Gå till innehåll

Budapest-poker ?


zmasher

Recommended Posts

Yes, alla summor är i forint.

 

Cotton club brukar de spela 100/100 eller 100/200 på.

Ibland kör de dealers choice där.

 

Universum kanske ska tilläggas att de brukar ha ett 500/500 Omaha bord med 200 BB i minsta inköp och bra värde?

 

Taxiresan tar ca 10 minuter.

Men även lätt att ta tuben dit också.

Klubben ligger mitt i ett stort köpcentrum.

 

Många tack vikingen!

 

Det blir Budapest så om det finns andra tips eller något man bör tänka på så blir jag glad om du eller någon annan vill skriva. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man åker väl inte till budapest för att gneta pokerfanskap, vi har väl landat här för att knarka o knulla horor?

 

rekar dra på badhusfesterna

http://www.bathsbudapest.com/budapest-bath-parties

 

alternativt bara dra en limo o glida runt, finns en gödig partybuss med

http://www.limo-budapest.com/Fleet_70-pax-party-bus

 

samt på tal om strippklubb får inte missa denna nötanöten

http://www.p1budapest.com/

 

mvh den gamle (ska osse ha di brau)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Du Vikingen, har du lust att utveckla lite ang 500/500 omaha? Du skrev att det är värde, spelade du själv? Var det så där skönt att folk betalar av light eller bara allmänt slaskigt?! Kan dom lira överhuvudtaget typ? Letat efter ett bra plo-game ett tag nu, så åker jag dit blir det enbart för omahan, så skulle vilja ha så mycket info som möjligt. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du Vikingen, har du lust att utveckla lite ang 500/500 omaha? Du skrev att det är värde, spelade du själv? Var det så där skönt att folk betalar av light eller bara allmänt slaskigt?! Kan dom lira överhuvudtaget typ? Letat efter ett bra plo-game ett tag nu, så åker jag dit blir det enbart för omahan, så skulle vilja ha så mycket info som möjligt. Tack.

 

 

Jag var där och grinda i början av maj och två veckor framåt.

 

Jag ska inte svära på att det var Omaha igång alla dagar, men i vart fall 10-11 dagar av dessa 14.

Omaha spelet brukade komma igång lite senare på kvällen. typ vid nio-tio.

Allt annat spel börjar kl 14.00 (lite högre Texas tar någon timme eller två till).

Jag fokuserade mest på Texas, och spelade bara Omaha när jag visste att det var riktigt grymt värde (dvs när "blondinen" gick dit från Texasborden ;)

Så min uppfattning av värdet kan ses som ganska selektiv.

Men hörde av andra att det var sjukt bra. Och att de även hade sessioner som varade dygnet runt med 1000/1000 bord. Men det tror jag hörde till ovanligheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter intressant.. jag ska bo i Zamardi, (typ 10 mil från Budapest.) två veckor i sommar med tjejen och hennes släkt, måste bara spela några dar.. Hur är ungrare som pokerspelare, är det bra värde? Jag gillar cashgame typ 10-20sek

De är inte så dåliga faktiskt. Duktiga på matematik, inte så många som super och ganska bra tålamod. Alltså inte så mycket slask.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Bumpar denna lite! Tänkte kolla om någon varit där nyligen? Är lite sugen på o dra dit i slutet av denna månad. Är det bra action varje dag? Budapest generellt?

 

Yes jag var där nu i Nov-dec.

Jag var nere på Universum/Lurdy poker som ligger i ett köpcenter som var ganska ballt faktiskt! Var väl där en 5-6 gånger och gick en bra djup turnering med gtd prizepool varje måndag! Dom hade nog tre eller fyra rum för pokern men oftast var det bara ena cg/turneringsrummet som var öppet.

 

Cashgame så var det texas som alla spelade till 95% och nivåerna var mest runt 50-50/200-200HUF men fanns lite undantagsfall vissa dagar då det kunde liras lite högre som 500-1kHUF. Floormanagern sa till oss när vi skule styra upp 3-4 handat game PLO att man då fick man inte lira högre än 1k, men vi fick spela med autostraddle 500/1k/3k :mrgreen:

Något som var otroligt populärt och som kan va bra o veta är att dom spelar med mississippi och att man får välja mellan 2x och 3x bb =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes jag var där nu i Nov-dec.

Jag var nere på Universum/Lurdy poker som ligger i ett köpcenter som var ganska ballt faktiskt! Var väl där en 5-6 gånger och gick en bra djup turnering med gtd prizepool varje måndag! Dom hade nog tre eller fyra rum för pokern men oftast var det bara ena cg/turneringsrummet som var öppet.

 

Cashgame så var det texas som alla spelade till 95% och nivåerna var mest runt 50-50/200-200HUF men fanns lite undantagsfall vissa dagar då det kunde liras lite högre som 500-1kHUF. Floormanagern sa till oss när vi skule styra upp 3-4 handat game PLO att man då fick man inte lira högre än 1k, men vi fick spela med autostraddle 500/1k/3k :mrgreen:

Något som var otroligt populärt och som kan va bra o veta är att dom spelar med mississippi och att man får välja mellan 2x och 3x bb =)

Låter ju riktigt bra! Låt o säga att man kommer dit en onsd kl.17 är det action då eller? Vad tycker du om Budapest i övrigt? Bra stad o klimat etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju riktigt bra! Låt o säga att man kommer dit en onsd kl.17 är det action då eller? Vad tycker du om Budapest i övrigt? Bra stad o klimat etc?

 

Nja, lite senare än 17 skulle jag vilja säga, närmare 20 isåfall! :) Budapest överaskade positivt på mig och är en riktigt schysst stad, klimatet är väl lite varmare än sveriges om man föredrar det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...