calm Postad 27 Juli , 2004 Rapport Postad 27 Juli , 2004 pengar förlorade sitt värde där någonstans. mest marker som man puttar fram och tillbaka. (grattis pokersidorna som får rake) jag hade inte haft några problem med att sätta mig på 15/30 NL borden på laddies. ge mig 300$ så kan jag nog splela bort dem på en hand Känner du samma sak om det är dina $300? Att pengar förlorar sitt värde är INTE bra, man måste respektera pengar. Framför allt som nybörjare, annars kan det nog sluta illa. Lite som kreditkort, man handlar en massa på kredit och tar smällen sen.... det är inte kul att fördubbla sina månatliga utgifter för att man har för höga kreditkortsskulder...(tur att jag hade övertid att plocka ut ) Citera
Corpset Postad 27 Juli , 2004 Rapport Postad 27 Juli , 2004 Vi ser/hör ofta att folks partner är arga för att de spelar på poker vilket troligtvis har att göra med att gambling/betting inte är riktigt rent, medan att gå ut på krogen och supa bort en mycket större summa anses som helt ok. Min sambo får spela poker hur mycket han vill.. det enda som gör mig arg är att jag inte kan skaffa konto på samma nätverk pga deras töntregel med ett konto per hushåll. Om de hade vart lite smarta och fixat något som inte tillåter folk med samma IP att spela på samma bord så hade jag också kunnat ha kul. Spela poker med pengar är bättre än att bara supa bort pengarna, imho. Citera
jaqk Postad 27 Juli , 2004 Rapport Postad 27 Juli , 2004 det enda som gör mig arg är att jag inte kan skaffa konto på samma nätverk pga deras töntregel med ett konto per hushåll. Åhå, är det så? På Partypoker finns inte det problemet, det vet jag. (För där har jag två konton... ) Citera
Papa Kubo Postad 30 Juli , 2004 Rapport Postad 30 Juli , 2004 Sen jag började spela om pengar (trots att det är löjligt små summor!) har jag ont i magen nästan varje dag. Det är kanske ett dåligt tecken. Citera
Largo-Sama Postad 30 Juli , 2004 Rapport Postad 30 Juli , 2004 "att pengar förlorar sitt värde" tycker jag bara låter som en dålig bortförklaring för att man inte har disciplin nog att folda, vilket är et av de viktigaste egenskaperna. Pengar som man inte förlorar är lika mycket värda som pengar man vinner. Citera
Dollarturist Postad 30 Juli , 2004 Rapport Postad 30 Juli , 2004 Pengarna förlorar ju inte sitt värde på nåt sätt. Dock så tänker man ju inte på bankrullen i form av vardagspengar. Då skulle jag inte vilja lira poker. Jaha nu losade man tre krogkvällar här då ja...och nu vann jag en månadshandling och en avbetalning på bilen. Det skulle påverka mitt spel väldigt negativt om jag tänkte så. Men visst fan bryr man sig om pengarna. Citera
Recommended Posts