Nisseman Postad 3 Juni , 2005 Rapport Share Postad 3 Juni , 2005 Jag håller med Godfella, enda orsaken till att inte alla går/gick I är att dom inte kom in och fick nöja sig med D/E/F/Z etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
goodfella Postad 4 Juni , 2005 Rapport Share Postad 4 Juni , 2005 Jag håller med Godfella, enda orsaken till att inte alla går/gick I är att dom inte kom in och fick nöja sig med D/E/F/Z etc. Helt korrekt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 4 Juni , 2005 Rapport Share Postad 4 Juni , 2005 Lite OT kanske, men undrar om vad HORSE betyder. Hur spelar man det?HORSE = Hold 'em, Omaha, Razz, Stud (7CS) och vad mer? E = vad? Förresten är dom övriga rätt? E står för 7cs/8 som flera påpekat, O:et står för omaha hi/lo 8 or better Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 6 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2005 Hmmm....det visar sig att jag ska jobba på söndag istället för lördag. Kan vi byta dag till lördag, samma tid? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D Postad 7 Juni , 2005 Rapport Share Postad 7 Juni , 2005 Jag kan lira på lördag fast skulle då gärna börja 2-3 timmar tidigare om det funkar för dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 7 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 7 Juni , 2005 Jag kan lira på lördag fast skulle då gärna börja 2-3 timmar tidigare om det funkar för dig? Det är toklugnt. 12.00 då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D Postad 7 Juni , 2005 Rapport Share Postad 7 Juni , 2005 Ok Lördag 11/6 12:00 E51 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zikes Postad 7 Juni , 2005 Rapport Share Postad 7 Juni , 2005 Är det allmän förevisning? Om inte annat kommer jag dit ändå... om jag inte är bakis eller har glmöt bort det eller något sådant.... Ha det och lycka till! /Zikes Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 7 Juni , 2005 Rapport Share Postad 7 Juni , 2005 Damn, ska till landet i helgen! Kan vi inte ha lite HU-möten på KTH i sommar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 7 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 7 Juni , 2005 Jag skulle tycka det var väldigt roligt med en öppen tillställning. Synd att inte QoS kan komma, men jag tycker gärna vi har fler tillställningar i sommar. Vinner jag på lördag har jag ju rulle till och med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D Postad 7 Juni , 2005 Rapport Share Postad 7 Juni , 2005 Valde som sagt E51 för att åskådarmassorna ska få plats. Fast ni bör nog vara där i god tid om man ska få en bra plats Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 8 Juni , 2005 Rapport Share Postad 8 Juni , 2005 Kan ni kombatanter inte berätta lite om er själva, så man får lite pre-match info! * Ålder? * Läser vad på KTH och sen när? * Spelat poker sen? * Bästa spel och varför? * Om/hur din utbildning har hjälpt dig i poker? - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 8 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 8 Juni , 2005 Kan ni kombatanter inte berätta lite om er själva, så man får lite pre-match info! * Ålder? * Läser vad på KTH och sen när? * Spelat poker sen? * Bästa spel och varför? * Om/hur din utbildning har hjälpt dig i poker? - QoS Student på Teknisk Fysik vid KTH sedan 02, dock kanske inte alltid med femmans växel i. Lockades till Stockholm från Gävle av mitt begär för en flicka och för fysik. Mina två överlägset största meriter på teknis är att ha varit klubbmästare på fysik 2004, samt att ha gått upp på fel tenta en gång 2003 och nästan tagit den. Är för övrigt 22 år (född 82) och singel, så groupies välkomnas. (Jag tänker på dig Sandra, QoS kunde inte komma). Poker annat än en hundring ibland med polarna har jag spelat i ett drygt år, så jag är väl ganska färsk. Mitt bästa spel är antagligen allan, eftersom jag använder humor som en försvarsmekanism precis som Chandler i tv-serien Vänner. Mitt näst bästa spel är antagligen limit 2.7.3 eftersom det är där jag tänker krossa D Min utbildning har främst mig i poker genom att jag det senaste året har varit en genomgående bättre spelare än övriga nissar i fikarummet och på så vis spelat ihop till väldigt många delicatobollar och kaffe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D Postad 8 Juni , 2005 Rapport Share Postad 8 Juni , 2005 Började på L 00 och är 24 år. Har på denna tid knappt lyckats komma halvägs till en examen. Vilket säger en hel del om hur dum jag är, det är ju ändå L vi snackar om. Just därför måste förnedringen vara enorm för eurythmech när han förlorar. När det gäller mina pokerkunskaper och meriter så väljer jag att mörka för att vinna psykologiska fördelar (har lärt mig av de stora grabbarna). Fast jag kan inte låta bli att påtala att jag är den enda (?) som vunnit två PF.nu online turnerningar. Mitt näst bästa spel är antagligen limit 2.7.3 eftersom det är där jag tänker krossa D Skriver som de brukar göra på ett annan forum: LOL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 12 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 12 Juni , 2005 Så....dags för någon form av rapport kanske. D vann det hela. Välförtjänt. Vi började på 200 och jag sjönk rätt snabbt ner till 170 nånting innan jag klättrade upp till marginell chiplead via skönt flyt genom 2-7-3 och 7CS (vi spelade 5 händer per spel och runda). Sen hände allt ganska snabbt, jag låg vid något tillfälle på ca 160 marker, men detta halverades väldigt fort. Både pga väldigt fina kort för D i stora potter och att jag tog händer till showdown som jag kanske inte borde ha gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 12 Juni , 2005 Rapport Share Postad 12 Juni , 2005 Så betyder det här att L är bättre än F? Jag tycker vi ska köra ett mindre KTH mästerskap, typ en liten MTT med en bunt POKERFORUM.nu-are. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joeki Postad 12 Juni , 2005 Rapport Share Postad 12 Juni , 2005 Herre min skapare. Finns det pokerspelare på KTH? Jag gick Naturvetenskap, med inriktning matte-data på gymnasiet och kan säga att jag hamnade helt fel. Ena hälften av klassen skulle gå KTH. Det var dem som hade sparat ihop 20.000 kronor på bara studiebidrag och som gnällde över att studentmössan var för dyr. Nu när man läser att det faktiskt går lite skoj folk (läs pokerspelare) på KTH känns det lite bittert att man inte sökte. Fast med mina usla betyg hade jag nog inte kommit in på något ändå. Jaja, var skoj att följa detta lite i alla fall. Finns kanske folk som är duktiga på fysik och som kan vara sociala också. Var lite främmande för mig bara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 12 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 12 Juni , 2005 Notera att varken jag eller D har några lysande akademiska meriter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emf Postad 13 Juni , 2005 Rapport Share Postad 13 Juni , 2005 I say go for it! KTH-PF-mästerskap! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vitae Postad 13 Juni , 2005 Rapport Share Postad 13 Juni , 2005 Vad står "L" för? Logistik? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 13 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 13 Juni , 2005 Vad står "L" för? Logistik? Om det ändå vore så väl Lantmäteri Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zikes Postad 13 Juni , 2005 Rapport Share Postad 13 Juni , 2005 Dock bör det poängteras att L inte längre existerar utan har ingått i en fusion med V och bildat SAM eller Samhällsbyggnad som det heter. Huvaligen..... Ja, och av detta kan man enkelt konstatera att den finaste sektionen på KTH är T, eller flygsektionen. Som då är till för oss som studerar Farkostteknik. Rörigt... näe då.. det är ju självklart.. Men en MTT mellan KTH-PF:are är helt klart intressant.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barry Seven Postad 13 Juni , 2005 Rapport Share Postad 13 Juni , 2005 Men en MTT mellan KTH-PF:are är helt klart intressant.... Inte en MMT mellan er MT&B:are då? (hehe höhö hoho hihi) (förutom usel humor självklart på representerande F98) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 13 Juni , 2005 Rapport Share Postad 13 Juni , 2005 Ska höra lite med gdaily vår egen lite turneringsmastah (och I92 om jag inte minns fel) han tror att vi kan ordna något. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 13 Juni , 2005 Rapport Share Postad 13 Juni , 2005 Ingen Ind.ek här eller, av ren nyfikenhet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts