Gå till innehåll

1/2kr - TP på en connected bräda


Recommended Posts

Fi spelar 55/14 med en postflop agg.f. på 1.8 över 119 händer. Vet inte mycket om spelaren men han foldar 38% över 13 sample händer vilket är rätt lite även om det kan helt och hållet bara vara varians pga av samplen men jag tycker att det är värt att ta upp.

 

Jag limpar SB för att bordet är fyllt av veka spelare som förmodligen betalar av händer för light vilket gör att jag tror att det är profitabelt att limpa där.

 

På flopp väljer jag att betta ut för att värde och för protection. Jag vill inte låta handen checkas runt för att sedan låta en högre kort komma på turn. Så därför tycker jag betta ut är bäst i detta läget.

 

På turn 2an kommer tycker jag att saker förändras så ofta, han kan ju ha 46, A4 några av gångerna men jag tror hans range för att syna flopp är mycket bredare än så. Han ha synat med överkort, 5a, 3a, gutshot och därför tycker jag bett på turn är bäst för värde + protection.

 

På river kommer en 6a vilket gör att en 4a har stege. Vad gör ni på turn mot fi som är förmodligen en passiv spelare? B/f? c/c? c/f? Vad jag tänker är att b/f är förmodligen bäst mot en passiv spelare som fi för att han förmodligen inte kommer bluffa allt för mycket på river samtidigt som han kan syna med något 1 par hand eller tom kanske två par som han träffat på river. Om han gör omslag kan vi folda ganska enkelt då fi kommer nästan aldrig bluffa här. Vad tycker ni och varför?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($204)

BB ($219)

UTG ($291)

CO ($324)

BTN ($136)

 

Dealt to Hero 7:heart: 6:diamond:

 

fold, CO calls $2, BTN calls $2, Hero calls $1, BB checks

 

FLOP ($8) 5:spade: 3:heart: 7:diamond:

 

Hero bets $6, BB folds, CO folds, BTN calls $6

 

TURN ($20) 5:spade: 3:heart: 7:diamond: 2:heart:

 

Hero bets $12, BTN calls $12

 

RIVER ($44) 5:spade: 3:heart: 7:diamond: 2:heart: 6:club:

 

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker handen är bra spelad och skulle välja att check-syna river.

 

Han synar nog inte ett riverbet med många sämre händer när du bettat 3 gator, men kanske bettar några sämre händer om du checkar + en del bluffar. Svårt att säga om du tappar värde genom att checka, men det är så himla trist att få en raise mot sig här så jag check-synar som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...