Gå till innehåll

Vad krävs för att få re-raisa efter all-in? (Stars)


Akumila

Recommended Posts

Som de flesta vet gäller ju följande:

Exempel: Nr1 höjer. Nr2 re-raisar all-in. Nr3 synar. Action på nr1.

Han får då re-raisa om Nr2 gjorde en komplett re-raise (dvs. med minst så mycket som Nr1 höjde över blindsen från början)

 

Det jag ville komma till var följande fall:

Nr1 limpar. Nr2 raisar all-in. Nr3 synar. Action på nr1.

När får han re-raisa?

 

Själv tycker jag att det vore logiskt med att Nr1 får re-raisa om Nr2's all-in var minst en minhöjning.

Det tycker inte Stars. De tycker att han får re-raisa även om all-inen var mindre än en minhöjning. Varför?

 

Ser de den "gällande raisen" som den från SB till BB, dvs. en halv BB, så att Nr1 får re-raisa om Nr2's all-in var till minst 1.5 BB?

 

Det kan verka oviktigt, men dessa situationer förekommer ibland i hyperturbos, där en extra big blind kan vara väldigt viktig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som de flesta vet gäller ju följande:

Exempel: Nr1 höjer. Nr2 re-raisar all-in. Nr3 synar. Action på nr1.

Han får då re-raisa om Nr2 gjorde en komplett re-raise (dvs. med minst så mycket som Nr1 höjde över blindsen från början)

Brukar inte regeln vara att han får reraisa om skillnaden mellan det nr2 satsade när han gick all-in och den hittills största satsningen är hälften av vad det skulle behöva vara för att vara en komplett höjning? (Jag kan erkänna att jag aldrig har fattat vad som gäller själv, men jag har hört "hälften" någonstans. Kanske är olika på olika sajter. Kanske t.o.m. är olika pre och post flop).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte regeln vara att han får reraisa om skillnaden mellan det nr2 satsade när han gick all-in och den hittills största satsningen är hälften av vad det skulle behöva vara för att vara en komplett höjning? (Jag kan erkänna att jag aldrig har fattat vad som gäller själv, men jag har hört "hälften" någonstans. Kanske är olika på olika sajter. Kanske t.o.m. är olika pre och post flop).

 

Jag är rätt säker på att det måste vara minst hela den förra raisen, så även på stars. Frågan är varför detta inte gäller efter limp.

 

Det där med "hälften" tror jag kommer från huruvida måste komplettera eller ta tillbaka marker när man vid livespel gör en för liten raise (utan att vara all-in).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Systemet fungerar så att man bara får höja om all-in-höjningen är en giltig raise. Det vill säga bet 100, reraise all-in måste vara minst 200 för att satsningsrundan skall öppna igen.

 

Det finns dock en situation där vårt program fungerar lite märkligt. (Det beror till stor del på att programmerarna inte var pokerspelare när de skrev programmet) och det beror på hur lilla och stora mörk är definierade. Detta är vad som händer preflop:

 

Om en all-in höjning är större än _lilla_ mörk är satsningsrundan öppnad igen. Exempel: SB 50, BB 100, UTG call, button raise 150 all-in. Nu kan utg höja om han vill.

 

Det är dock troligt att denna situation uppstår något oftare i hyper-turbos på grund av strukturen där det snabbt blir väldigt små stackar i förhållande till mörkarna. Jag ska vidarebefordra denna feedback till vårt team, och det är något som vi kommer att titta närmare på.

 

Detta är alltså något av en "bugg" som händer väldigt sällan. Jag kan inte säga om det är detta som hände dig eftersom du inte publicerat handhistorian. Men om du gör det är jag säker på att jag kan förklara exakt vad som hände (om det inte redan blir uppenbart på grund av vad jag skrivit).

 

Grunden är alltså att en höjning måste vara en giltig höjning för att få satsningsrundan skall öpna igen.

 

Mvh,

 

Fredrik S

PokerStars Poker Room Management Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...