-serien slutade ju som jag redan sagt 7-7 i alla fall så jag klagar inte, särskilt med tanke på hur packad jag var. Jag tror att jag vann 5-2 i Texas (jag valde Texas varje gång) och Micke 5-2 i övriga spel (han valde övriga spel varje gång). Vi körde som vanligt med hyfsat djupa stackar utan blindsökningar (25/50, 4000 startstack). Kan rekommendera det till er som vill bli bättre på HU - lira mot någon polare till er för en mindre summa pengar (dock ej så liten att den är helt obetydlig, risk att ni inte spelar bra då), typ en hundring, och lira många matcher med hyfsat djupa stackar och utan blindsökningar. Förutom att det är jävligt kul så är det bra för ens spel. Är ju lite lättare att lära sig spela aggro och göra marginella spel om allt som är på spel är 100SEK och man kan lira igen när som helst, istället för att för första gången i livet spela djupstackad HU när man fylletiltar 10/20 NL HU för hela rullen. Ehm, ja, vad mer ska man säga. Haft en riktigt produktiv dag hittills, så nu mys-vilar jag bara litegranna. Genom att skriva ett slaskigt inlägg i min slaskbok. Till dig som frågade om HU-matcherna: de är uppskjutna på obestämd tid såvida ingen stejkar mig, jag har inga pengar, jag är spelmissbrukare. Typ så. Eller nått. Mitt kortsiktiga mål är i alla fall att vinna runt 700 dollar på ladbrokes/stars och casha ut minst 600 av dessa så att jag tar igen mina liveförluster och så att jag har råd att betala diverse räkningar. Den ena kan jag kanske skjuta upp till nästa månad i och för sig och den andra kan jag nog betala, men inte så kul att sitta med en fet räkning nästa månad. Blir ju liksom en repeat. Men en nykter parre som spelar bra och har fokus, det kan gå långt. Förutom i stora Starsturneringen tyckte jag faktiskt att jag lirade riktigt bra och stabil poker, såväl i turneringar som i cashgames. Hade fokus hela tiden, tiltade inte, tänkte bra, hittade rätt lägen, spelade på reads, slaskade inte överdrivet mycket. Faktiskt skönt, var riktigt roligt att lira igår, inte sådär depptrist som det är ibland och inte sådär aggrotiltat som det är ibland. Ska försöka hålla samma bra pokernivå uppe idag, jag vet ju att jag vinner om jag spelar solid poker och inte blir utköpt för ofta (med tanke på min minimala rulle). Det där får jag testa, finns det SnG med micro-inköp på 1+0,1 någonstans (innan man tar sig an hajarna tänkte jag) Har börjat lessna lite smått på att bara spela TH lixom... ajaj, nu är det dags att sova, hittar ingen Parre på Stars heller. Tror det finns lite överallt; betänk dock att PLO i turneringsform med ökande mörkar skiljer sig (i min mening) rätt mycket från PLO i cashgameform (där stackarna ofta är djupa efter ett tag). Det finns folk som plussar på att bara spela nötter (för att motståndet på låglimit är så kasst), och det är en okej början, men därefter måste du utveckla ditt spel - du missar oerhört mycket värde om du inte satsar på reads, gör marginella syner och marginella värdebetar när situationen påkallar det. Fast spela tajt i början, det är alltid ett bra råd. Kolla om inte Stars har PLO med typ 2 dollar i inköp (de har väl så låg Texas i alla fall), där kan du ju pröva vingarna... Snyggt klonkat på satelliten i alla fall, liten tröst? Nej, trodde inte det. Jo, är ju tröst. Bevisade för mig själv att jag i alla fall klarar av att spela bra solid poker i fyra timmar och inte tilta loss en stor stack genom konstanta höjningar. Så jag är faktiskt oerhört glad över det. F.ö har jag grubblat, tänkt och funderat lite över vår snabba konversation under en av era HU matcher Parre. Med facit i hand - bra för dig att vi inte körde spelet i vipen, jag kom nämligen fram till att jag har sjukt +EV på dig. Hade fel. Ledsen Haha. Funderade du på det? Tyvärr så har du jättefel Bengan. Något som hade bevisats om inte Micke varit så fiskig och först vägrat stejka mig 100k för 50/100 i mörkar, och sen 10k för 10/20 i mörkar. Micke tappade enormt mycket med värde på det. Du kan inte ha värde på mig, det är en matematisk, fysisk och inte minst religiös omöjlighet. Om du sätter dina 30%are så kanske du vinner runt 45%. Maximalt. Om du missar... ja, då är du helt död! Faktiskt! Jag är PokerGuden! *kjamizz* Förresten - så att jag inte glömmer - en riktigt god jul tillönskas alla trogna läsare!
Micke_E Postad 19 December , 2005 Rapport Postad 19 December , 2005 Hmm. Ska nog skita helt i livespel i framtiden, iaf ett tag, förutom HU-grytor mot Micke och barslask. Jag är ruskigt het på 7-15korts tvåfloppars Omaha-givar, samt att HU mot Micke är alltid kul. Dock sjuka tilten när man tomtesynar en all-in med flushdraget och Micke är helt tom, så när som på ett högre flushdrag. Senaste HU-serien slutade ju som jag redan sagt 7-7 i alla fall så jag klagar inte, särskilt med tanke på hur packad jag var. Jag tror att jag vann 5-2 i Texas (jag valde Texas varje gång) och Micke 5-2 i övriga spel (han valde övriga spel varje gång). Vi körde som vanligt med hyfsat djupa stackar utan blindsökningar (25/50, 4000 startstack). Jag hade iofs krossat dig om du inte hade klonkat så jävligt och inte fuskat. För er som inte förstår vad jag pratar om (dvs alla utom parre och bengan) så sades följande efter att parre hade gjort en mycket tveksam syn i omaha hi/lo med andraparet och utan låg: -Du synar alltså ett pottbet för split med par i kungar för högen och ingen låg? -Ja, jag gav ju, vad fan tror du? (tur för mig, att jag hade en suckerlåg till mitt par i åttor för högen så jag fick splitta iaf) Tror det finns lite överallt; betänk dock att PLO i turneringsform med ökande mörkar skiljer sig (i min mening) rätt mycket från PLO i cashgameform (där stackarna ofta är djupa efter ett tag). Det finns folk som plussar på att bara spela nötter (för att motståndet på låglimit är så kasst), och det är en okej början, men därefter måste du utveckla ditt spel - du missar oerhört mycket värde om du inte satsar på reads, gör marginella syner och marginella värdebetar när situationen påkallar det. Fast spela tajt i början, det är alltid ett bra råd. Ja, Omaha i turneringsformat skiljer sig enormt från cashgame-Omaha. Mycket mer än vad turneringstexas skiljer sig från cashgametexas, mycket på grund av att i cashgameomaha så kan man som sagt lira sjukt tajt och plussa (förutsätter lowlimit då), i turneringar fungerar inte det när mörkarna ökar.
parre Postad 20 December , 2005 Författare Rapport Postad 20 December , 2005 Tilt!!!! Skrev ett rätt långt inlägg, sedan så försvann det bara för att en idiot ringde, jag klickade på en länk i ett mejl, glömde att detta var det aktiva fönstret och... Skiten försvann. Ska försöka återskapa mitt inlägg så gott det går... -Du synar alltså ett pottbet för split med par i kungar för högen och ingen låg? -Ja, jag gav ju, vad fan tror du? Att syna här är enbart ett exempel på metagame-tänkande och dess framtida implikationer på en oerhört långtgående och djup nivå. Mot en vanlig fisk hade jag avfärdat frågan och bara sagt något trevligt i stil med "Håll käften din jävla tomte och sug upp mig", men när Micke säger så försöker han attackera mig på ett tankeplan som övergår normalt förstånd enbart för att i framtiden dra nytta på det. Hans fråga är inte oskyldig och oplanerad, sprungen i förvåningen över att ha fått syn, utan den inrymmer så oerhört mycket konsiderationer (icke-ord va?) kring metagame och framtida matcher att jag måste kontra. Därför kontrar jag på ytterligare en nivå över, en nivå som implicerar att jag vet att Micke vet det jag vet och att jag i framtiden kommer agera som om jag vet att han vet det jag vet förutom att jag vet att han agerade på att jag vet att han vet och därför vet jag. Men sedan kan ju min implikation bara vara en dimridå, utlagd för att snärja Micke i en för honom ogynnsam tankebana, något jag kan exploatera i framtiden. Eller så var jag bara full (som jag sa när jag kom till Sviten: jag är inte här för att spela, jag vill bara supa ner mig, att man sedan får slaska HU mot Micke när man super ner sig är bara en stor bonus) och trodde att Micke var tom. Nu får Micke problem att interpretera detta inlägg. Är det bara ett tecken på att jag vet om hans attacker på metagamenivå, är det måhända ett medvetet försök av mig att påverka hans framtida tankebanor, är det bara ett skämt? Ett misslyckat skämt? Eller ett medvetet försök att påverka hans tankebanor? Eller är det så att jag tror att han kommer uppfatta det som ett skämt och därför blir det alltså förutom ett dåligt skämt även en fälla utlagd för att påverka hans spel på ytterligare en nivå över eftersom han tror att jag vet att han tror? Eller är det så att eftersom jag skriver att han kanske uppfattar det som ett skämt så är det alltså en medveten mening att få honom att tro att jag tror att han uppfattar det som ett skämt, allt enbart i syfte att få honom ur balans och förändra hans tankebanor till att ge mig mer +EV. Eller så är jag bara en jättefisk. Och så nu till något helt annat - poker! Vi börjar med Stars. Gulade såklart. Lirade 5USD rebuytouren. Fria rebuys första 4 perioderna. Sllllaaaask. Missade några slaskallins, hade bara råd med fyra rebuys. Min död kom i början av period 3. Hade 3-4000 i marker (mörkar på 15/30), känner mig lite småkort med tanke på att resten av bordet satt mellan 3000-20000 i marker (sa ju att det var slaskigt...). Lyckas få in degen preflop med JJ mot 88, en 8 på rivern och ridå! Synd, dubblar jag där och två gånger till har jag fint slagläge efter pausen. Verkar dock vara sjukt värde på den turneringen, om jag minns rätt så var det när jag åkte i början av period 2 hela 1200 rebuys på 600 startande... Sedan tar vi Ladbrokes. Spelade sådär, blandad poker typ. Ibland som en gud, ibland kasst. Omahan var antingen jättejättekall eller hypervarm (som när jag satte en royal). Tappade dock 80 dollar på trötthet (dvs dåligt spel) i slutet av dagen. Note to self: När du sätter dig på ett 1/2 6-max TX FL-bord så är det dags att sluta spela, särskilt om du första handen rivrar en flush och får in två betar på rivern på parat bord och får din hand att stå! Hade enorma svingar (för min minibankrulle) igår, gick väl upp och ner hela dagen. Till slut ligger jag lite back, så jag öppnar två bord texas och ett PLO för att skärpa till mig. Alltså för att jag märkte att jag spelar för löst och ofokuserat. Spelar jag tre bord spelar jag dels tajtare, dels har jag mer fokus eftersom jag måste fokusera mer - jag kan inte sitta och slösurfa porr och chatta med halva världen på MSN samtidigt som jag lirar, och bara klicka i raise då och då med randomintervaller... Det slutade bra. Låg noll för dagen, så jag tänkte "Fuck it" och tog ett skott i en 25+2,50-turnering. Här kom återigen tröttheten in i bilden. 25/50 i blinds, period 3 alltså, jag har ca 1000 kvar. Kommer en raise till 4xBB ur EP. Jag har ATo på knappen. Vad gör jag? 1) Kollar vem raisen kom ifrån. En av de där slaskarna, eller från en spelare som knappt lirat en hand. Lägger. 2) Tänker "öööhhh, IN-MED-DEGEN". Ställer i alla fall in. Blir chockad när BB synar för 40% av sin stack. EP-höjaren ställer, BB synar resterande 60%. Var faktiskt inte så illa ute - han som höjde tidigt hade QQ, BB hade 66. Dock kom inget ess och jag bustade. Men det där är ett typiskt exempel på trötthet. Hade det t.ex. vart den lösa spelaren i BB som höjt preflop tycker jag att spelet är rätt - han kan mycket väl ha (samt hitta syn med!) en hand som KJ, A7 och liknande. När höjningen däremot kommer från en dittills tajt spelare i tidig position... Det är ju inte direkt så att jag har 2-3 BB kvar och måste ta första bästa chansen att ställa på. Tomtigt! (En fördel med mitt spel på sistone är att jag, i alla fall efteråt, lyckas analysera situationerna korrekt och fatta att jag ska passa händer som ATo. Det är ju inte direkt ett djupt cashgame där en flop som ATx eller TTx kan bli guld värd mot en sämre motspelare som tror att jag är tom.) Öppnar därefter upp ett 20NL-bord, går inge bra, så jag öppnar ovan nämnda FL-bordet. Vinner två potter på flushar i början, sen går det utför. Spelade nog på tok för aggro och betalade av för mycket på rivern. Ena flushpotten spelade jag i alla fall inte fel. Drog en syn med typ 75s preflop. Flop Q-hög två i min färg. Fi betar ut, jag raisar, han re-raisar, jag synar. Tilt. Ingen färg. Fi betar ut, jag synar. Färgen kom. Woo! Fi betar tyvärr inte ut utan check-synar bara mitt riverbet. Men jag tror att jag hade odds hela vägen - på floppen har jag typ 1:8, på turn 1:7. The joy of fish limit! Att jag sen ger mig odds genom att raisa och syna trebeten är väl en annan fråga... Ja, när jag slutar spela FL märker jag hur trött jag är. Hatar Ladbrokes HH-funktion, kan ju inte analysera nyckelhänder efteråt, den suger så hårt så det är sjukt. Slutade dagen på ca 50 dollar i alla fall. Idag ska jag nog bara spela Texas, i alla fall till en början. Omaha svingar alldeles för mycket. Även om det är profitabelt! Gårdagens roligaste hand: Preflop synar jag ett pottbet mot en fisk med QT87 eller liknande. Fisken har ca 50, jag täcker. Blinds på 0.15/0.30 så halvdjupa stackar. Floppen ger mig en liten wrappis (typ 12-korts, eller kanske 9) samt ett T-högt flushdrag. Fisken betar pott (3). Jag slår om pott (12). Fisken steker och miniraisar (21). Tilt? W - T - F? Jag tror att hans troligaste hand är set. Är mina flushouts inte blockade så ska jag trycka, men är de blockade... mjae, jag vet inte. Han är fisk. Lika bra att bara syna, tänker jag, och ta ett beslut på turn. Han lär väl betala av om han har set ändå. På turn sitter stegen och fisken ställer in sina sista 28. Jag synar såklart. Han hade AAxx utan färgtillägget. W - T - F? Hade han pottat om floppen hade jag till och med kunnat passa - jag tror jag hade passat i alla fall. Men hans miniraise var jag tvungen att syna, när han miniraisar är det jag som får tänka ifall jag ska ställa direkt eller ifall jag ska ta en turn, istället för jag som får tänka "ska jag i praktiken syna mig all-in mot ett tredje pottomslag på floppen". En annan jävligt rolig hand var när degen åkte in drag mot drag. Han hade 17-kortswrappis om jag hann se hans hand rätt (tiltsajten visar ju skiten under så kort tid) medan jag hade 12-korts (om jag minns rätt). Dock var mina drag bara till nötstegar, så jag hade han rätt bra blockad. Turn kommer en tvåa som parar min dangler, river blank och jag vinner en storpott på par i tvåor. Alltid skönt när man får såna med sig. Motgångarna var också många. Men de ska vi inte nämna idag. Vi ska tänka positivt. Idag ska det klonkas friskt!
Verbal__Kint Postad 21 December , 2005 Rapport Postad 21 December , 2005 Parre, du är pokerns George Best. Du är bra på oerhört mycket men du är bara riktigt djävla lysande på en sak, nämligen att vara den smått tragiske och lätt patetiske slaskparre. Efter att ha följt dina inlägg här på forumet under en längre tid och lidit mig igenom alla gulningar och bakfylledagar tillsammans med dig så skulle jag vilja komma med ett tips. Slå mynt av det du är bra på. Du skriver grymt - Skriv för deg Du slaskar grymt - Skriv proffesionellt en slaskkrönika för typ PM och tjäna ihop till slasket Den dagen du vill ändra ditt liv kommer att komma och då förmodligen genom kärleken eller någon liknande olycka. Fram tills dess tycker jag att du skall profitera på andra människors gamliknande intresse för dig (mig själv inräknat). Det känns som om man känner dig och du verkar vara en superskön snubbe. Jag önskar dig en god jul och ett gott nytt år!
parre Postad 21 December , 2005 Författare Rapport Postad 21 December , 2005 Ja du. Det verkar som om folk är mer intresserade av att läsa långa och ångestfyllda, alternativt bittra och roliga, inlägg, än att jag mest skriver om hur kass jag är på poker. Så här kommer lite av båda delarna. Idag tar vi upp hutlösa överpriser på krogar. Okej, är jag på nån klubb vid Stureplan pyntar jag 60 för en bira eller 120 för en drink utan att blinka, vafan, man blir ju full och det är roligt och så vidare. Men idag passerade överpriserna en gräns. Jag skulle möta upp en person i stan, i närheten av Drottninggatan, strax innan två. Därefter skulle vi gå på något möte. Jag kom till mötesplatsen en tjugo minuter för tidigt, och det var hyfsat blåsigt och relativt kallt ute. Därför valde jag således att hitta första bästa ställe att slå mig ner på och dricka en läsk. Går runt hörnet och ser ett ställe. Turistfälla deluxe, som vanligt på Drottninggatan. Går in. De har en rätt småtrevlig bardisk med sköna läderstolar. Perfekt för en tjugominuters paus och lite avkoppling. Vant och avspänt, såklart välklädd i en oklanderlig kostym, glider jag fram till bardisken. Det första jag hör är ”vänta lite”. Jaha? Vad fan är det nu då? Jo, tjejen bakom disken tyckte visst att det var viktigare att fixa en latte åt någon matgäst än att betjäna uttorkande lilla mig. Jaja, okej då, sånt som händer. En minut senare får jag beställa tack. Utan att blinka säger jag ”en cola med is, tack” varpå hon nickar, tar ett glas, fyller på det med is och trycker på en knapp på den där handhållna grejen som sprutar ut groggvirke på barer. Cirka tre sekunder senare sträcker hon fram en iskall imperialistisk coca-cola. Jag ägnar en sekund åt att tänka på de fattiga barnen i Afrika, men sen kommer jag på att det faktiskt inte är mitt problem att Coca-Cola drar in typ mer än Afrikas samlade BNP på en dag och skiter i att ge något tillbaka. Min chock kommer dock strax därefter. ”Tjugunio kronor, tack”, kvider tjejen i baren fram. Vad in i helvete? En liten jävla läsk? 29 jävla spänn? Hur fan mår dom? Jag är inte snål och jag har inget emot att betala för saker, jag kan till och med betala dyrt för saker (som t.ex. mitt spel- och spritmissbruk). Men en gräns är fan passerad när de ska ta 29 spänn för en jävla cola. Vad fan betalar jag de där extra 24 kronorna för (jämfört vad en motsvarande stor cola kostar på valfri turkkiosk)? Är det för den oerhört snabba och flinka servicen som låter mig vänta en minut i en halvtom restaurang för att få beställa? Är det för den oerhörda arbetsbördan som det innebar för damen i baren att sträcka sig efter ett glas, kasta i lite is och hålla inne en knapp i tre sekunder? Är det för den fantastiska atmosfären på en halvtom turistfälla strax efter lunch? Är det för att jag helt enkelt blev blåst? Inte fan vet jag, men sur blev jag i alla fall. För att dricka en skabbig cola (eftersom jag skulle på möte kunde jag inte välja öl, det nyttiga alternativet – inte bra att stinka alkis) i en stol, som naturligtvis visade sig mindre skön än den såg ut, i en kvart så betalade jag 29 jävla spänn. Hur kan man inte monstertilta på livet efter det? Så sjukt. Bara i Stockholm. Och Paris. Där jag en gång betalade 60 spänn för en cola på ett vanligt fik. Och så lite pokerrelaterat. Gick skit ett tag igår. ”Råkade” sätta in 50 dollar till på Stars, varför vet jag inte. Slaskade en 5-dollars turboturnering, klonkade friskt i början och var chipleader strax efter att vi kommit ITM. Chipleader med typ 10 BB i stacken, bör tilläggas. Torskar halva stacken med A3 mot J2 all-in preflop. Sedan rök hela med A8s mot QQ allin preflop. Cashade i alla fall. Tiltar lite smått, men sedan vid midnatt skärpte jag mig och tog en tretimmars 25PLO-session. Ett bord, fullt fokus, grymt spel. Strax innan tre hade jag 102 dollar i stacken. ”Bara ett varv till”. Handen efter raisar någon pott, jag synar. Misstänker att han har AA; jag floppar öppet stegdrag och par (förutom paret på handen, om jag minns rätt). Pot. Han synar. Turn blank. Pot. Han synar. TILT! River – blank. Check – han ställer in sina sista 7 dollar. Jag lägger mitt par i åttor trots att jag får sju gånger pengarna på en syn. Sedan inser jag direkt att jag är för trött för att lira mer och stänger ner. Ska försöka hitta lite intressanta händer: Seat 1: jaktensuited ($9.65 in chips) Seat 4: andkan ($20.50 in chips) Seat 9: AshyLarryMP ($15.20 in chips) *** HOLE CARDS *** Dealt to andkan [6s 8h Ts 9h] *** FLOP *** [5c Qs 7s] AshyLarryMP: bets $1.70 jaktensuited: calls $1.70 andkan: raises $6.80 to $8.50 AshyLarryMP: calls $6.80 jaktensuited: raises $0.90 to $9.40 and is all-in andkan: calls $0.90 AshyLarryMP: calls $0.90 Spelet var fullbord. Kortar ner handhistoryn lite så den blir mer läsbar och så inte inlägget blir så långt. Alla onödiga folds och så vidare är borttagna, eftersom jag vill bomba in lite händer. *** TURN *** [5c Qs 7s] [Ad] AshyLarryMP: checks andkan: checks *** RIVER *** [5c Qs 7s Ad] [6d] AshyLarryMP: checks andkan: bets $9 AshyLarryMP: calls $5.55 and is all-in *** SHOW DOWN *** andkan: shows [6s 8h Ts 9h] (a straight, Five to Nine) AshyLarryMP: mucks hand andkan collected $10.60 from side pot jaktensuited: shows [4h 5s 5h 9c] (three of a kind, Fives) andkan collected $28.50 from main pot Efter denna hand: jaktensuited said, "nice river" jaktensuited said, "terrible call" jaktensuited said, "on yer part that is" Han verkar inte fatta att jag mot ett set har en coinflip. Mot båda motståndarnas händer hade jag ca 40% equity. Två motståndare, 40% equity, I’ll take it any day. Varför jag checkar bakom på turn är för att Ashy antaglgien synar om stegen eller färgen kommer ändå, så jag ser ingen anledning att beta, kan spara lite bucks om jag missar. Strax därefter åker degen in på turn (jag ställde först) när jag och en snubbe till har nötstege + färgtillägg. Han har dock nötdraget, det har inte jag. En tredje person ställer också – han hade nästnötdraget samt mittenset som tillägg förutom sin suckerstege. Där hade jag lite tur att rivern blankade. Lite senare sätter jag dock en färgsteg+kåkredraw: Dealt to andkan [Ah Jd Td Ks] andkan: raises $0.60 to $0.85 bighitter16: calls $0.85 *** FLOP *** [Ts 4c Kd] andkan: checks bighitter16: bets $0.50 andkan: raises $2.95 to $3.45 bighitter16: calls $2.95 Vad gillar ni min checkraise där? Målet är att få det att se ut som om jag är tom eller har AAxx – det funkade oroväckande ofta att checkraisa på detta bord. *** TURN *** [Ts 4c Kd] [Qd] andkan: bets $8.55 bighitter16: calls $5.20 and is all-in Turnar nötstege med nästnötfärgredraw och kåkredraw. Han hade bluffesset och nötstegen, alltså frirullar jag honom rätt bra. Min frirulle kom för en rätt fin pott. Folk på såhär låg limit är jävligt roliga (visst, preflopsynen är kanske lite tveksam, men jag har ju knappen): Dealt to andkan [Ks Ts As 3d] toofunky: calls $0.25 andkan: calls $0.25 bighitter16: calls $0.15 soapbox: raises $1.25 to $1.50 toofunky: calls $1.25 andkan: calls $1.25 *** FLOP *** [Td 5h 3h] soapbox: bets $2.75 toofunky: calls $2.75 andkan: raises $13 to $15.75 soapbox: folds toofunky: calls $4.20 and is all-in Jag pottar såklart om med treparet. Det visade sig att min motståndare slowplayade ett monster: [6c 5c Ad 8c]. Par i femmor och runner-runnerdrag – vasst! På rivern kom ett ess, så båda vi förbättrar – jag dock till ett bättre tvåpar och caching: andkan collected $20.60 from pot! Här har vi drömläget i PLO: Dealt to andkan [Qc 3s Qs 4d] TITANSN01: calls $0.25 andkan: raises $1.35 to $1.60 soapbox: raises $4.30 to $5.90 andkan: calls $4.30 Jag vet att han har AA. Vi har 20 dollar kvar att beta. Det vill säga – klonkar jag så torskar han hela stacken. Missar jag torskar jag mindre än 10% av min stack. *** FLOP *** [3d 2s Th] andkan: checks soapbox: bets $12.30 Klart man missar. Så att ni inte ska tro att jag nutpeddlar, ett litet marginellt värdebet som gick vägen: Dealt to andkan [6h 5s Ks 4d] *** FLOP *** [7d 3c 7c] (7 spelare till floppen) andkan: bets $1.70 bighitter16: calls $1.70 *** TURN *** [7d 3c 7c] [4h] andkan: checks bighitter16: checks *** RIVER *** [7d 3c 7c 4h] [Kd] andkan: bets $2 bighitter16: calls $2 andkan: shows [6h 5s Ks 4d] (a straight, Three to Seven) bighitter16: mucks hand (Td Th 6d 2h) – bra spel grabben! Här ska vi få lite bad beat-whines. Jag tycker att båda vi spelar handen helt korrekt: Dealt to andkan [Qc 7c Qh Tc] andkan: raises $0.85 to $1.10 dtc l'ami: calls $0.85 *** FLOP *** [5h 2d Th] dtc l'ami: checks andkan: bets $2.45 dtc l'ami: calls $2.45 När han checkar floppen så betar jag. Finns inte så mycket som han kan ha träffat som har mig i rejäl knipa, får jag syn får jag omvärdera. *** TURN *** [5h 2d Th] [Qs] – KLONK! andkan: bets $7.10 dtc l'ami: raises $10.55 to $17.65 and is all-in andkan: calls $10.55 Inte mycket att orda om. *** RIVER *** [5h 2d Th Qs] [3s] “Bara han inte satsade på hålpipan”.... dtc l'ami: shows [Kh Ah 4h Jc] (a straight, Ace to Five) andkan: mucks hand dtc l'ami collected $40.65 from pot Tycker ingen av oss spelar handen fel. På floppen check-synar han med nötfärgdraget och hålstegen. På turn träffar jag mitt gin card, som dock visar sig vara även hans gin card! Förutom hålstegen och färgdraget plockar han upp en wrappis – nior, knektar, kungar, ess ger honom stege. Nu har jag setet, så 2h är ingen out för honom. Men annars ligger han bra till. En snabbfråga: Hur många procents vinstchans har han respektive jag? Svar i slutet av inlägget – fuska inte! Nu ett tips till lite nyare Omahaspelare: Ska ni bluffa på rivern så gör det ordentligt. Här en hand där så lite som ett halvpottbet får mig att vika: Dealt to andkan [Ad 7s 8h Qh] andkan: raises $0.75 to $1 evilsaint1: calls $0.75 *** FLOP *** [2h Tc 5d] andkan: bets $2.15 evilsaint1: calls $2.15 *** TURN *** [2h Tc 5d] [5h] andkan: checks evilsaint1: bets $2 andkan: raises $6.75 to $8.75 evilsaint1: calls $6.75 Här tänker jag: “TIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILT”. Just det och inget annat. *** RIVER *** [2h Tc 5d 5h] [Ac] andkan: checks evilsaint1: bets $2 andkan: calls $2 *** SHOW DOWN *** evilsaint1: shows [9d 4d 6h 6c] (two pair, Sixes and Fives) andkan: shows [Ad 7s 8h Qh] (two pair, Aces and Fives) andkan collected $26.75 from pot Det är så sjukt spelat. För två dollar betalar jag fan även om jag är hel tom bara för att få information av honom. Betar han 10 dollar, 8 dollar, ja – till och med 5 dollar kastar jag för! Men nej, han ska bluffa för 1/13-pott. Bra spel. GJ, GG, osv. Detta är en av de sämre check-raisebluffarna på länge. Han verkar ha missat att det är sällan som jag pottar tom på två gator. Det var mindre kul att se rivern ge tredje spadern, men det löste sig ändå: Dealt to andkan [6s 9h 7d Td] green caddis: calls $0.25 andkan: raises $0.85 to $1.10 green caddis: calls $0.85 *** FLOP *** [8s 7c 5s] green caddis: checks andkan: bets $2.45 green caddis: calls $2.45 *** TURN *** [8s 7c 5s] [Kd] green caddis: checks andkan: bets $7.10 green caddis: raises $18.55 to $25.65 and is all-in andkan: calls $18.55 Snabbare syn på en all-in har nog aldrig skådats. Jag är inte joewatch, så jag sätter inte direkt motståndaren på samma hand fast med spaderdraget och därför passar… *** RIVER *** [8s 7c 5s Kd] [Ts] NEEEEEEEEEEEEJ! *** SHOW DOWN *** green caddis: shows [Qd Qs Kc Jh] (a pair of Kings) andkan: shows [6s 9h 7d Td] (a straight, Six to Ten) andkan collected $55.85 from pot JAAAAAAAAAAA! Omaha kan vara en nervpers när riverkortet kommer ibland. Usch, spadern. Fy fan vad skrajj jag blev, det är ju inte många händer han borde ha som inte innehåller två spader där. Men han trodde väl att jag var tom (varför vet jag inte i och för sig). J Här följer resultatet av min snabbfråga där uppe: det är en coinflip i ordets rätta bemärkelse! Efter den här handen fattar jag att det är läggdags: *** HOLE CARDS *** Dealt to andkan [9s 7h 8c 9d] JAMMIN232: calls $0.25 andersCleanU: raises $0.85 to $1.10 dtc l'ami: calls $1 andkan: calls $0.85 JAMMIN232: calls $0.85 *** FLOP *** [8d 6h 4h] dtc l'ami: checks andkan: bets $4.20 JAMMIN232: folds andersCleanU: calls $4.20 *** TURN *** [8d 6h 4h] [Jd] andkan: bets $12.20 andersCleanU: calls $12.20 *** RIVER *** [8d 6h 4h Jd] [Kd] andkan: checks andersCleanU: bets $6.95 and is all-in andkan: folds andersCleanU collected $35.40 from pot Rivern är ur kategorin ”tilta mig inte”. Klockan är mycket – enl. Pokerstars utspelade sig den här handen 20:37:07 ET – alltså 02:37:07 svensk tid. pokenum -o qh qc 7c tc - ah kh jc 4h -- 5h 2d th qs Omaha Hi: 40 enumerated boards containing Qs 2d Th 5h cards win %win lose %lose tie %tie EV Qc Tc 7c Qh 20 50.00 20 50.00 0 0.00 0.500 Jc Ah Kh 4h 20 50.00 20 50.00 0 0.00 0.500 Jag vet inte, försökte lägga upp många händer i kortform istället för ett par detaljerade. Vet inte om det är bra, dåligt, eller mittemellan. Många av händerna är hyfsat readsbaserade. Om någon har lust att läsa hela min session så kan ni kontakta mig så skickar jag på MSN eller liknande. Men jag vet inte hur intressant läsning det är. Aja, tills nästa tilt – tilta mig långsamt!
parre Postad 21 December , 2005 Författare Rapport Postad 21 December , 2005 Parre, du är pokerns George Best. Du är bra på oerhört mycket men du är bara riktigt djävla lysande på en sak, nämligen att vara den smått tragiske och lätt patetiske slaskparre. Efter att ha följt dina inlägg här på forumet under en längre tid och lidit mig igenom alla gulningar och bakfylledagar tillsammans med dig så skulle jag vilja komma med ett tips. Slå mynt av det du är bra på. Du skriver grymt - Skriv för deg Du slaskar grymt - Skriv proffesionellt en slaskkrönika för typ PM och tjäna ihop till slasket Den dagen du vill ändra ditt liv kommer att komma och då förmodligen genom kärleken eller någon liknande olycka. Fram tills dess tycker jag att du skall profitera på andra människors gamliknande intresse för dig (mig själv inräknat). Det känns som om man känner dig och du verkar vara en superskön snubbe. Jag önskar dig en god jul och ett gott nytt år! Tack för de värmande orden! Ska fundera på det - eller, jag har funderat på det - och eventuellt så slår jag slag i saken efter nyår när jag (om jag lyckas skriva min c-uppsatsa över julen) pluggat klart i januari. Sedan vet jag inte om jag är så lysande som G. Best var i sina glansdagar, känns lite väl att jämföra mig med en legendar Men tack! Och god jul och gott nytt år på dig med!
HipsterDufus Postad 21 December , 2005 Rapport Postad 21 December , 2005 Fick pynta €7.50 för en cola i Paris tidigare i år Men faktiskt så var den värd det då jag var sjukt bakis he-he.
parre Postad 22 December , 2005 Författare Rapport Postad 22 December , 2005 Fick pynta €7.50 för en cola i Paris tidigare i år Men faktiskt så var den värd det då jag var sjukt bakis he-he. Riggat! Måste vara något extra påslag för att cola är en amerikansk imperialistprodukt eller något. Fransmännen drar ju inte direkt jämnt med jänkarna Förresten - din 500-stejk i onsdags (fredags?) gick åt helvete när jag ställde med 98 på T8x9, tre klöver. Fick syn av Kx Qc och av alias bakom, J på turn och jag dog. Igår gick jag +30 på kanske 6-7h spel. Inte direkt någon lysande timlön, men jag backade i alla fall inte som jag brukar. Mest minnesvärda hand: Tvåbordar PLO. Bord 1: Nötter med redraws. Bord 2: Nötter. Vi är på turn. Jag ser att degen åker in på bägge borden. Jag ser att jag inte vinner på något av dem. Sjuka människor som träffar sina trepar Men jag lyckades lyckotilta upp mig lite senare. Spelade HU-matcher mot Micke på Stars också. Hade grym klonk i O8, ett spel jag annars är überfish på. Vi spelade 2 texas, 1 PLO, 1 PLO8 och 1 FLO8. Jag vann en texas, PLO8 och FLO8, han vann texas och PLO. Ska försöka lägga in lite roliga händer från igår här i dagboken, fast det kan jag göra först ikväll. En intressant HU-hand finns annars i Handanalys-delen. Jaja, på återhörande! Inatt lär jag spela tills jag avlider av sömn. Åker bort imorgon, först till farmor, sedan några dar med päronen i Berlin. En vecka utan internet, poker och dagboksslask...
Micke_E Postad 22 December , 2005 Rapport Postad 22 December , 2005 Spelade HU-matcher mot Micke på Stars också. Hade grym klonk i O8, ett spel jag annars är überfish på. Vi spelade 2 texas, 1 PLO, 1 PLO8 och 1 FLO8. Jag vann en texas, PLO8 och FLO8, han vann texas och PLO. Innan O8-matchen så sa parre "jag har inte köpt ut dig något", sen köper han ut i dom 6-7 första potterna, oftast för scoop. Sen hjälpte det inte att jag var i maskin redan innan och dessutom trodde att vi lirade FLO8 när det var PLO8 (vilket kanske gör hans utköp lite mer legitima, det blev ju rätt billigt när jag bara minimumraisade).
parre Postad 30 December , 2005 Författare Rapport Postad 30 December , 2005 nå, HU lr itne? Jag har tyvärr inte fem lax över, så nej. Kanske vid annan tidpunkt. Och nu till slaskbokens troligtvis längsta inlägg någonsin. Nästan sju sidor i word-format. Men trots allt så har ju inte slaskboken uppdaterats på en vecka. Så det är lika bra att smacka på rejält. Okej då! Det är dags att uppdatera Slaskboken. Idag kom jag hem från en veckas semester och är trött och sliten, men nu ska jag mixa upp en grogg och i novellform, typ, beskriva lite av det jag gjort, mina tankar, upplevelser, känslor och så vidare som framkommit under julhelgen. Har tänkt en del på lite kul, deppiga och intressanta saker att skriva in här, så håll till godo. Prologen tillkom under ett litet fyllerus på tåget mellan Hamburg – Münster 23.12.2005. Bakfull som fan när jag vaknade, åtta timmar senare sitter jag i bistrovagnen och slaskar i mig bira och tänker. Epilogen tillkom efter att jag en sen natt sett filmen Leaving Las Vegas. Vissa delar av historien kan vara felaktiga, efterkonstruerade, sjuka, konstiga, helt oseriösa, jätteseriösa, plagierade, roliga, fantastiska, överdrivna, underdrivna, ja, ni förstår. Folk som tar mig på för stort allvar har en tendens att hata mig. Dåså, då kör vi. Mannen vaknade med ett ryck. Hans ögon var uppspärrade, hans huvud rörde sig hastigt från höger till vänster. Han andades tungt. Utomhus höll solen på att gå upp. Kvinnan bredvid vände sig om och log, frågade, ”hur mår du?”. - Det är bra, älskling, allt är bra, fast jag hade nyss den sjukaste mardrömmen. Jag drömde att jag var någon sorts spelmissbrukande alkoholist som söp och söp och spelade bort alla sina pengar. Kvinnan log, rufsade om mannens hår, sa att det bara var en dröm, att här, här i verkligheten är allt annorlunda. Ja. Ibland känns det så. Att livet bara är en ond jävla mardröm som man fan i mig aldrig lyckas vakna upp ur. Vad fan ska man annars tänka när man vaknar efter tre timmars sömn och hetsar iväg till Stockholm-Skavsta? Allt går som i ett töcken, som i en evig dimma av mörker, det känns att något är fel, det känns som om man går i en dvala. Ångestvågorna sköljer över mig. Vaga minnen av gårdagens fylleslask poppar upp i hjärnan, ungefär samtidigt som kväljningarna. Usch, jag är helt förstörd, men fast i denna mardröm som kallas för livet. Allt hade ju gått som smort. Jag hade spelat upp mig till 250 dollar på Stars, de pengarna skulle växa stort, det var äntligen dags för Slaskparre att bli Plusparre. Jag menar, att krossa motståndet på PLO25 var ju inte direkt problematiskt om man säger så, även om jag spelade på tok för löst. Dock så kunde mycket tas igen på bra postflopspel. Även om jag inte är en PLO-gud, så är jag fan det jämfört med spelarna på PLO25. Jag vet inte, men personligen anser jag mig inte ens vara speciellt vass på PLO, har spelat det rätt lite (förutom vid livespel DC) och jag tycker inte heller det är så kul, i alla fall inte live. Live har du två val, spela jättemycket händer, vilket kommer leda till att du kommer göra misstag mot andra bra spelare, eller spela som en normal människa, vilket leder till att du spelar så få händer att det blir trist att spela… Eller nått. Men nu kommer ångestens syndaflod. Vad hände? Vad fan gjorde jag? Fylledeleriet från igår. Rekonstruera. Pussla. Tänk. Hur fan gick det till? Lägg ihop bitarna. Vad hände egentligen? Vad var det för ödesdiger händelse som inträffade? Jävla alkis. Tänk för fan. Har du supit bort hela hjärnan eller? Fokus, fokus, fokus! Börja från början. Så. Kom igen nu. Vakna upp ur drömmen. Eller, det kan du inte, HAHAHAHAHA, loser, för det är ingen dröm, det är ditt liv, men visa nu hur patetisk du är. Pussla ihop gårdagen. Hmm. Det började med en kortare after-work. Två öl, eller så. Sedan kom jag hem och satte mig vid datorn, öppnade något bord PLO25. Spelade sådär, lite mer aggressivt än när jag är helt nykter, det märkte jag direkt. Det var många pottomslag som jag annars kanske inte hade gjort. Lirade mer på känsla. Men det hade gått bra. Sedan drack jag en öl till. Vad fan hände efteråt? Justfan. Alkispolaren. Fan. Så var det – polaren ville ju ut och ta ett par bira. Och vafan. Jag hängde såklart på, jag skulle ju åka dagen efter. Ingen anledning att hetsa, fan, snacka lite skit, dricka lite pilsner. Just det. Den lokala kvarterskrogen. Fan. Jävlar. Vad är klockan? Helvete. Måste skynda mig, orkar inte kolla handhistorik. Hmm. Jaja. Jag tar på mig kläderna och hetsar iväg till pendeltåget, ska till Skavsta. Pendelns rytmiska gungande dunkar i mina öron, det vanligtvis så behagliga klackande ljudet av hjulens rörelse över stålspåren förvandlas i min kaotiska hjärna till ett helt rockband som spelar trummor. Men fan. Just det. Jack Vegas. Jag blåste ju för fan Bosse dagen innan! SÅ var det, därför blev jag ju så jävla full. Vi drog ju till krogen, jag och polarn då, drack lite öl, snackade lite skit. Som vanligt skulle jag maskinera lite Jack Vegas. Klonk – frispel. Klonk – frispel. ”Vi kör Hemliga Agenter, jag har aldrig fått frispel på det” – ”okej!”. Klonk – frispel. Femhundringarna sprutade ur maskinjäveln, så jag bjöd min polare på en redig fylla. Sedan drar vi vidare till ett annat hak, och här började det snurra rejält. Vi glider in, Half-Way Inn! Vad gör man, det är en vanlig jävla veckodag, minns inte ens vilken, dagarna bara flyter ihop, det gör de ofta såhär i drömvärlden. Fan, jag är fortfarande skitmycket plus. Två pints Staro, fan, ska du ha en wirre? Nehep. Ge mig en… uhm, ta en 18-årig Glenfiddich. Jag tror i alla fall att det var det jag beställde. Överraskande billigt, 22kr/cl. Inte alls farligt. Vi sätter oss och maskinerar något frågesportspel, jättetilten är överhängande när fotbollsfrågorna är så usla så att flera alternativ kan vara rätt på varje jävla fråga. Tilten blir inte mindre av att jag plötsligt spiller ut min öl. Ska gå till baren och fixa en ny när jag märker att jag spillt ner någon snubbes julklappar och jacka. Oops. Ganska omgående kommer det fram någon till mig, säger något; minns inte vad; men jag är van, det är inte första gången. Jag ber såklart så jättemycket om ursäkt, förlåt, förlåt, ska du ha hjälp att torka upp? Förlåt, förlåt. Jaja. Köper ny bira. Sedan, en kvart senare, kommer det fram en annan snubbe ur samma sällskap till mig. ”Hörru, ska man inte be om ursäkt när man spiller ner någons jacka?” Jaha. Vad fan är det här då? Ska jag behöva hamna i bråk över nån jävla utspilld bira nu? Helvete. Bara jag inte får spö på allvar, ett par smällar är inga problem, men fan om jag hamnar i allvarligare trubbel, har ju ett flyg att passa, kan inte ligga på sjukan. Hmm, de verkar vara tre. Gäller att vara på sin vakt. Inte ge honom ”right of first punch”. Måste se till att första slaget kommer tillräckligt överraskande och att jag träffar bra, sedan får vi se hur det utvecklas. Jag påpekar att någon annan snubbe var framme och att jag bad om ursäkt till honom, han säger nått om att det är hans kusin och hans kusins julklappar men att det är hans jacka, jag motstår frestelsen som ligger i att svara ”hur fan ska jag veta vem din inavlade jävla kusse är?” utan påpekar istället lugnt att jag absolut inte visste att det var hans jacka, utan trodde att det var hans kusins. Helt plötsligt säger han att det är lugnt, börjar le, säger ”fan, visste ju inte det, det är fan lugnt” och vi verkar bli bästa polare, han kramar till och med om mig, jahapp, vad ska man säga. Han verkade inte vilja slåss, skönt det. Vi dricker lite mer. Jag börjar bli redigt på lyset nu, så långt kommer jag ihåg klart och tydligt. Fan. Det är vid dessa tidpunkter jag brukar gå till Sviten och spela bort alla mina pengar och sedan tigga mer pengar som en jävla lodare. Helvete, fy fan vad jag hatar mitt liv ibland. Nu så. Just det. Vi drar hem till mig. Slaskar i oss en bira. Jag är sjukt sugen på fylleslask, jag kommer ihåg det goda rådet: ”ska du fylleslaska så lira någon billig turnering”. Sagt och gjort, 3-dollars MTT med 1000 startande. Det går skitbra, klonkar rakt ut. Men sedan drar polaren. Sedan kommer övermodet. Bob Dylan sprider sitt fredsbudskap i mina högtalare, men jag för ett tvåfrontskrig mer dömt att förloras än Operation Barbarossa. På ena fronten krigar jag mot mina virtuella motståndare i pokervärlden, på andra fronten krigar jag med mig själv, försöker vakna ur mardrömmen. Jag leder. Och är ITM. Fan. Det sista jag minns efter det är att jag gular samt har fem turneringsbord uppe samtidigt. Just det. SÅ var det. Jag var ju säker på att vinna 3-dollrasturneringen och förstapriset på typ 800 dollar, så jag tänkte att jag kan lira en massa 20, 30 och 40-dollarsturneringar. Hmm. Kommer ihåg sjukaste handen. Justfan. Så gick det. 600/1200 i mörkar. Jag sitter på runt 72k – ligger i chiplead eller däromkring. Bordets tredje största stack har runt 35k. Snittet vetefan vad det är, men han borde ha mer än snittstack. Hur som helst. Han höjer UTG+1 till typ 3500. Jag ställer in precis bakom. Han steker in en syn med JTo. Vafan. Alltså – säga vad fan man vill, JTo leder väl fan inte ens mot en randomhand. Och han riskerar sin position i turneringen. Som ni förstår så klonkade han och strax därefter torskade jag en till pott och sedan ställde jag med 66 och mötte JJ utan att träffa och så var gulningen komplett. Kommer iväg till Skavsta. Dricker en bira. Sover hela vägen till Hamburg. Fan. 20 minuter på mig. Sjukt bakfull. Mår jättedåligt. Jätteångest. Mardrömmen fortsätter. Kilar iväg och drar en snabb-bira. Och en kebab. Dekadens. Mardrömmen ska förpassas till sitt äckliga hål genom en ny dos bira. Denna gången dricker jag härlig tysk fatöl, öl för kungar. Och fan, jag är ju kung över mitt eget rike. Ångestens, depressionens, tiltens, misärens, ensamhetens rike. Där, mina vänner, där, där är jag för fan kung. Säga vad man vill, men där äger jag. Sätter mig på tåget. Restaurangvagnen. Såklart. Resten av tåget är ju fullsatt, och här kan man få lite fin Warsteiner för 3 euro styck. Fan. Världen är mörk ute. Och jag är mörk. Jag känner mig, ja, hur fan känner jag mig? Hur fan mår jag? Egentligen? En bira till. Såja. Men ångesten försvinner inte. Den blir vara värre. Jag klarar fan inte av detta längre, jag sitter instängt i en tågvagn, runtomkring mig sitter en mängd olika människor, alla av olika utseenden, alla pratar olika, vissa skrattar. Inombords gråter jag, men jag är likaså jävligt uttråkad. Och ledsen. En bira till. En weizenbier denna gång. Fan. Hmm. Sitter och funderar. Ja. Funderar. Det gjorde jag en hel del under dessa två timmar. Kommer fram till att jag måste sätta in en kontaktannons i någon tidning, ungefär såhär skulle den då se ut: SÖKES: Kvinna, ålder 20-25, eller nått. Jag skiter väl i hur gammal du är, det är trots allt inte mitt jävla problem. Sålänge du inte är under 15 och har ett gäng aggrobrorsor, då blir det mitt problem. Eller över typ 55. Men fan, det går väl. Ehh. Helst ska du vara rik också, jag har dyra vanor och en tendens att leva över mina tillgångar, så jag får väl ta och leva på dina tillgångar. Men är du fattig som fan får väl det gå också, vi kommer väl på nått. Vi får väl dra ut på gatan och suga kuk för pengar tillsammans eller nått. Eller spela in tyska bajsporrfilmer, det borde kunna inbringa lite slantar. Utseendemässigt… ja, alltså, helst ska du vara jävligt snygg. Eller, jag ska tycka att du är jävligt snygg i alla fall, du behöver ju inte vara en silikonbimbo á la Natascha Peyre, jag tycker inte det är speciellt snyggt. Ähh. Ärligt talat, jag är desperat. Så länge du inte är mer anorektisk än en stackars judisk lägerfånge som suttit i ett läger i fem år, eller så länge du inte väger mer än 300 kilo och måste transporteras med gaffeltruck, ja, då ska det nog gå bra. Just det, du ska inte ha penis heller. Vill jag ha en ladyboy så sticker jag till Thailand eller nått. Ja, men nog om dig. FINNES: Ja, jag är som sagt 22 jävla år gammal. På DSM-IV’s test över psykiska störningar så var jag en ifrån att klonka något som heter ”Borderline Personality Disorder”. Men jag är rätt trevlig och glad. Dessutom kan jag behandla folk väl och föra mig, om jag vill. Sedan har jag humor också. Jag är rätt socialt kompetent och kan snacka mycket skit vid behov. Jag har stor potential och jag är oerhört intelligent. Jag kan bli praktiskt taget vad fan jag vill bli. Alltså, jag är så grym så att det inte finns, ett riktigt kap. Ähh. Vem fan lurar jag egentligen? Visst, ovanstående är ju sant. Sedan har jag ett par mindre, uhh, smickrande egenskaper också. Jag väger för mycket. Sedan så drabbas jag ofta av ångest- och depressionsattacker, dock kortvariga, men mitt självförtroende är ofta ungefär i klass med en fjortonårig flickas. Just det. När jag har supit har jag en tendens att snarka förjävligt. Och jag röker också. Varierande mängd, men oftast mellan 5-20 cigaretter per dag. Just det ja, om jag super så röker jag ofta 2-3 paket under dagen. Jag röker verkligen som en skorsten på fyllan. Och det där med supandet, jag super alldeles för mycket för mitt eget bästa. Jag gillar att vara full, så jag krökar bara på. Faktum är att så fort jag avslutat denna text så ska jag ut och dricka bira. Jag åsidosätter andra viktiga saker såsom studier på grund av att jag är antingen för full för att studera eller för bakfull. Dock är jag ofta jävligt sugen på att bli avsugen när jag är bakfull, där tror jag att du kommer väl till pass. Nej, vem fan lurar jag egentligen? Det jag söker är en brud som är lite mer vrickad, minst lika alkoholiserad (får gärna missbruka andra droger också), har deg och antingen skiter i att jag är speltorsk eller, ännu hellre, finansierar mitt spelmissbrukande. Finns det några sådana? Tågresan är slut. Jag kliver av. Möter upp mor och far. Vi drar och käkar. Och dricker. Och snackar skit. Välbehaget återkommer. Snabbspolning förbi en händelselös julafton. Vaknar sent. Vilar hela dagen. På kvällen kommer en del släkt. Jag, mor, far och min kusin blir de som sitter längst – vi super och snackar skit till fyra på morgonen. Snabbspolning förbi en jättehändelselös juldag. Vaknar sent. Vilar hela dagen. På kvällen ser jag dock Vanilla Sky. Usch. Det var verkligen inte rätt film att se givet min emotionella instabilitet. Jag vet inte, jag blev så… berörd, i avsaknad av ett bättre ord. Hela filmen, den var bara så oerhört tragisk rakt igenom. På något sätt… jag vet inte… den kändes inte så speciell, den var rörig, svår att förstå. Men usch, slutet; det är ju fan i mig hjärtskärande. Hur han inser att livet bara varit en dröm, hur han flyr livet in i sin egen drömvärld, en drömvärld som blir till en mardröm, för att något går snett, för att det blir fel. Usch. Jag kände så igen mig i tankebanorna, filmen, hela grejjen, så att det nästan var läskigt. Fy fan. Den filmen var riktigt… berörande. Borde retrospektivt kanske inte sett den, men fan, jag gillar ju självplågeri, och den filmen var plågsam. Vet inte, Magnolia är ju klasser bättre, visst, men att visa tragiska och tomma människor, att se dom på TV:n, att… tänka, känna. Sådant är jobbigt. Det enda intressanta som hände dagen efter var att jag funderade på nyårslöften, och kom fram till att jag inte skulle avlägga några alls, av följande anledningar: - Sluta röka. Ja, det skulle vara vettigt. Rökning är… äckligt. Men beroendeframkallande. Att ge upp morronciggen, att ge upp ciggen man inhalerar i samband med biran. Fan. Hur ska det gå? Är det möjligt? Går det? Varför avlägga ett till brutet löfte? - Supa mindre. Haha. Ja, god dag yxskaft. När dessa rader skrivs har jag konsumerat alkohol åtta dagar i rad, eller sju. Jag sitter och dricker rom och cola och lyssnar på musik. Igår somnade jag vid 03 efter 13 timmars alkoholintag. Ska JAG börja supa mindre? Orka lova saker man omöjligtvis kan hålla! - Sluta fylleslaska, sluta tilta, spela bra poker. Jo visst. Det funkar ett tag. Men fan. Jag är ju Slaskparre. Ska jag ta bort Slasket ur Slaskparre så blir jag bara Parre – en vanlig, grå alkisbalt. Det går ju inte. Jag hör hemma vid borden med en stack av lånade pengar, där jag pottar och pottar om och ber folk att suga upp mig, som någon läsare påpekade. - Fixa en normal relation, ett normalt liv, börja tänka på min karriär, mitt liv, min framtid. DRA EN JÄVLA GRÄNS! Jaja. Nu spolar vi en bit. Datumet är den 28 december. Jag promenerar med mina föräldrar i Berlin. Vi går från Potsdammer Platz i riktning Brandenburger Tor. Det snöar ute. En mjuk och fin snö. Ingen vind. En underbar vinterkväll. För första gången på länge mår jag riktigt bra. Problemen är borta. Ett upplyst Brandenburger Tor. Snöflingor som sakta faller mot marken. Lagom mycket folk i rörelse. Intelligenta konversationer. Jag mår underbart. Vägen fortsätter längs Unter dem Linden. Allt är upplyst. Ljuset reflekterar snöflingornas sakta färd mot marken. Fan. Världen är så vacker. Så underbart vacker. Alla ångestfyllda veckor. Och så det här. En extas, en extas som inte är skapad av överdrivet alkoholintag, som inte är en kreation av att ha satt en treoutare på rivern. Livet. Naturen. Bebyggelsen. Symbios. Vi svänger av på Friedrichstrasse, går mot stationen. Under Kalla Kriget var Friedrichstrasse den enda lokaltågstationen med en gränsövergång. Farsan berättar historier om hur folk förr i tiden fördes över gränsen. Allt är så vackert, så perfekt. Kvällen avslutas med en middag på någon restaurang. Maten är underbar. Ölen smakar gott. En perfekt kväll. Jag känner mig levande. Vaknar nästa dag. Det snöar och blåser. Vi vandrar runt lite. Hamnar till slut på en härlig krog vid Friedrichstrasse. Ständige Vertretung. Riktigt gott käk, härlig pilsner till. Euforivågen fortsätter. En massa kitsch från DDR-tiden på väggarna. Folk är glada. Ute snöar det och blåser det. Inne mår jag bra. Känner en inre värme. En lycka, en tillfredställelse. Allt är som det ska vara. Perfektion. Symbios. Läser en dikt på väggen. Bertold Brecht har skrivit den, Lob der Dialektik heter den. Ett citat fastnar. Denn die Besiegten von heute Sind die Siger von morgen Und aus Niemals wird: Heute noch! (ungefär: Då de idag besegrade / är morgondagens segrare / och från ingenting blir: ännu idag!. Dikten i sin helhet finns på nätet: http://www.sozialistische-klassiker.org/Brecht/Brecht23.html) På kvällen är det middag hos en f.d. kollega. Jag, hon, mina föräldrar, hennes son och hans tjej. En underbar och perfekt kväll. Mycket skratt. En del whiskey. Lite öl. Några groggar. Och roligt. Kul. Fantastiskt. Symbios. Perfektion. Idag. Vaknar 0800. Farsan har sagt åt mig att åka pendeln till flygplatsen, den ska ta ca en halvtimme. Är ute i god tid. Åker till pendelstationen. Där går inte mitt tåg. Jag får åka till en annan station och byta. Det tar tid. 0930 byter jag tåg. 1040 går planet. 1010 stänger check-in. Kvart över tio är jag framme. Det är ca 500 meter från stationen till terminalen. Jag springer. Ofrivillig morgonmotion deluxe. Spyr nästan. Är så jävla bakfull. Fan. Tiden går. Strax innan tjugo över hittar jag till slut check-in-disken. Jag tänker mörka tankar. Vad fan kommer hända om jag inte får checka in? Jag har typ inga pengar på kortet och bara ett par euro på mig. Hur fan ska jag ta mig hem? Det är sällan jag stressar upp mig över missade flyg, men jag vet ju vad en sista-minutenbiljett på t.ex. SAS skulle kosta ifall jag inte får checka in. Som tur var löser det sig. Jag checkar in. Ca 2 timmar senare lander jag på Arlanda. Åker hem. Nu dricker jag grogg. Och ska ut och träffa en polare och dricka bira. Livet är… okej. De idag besegrade är morgondagens segrare. Däribland jag. Mardrömmen ska sluta. Nytt år. Ny tid. Nytt liv. Lycka. Eufori. Symbios. Mannen vaknar med ett ryck. Hela kroppen skakar. Med darrande händer sträcker hans sig efter flaskan på nattduksbordet. Häller i sig innehållet. Det hjälper inte. Skakningarna blir bara värre. Mannen inser att slutet är nära. Detta är den sista stunden. När han sluter ögonen tänker han att det inte var en mardröm han fördrev, en mardröm som han skulle vakna ifrån, den hemska insikten övertar honom. Det var inte en dröm han upplevde. Det var inte en mardröm han förstörde. Han förstörde och fördärvade den mest dyrbara gåvan av de alla. Ett människoliv.
DunderKlump Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Orkar inte skriva en bok? Skicka in den här j-a tråden för tryck så är du hemma. Gott slut å gott nytt vad än du företar dig.
HeyEmily Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Men seriöst din tiltnisse..det där ÄR ju poesi..gamla fjortisgothare känner igen sånt vettu . Ha´re kul ikväll och sup inte ner dig totalt, vi tänkte ju dra med dig imorrn .
PinkFloyd Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Seriöst tipps, skicka in hela den här tråden till alla förlag som finns.. poker-boomen kommer ju inte vara för alltid, så intresset för en bok från dig lär väl vara som störst just nu.
LilTicket Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Håller med föregående talare. Kunde man publicera Mats Hårds fotbollsblogg kan de publicera detta också. Dina alster är f.ö. långt bättre. Underhåller och berör.
eeken Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Håller med föregående talare, detta du skriver är riktigt vasst!
Recommended Posts