Gå till innehåll

Risk att sidoevent i WSOP blir fulla?


Storapan

Recommended Posts

Lånar tråden lite. Hur bra koll har skatteverket på vinster i sidoevents? Lika bra att deklarera vid eventuell klonk va?

 

Om jag kommer ihåg rätt så måste du vid turneringsvinster skriva på något papper för amerikanska skatteverket där du säger att du ska skatta för vinsten i Sverige och således slippa skatta i USA. Skattemyndigheterna i USA och Sverige samarbetar så du kan inte komma undan att skatta i Sverige. Om jag har rätt alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nåt event blir fullt så lär det bli de billigare.

 

fyll i den här...

lär inte va nått problem om man reggar nån dag innan imo.

Om jag kommer ihåg rätt så måste du vid turneringsvinster skriva på något papper för amerikanska skatteverket där du säger att du ska skatta för vinsten i Sverige och således slippa skatta i USA. Skattemyndigheterna i USA och Sverige samarbetar så du kan inte komma undan att skatta i Sverige. Om jag har rätt alltså.

tror också det är så, men vinster under 6k (?) slipper du skriva papper på men är ändock skatteskyldig på, antar att det är upp till dig om du vill ta upp det eller inte, blir väl straffavgift om du inte tar upp det och ändå bustar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär nog vara hur soft som helst ett par dagar innan.

 

Dagen innan finns väl nån % chans att det är kört. Är man där för första gången och inte kommer till vegas förrän 2 dagar innan så får man välja själv hur viktigt det är o vara säker på att få lira just 54an.

 

Jag kommer vara 1v innan mitt event så jag tänker "chansa".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

 

Prereggande med snailmail/fax och check/wiretransfer var ju inte så smidigt, har de hört talas om Internetz? Fan, de skulle ha prereg online med neteller, jävlar vad det skulle trilla in massa rakeback till Harrahs :lol:

 

Landar 28:e (3 dagar innan) så jag tror jag chansar på en taxi direkt till Rio och reggar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...