Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 245
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Varför är donken kall? Tycker den fungerar?

Vad gör jag på river när jag har Q högt och 450 kr kvar om jag nu c/c turn. Donkpusha? c/f?

Donken är kall för jag kan inte se en vettig range du vill donka på given flopp, kan tycka din hand är dödskall att donka om man nu ska göra det. Du vill ju inte sätta dig i båten med Q högt fd att gör ofta, tex om han slår om. Donkar du ex set här? har du ens några överpar?, donkar du 2p? tp?

Med given turn om han betar gillar jag en checkdeg. Men c/f är inte helt fel, donken är finare på river än på flopp imo

Postad

c/r river menar jag såklart. om den kmr tråkigt kort.

Fast hur svag är inte din c/c range då? :S

Du hamnar i en spott med väldigt få värdehänder, på en dragig bräda, ur poss och du har även fuckat upp din c/c range. Djup dessutom så allt blir så satans dyrt.

Postad

Tunn chans att du leder, flopspelet är kallt imo. Om vi skeppar måste ju topptvå ligga lägst i vår range, även om den är rätt osynlig vet fi det? och foldeq lär vi ju inte ha.

Postad

min förra rumkamrat tillika känd som legenden easylife brukade spela dödshögt när han sprang bra och micro när han sprang dålig. Prova det, han ble dööödsrik.

(händerna har jag inte mkt säga om. quita spelet när du är tiltad och förlåt inte dig själv för dåliga spel med rationaliseringen att du var tiltad)

Postad
min förra rumkamrat tillika känd som legenden easylife brukade spela dödshögt när han sprang bra och micro när han sprang dålig. Prova det, han ble dööödsrik.

(händerna har jag inte mkt säga om. quita spelet när du är tiltad och förlåt inte dig själv för dåliga spel med rationaliseringen att du var tiltad)

GTO-tequila hade väl någon liknande ide om d där :) kanske inte så dumt endå

• Skapa nytt...