Gå till innehåll

Grotty jagar förlorade pengar


Yurrrf

Recommended Posts

Spelat klart för idag nu känner jag. Blev ungefär 4 timmar spelande ikväll. Känner mig riktigt nöjd att jag tog den där pausen när jag blev våldtagen av hundra bad beats på 10 minuter. Som jag tidigare skrev så backade jag 30 dollar fort där. Tog en paus, spelade vidare som ingenting hänt och slutar $42 upp för dagen. Känner att jag verkligen gör framsteg när det gäller mitt spelande och tiltkontroll.

 

 

BR start: $100

Session+/-: +$42

Nuvarande BR: $308

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska man alltid dyka på 30 utdragningar under en kort period? Varför kan oturen inte sprida ut sig lite mer? :roll: Kanske larvigt att gnälla, men när man förlorar 5-6 all in-situationer när man är minst 70% favorit alla gångerna så blir man less! Men istället för att börja tilta och gå upp i nivå så tar jag och fixar en god nattsömn istället! ;-)

 

Ikväll blev det drygt 2 timmar spelande. Sessionen började bra och plussade stadigt runt 30-40 dollar under första timmen. Sista halvtimmen fick jag drömsituationer och fick in pengarna mot flera spelare, men lyckades inte få korten att hålla en enda gång. Ska erkänna att jag gjorde några tveksamma beslut efter dessa utdragningar, men stoppade mig själv fort för att inte förlora mer pengar. Tar nya tag imorgon!

 

 

BR start: $100

Session+/-: -$58

Nuvarande BR: $250

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gul. :cry:

 

Samma misstag som jag alltid tidigare gjort: åkt på bad beats och tillslut orkar jag inte mer och går upp i nivå för att vinna tillbaka pengarna. Helt sjukt att jag gör samma misstag när jag vet hur det kommer sluta. :-(

 

Det är förjävligt att jag ska förstöra varenda rulle pga mitt beteende. Trodde verkligen jag skulle klara det den här gången.

 

Nu får min energi gå åt att hitta ett sätt att lära mig sluta spela nånsin mer. Antar att jag aldrig kommer lära mig att stanna på nl10 fast jag vet att jag borde. Det är så synd bara då jag verkligen gillar poker. Men eftersom jag inte kan hålla mina egna löften till hur jag ska spela så är jag inte rätt person att spela.

 

Har ni några tips hur man slutar spela för alltid? Blockera sig från sidor är inte ett bra tips, då man alltid kan hitta nya att spela på. Jag vill hellre ha tips hur man gör för att inte "glömma bort" sina brister ett halvår senare och tro att man inte gör samma misstag igen, när jag bevisligen inte kan skärpa mig. Alla tips välkomnas, vill inte bli en sån som spelar bort hundratusentals kronor och förlorar allt, det är illa nog att jag lirat bort 20-30 000:- på pokern. Är bara 19 år gammal så det är sjukt stora summor för mig. Måste verkligen ge upp spelet jag älskar. Men hur? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

 

Jag tycker att du ska berätta för dina närmaste att du har problem med ditt spelande, som du obv. har när du inte kan hålla dig till den nivå du har bestämt dig för att spela.

 

Ett annat tips kan ju vara att säga upp ditt bredband och lägga din "pokertid" på ex. någon sport eller något som du tycker är roligt.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säga upp bredbandet? Är du ens seriös? Jag betalar räkningar med hjälp av internet, behöver det för skolarbeten, kommunicerar dagligen med vänner med hjälp av internet. Det är ett jävla skittips.

 

Mina närmsta polare vet om mitt problem. Bara min flickvän som inte vet att jag spelat senaste halvåret. Tänker inte heller berätta det nu, känns bara dumt.

Jag vill ha tips hur jag inte ska "ramla tillbaka" i tänket att jag kan ändras. Nu känns det ok att sluta poker för alltid framåt, men hur ser det ut om 2 månader eller 2 år? Då jag kanske intalar mig själv att jag INTE ska börja tilta, men bevisligen gör jag det alltid ändå så jag vill sluta HELT. Det är inte så att jag sitter och svettas med visakortet i handen och sätter in pengar och spelar bort just nu, DÅ hade internetblock kanske varit ett alternativ. Men jag måste lära mig att minnas att pokern bara slutar med tilt på nl50 när jag åker på bad beats. Så det alltid varit och alltid kommer att vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer aldrig gå att lägga av helt så det är bara att kämpa vidare med tiltkontrollen antar jag...

 

Slänger in 400 dollar och ger nl20 ett försök.

 

Börjar den "nya" pokerdagboken med en hand som sammanfattar mitt flyt just nu:

 

** Hand # 3283256400 starting - 2010-04-22 19:45:01

** Lead Stalker Red 2 [Hold'em] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money

 

palla8doc sitting in seat 1 with €12.68[Dealer]

_Pjuske_ sitting in seat 2 with €21.36

TT2010 sitting in seat 3 with €21.41

marx-36 sitting in seat 4 with €18.78

Alllofme sitting in seat 5 with €22.01

Communion sitting in seat 6 with €17.15

_Pjuske_ posted the small blind - €0.10

TT2010 posted the big blind - €0.20

 

** Dealing cards to Communion: Ac, Ad

marx-36 called - €0.20

Alllofme folded

Communion raised to €0.60

palla8doc folded

_Pjuske_ folded

TT2010 called - €0.60

marx-36 called - €0.60

 

** Dealing the flop: Qs, 5c, 3c

TT2010 bet - €1.00

marx-36 folded

Communion raised to €4.80

TT2010 raised to €8.60

Communion went all-in - €11.75

TT2010 called - €16.55

 

** Dealing the turn: Qd

 

** Dealing the river: 4h

Communion shows: Ac, Ad

TT2010 shows: Qc, Ks

TT2010 wins €33.25 from the main pot

 

Rake: €1.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...