Machista Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Jag tar mig friheten att starta en ny tråd för jag har länge undrat över en sak. Det är min oförmåga att plussa som fan på Partynätverket. Jag spelar NL och det funkar ungefär så här: När jag spelar på B2B - där det är 8 spelare vid fullborden - plussar jag som fan. Visst har jag förlustsessioner men i huvudsak plussar jag. Statistiken är tydlig. Jag har inga problem alls att exempelvis mångdubbla bonusbeloppet när jag horar och så vidare. När jag spelar på Stars - där det är 9 spelare - går det också hyfsat. Inga problem alls att mångdubbla bonusbeloppet även om motståndet "offseason" är betydligt tuffare. När jag spelar på Partynätverket - och det har jag gjort en del - plussar jag väldigt lite. Har allt från minus 30-40 dollar eller nåt sånt och som max 600 dollar när jag horat. Jag ligger på ett snitt nånstans mellan 150 till 250 dollar i vinst på spelet när jag horar bonus. Nej, det är inte riggat men ibland undrar man... Nu till min fråga. Är Partynätverket underskattat här eller är det så att 10-mannaborden gör att min edge blir mindre. Jag har ingen större koll på matten men jag blir jävligt ofta utsatt för märkliga utdragningar. Blir det så för att jag har två extra motstpelare mot mig hela tiden eller är spelarna bättre? Kan alltså skillnaden mellan 8 och 10 spelare vara så stor? * Flytt till THe - QoS * Citera
Hjort Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Det kan ju hända att du slaskar för mycket på 10-borden, särskilt när du själv inte har position. Men skillnaden mellan 9 och 7 motståndare är ju ändå rätt stor och du måste spela tightare ur alla positioner. Har du prövat att köra 6-max? Citera
Machista Postad 5 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2005 Ja, jag kör ofta 6-manna. Inte när jag horar men däremot när jag spelar "på riktigt". Då är motståndet samma nivå typ på alla sajter och då gäller det mest att inte hamna vid samma bord som nåt jobbigt proffs. Så lösningen är tajt som fan alltså? Problemet är ju att det inte blir många händer kvar att spela då. Särskilt inte när mina AA och KK tenderar att ryka mot J6 sootad och annat... EDIT: Jo, skillnaden mellan 6 man och till exempel 3 är ju enorm. Jag var mest nyfiken på skillnaden mellan typ 10, 9, 8 och 7 man. Citera
demme1 Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Jag tycker det är ganska stor skillnad på 8- och 10-manna. Har svårt för att sätta fingret på vad som gör mig bättre på 8-manna, men antar att mängden kort passar bättre ihop med min spelstil (lose-tight-passive-aggressive-crazy-stupid-smart-retarded). Tror det är ytterst indviduellt vilket som passar bäst. Dyker man ner på 6-manna ändras spelet ännu mer. Aggression och position blir allt. Ang. Party så kan jag heller inte vinna där. De kanske har gjort ett rigg-program mot alla svenska IP-adresser eller något. Känns aningen paradoxalt när man har ett Prima-bord uppe samtidigt med bättre motståndare och lyckas plussa där. Fy för Party. Citera
joeki Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 (lose-tight-passive-aggressive-crazy-stupid-smart-retarded). Hahahaha måste va en del swings med den spelstilen alltså Citera
Machista Postad 5 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2005 (lose-tight-passive-aggressive-crazy-stupid-smart-retarded). Hahahaha måste va en del swings med den spelstilen alltså Har vi inte alla den spelstilen? Citera
demme1 Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 (lose-tight-passive-aggressive-crazy-stupid-smart-retarded). Hahahaha måste va en del swings med den spelstilen alltså Har vi inte alla den spelstilen? Hehe. Jo det svänger på något oförklarligt sätt, någon form av matematiskt kaos-fenomen (därav retarded). Men när det går uppåt, då jefvlar är det 90 graders stigning Skönt att jag inte är ensam iaf! Citera
tintin Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Min erfarenhet är densamma, plussar på alla andra nätverk, men har testat partynätverket några gånger och sjunkit som en sten. Det måste helt enkelt vara raken som är förbannelsen. Jag spelar low limit och Party har väldigt taskig rake på dom lägre nivåerna. Från en $5 pott dras rake på $0.50. Alltså 10%!! (Är det kanske världens högsta rake på online cash games??) På t.ex. B2B är raken hälften av detta vid samma pott (5%). Man betalar alltså $50 i rake på party när man vunnit 100st 5 dollar potter, medam man betalar €25 på B2B när man vunnit 100st €5 potter. Detta gör ju en enorm skillnad! Sista gången jag testade party upptäckte jag, efter att backat 400 dollar, att jag hade betalat 800 dollar i rake. Only on Party.. På ett normalt pokernätverk skulle resultatet säkert blivit närmare +/- 0. Tips till er som det går dåligt på party för, är att kolla efter hur mycket ni betalar i rake! En speciell varning skulle jag vilja utfärda till 6-manna fixed limit $1/$2 på partynätverket - jag undrar seriöst om det ens går att övervinna raken och gå plus i långa loppet där? Finns det någon som vinner stadigt på dessa bord?? Citera
jackbalsam Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Min erfarenhet är densamma, plussar på alla andra nätverk, men har testat partynätverket några gånger och sjunkit som en sten. Det måste helt enkelt vara raken som är förbannelsen. Jag spelar low limit och Party har väldigt taskig rake på dom lägre nivåerna. Från en $5 pott dras rake på $0.50. Alltså 10%!! (Är det kanske världens högsta rake på online cash games??) På t.ex. B2B är raken hälften av detta vid samma pott (5%). Man betalar alltså $50 i rake på party när man vunnit 100st 5 dollar potter, medam man betalar €25 på B2B när man vunnit 100st €5 potter. Detta gör ju en enorm skillnad! Sista gången jag testade party upptäckte jag, efter att backat 400 dollar, att jag hade betalat 800 dollar i rake. Only on Party.. På ett normalt pokernätverk skulle resultatet säkert blivit närmare +/- 0. Tips till er som det går dåligt på party för, är att kolla efter hur mycket ni betalar i rake! En speciell varning skulle jag vilja utfärda till 6-manna fixed limit $1/$2 på partynätverket - jag undrar seriöst om det ens går att övervinna raken och gå plus i långa loppet där? Finns det någon som vinner stadigt på dessa bord?? Vilka nivåer är raken 10% på? Jag spelar 0.25/0.50 i plantskolan nu, är raken lika hög på den nivån? Citera
MJ Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Tintin: det du säger stämmer inte! Rake på en $5 pot är $0,25 dvs industristandard. Citera
MJ Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Sry, såg inte att du menade fixed! Sjukt hög rake! Bojkotta! Citera
Recommended Posts