Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL50 8manna. Nytt bord och inga stats på motståndarna.

UTG (60$)limp

UTG +2 (52$) limp

Hero knappen (65$) Js-Qs syn

BB (25$) check

6d-8s-Qd

BB check

UTG check

UTG +2 check

Hero bet 2

UTG call

UTG +2 call

6d-8s-Jh-Qd

UTG check

UTG +2 check

Hero bet 6

UTG raise to 14

UTG +2 call

Hero ?

Postad
Om vi nu ska syna/betta i princip alla rivers så är det inte mycket att utvärdera;-) Med det resonemanget så måste det ju vara mycket bättre att pusha turn!

Så du vill göra om din topp-två-hand till en bluff?

Postad
Så du vill göra om din topp-två-hand till en bluff?

Göra om till en bluff??

Bordet är väldigt dragigt och vi har 2spelare emot, säkert en som sitter på drag. Om vi nu tänkt syna/betta typ alla river, varför ska jag då inte skydda min hand och pusha turn för värde istället?

Postad
Göra om till en bluff??

Bordet är väldigt dragigt och vi har 2spelare emot, säkert en som sitter på drag. Om vi nu tänkt syna/betta typ alla river, varför ska jag då inte skydda min hand och pusha turn för värde istället?

Det är också ganska troligt att någon av dem har en made hand som slår din och då vill du ju inte stoppa in mer pengar. Det bästa du är upp mot är en bluff + ett drag. När Fi check-raisar talar han om att han har en hand som slår din imo (så jag håller med om att du med en raise gör om din hand till en bluff), och att Fi2 synar gör att jag ofta tror att dina chanser att vinna potten inte är så jättebra. Men tillräckligt bra för att du ska syna och utvärdera river skulle jag säga.

Postad
Det är också ganska troligt att någon av dem har en made hand som slår din och då vill du ju inte stoppa in mer pengar. Det bästa du är upp mot är en bluff + ett drag. När Fi check-raisar talar han om att han har en hand som slår din imo (så jag håller med om att du med en raise gör om din hand till en bluff), och att Fi2 synar gör att jag ofta tror att dina chanser att vinna potten inte är så jättebra. Men tillräckligt bra för att du ska syna och utvärdera river skulle jag säga.

Ja precis, så resonera jag med. Det jag svara på var att om vi skulle syna/betta alla rivers, så tycker jag push på turn är bättre. För med den inställningen har vi ju inget att utvärdera på river. DVS har vi bestämt oss för att få in degen på river, så är det bättre att få in den på turn.

Postad
Ja precis, så resonera jag med. Det jag svara på var att om vi skulle syna/betta alla rivers, så tycker jag push på turn är bättre. För med den inställningen har vi ju inget att utvärdera på river. DVS har vi bestämt oss för att få in degen på river, så är det bättre att få in den på turn.

Okej, trodde du förspråkade att få in det på turn iom att du ifrågasatte att en raise skulle vara att göra din hand till en bluff.

Postad
Okej, trodde du förspråkade att få in det på turn iom att du ifrågasatte att en raise skulle vara att göra din hand till en bluff.

Ne jag förespråkar syn för att utvärdera river. Men vad gör vi om UTG ställer på blank flopp och utg+2 foldar?

Postad
Ne jag förespråkar syn för att utvärdera river. Men vad gör vi om UTG ställer på blank flopp och utg+2 foldar?

Readbaserat, men känns som fold då du kommer vara slagen i 90% av fallen.

Om UTG och UTG +2 checkar så ska du värdebeta river.

Postad

Det blev alltså så att UTG ställde för ca 43.5$ in i en 50,25$ pott på river (3h) med bräda 6d-8s-Jh-Qd-3h. Min första känsla på turn när han check-raisa var att han fiskat in ett hålstege drag med 9-10. Tror väldigt sällan hans spel är en bluff, men frågan är om han kan spela så här med tex J-8 eller 6-8?

Isåfall skulle det verkligen vara dåligt att lägga sig på river. Men bestämde mig för att folda river då jag tror jag är slagen minst 3 av 4gånger här. Men kanske ger jag han för mycket respekt, kanske är det fel att lägga top 2 i det läget, just detta jag fundera på efter jag vikt på river...

Postad

Du gör ett fatalt misstag i handen, och det är att överlimpa preflop. I en höjd pott blir det betydligt lättare att spela vidare på turn, men i en limpad pott som denna kan det nog vara semikallt att gå broke med 2p. Som spelat är det nog fold på turn mot 2 spelare även om det känns tajt, du kommer alltid vara slagen av minst en av dem.

Postad

Visst limp med QJsu pre kanske inte är optimalt. Men satt ändå i position och tycker den spelar sig hyfsad i multiway pott, men klart att höjning är väll att föredra. Tveksam om utg limpare viker pre mot höjning dock, så kanske inte hade förändrat handen jätte mycket...

Postad

Nej han kommer sällan att folda preflop men du kommer kunna cbeta hem så många brädor, samt att du kan plocka bort vissa händer ur hans range som han troligtvis inte limpsynar med. I en limpad pott kan folk ha any2 och det blir därför mkt svårare att spela vidare obv...