Vasabo Postad 17 April , 2010 Rapport Postad 17 April , 2010 Följande hand förlorade jag största delen av min stack på i PPC på Åland, spelar jag fullständigt idiotiskt? Scenariot är följande: jag hade inte spelat en enda hand under första perioden. När andra perioden började drog jag på en total bluff från tidig position där jag betade alla gator och fick motståndaren att vika ett högt pocketpar, jag visade min bluff! Efter detta fick jag i inom fyra händer AQ 1010 och KK vilket alltså innebar att jag spelade fyra händer på väldigt kort tid. Den sista handen jag plockade upp av dessa var alltså KK som jag nu gärna skulle vilja ha kommentarer kring. Jag sitter på big blind och har alltså KK en spelare från sen position synar bbn och small bland gör en trebet (450) (Stackar ca 30 000 blindsen 75-150) jag slår om till 1200 sb synar. floppen är 234 med två hjärter. sb checkar, jag betar 2000 sb synar. nu kommer spader 6 på bordet och jag betar 3500 sb slår om till 10 000 och jag funderar länge innan jag går all in och får blixtsyn av 55. Mitt resonemang var att jag har en väldigt lös image, small blind är duktig, han har tröttnat på mina ständiga höjningar och tänker sätta hårt mot hårt med en hand som typ 77 eller 1010 dvs ett överpar. Är jag helt ute och cyklar med min all in? Borde jag ha vikit för hans raise? En syn på turn finns ju inte eller hur? Hur handen slutade, river blank han vinner och jag är ner på en femtedel av startstacken. Citera
Snusarn Postad 17 April , 2010 Rapport Postad 17 April , 2010 jag betar mindre på flop och checkar bakom på turn. som du spelade den viker jag dock mot hans cr. Citera
Jonasson Postad 17 April , 2010 Rapport Postad 17 April , 2010 Aldrig roligt att behöva lägga KK men , vilka händer tror du han höjer dig på turn med ? Som du sedan tror han lägger mot AI ? Eller tror du han vill syna 200 bb med 77 till 10 10 . Tyckte du skrev att han är duktig också... Citera
Vasabo Postad 17 April , 2010 Författare Rapport Postad 17 April , 2010 Jag hoppas att han sitter med ett överpar som han viker när han inser att jag är stark! Jag antar att det skall vara en fold men jag tycker att han har ett perfekt bluffläge och att han vill visa att han inte tänker bli överkörd men att när jag reraisar och visar att jag är stark att han skall folda sin hand. Citera
henli251 Postad 17 April , 2010 Rapport Postad 17 April , 2010 Om du tror att han har en hand som 77-TT så ska du checka bakom på turn och syna FI:s ev riverbet. Nu gjorde du om din han till en bluff. En duktig spelare synar inte din all-in med en hand som du har slagen. Citera
Vasabo Postad 20 April , 2010 Författare Rapport Postad 20 April , 2010 Efter att ha tänkt några varv igen så får jag ju bara acceptera att det var en självklar fold. Förhoppningsvis lyckas jag slänga skiten nästa gång. Tack för lektionerna. Citera
Teh_MoUsE Postad 21 April , 2010 Rapport Postad 21 April , 2010 Om du inte vet vad du ska göra emot raise på turn så checkar du bakom och tar värde av sämre pocket och eventuella bluffar Citera
Jennez Postad 21 April , 2010 Rapport Postad 21 April , 2010 Det är jättesvårt att säga vad som är rätt bara utifrån det du skriver. Ja, i efterhand spelade du fel. Ja, i efterhand är det enkelt att komma fram till att det är en "easy fold". Men när man sitter där är det en annan sak. Kanonbra att du tog med din egen image i inlägget (även om jag inte hade haft dig som "väldigt lös" efter en period av foldande och sen 4 spelade händer). Du kan absolut ha gjort en bra syn mot hans HD beroende på vad du hade för read på honom. Sedan kan readen ha varit felaktig men det känns ju irrelevant tills vi vet vad du faktiskt hade för read. Ok, lite snurrigt blev det. det enda jag säger är att du kan ha haft många motiv till synen som inte framkommer i HH'n. Don't beat yourself up! Citera
okocha Postad 21 April , 2010 Rapport Postad 21 April , 2010 Det är jättesvårt att säga vad som är rätt bara utifrån det du skriver. Ja, i efterhand spelade du fel. Ja, i efterhand är det enkelt att komma fram till att det är en "easy fold". Men när man sitter där är det en annan sak. Kanonbra att du tog med din egen image i inlägget (även om jag inte hade haft dig som "väldigt lös" efter en period av foldande och sen 4 spelade händer). Du kan absolut ha gjort en bra syn mot hans HD beroende på vad du hade för read på honom. Sedan kan readen ha varit felaktig men det känns ju irrelevant tills vi vet vad du faktiskt hade för read. Ok, lite snurrigt blev det. det enda jag säger är att du kan ha haft många motiv till synen som inte framkommer i HH'n. Don't beat yourself up! så spelet är bra om man motiverar det med en felaktig read? Citera
Jennez Postad 21 April , 2010 Rapport Postad 21 April , 2010 så spelet är bra om man motiverar det med en felaktig read? Självklart inte, men det kan ha funnits en jävla massa tells och annat inblandat - allt beroende på fi. Självklart var det fel spelat i det här specifika spelet (han fick ju ffs in degen med två outs, för split dessutom). Jag säger bara att det kan ha funnits mycket annat som talade för syn även om det som sagt i detta fallet var fel. Att det med andra ord hade varit svårare att slinka än vad en analys av en tvådimensionell handhistorik pekar på och att han därför kanske inte bör må alltför dåligt över sitt spel. Dåligt - ja, supermegafiskextremsop-dåligt - troligen inte. Men hey, vad vet jag. Jag var ju inte där och såg handen, jag ser bara samma 2d-HH som alla andra. Citera
Rebonius Postad 21 April , 2010 Rapport Postad 21 April , 2010 Självklart inte, men det kan ha funnits en jävla massa tells och annat inblandat - allt beroende på fi. Självklart var det fel spelat i det här specifika spelet (han fick ju ffs in degen med två outs, för split dessutom).Jag säger bara att det kan ha funnits mycket annat som talade för syn även om det som sagt i detta fallet var fel. Att det med andra ord hade varit svårare att slinka än vad en analys av en tvådimensionell handhistorik pekar på och att han därför kanske inte bör må alltför dåligt över sitt spel. Dåligt - ja, supermegafiskextremsop-dåligt - troligen inte. Men hey, vad vet jag. Jag var ju inte där och såg handen, jag ser bara samma 2d-HH som alla andra. Eller så försöker man spela bra poker. Citera
FiSherman63 Postad 23 April , 2010 Rapport Postad 23 April , 2010 Jag hoppas att han sitter med ett överpar som han viker när han inser att jag är stark! Det har kanske ocksa ar vart att tanka over en gang till? Citera
Recommended Posts