Gå till innehåll

Omaha turnering krukan


m1978

Recommended Posts

Min fråga me detta inlägg är väl om man kan folda nöten i detta läge?

 

Det är en Omaha turnering igår på krukan, 1 rebuy och en addon. 26 spelare från start och vi är nere på 6 pers med 4 priser.

 

Average är väl runt 60-70 tror jag och jag är lite short med 45k med bb på 3k.

 

Just i denna hand sitter jag på bb och plockar upp skräphanden :3h::7h::8h::Th:. Två limpar och får se en gratis flop som visar :6d::7s::9s:. Floppar alltså nöten och det ända jag känner är FAN nu åker jag ut.

 

Hur som helst så checkar jag, kille bakom mig betar ut 8k, han bakom synar och jag sitter där med mina ca 40k. Kan man folda nöten här?

Jag vet ju att jag får syn om jag skeppar, är garanterat uppe mot något set eller färgdrag som kommer syna, jag känner även att jag garanterat förlorar denna.

 

Kan vi hitta folden och vänta på ett bättre läge?

Och jaaaaa jag vet, det är nöten å bättre läge finns ej, men har ju inga återdrag eller någonting att luta mig mot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

 

Du vet ju svaret själv hoppas jag lol.

 

 

Ni ser ju inte helheten. Jag har lagt in 1 big blind i denna pott, ska jag riskera hela turneringen här med en hand utan några som helst återdrag? Har fi också 8 10 lägger jag in hela stacken för split som bäst!

 

Tänk om fi sitter på t ex :7d::8s::9d::Ts: eller :8s::9d::Ts::Jd:

 

Detta är bara två händer i mängden då jag i princip är körd, har split som bäst medans dom andra händerna har återdrag till kåk, högre stege och färg.

 

given push, alt. syn och donka ut blank turn. fold är uteslutet, du spelar väl för vinst?

 

Spelar alltid för vinst, i detta fall finns det så mycket turn/river kort som kan slå mig och jag är bara inne med 1 blind, därför jag la upp denna för att se vad folk har för åsikter.

Ditt förslag med syn och donkpusha på blank turn är ett ex på strategi som jag ville få fram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bettsynat initialt.

 

Som spelat tycker jag du ska höja för att skydda din hand, du sätter dem på alldeles för starka händer. Det måste vara ett extremt passivt spel för att de ska ha de händerna du sätter dem på och du är ju fortfarande favorit mot färgdrag och set. Tror att du förlorar värde på att syna och donka ofarlig turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt in 1 big blind i denna pott,

 

[...]

 

och jag är bara inne med 1 blind,

 

Detta är irellevant. Vad som ligger i potten och vad ni har kvar i stacken är intressant, hur pengarna kom in i potten och hur mycket av det som du lagt in är ointressant. Det är en sjunken kostnad, ett faktum att lägga bakom sig.

 

Har inget övrigt att tillföra i sak då jag suger på omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni ser ju inte helheten. Jag har lagt in 1 big blind i denna pott, ska jag riskera hela turneringen här med en hand utan några som helst återdrag? Har fi också 8 10 lägger jag in hela stacken för split som bäst!

 

Tänk om fi sitter på t ex :7d::8s::9d::Ts: eller :8s::9d::Ts::Jd:

 

Detta är bara två händer i mängden då jag i princip är körd, har split som bäst medans dom andra händerna har återdrag till kåk, högre stege och färg.

 

 

 

Spelar alltid för vinst, i detta fall finns det så mycket turn/river kort som kan slå mig och jag är bara inne med 1 blind, därför jag la upp denna för att se vad folk har för åsikter.

Ditt förslag med syn och donkpusha på blank turn är ett ex på strategi som jag ville få fram

 

Nej vi missar inget. Du har bara 15bb det finns inget annat än att trycka här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla här verkar vara överrens och för att inte bli mera donkförklarad kan jag säga att jag pushade denna hand all in.

Kände mig dock inte alls bekväm med min hand och undra därför om det hade gått att hitta viket med dom förutsättningarna jag var i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte... Det räcker ju med att vi är uppe mot färgdrag + gutshot hos den ena för en coinflip.

 

Om de andra är tomtar så är det ju bara att skeppa, annars överväger jag definitivt att lägga mig.

 

Nu har jag ju aldrig spelat live, så jag får reservera mig för aspekter som ha med det att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla här verkar vara överrens och för att inte bli mera donkförklarad kan jag säga att jag pushade denna hand all in.

Kände mig dock inte alls bekväm med min hand och undra därför om det hade gått att hitta viket med dom förutsättningarna jag var i

Hur gick det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag måste få gnälla lite mer. Min erfarenhet av turneringsspel är ytterst begränsad, men om vi har bet + syn på en sån bräda. Måste vi inte räkna med att vara uppe mot minst ett färgdrag? och minst ett tvåpar? Vill vi verkligen ha en 50-50 situation att dubbla eller åka ut när det är sex spelare kvar och två platser till pengarna? 15 BB? visst - vore det cashgame så är det ju liksom inget att tänka på över huvud taget, men det är det ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag måste få gnälla lite mer. Min erfarenhet av turneringsspel är ytterst begränsad, men om vi har bet + syn på en sån bräda. Måste vi inte räkna med att vara uppe mot minst ett färgdrag? och minst ett tvåpar? Vill vi verkligen ha en 50-50 situation att dubbla eller åka ut när det är sex spelare kvar och två platser till pengarna? 15 BB? visst - vore det cashgame så är det ju liksom inget att tänka på över huvud taget, men det är det ju inte.

 

Ja eller så är vi uppe mot två stycken färgdrag eller två stycken tvåpar.

Eller så har ena topp par och hål stegedrag och andra överpar.

Och ja vi vill ta en 50-50 situation för att mer än trippla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja eller så är vi uppe mot två stycken färgdrag eller två stycken tvåpar.

Eller så har ena topp par och hål stegedrag och andra överpar.

Och ja vi vill ta en 50-50 situation för att mer än trippla upp.

Man kan säga att jag ger mig :oops:

 

Tack! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...