Gå till innehåll

Dilemma


Snygglenn

Recommended Posts

Lyckades precis med konstycket att beställa pizza från en pizzeria för att sen gå till en annan för att hämta dem. Pizzerian ursäktade sig och trodde de hade tappat bort beställningen och slängde ihop tre pizzor till mig osv osv

 

I sann sandlådenivå stängde jag av mobilen så pizzerian jag hade beställt från inte kan ringa upp, mitt nummer står reggat i en stad jag aldrig ens bott nära osv så de kan inte ta reda på vem jag är.

 

Funderar på om jag ska gå dit imorn, berätta vad som hänt och betala för pizzorna (ca 200-250 kr) eller skita i det. Har lite dåligt samvete atm och känner att karman får sig en törn om jag inte går dit och betalar. Tips?

 

 

Cliffs: pizza

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baller +poäng om du går dit å betalar tycker jag.

När kom du på att du var på fel pizzeria?

 

Mm känner likadant + att de som jobbar där är riktigt trevliga så vill nästan betala

 

Haha de frågade om jag verkligen beställt från deras pizzeria och jag svarade så klart ja eftersom jag var säker på det. Sätter mig och väntar på att de ska bli klara och ser att det står "xxx" på fönstret när pizzerian jag ringde till heter "yyy"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu när jag förstår att du redan handlat hos den pizzerian som du tänkte gå till så är det verkligen en bedrift att gå in till fel ställe och börja fråga om pizza :)

 

Tycker också att det var en smula konstigt. Men är man tankspridd så är man i guess..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man som förälder lyckas uppfostra sitt barn så förtvivlat illa att det behöver starta en tråd likt denna?

 

Om du ska betala för pizzorna? Ja, det är klart som tusan. Lev ditt liv som en elegant gentleman.

 

Det där var väl lite att ta i:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du ska betala för pizzorna? Ja, det är klart som tusan. Lev ditt liv som en elegant gentleman.

 

Det är inte så jävla smart att alltid vara hederlig. Detta hände mej för några år sen: Hade missat flyget till Buenos Aires i Madrid så jag fick ta in på ett hotell. Gick till MacDonalds på kvällen, hade bara dollar på mej så tjejen sa att jag kunde komma tillbaka imorron o betala. (Helt otroligt). Jag fick växlat på hotellet så jag gick tillbaka till MacDonalds och betalade samma kväll. På vägen tillbaka därifrån blev jag överfallen och rånad. Blev av med c:a 38K svenska. Det blev ingen sydamerika för mej, fick åka tillbaks till Sverige.:roll: :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så jävla smart att alltid vara hederlig. Detta hände mej för några år sen: Hade missat flyget till Buenos Aires i Madrid så jag fick ta in på ett hotell. Gick till MacDonalds på kvällen, hade bara dollar på mej så tjejen sa att jag kunde komma tillbaka imorron o betala. (Helt otroligt). Jag fick växlat på hotellet så jag gick tillbaka till MacDonalds och betalade samma kväll. På vägen tillbaka därifrån blev jag överfallen och rånad. Blev av med c:a 38K svenska. Det blev ingen sydamerika för mej, fick åka tillbaks till Sverige.:roll: :roll:

 

Rör man sig med 38k i fickan på kvällen i Madrid så tigger man lite grann om att ödet ska trycka nåt i stjärten på en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Det är inte så jävla smart att alltid vara hederlig. Detta hände mej för några år sen: Hade missat flyget till Buenos Aires i Madrid så jag fick ta in på ett hotell. Gick till MacDonalds på kvällen, hade bara dollar på mej så tjejen sa att jag kunde komma tillbaka imorron o betala. (Helt otroligt). Jag fick växlat på hotellet så jag gick tillbaka till MacDonalds och betalade samma kväll. På vägen tillbaka därifrån blev jag överfallen och rånad. Blev av med c:a 38K svenska. Det blev ingen sydamerika för mej, fick åka tillbaks till Sverige.:roll: :roll:

 

saftig tabbe

 

 

 

Betalat pizzorna än glenn? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...